English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2012/13
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 10.06.2012 22:37    Post subject: Reply with quote

- Tidligere har dere budsjettert med så og så mange kvalifiseringsrunder. Hva gjør dere i år?

- I år har vi ikke budsjettert med inntekter fra europacup, så det får komme som et pluss. Vi holder på og selger TV-rettigheter samt en del sponsorplasser, men det kan bli en ganske dyr sak dersom vi trekker lag i 1., 2. og 3. runde som tilsier at det blir charterfly til "Langtvekkistan". Vi jobber i første omgang med at europacupeventyret skal gå pluss/minus i null, og så får inntektene komme om vi kommer oss til gruppespillet, sier Stjernen.

Les mer: Den lange europaveien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 10.06.2012 23:13    Post subject: Reply with quote

I år tror jeg det er siste muligheten RBK har til å "komme tilbake" som et lag som jevnlig spiller i gruppespill i Europa.
Sånn som jeg har forstått det telles de fem siste sesongene med på UEFAs ranking som brukes til å sette opp hvordan lagene seedes i forbindelse med trekningen i kvalifiseringskampene for EL og CL.
Etter årets sesong strykes 07/08-sesongen hvor RBK jo faktisk kom til CL og tok sju poeng i gruppespillet. Med fiasko i år også vil vi sannsynligvis "rase" på denne rankingen og da blir det sikkert vanskelig å bli seedet i eventuelle kvalifiseringskamper for gruppespillene i årene framover. Og da vil jo veien bli enda lenger enn den er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2012 00:43    Post subject: Reply with quote

Vi er nok avhengig av å komme oss til gruppespillet. Men vi overlever en sesong til med et middelmådig gruppespill.

Dog viser statistikken at seeding langt fra er like viktig i CL-kvalikken nå som tidligere.

I fjor var det kun to av de fem i utgangspunktet seedede lagene som tok seg til gruppespillet. Ser vi på de som faktisk ble seedet i playoff-runden, så tok tre av fem seedede lag seg videre til gruppespillet.

I 2010 var det tre av de fem seedede lagene som tok seg til gruppespillet. De fem som faktisk ble seedet var også de fem som var seedet før kvalikken starta.

Mens i 2009 var det kun ett av de fem i utgangspunktet seedede lagene som tok seg til gruppespillet. Mens det var tre av de fem endelige seedede lagene som tok seg til gruppespillet.

Vi må først og fremst holde oss over 15 poeng slik at vi er sikret seeding i playoffen til EL. Og da er vi avhengig av å komme oss til gruppespillet og vinne en og spille uavgjort en i år.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 11.06.2012 00:54    Post subject: Reply with quote

http://kassiesa.home.xs4a...l2012.html
Trist men sant. Vi kan vel knapt kalles favoritter mot noen av de u-seedede lagene i 4. runde om vi kommer dit.
Gode muligheter mot noen av dem kan man vel strekke seg til.
Henri
Legende

PostPosted: 11.06.2012 08:51    Post subject: Reply with quote

Mtp hvem vi kan møte og hvordan vi presterer så ser det veldig vanskelig ut å klare gruppespill spør du meg.
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 11.06.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi har stor mulighet til å kvalifisere til gruppespill. Spesielt om vi er heldige med trekningen.. Men etter dagens krumspring fra Hoftun til rbk.no (da han sier: - Da må vi veie størrelsen på budet opp mot verdien av å ha Rade ut sesongen) virker det som ambisjonene ikke er større enn 3 plass i tippeligaen. Rade er desverre ikke tent, sulten eller lysten på spill i Rosenborg. Han er slukna, mett og lysten på spill i Sverige.. Hvor er da erstatteren?
Rexalor
Veteran

PostPosted: 11.06.2012 17:41    Post subject: Reply with quote

Problemet ligger i at de ikke har en erstatter. Derfor beholder vi rade istedet for å få inn en sulten spiss som kan gjøre at vi får europacup.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 11.06.2012 17:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller vi kan ryke ut i 1kvalikkrunde. Vi er ikke et gram bedre enn da vi tapte på Island i fjor og ble rundspilt mot amatører. Det er det samme i år, ingen skapte sjanser og planløst spill samt elendig defensivt.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 12.06.2012 12:29    Post subject: Reply with quote

Hoftun mener altså at det ikke er noen grunn til å utvide stallen? Det syns jeg er interessant...

Vi klarte jo knapt å stille lag til slutt nå i våres, med to cup-kamper og 11 seriekamper. Nå skal vi altså ut i 8 kvalikkamper og forhåpentligvis 6 gruppespillskamper, 5 cupkamper samt de restrerende 19 serierundene. (I alle fall i forhold til ambisjonsnivået) Og DET skal vi på en måte ha kapasitet til?

Jeg vet at Schwabe er flink, men han er jo ikke noe healer.

13 kamper på vårparten - noe som var mer enn laget klarte - ref sliten Ivers, karantener, skader osv.
38 kamper på høsten...

Dette er fryktelig logistikk.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 13.06.2012 16:08    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Jeg vet at Schwabe er flink, men han er jo ikke noe healer.

Snåsamannen bor da ikke så altfor langt unna Trondheim...

Men ellers enig, svært liten spillerstall for å takle så mange kamper. Lurer på om spørsmålet kan være penger, og ikke bare manglende spillere i kikkerten. Altså at kassa for spillerkjøp er helt tom, ikke bare slunken.

Slik jeg vurderer det, forventer jeg samtlige norske lag videre fra første kval.runde. Fra andre kval.runde forventer jeg samtlige norske lag videre, unntatt Stabæk. Fra tredje kval.runde håper jeg alle gjenværende norske lag går videre, men forventer minst ett lag ryker, og kanskje to. Derimot både håper og tror jeg at RBK går videre.

Fra 4.runde blir det hardt, men om RBK har en heldig trekning kan de klare det. Må håpe på å trekke noen av de lagene med lavest poengkoeffisient de siste to rundene, og spesielt siste runde.

Derimot er det allerede i 3.runde en del gode lag som fort kan slå RBK i den formen RBK oppviser for tiden. Men jeg forventer MINST at RBK kommer hit. Dog trist å innrømme at kvalikk til Europa-League fort blir altfor hardt.
2mas
Sjef

PostPosted: 24.06.2012 12:30    Post subject: Reply with quote

Slik som angitt på forsida, har trekninga i morra blitt delt i to:

13:00: 1. kvalikrunde
14:30: 2. kvalikrunde

Det blir (trolig) Canal+ som kjøper rettighetene til hjemmekampene i kvalifiseringa. 1. runde blir bare sendt på nett mens 2.-4. runde også skal bli vist på TV.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.06.2012 14:56    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ut fra det vi har sett de senere årene tror jeg forskjellen blir av hypotetisk verdi. Stabæk tar kanskje ikke poeng, men det har vi liksom ingen stor garanti for at noen andre gjør heller. Dessuten sitter jo hele forumet her og håper at Molde ryker på hodet og ræva ut av CL-kvaliken når vi kommer til juli/august uansett. Og ikke kommer det til å være så fryktelig mange som unner dem noe særlig i eventuelt videre spill i EL-kval og mulig gruppespill heller.

Derfor skal Stabæk få spille EL-kval så mye de vil for meg. Kanskje taper de to kamper og det er det, men det tipper jeg et av de andre lagene gjør også. Forhåpentligvis ikke oss. Og Stabæk-Molde neste helg? Viser vel at forskjellen er mindre enn noen tror.

Jeg kan ikke si meg enig med deg i at alle håper Molde ryker i sin kval. fordi det hadde vært fantastisk med et Norsk lag med i gruppespillet i CL på grunn av Norsk fotballs vidre skjebne.

Jeg skal personelig heie på alle Norske lag som kommer seg videre.Dette vil til slutt gagne Rosenborg viss vi får orden på driftingen av vår kjære klubb.
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 25.06.2012 13:11    Post subject: Reply with quote

Trekning nå, noen som får streamen til å funke?
http://www.uefa.com/uefae...index.html
Back to top
PaMoEi
Junior

PostPosted: 25.06.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

Crusaders i 1. kval.runde.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 13:20    Post subject: Reply with quote

Nord-Irland altså.. Jeg gulper fortsatt Fernet etter forrige Belfast-tur, så tror jeg blir hjemme denne gangen.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 13:33    Post subject: Reply with quote

Ser allerede frem til Jönssons menn legger seg bakpå og satser på kontringer hjemme mot den tapende cupfinalisten fra Nord-Irland.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 13:35    Post subject: Reply with quote

Er i Istanbul på supporterkongress den 12.07, så blir ikke noe tur til Belfast denne gangen. Fikk nok forrige gang og. Wink
senador
Legende

PostPosted: 25.06.2012 13:39    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Ser allerede frem til Jönssons menn legger seg bakpå og satser på kontringer hjemme mot den tapende cupfinalisten fra Nord-Irland.

Det forundrer meg ikke en døyt at vi ikke skaper sjanser og sliter maks mot dette drittlaget. Tipper 0-0 på Lerkendal.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 13:41    Post subject: Reply with quote

Håper alltid at norske lag skal gjøre det så bra som mulig.
Men er usikker på om jeg anerkjenner molde og romsdalen som en del av Norge.
Kai88
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 13:45    Post subject: Reply with quote

Så en treningskamp mellom et samlet irsk liga-lag mot manchester united for en drøy mnd siden, skal ikke skusle på nivået der. Høy tenning, bra press, tipper vi går på huet og ræva ut.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.06.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

Dette blir to jevne kamper, men tror vi hangler oss videre.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er redd vi ryker bare på grunn av innsats, i motsetning til irrene som kjører 110% innsats og da er det byebye europacup de neste åra framover.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.06.2012 15:13    Post subject: Reply with quote

Molde møter våre gamle rivaler Ventspils da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
andrezinho
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:32    Post subject: Reply with quote

Hmm... Hvor blir det av trekninga av 2. runde?
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

Leter med lys og lykte, men de UEFA sidene har jeg bygd opp et hatforhold til. Finnes ikke intiutive overhodet, bare rot og ræl. Strykkarakter til webredaksjonen i Nyon!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31  Next
Page 5 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb