| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 21.05.2012 00:08 Post subject: |
|
|
Torbjørn treffer bra. Jeg orket ikke å se kampene mot Ulf og Hønefoss siden de ikke gikk på "åpne" kanaler og da måtte jeg ha dratt på pub eller ordnet meg en eller annen nettløsning. Dagens kamp mot Odd var et enormt gjesp, og jeg kan ikke si at jeg ser frem til kamper lenger.
"Er det kamp i dag? Hmm.. tja.. kanskje". |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.05.2012 09:54 Post subject: |
|
|
Det jeg nesten irriterer meg mest over, kanskje det største sykdomstegnet i mine øyne, er hvordan Jönsson og spillerne uttaler seg etter en sånn kamp. Det fins ingenting i det de sier som tyder på at de egentlig vet hva de skal endre, eller hva de egentlig vil. Jönssons intervju på forsida sier jo bare gjentatte ganger at de må spille med "mer trykk", hva nå det måtte bety, pluss en interessant setning om at planen var å løpe Odd i senk. Markus går ett musesteg lenger med noe vagt om balltempo (no kidding, Sherlock!), mens Selnæs konkluderer at de sliter i etablert.
Er dette virkelig alt vi har å komme med? Mer trykk, løpe i senk og større tempo? Ikke slite? Det merkelige er at Nannskog satt på TV i går og fortalte hvordan Jönsson pleide å terpe og terpe på oppspillsvarianter og faste bevegelser som han overhodet ikke så i Rosenborg, mens Drillo "håpte" at Jönsson hadde noen grunnleggende ideer i bånn.
Kan det virkelig være så enkelt som at bøtta Jan Jönsson i utgangspunktet er tom, og at de faste mønstrene i Stabæk først og fremst oppstod i, var inspirert av, og bygd opp rundt kjennetegnene til de der to spissene? Hvis dette er tilfelle vil neppe Jönsson noen gang lykkes med andre enn nettopp den Stabæk-årgangen, og det er kanskje derfor vi ha forsøkt å hente hele laget hit. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 21.05.2012 10:27 Post subject: |
|
|
De er sugne på seier på onsdag i følge JJ. Hvor mange tap på rad trenger dette laget for at suget skal være tilstrekkelig til at de vinner en kamp?
Hvis det er slik at det er et tap som er det som skal til for å motivere dette laget til å vinne blir det ikke mange poeng framover. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.05.2012 10:44 Post subject: |
|
|
Adressa begynner å sette spørsmålstegn til Jannes fremgang med Rosenborg,og de påpeker det vi har sett her i mnd.vis,at det heller stagnerer,heller enn en god sunn progresitivitet i spillet.
Det jeg syns er mest skremmende er at ingen på brakka greier å se dette.
For å være helt ærlig,så håper jeg RBK går skikkelig på tryne så det ikke fins en eneste annen utvei enn et tupp i ræva til Janne.
Dette prosjektet til Janne er så platt og planløst at det er bare og spark han te bake til søta bror.
Og Rambo må også vekk og det i et je...... tempo. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.05.2012 10:46 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | http://fotball.adressa.no/kommentar/kjetil_kroksaeter/article237445.ece
Jøsses, dette var vel ikke så verst til Adressa å være? Bare synd hele artikkelen kommer vel sent.... |
Du skal vite at det som kommer seint,neppe kommer forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.05.2012 10:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | I Molde skapte det krisestemning da treneren truet med å ta med seg sine assistenter til Premier League.
Hva ville reaksjonen vært i Trondheim om Rosenborg-treneren vurderte å dra med trenerteamet sitt på slep? Jeg bare spør. |
Haha, ikke krisestemning, hvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 21.05.2012 10:48 Post subject: |
|
|
| Får håpe det, men da må vi ha et bra alternativ på plass. JJ er nok ikke kompetent nok, men dessverre er han det eneste vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.05.2012 10:48 Post subject: |
|
|
Kanskje man skulle begynt å sette ut rykter om at Hoftun og Jönsson er for nedlegging av E C Dahls? I så fall varer det vel ikke lenge før de kjeppjages fra by'n  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.05.2012 10:51 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i alt Kroken skriver i den kommentaren. En sjokkerende opplevelse som gjør at jeg må tenke gjennom min Jönsson-posisjon på nytt  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.05.2012 10:52 Post subject: |
|
|
| Det avsluttende spørsmålet til Kroken er jo faktisk bra, ufattelig nok. For øvrig ser jeg ikke poenget i å sparke JJ om EH skal bli sittende. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 21.05.2012 11:11 Post subject: |
|
|
Det er mye viktigere å sparke JJ enn EH. Selv om jeg er enig i at begge må gå vil en sterk trener kunne legge føringer for EH jobb slik at hans rolle blir marginalisert.
Er ganske sikker på at f.eks. OGS hadde mer enn en finger med i spillerkjøp og det sportslige forøvrig i Molde. Her kan vi sikkert også nevne Høgmo og Rekdal som eksempler på det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.05.2012 11:20 Post subject: |
|
|
Det var noen her inne som påpekte at Janne sier en ting og Rambo sier en annen.Om det er slik sier det alt om Jannes svake lederstil.
Jeg trodde alle skjønte at Rosenborg trenger en trener med bein i nesen og ikke bare står der og ikke skjønner hvorfor våre målsjanser ikke går inn.
Mannen greier ikke å skjønne selv at han faktisk ikke har en plan med det han bedriver ,og da kan vi ikke klandre spillerne for at de ikke skjønner seg på Jannes måte og tenke fotball på.
Og at mannen ikke er villig til å prøve noe nytt,når han ser det ikke fungerer, er meg helt ubegripelig.
Så før han får trykket RBK lenger ned, håper jeg noen i ledelsen ber han gå og det fortere enn svint.
En annen ting.Hvorfor fikk Hoftun kjøpt denne Ankersen,og gir mannen null tillit??
Det skjønner jeg ikke bæra av.Enda et superkrumspring av vår eminente SD?? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.05.2012 11:22 Post subject: |
|
|
Jeg ser absolutt poenget i å sparke Jönsson, uansett hvem andre som blir eller ikke blir i klubben, akkurat som jeg lett ser poenget med å sparke Hoftun, selv om Jönsson skulle bli værende. Vi må kvitte oss med de som ikke fungerer i rollene sine, og det kommer til å bli en og en, ikke alle samtidig. Vi skal gjennom en sportslig leder, en hovedtrener, en assistenttrener og en keepertrener før vi er ferdige. Minst. Det kommer til å ta tid.
Det viktigste er at det faktisk blir gjennomført en ordentlig prosess når erstatteren skal hentes, ikke bare skumming av gamle VG. Vi trenger visjonærer og kompetanse nå, ikke oppsop fra Tippeliga eller Adecco. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 21.05.2012 11:26 Post subject: |
|
|
| Man kan ju undra varför vi inte skaffade Jörgen Lennartsson istället för Jönsson. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.05.2012 11:33 Post subject: |
|
|
Det å kvitte seg med Rambo og Jamtfall bør ikke være vanskeligere enn å la ny trener ta med seg det han vil ha av støtteapparat. Det er slik det gjøres i profesjonelle klubber. Det vil muligens ikke Rambo og Jamtfall godta, men det får så være. Dette bør ikke være en tidkrevende seanse i så måte.
Skutle og Hoftun må bort pga inkompetanse, kriminalitet, feilslåtte investeringer med mer. Skutle kan vi snart stryke ut. Hoftun neste. Jønsson er jovial og proff i så måte, men idéene, resultatene og fotballfilosofien hans er ikke forenelig med Rosenborgs. Derfor må Jønsson også ut.
Styret er ansvarlig. Inntil det gjøres noe med sportslig ledelse er jeg ikke videre imponert over starten til Koteng. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.05.2012 11:34 Post subject: |
|
|
| Ja,svensk må det jo værra?? |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 21.05.2012 11:48 Post subject: |
|
|
På tide med 4-3-3 Jönsson?
Ørlund
Ankersen - Larsen - Strandberg - Dorsin
Henriksen - Selnæs - Svensson
Dockal - Iversen/Prica - Chibuike
|
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 21.05.2012 11:50 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Ja,svensk må det jo værra?? |
Nej, det måste det ju inte, men det är uppenbart att Lennarston har större peiling på fotboll. Nåja, ingen idé att diskutera sådant som det aldrig blev nått av. Jönsson får inte sparken förrän vi slutar i mitten av tabellen (det gör vi ju förresten i år). Jag ser med skräck fram emot europa-kvalet. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.05.2012 12:10 Post subject: |
|
|
| WildRover wrote: | På tide med 4-3-3 Jönsson?
Ørlund
Ankersen - Larsen - Strandberg - Dorsin
Henriksen - Selnæs - Svensson
Dockal - Iversen/Prica - Chibuike
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.05.2012 12:20 Post subject: |
|
|
Formasjon har fint lite å si så lenge samhandlingsmønsteret er fraværende..
4-3-3 vil bare bety at de virrer planløst rundt fra et litt anderledes startpunkt på banen, johooo! |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 21.05.2012 12:25 Post subject: |
|
|
| Å bruke spillere i posisjonene de er best i, skader ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
speo Junior
|
Posted: 21.05.2012 12:40 Post subject: |
|
|
Kan ikke noen i kjernen, som skal til tigerstaden lage en stor plakat om at JJ bør gå? Skjønner ikke hva ledelsen roter med, NAE er en av de største trenerne og er ledig, men neida Hoftun ønsker visst å kjøre RBK så langt ned som overhode mulig.
Bra at Ranheim holder på å rykke opp da
Men |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.05.2012 12:59 Post subject: |
|
|
| Et protesttog til brakka med krav om at Hoftun og JJ bør gå kan kanskje virke prosessutløsende når det gjelder en avskjedigelsesak av disse to, pluss noen til da. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 21.05.2012 14:09 Post subject: |
|
|
Jönsson får mye kritikk for planløshet. Jeg ser poenget i at man ikke sporer noen forbedring siden han kom, men at spillerne rett og slett ikke klarer å spille fotball må de ta en stor del av skylden for selv. Gareth Bale, Rafael van der Vaart og kompani gjør stort sett hva faen de vil i Tottenham, det ligger ingen plan bak spillet, og Harry Redknapp sier at sånn skal det være. Han forventer at spillerne fikser biffen selv, de har tross alt spilt fotball hele livet og kan spillet ut og inn. Denne filosofien resulterer stort sett i underholdende fotball og 3 poeng. Om så Rosenborg ikke hatt noen trener i det hele tatt, eller ansvaret hadde blitt overlatt til Snurre Sprett, skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å spille så dårlig som laget gjør til tider. Kollektiv elendighet som baklengsmålet mot Hønefoss, enkeltmannsprestasjoner som Chibuikes verdensrekord i avblåsninger for offside og Høilands langpasninger hvor han regelrett gir bort ballen gang på gang. Dette laget skal være bedre enn som så.
| Quote: | | “Whether it’s 4-4-2, 4-2-3-1, 4-3-3 – the numbers game is no the beautiful game in my opinion,” Redknapp once said. “It is 10% about the formation and 90% about the players. If you have the best ones and they do their jobs, then they can pretty much play any way you want them to.” |
| Quote: | | I just told him to tell Pavlyuchenko to fucking run around a bit.” —Harry Redknapp |
| Quote: | | Harry is a very special man, that’s why I already feel at home at Spurs. It feels like I’m back on the street. There are no long and boring speeches about tactics, like I was used to at Real Madrid. There is a clipboard in our dressing room but Harry doesn’t write anything on it! It’s very relaxed. The gaffer gives us the line-up 20 minutes before we go out to do our warm-up. And the only words he speaks to me are ‘You play left or right, work hard, have fun and show the fans your best’. Then the defenders get an instruction about who to mark at corners and free-kicks – and that’s it. |
|
|
| Back to top |
|
 |
|