English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 21.05.2012 00:13    Post subject: Reply with quote

Rosenborg må iallefall være det mest fair-spillende laget i Tippeligaen. Vi lar motstanderen komme godt i balanse i hver overgang. Om ikke alle 11 motstanderer er på rett siden, så er vi ikke tunge å be og legger gjerne inn en støttepasning ekstra. Tross alt, så er det jo spill mot etablert forsvar vi er best på.....

Kun Sælnes og (ja faktisk) Fredheim Holm, som har nivået inne idag.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 21.05.2012 00:17    Post subject: Reply with quote

Synes vi burde prøve med Midtsjø istedet for Svensson i neste kamp. Enten som venstreside eller bytte plass med Holm. Midtsjø virket frisk de først minuttene men ble smittet at resten av Rosenborg og gjorde ikke stort resten av kampen.

Hva er det med Chibuike? Virker ikke som om han ikke er motivert. Er det pga måltørke? eller trives han kanskje ikke så godt lenger?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 21.05.2012 08:17    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Henning wrote:
Nei, Brady, vi skal ikke "vente å se litt" med Hoftun. Hvorfor i all verden er du så ettergivende ovenfor han?

Fordi stillingen hans ikke er så akutt som Jönssons. Hadde laget vært uten sportsdirektør i morgen ville det ikke hatt noe å si for det som presteres på banen. Alt trenger ikke å skje samtidig, og det kan være greit å ta det litt steg for steg for de nye kostene i ledelsen.

Hvis vi ikke kvitter oss med Hoftun før eller samtidig som vi kvitter oss med Jönsson så ender vi jo opp med Fagermo, Semb eller Arve Svorkmo som ny trener.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

Hoftun skal selvsagt ikke ha noe avgjørende ord i hvem som blir ny trener. Det ansvaret tar jeg utgangspunkt i at Stjernen og Koteng tar seg av.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 21.05.2012 09:12    Post subject: Reply with quote

Uenig. SD bør være den som innstiller ny hovedtrener. Om Hoftun er riktig SD er en annen sak.

Ellers - jeg vil ha Semb som erstatter for Biffen om han drar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frodo
Rutinert

PostPosted: 21.05.2012 09:19    Post subject: Reply with quote

Wanneboo wrote:
At det bare var 9-10.000 på stadion er forståelig. Ingen gidder å se på dette trege, kjedelige og målfattige laget.

I følge media var det det laveste tilskuertallet siden 2002.

Og hvem var det som var trener i 2002, tro? Jo, det var jo syvende far i huset, som folk ønsker tilbake! Var visst ikke så begeistrende fotball som ble spilt i 2002, heller, med tanke på tilskuertallet den gangen?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.05.2012 09:23    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hoftun skal selvsagt ikke ha noe avgjørende ord i hvem som blir ny trener. Det ansvaret tar jeg utgangspunkt i at Stjernen og Koteng tar seg av.

Det er jo et fullstendig usannsynlig utgangspunkt. SD har selvfølgelig mye innflytelse i en treneransettelse.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 09:28    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Jepp, la en hopper og en eiendomsbaron finne ut hvem vi bør ha som trener. Kanskje de kan få hjelp av håndballtreneren?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 09:28    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Og hvem var det som var trener i 2002, tro? Jo, det var jo syvende far i huset, som folk ønsker tilbake! Var visst ikke så begeistrende fotball som ble spilt i 2002, heller, med tanke på tilskuertallet den gangen?

16. juni 2002 før den store tilskuerboomen i norsk fotball, etter en dårlig sesongstart med et aldrende lag som tilsynelatende var hektet av i gullstriden, midt i VM i Sør Korea og Japan kom det like få tilskuere. Jeg vil si at forutstningene, isolert sett skulle vært bedre i dag, men dessverre ser det ut som at oss trøndere er på vei til å vende JJs prosjekt ryggen. Om noe tipper jeg enda færre tilskuere neste kamp dersom man skal tippe ut fra reaksjonene på tribunen i går.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 09:33    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Brady wrote:

Det er jo et fullstendig usannsynlig utgangspunkt. SD har selvfølgelig mye innflytelse i en treneransettelse.

Ja, nå tror jeg du er inne på et urealistisk blindspor, Brady. Spørsmålet blir nå om du skal fortsette i feil retning for kontinuitetens skyld, eller om du skal komme deg tilbake på din vante, fornuftige kurs.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 21.05.2012 09:46    Post subject: Reply with quote

to ord: patetisk elendig.
Ingenting som stemmer om dagen..løpene er dårlige og uten plan. etter-trykket totalt fraværende og en innsats langt under pari hos så godt som samtlige. Tempoet er vi med på å ta ned og det fatter jeg ikke. Hvorfor er det alltid Høiland som skal ta kastene når det bare fører til at ODD kommer med 11 mann bak ballen? Hvorfor skal all løp langs kanten ende i at man stopper helt opp og beveger seg på tvers i stedet?

DFH virker å være i stigende form men er og blir en nesten fyr.
Best case scenario for Markus er at han spiller seg såpass opp at noen vil ha fyren.
Har Ivers en spesiell tronheims diett? Starta sesongen som ett friskt pust men virker blytung nå.
Kan ikke se hva JJ tilfører laget whatsoever..planløst og kjedelig i alle faser av spillet.

ODD er ett møkkalag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 09:50    Post subject: Reply with quote

Hvis Stjernen og Koteng ikke er i stand til å ansette en ny trener og/eller sportsdirektør med en viss kompetanse, burde de heller ikke sittet i de posisjonene de gjør i dag.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 09:52    Post subject: Reply with quote

Fikk samme følelsen ang. Iversen.
Nærmeste mann bør kaste fort som f..med mindre vi prioriterer corneroppstilling og et gjør vi vel ikke på egen banehalvdel?
gordon
Junior

PostPosted: 21.05.2012 10:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper at Iversen synes det var gøy i starten, men nå er gått lei igjen og lengter hjem til London.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.05.2012 10:49    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hvis Stjernen og Koteng ikke er i stand til å ansette en ny trener og/eller sportsdirektør med en viss kompetanse, burde de heller ikke sittet i de posisjonene de gjør i dag.

Om de er i stand til det eller ikke er ikke relevant, organiseringen er slik at SD er en viktig mann i treneransettelser uansett.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 10:58    Post subject: Reply with quote

Ser man til England er det vanlige at klubbledelsen ansetter manager. Sportsdirektør bør selvsagt ha et ord med i laget, men det overordnede ansvaret bør ligge høyere opp i organisasjonen enn ham/henne. Om man da bruker folk innad i klubben til å kartlegge aktuelle kandidater eller bruker ekstern hjelp er opp til de som styrer, men det er de som har ansvar både for fremgangsmåte og endelig valg.

Overlates en slik jobb til Erik Hoftun har vel også Koteng/Stjernen bevist at de ikke er riktige personer i sine stillinger. Foreløpig velger jeg å ha tiltro til de.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 11:03    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ser man til England er det vanlige at klubbledelsen ansetter manager. Sportsdirektør bør selvsagt ha et ord med i laget, men det overordnede ansvaret bør ligge høyere opp i organisasjonen enn ham/henne.

Jeg sliter strengt tatt med å komme på en eneste engelsk klubb som praktiserer med SD-modellen (ettersom Comolli ble sparket i Liverpool).

Uansett vil jeg tro at det ikke er Hoftun alene som skal ansette ny trener, også i dag skal spillerkjøp godkjennes i styret og vil tro dette i høyeste grad gjelder for trener også.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 11:13    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Wanneboo wrote:
At det bare var 9-10.000 på stadion er forståelig. Ingen gidder å se på dette trege, kjedelige og målfattige laget.

Bygger'n-tribunen var under oppføring denne sesongen, og ble åpnet først i oktober 2002.

Dvs. at 6200 seter - en hel langside - sto tom det meste av 2002-sesongen.

Frodo ser det åpenbart som sin livsoppgave å rakke ned på personen som har mye av æren for at en liten provinsklubb som Rosenborg har hatt en storhetstid nærmest uten sidestykke i Europa, sett i forhold til ressurser og naturgitte betingelser. Vi kan også i stor grad takke Eggen for at RBK i perioden 1996-2002 fikk et skikkelig anlegg til flere hundre millioner kroner. Det er ikke til å komme bort fra at publikumskapasiteten var redusert i store deler av byggeperioden.

Ikke alt var perfekt med Eggen, men uten ham ville vi neppe hatt noen storhetstid å mimre over. Så må historieløse noksagter som Frodo gjerne raljere på RBKweb, men at dette blir for dumt skjønner han kanskje selv?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.05.2012 11:20    Post subject: Reply with quote

Det er ikke relevant hva som foregår i England og hva man ideelt sett kunne ønske seg. SD i Norge har stor innflytelse på treneransettelser og derfor må Hoftun ut før eller samtidig som Jönsson pakker sammen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 12:25    Post subject: Reply with quote

Det står vel ikke akkurat nedskrevet i RBKs lover at fungerende SD skal være den mest toneangivende i treneransettelser. Det er opp til hans overordnede å bestemme, og er han misfornøyd kan han alltids trekke seg. Økonomisk sett kunne det vært et lurt trekk av RBK.

Jeg ser vel også for meg at en ny trener/manager blir overordnet Erik Hoftun.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.05.2012 12:51    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Odd endte slik mange av oss fryktet. Odd var svake men klarte seg fint mot et svakt RBK som spilte en kamp som mange av oss dessverre hadde forventet på forhånd. Tilskuertallet vil fortsette å synke og i neste omgang vil sponsoravtaler osv også reduseres. Et par håpløse kamper til før ferien så er vi for langt unna til å ta gullet. Vis Sunny går til Villa kollapser MFK og det kan være viktig for vår sjanse til gull. Godset vil gradvis ta litt færre poeng pga det mentale presset. Med nye folk i klubben i løpet av noen uker kan sesongen delvis reddes.

MEN; JJ og Hoftun må bort innen en mnd uansett poengfangst før ferien!!! Disse to har fått sin tid i RBK og har strøket. Resten av trenerapparatet må også bort. Kom igjen Stjernen og Koteng!!!
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 24.05.2012 10:55    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Dommer Moen 6 - Gjør stort sett riktige avgjørelser, til Rosenborg-spillernes fortvilelse. Ikke akkurat hjemmedommer, men ingen alvorlige blemmer utover et ganske billig rødt kort.

Skulle nesten tro Zaphod81 og Sindre Øgar i VG er samme person. Sven O. Moen fikk 5 poeng, med kommentaren: "Holdt hodet kaldt. Kan ikke anklages for å være hjemmedommer".

Nå tar jeg høyde for at Øgar ikke er ironisk eller sarkastisk, men at han saklig fremhever at det er nødvendig å påpeke at en dommer på Lerkendal ikke er hjemmedommer. Som om det skulle være viktigere enn å dømme rettferdig og bra generelt sett.

Mulig jeg tolker for mye inn i en kommentar, men ble litt småhissig da jeg så det. Beklager at jeg trekker opp en eldre tråd igjen for det her, men håper ikke det blir en trend at det er viktigere at dommerne IKKE er hjemmedommere på Lerkendal enn å dømme rett. (Hvis det ikke allerede er det?)
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb