English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Hønefoss
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:23    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke ta en United, og hente tilbake Roar "supermann" Strand?
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:26    Post subject: Reply with quote

RBK må tilbake til 4-3-3. JJ tviholder på 4-4-2 men det har vi ikke spillermateriale til per dags dato. I tillegg må det terpes på samhandling.
kristobal
Legende

Jangusk wrote:
Nei Rosenborg har vært et synkende skip lenge,men har greid seg på flaks,og nå er den flaksen borte.Tipper på 8130 tilskuere mot ODD.

Så ille blir det nok ikke. Det er vel ingen som kommer tilbake på bakgrunn av det som ble vist i dag, men det kommer nok 12-13 tusen på søndag også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ryujin
Veteran

bommel wrote:
Tøv at det er innsats og vilje det står på. Synes denne utgaven av rosenborg kjemper mye mer enn tidligere utgaver.
Problemet er at man løper hodeløst. Etterlater seg rom, løper i feil rom osv.

Det er der jj's manglende evner kommer til syne. Han klarer ikke å formidle de taktiske parameterene til spillerene... Hvorfor vet jeg ikke, kan være at han ikke har de kunnskapene, eller så er han ikke pedagogisk sterk nok til å formidle budskapet.

Helt uenig, for meg er problemet mangel på kvalitet hos de 6 fremste spillerne. Når et lag ligger med 10 mann bak ballen så trenger vi spillere som holder et høyt tempo, det hjelper ikke å sentre eller kjempe når motstanderen ikke trenger å ta mer en to skritt i hver rettning for å holde følge med angreps spillet vårt
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

JJ har ikke funnet ordet samhandling i sin svensk-norske ordbok...
bommel
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:28    Post subject: Reply with quote

ryujiin, hvor sto det at jeg mente at det å kjempe og sentre er det som skal til? Les posten en gang til...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:28    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Tøv at det er innsats og vilje det står på. Synes denne utgaven av rosenborg kjemper mye mer enn tidligere utgaver.
Problemet er at man løper hodeløst. Etterlater seg rom, løper i feil rom osv.

Amen. Det slår aldri feil at 75 % av forumbrukerne går etter innsatsen. Innsatsen var jo helt topp.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:29    Post subject: Reply with quote

En ting er at det dessverre ser ut som det faktisk HAR vært flaks inne i bildet i starten av sesongen, det er ikke tilfeldig at vi spiller spy-fotball to hele kamper på rad. Null samhandling!

En annen ting er at det ser ut som vi over hele linja besitter medium TL spillere!! Evner ikke å drible, holde på ball, sende/ta imot pasning etc..

I tillegg til fyfaenihelvetetrenerogsportsdirektør sitter vi med en haug medium spillere. Edit:Dockal og de andre som er gode, trenger jo selvfølgelig et fotballag å spille med for å funke.

Last edited by eksil on 16.05.2012 19:30; edited 1 time in total
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 16.05.2012 19:29    Post subject: Reply with quote

Eggen tilbake. Om han nå klarer og gidder. Men det har jeg ment lenge, så forsåvidt ikke noe nytt.

Mangler sprut og glød på stadion, like mye som på banen. Publikum er drittdårlig idag spør du meg. Kjernen er fantastiske, men hjelper ikke når resten av de på tribunene stort sett bare sutrer når spillerne gjør en feil, og alt for sjeldent gidder å klappe for spillernes forsøk.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.05.2012 19:31    Post subject: Reply with quote

Stallen er for tynn, både kvantitet- og kvalitetsmessig. Det finnes jo nesten bare grovarbeidere i stallen, nesten ingen med ett kreativt fiber eller innehar en "X-faktor" som kan gi laget "det lille ekstra." I tillegg må RBK være det tregeste og minst teknisk begavete laget i hele serien.

Jönsson gjør nok så godt han kan, og han holdt laget ubeseiret frem til over 80 spilte minutter i av dagens kamp i sesongen - det er faktisk en stor prestasjon med denne elendig sammensatte troppen, og jeg tror ikke så veldig mange kunne gjort en særlig mye bedre jobb.

At det er for mange uavgjort, og spesielt mot antatt svakere lag? Ja, helt klart, og det at ett lag fullt av grovarbeidere ikke makter å kverne disse lagene i stykker ila. en kamp, er et svakhetstegn fra Jönsson.

Dette er ikke bra nok, men det skyldes så mye mer enn bare Jan Jönsson - klubben er råtten tvers igjennom, og det er nok nødvendig med en totalt reorganisering av klubben for at det skal finnes glimt av lys i tunnelen.
hansern
Proff

PostPosted: 16.05.2012 19:34    Post subject: Reply with quote

Vel..., tror det er på tide å flytte over til Jan Jønsson tråden, eller kanskje Nils Arne Eggen...........
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 16.05.2012 19:36    Post subject: Reply with quote

Er helt enig i at vi bør skifte ut deler av det sportslige apparatet her... Henger meg på ideen om å få Nils Arne Eggen inn så lenge han vil/orker som trener. Som SD mener jeg vi bør se lengere enn Bratseth, han er ok som midlertidig løsning, men jeg mener det er naturlig å se til land som har folk med erfaring innen det å bygge opp en klubb med begrensede ressurser som i hovedsak skal utvikle talenter. De landene som faller meg inn da er blant annet Nederland og Spania. Nederland er ikke bare mest realistisk men også å foretrekke tatt i betraktning historien til klubben og arven fra NAE. Kunne godt ha tenkt meg en nederlandsk trener i framtiden også, men det får man ta da.

Last edited by apresthus on 16.05.2012 19:39; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.05.2012 19:37    Post subject: Reply with quote

Quote:
klubben er råtten tvers igjennom, og det er nok nødvendig med en totalt reorganisering av klubben for at det skal finnes glimt av lys i tunnelen.
¨

Styremedlemmer, styreleder, direktør, etc har allerede gått. Det er så og si bare Hoftun og JJ igjen, men det overrasker ingen at du forsvarer JJ enda. viktig å stå for hva man har sagt, selv når man vet man har driti seg ut. ..
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:37    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
ryujiin, hvor sto det at jeg mente at det å kjempe og sentre er det som skal til? Les posten en gang til...

Jeg tenkte helt feil når jeg leste det du postet.

Dagens Rosenborg tropp er bare pinlig. At du sier de kjemper mer er bare tull, vil du se et rosenborg lag som kjemper så se til Hamréns første fulle sesong som trener.
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 16.05.2012 19:38    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Eggen tilbake. Om han nå klarer og gidder. Men det har jeg ment lenge, så forsåvidt ikke noe nytt.

Mangler sprut og glød på stadion, like mye som på banen. Publikum er drittdårlig idag spør du meg. Kjernen er fantastiske, men hjelper ikke når resten av de på tribunene stort sett bare sutrer når spillerne gjør en feil, og alt for sjeldent gidder å klappe for spillernes forsøk.

Klager du på et teaterpublikum hvis teaterstykke er rævva? Dette skal visstnok være underholdning. Tror det må starte andre plasser enn med publikum, dessverre:(
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:38    Post subject: Reply with quote

Helt uenig at spillertroppen ikke har potensial.

Bedømmelsen av spillertroppen varierer jo stort sett med hvordan laget fremstår som lag. Det blir feil i mine øyne.

Jeg har ingen problemer med å se for meg et lag med Henriksen, Dockal, Chibuike, Midtsjø, Selnæs, Larsen, Ankersen, Strandberg osv spille god fotball, men arbeidet som gjøres rundt disse spillerne fungerer ikke. Tiden jobber ikke i lagets favør. Da er noe galt.

Edit: At stallen er for tynn og kunne vært bedre, stiller jeg meg bak, men er altså ikke enig at det ikke finnes potensial og at det er mulig å utrette noe med det laget her.

Last edited by abjoern on 16.05.2012 19:40; edited 1 time in total
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:
Er helt enig i at vi bør skifte ut deler av det sportslige apparatet her... Henger meg på ideen om å få Nils Arne Eggen inn så lenge han vil/orker som trener. Som SD mener jeg vi bør se lengere enn Bratseth, han er ok som midlertidig løsning, men jeg mener det er naturlig å se til land som har folk med erfaring innen det å bygge opp en klubb med begresnede ressurser som i hovedskap skal utvikle talenter. De landene som faller meg inn da er blant annet Nederland og Spania. Nederland er ikke bare mest realistisk men også å foretrekke tatt i betraktningen historien til klubben og arven fra NAE. Kunne godt ha tenkt meg en nederlandsk trener i framtiden også, men det får man ta da.

Glimrende post, bortsett fra at jeg sliter med å se at vi får kompetente folk fra Nederland til Trondheim. Forhåpentligvis tar jeg feil.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
...

Det er på tide at Rosenborg bruker kontaktene sine til å finne en trener fra sør Europa. ...

Serrriøst.... en trener fra sør-europa vil jo frys i hjæl!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:40    Post subject: Reply with quote

Trist.

Trist at man ikke kan prestere bedre når det kommer over 20k tilskuere.

Trist at dette Adeccoligalaget kan ta tre poeng på Lerkendal.

Kall meg hva du vil, men jeg blir ikke å finne på Lerkendal mot Odd.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:40    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Faen som dette ødelegger humøret.

Børs (1-6)
Ørlund 2
Høiland 1
Wangberg 2
Strandberg 2
Dorsin 2
F Holm 2
Selnæs 2
Svensson 1
Dockal 1
Iversen 1
Chibuike 0

Forsåvidt bare uenig i en ting på den børsen der. Wangberg er LAAANGT unna en 2'er. Traff knapt med en pasning i hele kampen. I tillegg er han en av spillerne Dahl finter vekk på målet. Rimelig råtten i denne kampen. At du rangerer ham som en av RBK's beste spillere på børsen din, klarte jeg ikke å la være og kommentere Smile
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 16.05.2012 19:42    Post subject: Reply with quote

Har aldri hatt sansen for "raske løsninger" og lite gjennomtenkte forandringer, men nå begynner jeg å svikte mitt eget "ideal". Vi har en mann på tribunen idag som ville fått dette laget til å i det minste forsøke å lykkes. La han få ansvaret så lenge han orker/lever. Han ER Rosenborg, og kommer til å være det til han ikke er mer. Han ER grunnen til at RBK er det vi faktisk er.. Det gjør vondt å se hvordan byggverket hans blir revet ned av smått inkompetente individer.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:44    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:
Er helt enig i at vi bør skifte ut deler av det sportslige apparatet her... Henger meg på ideen om å få Nils Arne Eggen inn så lenge han vil/orker som trener. Som SD mener jeg vi bør se lengere enn Bratseth, han er ok som midlertidig løsning, men jeg mener det er naturlig å se til land som har folk med erfaring innen det å bygge opp en klubb med begrensede ressurser som i hovedsak skal utvikle talenter. De landene som faller meg inn da er blant annet Nederland og Spania. Nederland er ikke bare mest realistisk men også å foretrekke tatt i betraktning historien til klubben og arven fra NAE. Kunne godt ha tenkt meg en nederlandsk trener i framtiden også, men det får man ta da.

Hvis Eggen skal tilbake så burde det være i en overgangsfase hvor den sportslige avdelingen får en fullstendig overhaul.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 16.05.2012 19:44    Post subject: Reply with quote

Se så mye kritikk som kommer frem når man taper sin første kamp i den niende kampen for sesongen. Medgangskritikere hele gjengen.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 16.05.2012 19:46    Post subject: Reply with quote

Har du sett på Rosenborg siden 2005? Denne klubben har blitt sakte men sikkert revet ned siden da. Rosenborg sluttet å være det Rosenborg vi alle kjenner da By Rise gikk, dog man kan også si dagen Eggen ga seg.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.05.2012 19:46    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
klubben er råtten tvers igjennom, og det er nok nødvendig med en totalt reorganisering av klubben for at det skal finnes glimt av lys i tunnelen.
¨

Styremedlemmer, styreleder, direktør, etc har allerede gått. Det er så og si bare Hoftun og JJ igjen, men det overrasker ingen at du forsvarer JJ enda. viktig å stå for hva man har sagt, selv når man vet man har driti seg ut. ..

Jeg forsvarer faktisk ikke Jönsson lenger. Hadde du lest posten sikkelig, hadde du sett det. Og når jeg skriev re-organisering, så siktet jeg faktisk ikke bare til utskiftning av mannskap - da mener jeg hele pakka:

Det er på tide å se på hvordan klubbens organisasjonkart, og se om det finnes noe der som er overflødig, kan flyttes/slåes sammen o.l. Om det er kommandolinjer som kan og bør forandres på. Kanskje må klubben virkelig BLI medlemsstyrt, ikke bare i navnet.

En del av alt dette vil være å kvitte seg med Hoftun og Jönson, ja, men det vil ikke holde. Ukulturen har fått satt seg for godt i veggene på Brakka, så hele organisasjon trenger å bli litt ristet i.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
Page 13 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb