English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ordabasy
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1917
Proff

PostPosted: 19.07.2012 21:21    Post subject: Reply with quote

håper vi ikke kommer til europa, så slipper vi å møte opp der og dumme oss regelrett ut!!
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:23    Post subject: Reply with quote

Quote:
Som i enhver annen diskusjon vil det være de som mener at alt ordner seg og at man ser lyspunkter og at det ikke er grunn til å klandre eller klage. Dette, antar jeg, er personer som ellers ikke har de store ambisjonene her i livet for sin egen del. Dette er personer som mangler mentaliteten for å nå toppen, uavhegig av hvilken topp man skal opp på. Det vil alltid finnes slike menensker, og bra er det. Vi trenger dem også. Rosenborg derimot er avhengig av det motsatte.

Spikeren på hodet. Typer som 'media' og han adressa-skribenten holder stand siden det er personlighetstrekk ved dem, ikke fordi de har gjort en grundigere analyse som gir annet utfall enn resten av oss (tvert i mot naturligvis).

Hvis det finnes oppegående mennesker i RBK, må de ta ansvar for å få inn betydelig høyere kompetanse på flere nivåer. Direkte mot laget, men også når det gjelder langsiktige strategier og analyser.

På speiding (lite spørsmålstegn her), medisin og talentutvikling virker det som om vi er greit besatt, men for øvrig er det helt krise.

Gjør det ikke bedre at den kompetansen som finnes er fotballideologisk inkompatibelt med det RBK bør stå for. Hadde fansen av Barcelona jattet med dersom klubbpresidenten ansatte Roy Hodgson?

Last edited by abjoern on 19.07.2012 21:25; edited 1 time in total
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Bratseth og Eggen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2012 21:24    Post subject: Reply with quote

Før jeg skriver mer, vil jeg i parentes bemerke at jeg kun så andreomgangen, og regner med at tomålsledelsen til pause kom som en naturlig følge av et tungt spillemessig (eller i alle fall innsatsmessig) overtak, og de seks sjansene som vanligvis må til for å score to mål.

I andreomgangen så Rosenborg stort sett ut som et bedre lag enn motstanderne, selv om kasakhstanerne kanskje så ut til å ha bedre kontroll på hvor egne spillere gikk i kontringsfasen. Nettopp det ordet, kontringsfasen, beskriver andre omgang godt.

Grunnen til at Rosenborg kan slippe fra seg en tomålsledelse mot dette motstanderlaget er i mine øyne to sider av samme sak: for det første er RBK ikke i besittelse av en spillestil som innebærer å kontrollere kamper mot dårligere lag. Rosenborgs ballbesittelse er ekstremt direkte, som en stadig kontringsfase, med mange spillere på samtidige løp framover. Dette innebærer en del overtallssituasjoner offensivt, men også en god del balltap. Her kommer det andre aspektet: Ordabasy er et bedre teknisk lag enn de fleste lag i Norge, og gir dermed ikke fra seg så mange gratis klareringer når RBK mister ballen. Jeg har påpekt tidligere at RBKs gjenvinningsspill ala Lillestrøm baserer seg i alt for stor grad på å ta imot gratisballer og panikklareringer fra dårlige forsvarere, og det så vi i andre omgang her.

Offensivt er det altså nok en gang mangelen på etablert spill som gjør oss dårlige. Det slår meg at laget ser litt ut som om de spiller sammen for aller første gang, hver gang. Defensivt ligger spillerne alt for langt fra mannen i sonen sin stort sett hele tiden, og de første tjue meterne i midten av egen halvdel er gratis. Legg på en keeper som like gjerne kunne stått uten hansker, så er det fort to i sekken. Det er klart at to mål for Ordabasy var flatterende i forhold til spill og sjanser i andre omgang, men det endrer ikke på det faktum at Rosenborg mistet banespillet på hjemmebane til bortelaget, nok en gang, og selv ikke ett baklengsmål så ut til å endre på det. Alle lag som kommer til Lerkendal nå føler at de har muligheten til å vinne, og den følelsen er berettiget.

2. omgang-børs:

Örlund 4 - Står bra og solid helt til han mister frisparket som en profesjonell keeper skal og må holde. Nettopp derfor øver man på "fast grep".

Ankersen 5 - Vet ikke helt hvor det ble av ham etter de første ti minuttene. Unødvendig gult kort.

Strandberg 4 - Slapp i markeringene, flytter beina for sakte, og sender fra seg livsfarlige pasninger på tvers.

Rønning 5 - Heller ikke patent foran egen 16-meter, og rygger for mye sammen med makkeren mot en god skytter.

Dorsin 4 - Rusletempo ut mot backen på 2-1 trekker ned, mest på grunn av gjentatt forseelse.

Dockal 6 - Rosenborgs mest skapende spiller, med flere gode innlegg.

Henriksen 6 - Den eneste som holder nivået oppe mot slutten av kampen. Påfallende treg til å jogge hjemover.

Issah 5 - Det ble en uryddig jobb for Issah, selv om han fikk mange uryddige baller å jobbe med. Bør vinne flere nærdueller, og stå opp mer sentralt.

Svensson 4 - Løper imellom, stort sett, og har noen grove pasningsbom i overgangene.

Fredheim Holm 4 - Det ser så pent ut så ofte, men så kommer den litt for korte pasningen og mangelen på avslutning på åpent mål. Vår lavfrekvente Skjelbred?

Prica 2 - Egentlig står prestasjonen til ren stolpe på børsen, men ett fett brassespark var bortimot det aller beste noen i hvit drakt presterte på tre kvarter.

Iversen - Står som en feit edderkopp og strør pasninger fra nettet sitt midt på Ordabasys halvdel. De fleste pasningene er bra, forøvrig. Payday.

Jönsson 1 - Grep? nei. Kontroll? nei. Spillestil? nei. Iversen? ja, selvfølgelig. Midtsjø? nei. Jobbsikkerhet? uendret.
josinho
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:25    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Så sant, så sant.

Ironi
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:25    Post subject: Reply with quote

Først av alt, kanseller turen til Langtvekkistan, det er bortkastede penger. Skulle vi ved et lykketreff klare å vinne så ryker vi i neste likevel.

Hadde den tvilsomme glede av å ha vesentlig bedre sete enn vanlig og fikk med meg elendigheten fra orkesterplass. Det er så man ikke tror sine egne øyne, enkle 5 meterspasninger går i hytt og pine, livsfarlige balltap gir motstander overtall og et offensivt spill som er basert på tilfeldighetsprinsippet.

Jeg vil delvis frikjenne Hoftun - det hjelper ikke hva han kjøper inn, trenerteamet vårt er i stand til å skape gråstein av gull uansett. Det er ikke merkelig at spillere ikke forlenger, de har ikke tro på dette selv lenger.

Misunner ikke Koteng & co nå, de ser nok at Svendsen har etterlatt seg kjempetrøbbel i form a v Jønsson,Henriksen og Jamtfall. når man sammenligner det vi har av trenere med Molde og SIF så kan det få en voksen mann til å gråte.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:26    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke fatte at noen klandrer Dorsin for 2-1 målet Confused
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:28    Post subject: Reply with quote

og hvis Hoftun mener etter denne kampen at vi er godt forspent med stoppere bør han snarest oppsøke lege for å bli tungt medisinert.
Back to top
gisp!
Legende

Hentesveis wrote:
At det er på nøytral bane vi skal spille bortekampen er vel en sannhet med modifikasjoner. Kampen går riktignok i den gamle hovedstaden Almaty, men det er tross alt i Kasakstan det og Wink

Tror kanskje ikke Ordabasy greier å få med så mange tilskuere som under hjemmekamper på egen bane, men tilskuerne som kommer vil nok likevel heie på hjemmelaget.

Google maps forteller meg at det er 73 mil fra Shymkent til Almaty.
Blir som en tur fra Trondheim til Göteborg, bare fem mil kortere.

Forøvrig bør både Jönsson og Hoftun få seg andre jobber som de mestrer bedre. Håper Rema 1000 kan tilby dem noe snarest.
Vollrik
Veteran

Timmi! wrote:

Som i enhver annen diskusjon vil det være de som mener at alt ordner seg og at man ser lyspunkter og at det ikke er grunn til å klandre eller klage. Dette, antar jeg, er personer som ellers ikke har de store ambisjonene her i livet for sin egen del. Dette er personer som mangler mentaliteten for å nå toppen, uavhegig av hvilken topp man skal opp på. Det vil alltid finnes slike menensker, og bra er det. Vi trenger dem også. Rosenborg derimot er avhengig av det motsatte.
. Dette innlegget bør for en hver pris brukes mot forumbruker media og andre arrogante optimister. Forumbruker media, sett deg ned på huk og sug pikken til Timmi!
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Quote:
De ser nok at Svendsen har etterlatt seg kjempetrøbbel i form a v Jønsson,Henriksen og Jamtfall

Dersom de faktisk ser det, men enda ikke har gjort noe med det, kan de sporenstreks si fra seg vervene sine og overlate dem til noen som er villige til å gjøre skitjobben.

(Jeg tror ikke de ser det. Jeg tror ikke de gjør de samme vurderingene som mange fotballentusiaster her på forumet gjør. Jeg tror de er svært resultatorienterte, skiter i spillestil og har akseptert at forventningene er like lave som pre-Eggen.)
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 19.07.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Sitat Lars Tjærnås:

«Rosenborgs 2.omg i kveld får meg til å angre på at jeg ikke valgte brevduer eller bueskyting som hobby foran fotball.»
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:30    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
og hvis Hoftun mener etter denne kampen at vi er godt forspent med stoppere bør han snarest oppsøke lege for å bli tungt medisinert.

Tommel'n opp!

Hoftun fremstår som uærlig eller inkompetent i stoppersaken.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:30    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Timmi! wrote:

. Dette innlegget bør for en hver pris brukes mot forumbruker media og andre arrogante optimister. Forumbruker media, sett deg ned på huk og sug pikken til Timmi!

Mest idiotiske innlegget jeg har lest her inne.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:32    Post subject: Reply with quote

Smile Flere enn meg som ikke leser PerO sine innlegg skjønner jeg...
Back to top
Frakken
Junior

PostPosted: 19.07.2012 21:33    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...243492.ece
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

Dere som dro for å se kampen. Ta vare på billetten, kanskje dere får den refundert.
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 19.07.2012 21:48    Post subject: Reply with quote

Håper han har vett til å vile de som beviste at de trenger det, men hvem av de som imponerte i returoppgjøret mot Chrusaders skal han sette inn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Barney
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:49    Post subject: Reply with quote

Det verste med kampen i dag var at vi var ikke spesielt dårlige om vi sammenligner med gjennomsnittsprestasjonen på Lerkendal under JJ. Trist.
Back to top
henningb
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Dere som dro for å se kampen. Ta vare på billetten, kanskje dere får den refundert.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.07.2012 21:55    Post subject: Reply with quote

Trygve Raaen Nilsen skriver i kommentarfeltet på Adressa at det blir hevdet "at kaskhstanderne har reist i 22 timer med diverse flybytter for å komme til Trondheim".
Han viser også til at Rosenborgs chartertur skal ta kun sju timer.
Skulle ikke forundre meg om Jönsson og Hoftun allikevel fremholder lang og strevsom reise som en stor påkjenning for Rosenborgspillerne til returen.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 21:56    Post subject: Reply with quote

Hvem leser det rølet han fyren der hoster opp egentlig?
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.07.2012 22:00    Post subject: Reply with quote

Nitrist.

Liker ikke at jeg sitter igjen med følelsen av at sesongkortet var bortkasta penger etter slike kamper, selv om jeg bare fikk litt rabatt og måtte betale for billetten.

Jeg syns Rosenborg bør si unnskyld ved å gi rabatt tilsvarende billettprisen man betalte for å kaste bort kvelden på å se på dette kålrabiet, i neste hjemmekamp mot LSK. Videre bør spillerne si unnskyld ved å vise at de faktisk kan spille fotball og kjøre over et nedrykkstruet LSK.

Det er helt klart at vi kan spille mye bedre fotball enn dette, og at spillerne må ta sin del av skylden for å ikke kjøre opp tempoet og ønske og kontrollere kampen hele veien. Jönsson må ta sin del av ansvaret for å som vanlig være en tannløs, ukoordinert trener med 3+ i kommunikasjon fra videregående.

Last edited by stenex on 19.07.2012 22:01; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.07.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

gisp! Wink
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.07.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur: Leser Adressa jeg, og der hadde han kommentert under fullt navn. Sitatet inkludert stavefeil er hentet fra Adressas kommentarfelt. Ellers har jeg intet behov for å oppsøke det herremannen måtte finne på å mene og skrive.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 13 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb