| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 16.05.2012 20:16 Post subject: |
|
|
| Stensaas? Er ikke han en av grunnene til at vi har mange lovende juniorer for tiden? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.05.2012 20:17 Post subject: |
|
|
| Tror nok det ligger mer på Nordsteien enn Stensaas, etter hva jeg har hørt hvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 16.05.2012 20:17 Post subject: |
|
|
Løper nok en gang rundt som hodeløse høner.. Hadde ikke hjulpet med stallen til Barcelona tilgjengelig, dette er helt planløst helt uten organisering og samhandling!!! Trenger da for faen meg ikke være rakettforsker for å se dette!!! Krise!!! Løsning: NAE..
Last edited by Koppis on 16.05.2012 20:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:18 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Men det er jo ingen plan i angrepsspillet. Spillere som Chibiuke trenger en plan i angrepsspillet. Han leverte jo haugevis av målgivende pasninger i Sverige. Hvis du gir Chibiuke spillere som tar gode, innøvde bevegelser foran ham, så tror jeg han vil skinne. Nå er jo både stallsammensetningen vår så håpløs at vi ikke har noen hurtige angripere som ønsker ballen i rom, og treneren så dårlig at vi ikke har noen plan. Og det lider Chibiuke av.
Han må få en rolle der han trives og der laget er bygd opp rundt ham. Ikke dasse som alenespiss og bli slått lange baller mot. Det er så misbruk at jeg gråter nesten. Chibiuke er lagets mest tekniske spiller, og har bevist i Sverige at han også kan være en god gjennomspiller. Men slik ståa er nå, mtp. stallsammensetning og samhandling, får han ikke ut sitt potensiale. |
Jeg synes dette blir billige unnskyldninger for dårlige prestasjoner. Han er banens dårligste spiller. Chibuike er på ingen måte så god at han er en spiller vi kan bygge lage rundt. Det får da være måte på.
At angrepet mangler plan ,har du helt rett i, det har det gjort siden "mjaaa, mjooo, njaaa" kom inn, men samtidig har han flere svært gode muligheter til å slå på spillere som gjør gode bevegelser. Han bare tar dem ikke, og når han først forsøker er utførelsen for dårlig.
Du kan ikke skylde på trener og samhandling for at han ikke treffer med tremeterspasninger eller misser mottak i upressede situasjoner. Det holder bare ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:18 Post subject: |
|
|
Det er ikke Chibuike som skal ha skylden her... han er kamprusten og får servert høye baller gang på gang.
Den jævla midtbanen er tragikomisk. Det er jo vårt svar på Central Park, et svært jævla fristed hvor motstanderen kan boltre seg i imens de stillestående svenskene står rundt og ser på. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.05.2012 20:20 Post subject: |
|
|
| Ok. Synes i alle fall det egentlig ser brukbart ut i de yngre rekker ... men at de har måttet ta steget inn i A-stallen av nødvendighet i overkant tidlig... |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
|
|
| Sylta wrote: | | Se så mye kritikk som kommer frem når man taper sin første kamp i den niende kampen for sesongen. Medgangskritikere hele gjengen. |
Det er jo greit du mener det kommer masse kritikk ved vårt første tap,men jeg registrerer at det er få som ikke oppsummerer måten de to-tre siste kampene faktisk har blitt gjennomført.De kampene ble gjennomført til karakter stryk + og det er ganske sjokkerende.
Rosenborg med sine ressurser SKAL ikke greie å tape poeng mot verken Ulf eller Hønefoss,og når de gjør det er det rett og slett en skandalke.
Hadde det vært hvilke som helst annen bedrift på RBK s størrelse hadde ledelsen fått fyken lenge før.
Jeg syns det er mest bekymrinsfullt at RBK ikke greier og forvalte den arven NAE ga dem med miliarder i innkommne middler og ikke minst kultur i veggene på Lerkendal.
Jeg skjønner meg ikke på de som mener det bare skal skure og gå uten at noe skal bli gjort,og lese gammel statistikk og kose seg med den.
Og dette har jeg hylt om lenge nok nå,og begynner og bli rimelig drittlei hele RBK,og akkurat det er en farlig vei for Rosenborg.
Det er synd at Hoftun er så blind og handlingslammet,og når Stig T.proklarmerer hvor vanskeliug det er å skaffe spillere(Så det i en fotballreportasje i Dagbladet)blir jeg enda mer oppgitt hvor planløst dette er nå.
Kjempeskummel(Fotballterminologi)utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
|
| Eru wrote: | | Du kan ikke skylde på trener og samhandling for at han ikke treffer med tremeterspasninger eller misser mottak i upressede situasjoner. Det holder bare ikke. |
Hvis du mener han bommer på tremeterspasninger og misser mottak upresset oftere enn andre, så må du se om igjen. Han har nok best grunnteknikk på laget, sannsynligvis. Og du må huske at han ble rushet tilbake i kamp, Janne innrømmet at dette var en stor sjanse å ta.
Og ja, han har tatt (for mange) dårlige valg siden han kom til klubben, og dette er litt skuffende. Men jeg skulle gjerne sett ham bak en hurtig spiss som ønsker å løpe i rom (Bakenga). Det tror jeg hadde blitt krutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.05.2012 20:21 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Og det er ikke snakk om at det er de vanlige kritikerne som kommer med disse forslagene, men de fleste av disse forslagene kommer fra personer som har til gode å fremlegge kritikk i den åtte kamper lange rekken som ubeseiret. |
Hvem er det du egentlig refererer til her? Mistenker at Skybert iallefall er en av dem. Kanskje også den eneste.
Veldig lett å slenge ut kommentarer som dette, men det burde også da være veldig lett å konkretisere dem. Hvis man absolutt skal tillegg meddebattanter meninger, så bør man jaggu ha grunnlag for det. Det har ikke du. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.05.2012 20:22 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | At angrepet mangler plan ,har du helt rett i, det har det gjort siden "mjaaa, mjooo, njaaa" kom inn, men samtidig har han flere svært gode muligheter til å slå på spillere som gjør gode bevegelser. Han bare tar dem ikke, og når han først forsøker er utførelsen for dårlig. |
Jeg tror banneret "Mjaaa, mjooo, njaaa" kunne gjort det bra i russetoget i år... |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 20:30 Post subject: |
|
|
Dockal ute fra landslaget.... Ikke rart med kvaliteten på det som vises på TV i TL. Det er rett og slett skremmende. Jeg har sett mye fotball de siste 20 årene men TL anno 2012 er så svakt at man kan sammenligne det med conference nivå i UK.
Hønefoss hadde ihvertfall et pasningsspill og en strategi, det hadde ikke JJ.
Eggen var en guru , og er det ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 16.05.2012 20:33 Post subject: |
|
|
1-6
Ørlund 1 - Bonusklaus for å sleppe inn mål? Hopp da mann! ellers lite å gjøre.
Høyland 1 - Kan ta lange innkast, ellers lite kvaliteter.
Larsen 3 - SÃ¥ lenge det varte
Strandberg 2 - Var no utpå der...
Dorsin - 2 Liker å legge inlegg med veldig høg bue som alle kan sjå kor de detter ned.
Dockal 3 - Et par bra gjennomspill
Svensson 2 - Burde putta.
Selnæs 3 - OK innsats (som vanlig)
Holm 3 - Virker for å ha stigande form
Chibbe 1 - Heretter kalla MR offside
Iversen 3 - OK innsats.
Midtsjø 3 - Friskt pust igjen.
Wangberg 1 - Bør ned minst en divisjon.
Ankersen - Ikkje vurdert.
JJ - 1 Hørt om taktikk?
Ser ikkje bort ifrå at kampen hadde hatt et anna utfall med Henriksen og Prica på bana.
Der rakna gjennomsnittet på 2 poeng pr kamp og det etter at Molde har fått igang motoren... |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 20:38 Post subject: |
|
|
Midtsjø 3 - Friskt pust igjen.
Resten kan droppes. Dette er det flaueste jeg har opplevd som RBK supporter... Nils Arne.. Herregud som denne dritt klubben trenger deg nå! _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.05.2012 20:39 Post subject: |
|
|
| Hadde noen sagt det for en måned siden hadde man vel blitt bannet fra rbkweb for blasfemi, men nå gir jeg Holm en reell sjanse til å bli månedens spiller for mai... Sick... |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:40 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Det er ikke Chibuike som skal ha skylden her... han er kamprusten og får servert høye baller gang på gang.
Den jævla midtbanen er tragikomisk. Det er jo vårt svar på Central Park, et svært jævla fristed hvor motstanderen kan boltre seg i imens de stillestående svenskene står rundt og ser på. |
130 % enig! Vel og bra med talenter, men dette laget skriker etter muskler og klokskap på midten.
Pinlig å se på denne tafatte gjengen. Ramler jo fullstendig sammen uten Dockal og Biffen.
Last edited by jadda on 16.05.2012 20:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.05.2012 20:42 Post subject: |
|
|
| Nå var ikke jeg på Lerkendal, men for meg ser det da ut som Örlund var rimelig sjanseløs på målet til Hønefoss? |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:43 Post subject: |
|
|
Ørlund står på halvdistanse og leser situasjonen dårlig. Står feilplassert på målet. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 16.05.2012 20:44 Post subject: |
|
|
blir så forbanna på hele driten! er jo så lite tæl og innsats! melder med som midtbane-anker på søndag - har jo trossalt spillt 3 divisjon før
Last edited by 1917 on 16.05.2012 20:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:45 Post subject: |
|
|
Ja,det er sant at Molde har fått opp dampen,pluss Godset,Brann og mange flere lag.Det er bare så kjipt at vårt kjære RBK stagnerer istede for full progresjon og det er et ledelsesansvar,og det er ikke mange mnd.siden jeg skrev at ALLE lag kan ta poeng på Lerkendal.
Altså at ingen lag lenger frykter Lerkendal,men reiser til Trondheim for faktisk å ta alle poengene,for Rosenborg er ødelagt av denne nevnte ledelse.
Det er bare så synd at jeg fikk masse motbør for å mene dette.
Og jeg kan garantere 100% at dette vil forverre seg med E.H,J.J og deres innkompetente støtteapperat som har vært på Lerkendal så altfor lenge.
Det begynner å bli en gammel vane å gå på jobb for å trene RBk,og det er skremmende. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 20:46 Post subject: |
|
|
Ikke skyld på Ørlund, chippen var genial. Men hvor var forsvaret .....?
jeeezzz..... |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:50 Post subject: |
|
|
RBK er alt for dårlig i presset på ballfører over hele banen og spesielt sentralt i banen både på egen banehalvdel og motstanderens banehalvdel. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:06 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | Ikke skyld på Ørlund, chippen var genial. Men hvor var forsvaret .....?
jeeezzz..... |
- Jeg satt faktisk på innbytterbenken og la merke til Örlunds plassering og tenkte at det ville være gode muligheter med en kjipp fra den poisisjonen, sier Dahl til VG Nett.
Jeg har alltid ment at Ørlund ofte står feilplassert og dermed ofte er utspilt når ballen kommer. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.05.2012 21:14 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | Ja,det er sant at Molde har fått opp dampen,pluss Godset,Brann og mange flere lag.Det er bare så kjipt at vårt kjære RBK stagnerer istede for full progresjon og det er et ledelsesansvar,og det er ikke mange mnd.siden jeg skrev at ALLE lag kan ta poeng på Lerkendal.
Altså at ingen lag lenger frykter Lerkendal,men reiser til Trondheim for faktisk å ta alle poengene,for Rosenborg er ødelagt av denne nevnte ledelse.
Det er bare så synd at jeg fikk masse motbør for å mene dette.
Og jeg kan garantere 100% at dette vil forverre seg med E.H,J.J og deres innkompetente støtteapperat som har vært på Lerkendal så altfor lenge.
Det begynner å bli en gammel vane å gå på jobb for å trene RBk,og det er skremmende. |
Jeg har sagt dette i flere år og sagt at det kom til å bli sånn som dette. Og nå skjer det. Jeg er ikke overrasket med tanke med innkompetansen og den elendige jobben som er gjort fikk fotfeste i lang tid.
Last edited by senador on 16.05.2012 21:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:18 Post subject: |
|
|
- Hva synes du om RBK?
- Det er et tankekors at en så stor klubb med de ressursene ikke klarer å slå lille Hønefoss med små ressurser, sier Smedsrud, som nå leder et lag som kun er tre poeng bak RBK etter ni kamper.
Ledelsen i RBK må tørre å stille kritiske spørsmål til Hoftun og JJ. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.05.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Denne kampen er også beviset på at vi har tatt null steg spillemessig siden i fjor. Det er det samme elendig innsats, ingen plan og samspill. Det er ikke det fnugg bedre etter denne kampen. Nå taper vi også mot Hønefoss, som jeg ragnerer som dårligere enn Haugesund.
Og ja, noen naive vil sikkert hevde vi har tatt flere poeng nå, men spillet, se på spillet, det har vært ræva hele år og vi har vært helt elendig på bortebane. Vi har hatt flaks i år. Vi har kun slått elendige Fredrikstad på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
|