English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 170, 171, 172 ... 561, 562, 563  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.04.2012 11:15    Post subject: Reply with quote

Det er en faglig vurdering for meg hvertfall.

Hvilke trenere har Storflor hatt i RBK? Hareide (hvor han fikk tillit og var strålende), OB Rise (hvor han var strålende i Champions League, fikk en del tillit), PJ Hansen (hehe), Høgmo (halv sesong, strålende i CL under PMH), Tørum (hehe), Henriksen (hehe) og Hamrén (brydde seg bare om attityd og innsats). Vi vet jo alle at media i stor grad tar ut landslagene, og at Storflor med sine konstruktive valg og måte å tenke på overhodet ikke passer inn i landslagets spillestil.

Mannen tar så gode valg, har et så godt blikk og en så følsom fot at det er helt ufattelig at RBK ikke gjorde mer for å utnytte ham. Hadde vi bygget laget rundt Storflor siden han kom opp i a-stallen, hadde ikke RBK gått disse årene uten gull og Champions League. Han hadde reddet økonomien vår, faktisk. Dessverre betyr det for mye i fotball å være brautende og klage på manglende spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 11:30    Post subject: Reply with quote

Slike påstander kan man slenge ut om flere spillere. Overhode ikke et argument for Storflor. Om man hadde satset på Sibaya og bygd laget rundt han ville RBK vunnet alt. Ingen måte å bevise at det er feil, men heller ikke riktig.

Samme nesegruse beundring har du for Hleb, som ikke gjør det så godt som du skulle håpet. Imo er Hleb den internasjonale Storflor. Viser storhet av og til, men alt for ujevn, noe som vises med hvor han spiller og hvordan det har gått i de klubbene han har vært i.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 11:35    Post subject: Reply with quote

Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 11:36    Post subject: Reply with quote

Var den rettet mot meg dew?
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 11:50    Post subject: Reply with quote

tenker den var rettet mot diskusjonen som sådan. Vurdering av fotballspillere er relativt subjektivt, og siden jeg begynte å være her på forumet for noen år siden, er denne Storflor diskusjonen en av de evigvarende. Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.04.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Knerten wrote:
Quote:
Hadde vi bygget laget rundt Storflor siden han kom opp i a-stallen, hadde ikke RBK gått disse årene uten gull og Champions League. Han hadde reddet økonomien vår, faktisk.

Latterlig påstand som er dønn umulig å bevise. Jeg kan faen ikke skjønne hvordan en fyr som tilsynelatende har så peil på fotball ikke makter å se alle de negative sidene til Storflor, og at de positive sidene skinte for sjeldent.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.04.2012 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg ser absolutt de negative sidene, men ser også at disse er mulige å skjule ved en god trener (som f.eks. Ronny Deila)!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.04.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

Fint at Storflor blir satt litt pris på i Godset da.

Hadde han vært så god som enkelte mener hadde nok flere trenere, speidere og sportsdirektører lagt merke til ham. Da hadde han ikke vært ut og inn av laget til RBK i mange år, han hadde nok blitt hentet av en klubb som hadde hatt lyst til å satse på ham.

At det ble den relativt ubetydelige klubben Strømsgodset han til slutt havnet i forteller vel at det ikke var for mange som så potensialet. Verken i Norge eller utenlands.

Og i samme periode ble RBK fulgt tett og avga en rekke spillere til klubber på ulike nivå. Uten at noen plukket opp Storflor altså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 15:43    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Var den rettet mot meg dew?

Nei, typen over deg Very Happy

Edit: Enig med Escudos. Kan vi ikke legge denne Storflor/Storflor vs Winsnes-diskusjonen død en gang for alle? Konklusjonen får bli at Storflor spiller der han gjør for en grunn.

Last edited by Harceïde on 26.04.2012 15:47; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.04.2012 15:45    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hadde han vært så god som enkelte mener hadde nok flere trenere, speidere og sportsdirektører lagt merke til ham. Da hadde han ikke vært ut og inn av laget til RBK i mange år, han hadde nok blitt hentet av en klubb som hadde hatt lyst til å satse på ham.

Strand har forklart akkurat dette i et veldig langt innlegg tidligere. Orker ikke å gjenta det igjen og igjen, så vi stopper her.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.04.2012 15:54    Post subject: Reply with quote

Sikkert like greit det. Selv om denne diskusjonen naturligvis dukker opp igjen om en stund Wink
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 26.04.2012 16:46    Post subject: Reply with quote

Litt som Kenny Cooper da mao Very Happy
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2012 16:57    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jeg ser absolutt de negative sidene, men ser også at disse er mulige å skjule ved en god trener (som f.eks. Ronny Deila)!

Skjule? Du kan ikke ha sett mye av Godset de siste par sesongene.

Storflor er der som han alltid har vært, og de negative sidene er like synlig i Godset som de var her. Forskjellen er at han her heldigvis hadde såpass konkurranse at han ble danket ut, mens han i Godset er i en klubb med en smal stall og få reelle utfordrere. Derfor får han lov til å "skinne" i fred, uten å være redd for at alle de elendige kampene og involveringene får konsekvenser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 16:59    Post subject: Reply with quote

Jeg pleier ikke å dra frem egne innlegg og hovere de gangene jeg tar rett i ting, ettersom jeg også har kommet med en del dårlige vurderinger også. Ville jo tross alt ha Trond Olsen en gang i tiden.

Denne likte jeg fra tidlig 2008:

Strand wrote:
Om ikke Hamrén kan få ut Storflors uforløste potensiale, så kan ingen i RBKsystemet gjøre det. Jeg håper for Storflors del at han går til en litt mindre klubb i Tippeligaen hvor han får et oppsving og viser hva han kan. Strømsgodset, Bodø/Glimt og det sjiktet der kunne passet ham utmerket. Spørs bare om han har landslagsambisjoner og lyst til å revansjere seg litt i RBK-trøya. Jeg håper på det siste, det er ikke tvil om at han med tillit og riktig trener vil være god. Målet hans mot Strømsgodset viser jo at han har det i seg, men ville foretrukket ham på høyrekant. Dette blir uansett opp til Hamrén å vurdere, kanskje han har et ess i ermet og lar Storflor gå til fordel for en yngre og på sikt bedre spiller. Det er i hvert fall ikke noe poeng i å la Storflor bli en dyrt betalt squadplayer.

Det innlegget Knerten sikter til. Bildelenkene jeg hotlinka til er sikkert døde.

Strand wrote:
Får vel skrive litt i Hvor er Øyvind Storflor nå-tråden jeg også, slik at det ikke bare er Brady og Knerten som går på tomgang.

Jeg mener ikke at Øyvind Storflor er et misforstått geni som med litt mer tillit kunne dominert på hvilket som helst lag, men at han var (er) en spiller med utrolig stort potensial som har et internasjonalt snitt under rette omstendigheter er fakta.

Man må til med litt moderne rbkhistorie for å forklare fenomenet Storflor, og man kan begynne med starten på hans andre periode i Rosenborg. Han ble hentet tilbake fra Moss av Åge Hareide i januar 2003. Våren 03 var det mye benkesliting for ham, men på sommeren slapp han til og leverte en jevn strøm av mål og målgivende utover høsten fra sin høyrekant. En tydelig trener, tydelig spillestil og gode rammebetingelser sørget for en meget god høst fra Storflor.

Neste år er omgivelsene i Rosenborg en smule annerledes, med Hareide ut og By Rise inn. Dette er den første sesongen i Tippeligaen med et maktvakum og RBK presterer like dårlig som alle andre og det er bare tilfeldigheter at man blir seriemester fremfor Vålerenga eller Tromsø. For en av lagets yngste spillere vil det da være vanskelig å hevde seg, og gamlekara hadde stor makt. De fikk jo fjernet By Rise på senhøsten, før seriegullet var sikret. Per Joar Hansen ledet slutten av sesongen. At han i det hele tatt sto frem og var en av våre toneangivende spillere i CL skal han ha meget stor honnør for. En liten stikkprøve viser at stallen det året besto av knallspillere som dette:

Er det da ikke en utrolig stor prestasjon å heve seg i CL med medspillere av slikt kaliber? Den store misnøyen med Storflor kom uansett senere, og så vidt jeg kan erindre kom den i 2005. I ligaen var han vel like ujevn som resten av laget, som virkelig var dårlig.

Foran neste sesong ble vi ledet av nok en assistent, denne mannen:

Noen vitale spillere dette året var:

Laget presterte enda dårligere i 2005 og vi sto i reell fare for å rykke ned frem til Høgmo kom inn som Per Messias. At Storflor ble ofret dette året til fordel for dyre nykjøp som Ødegård, Braaten, Helstad og til dels Brattbakk/Johnsen, skyldes at man ikke kjøper en spiller og setter ham på benken. Storflor derimot kom billig, var stillfaren og dermed enklere å vrake. Perry var presset fra dag én av, og hadde vel aldri helt den respekten fra spillere eller omgivelser som trengs. Det ble dermed vanskelig for ham å vrake dyrkjøpte Ødegård, populære Braaten osv og da fikk Storflor lide. Men nok en gang skinte han på CL-høsten, og at han hevdet seg og viste internasjonalt snitt med såpass dårlige medspillere er nok en gang stor prestasjon.

Våren 2006 var Storflor nok en gang vraket (eller ikke opplagt førstevalg) og hele våren var preget av vingling/søking fra Høgmo. Mye av kritikken gikk på endringer i angrepsrekka fra kamp til kamp og stallen var såpass bred i angrep at det var vanskelig å velge ut spillere. Ut gikk Ødegård, men inn kom Essediri, Kone og Iversen. Storflor ble nok enda en gang enklest å vrake, og ble dermed skadelidende. Til høsten ble det derimot nok en gang store endringer i RBK, og ut forsvant en skokk av spillere noe som gjorde det enklere å få en plass på laget. Under Tørum blomstret Storflor og var en av de vitale spillerne sammen med Sapara og Iversen. Storflor var vel så mye med og ordnet seriegull i 06, og som knerten påpeker snek han seg ikke unna Royal League og var vår definitivt beste spiller der.

Tørum var også en trener som Perry, ansatt siden det var minste motstands vei og jeg hadde en dårlig følelse foran 2007-sesongen. Tørum ønsket nok selv å få inn Traore og Konan, og siden man ikke kjøper noen for å plassere dem på benken ble nok en gang Storflor skadelidende under Tørums feilprioriteringer. En festglad Iversen med ølmage skulle spille alt, Kone måtte også få plass, Traore var et stort talent, Konan kostet penger osv.. Da kan Storflor vrakes, han lager jo ikke noe styr. I CL dette året spilte vel ikke Storflor stort, og da blir det helt feil å dra inn statistikker fra et år han ikke spilte på grunn av trenernes feilvurderinger. Det ble ikke bedre under Henriksen, som har bevist gang på gang at han helst bør holdes unna endelig ansvar.

Jeg vet ikke hvorfor Hamrén ikke satset på Storflor, men det skyldes vel minste motstands vei det også siden Storflor nå var blitt meget upopulær blant de ignorante supporterne som var mest interessert i velting og tæl enn kloke valg. Det var vel også litt tilfeldigheter og Storflor pådro seg en sjelden skade også, og da var det vanskelig å kjempe seg tilbake. Hamrén har vist seg å være ganske tålmodig med sine elleve utvalgte. Jeg tror dog at han angrer litt i år, når han ser hvordan høyrekanten har vært et problem.

For å oppsummere har Storflor prestert på et helt annet nivå enn sine medspillere når det gjadt som mest, men dessverre falt litt igjennom i hverdagen. Både fordi andre dyrkjøpte spillere MÅTTE spille for å rettferdiggjøre summene, assistentveldet med utrygge arbeidsvilkår og feilvurderinger fra fans og trenere. Han har derimot vist i år for Strømsgodset at han kan levere mål og målgivende på samlebånd, en meget sterk prestasjon for et veldig dårlig lag. Jeg ønsker Storflor hjertelig tilbake om så skulle skje, men da må han satses på og ikke nok en gang bli stallfyll som enkelt kan vrakes.
[/quote]
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.04.2012 17:03    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Storflor er der som han alltid har vært, og de negative sidene er like synlig i Godset som de var her. Forskjellen er at han her heldigvis hadde såpass konkurranse at han ble danket ut, mens han i Godset er i en klubb med en smal stall og få reelle utfordrere. Derfor får han lov til å "skinne" i fred, uten å være redd for at alle de elendige kampene og involveringene får konsekvenser.

Helt utrolig at du mener noe sånt om en som har vært i assist-toppen i tre strake sesonger. Hvorfor tror du Godset-supporterne hyller ham alle som en, egentlig? Han er hjernen i laget med kanskje best offensiv samhandling i Tippeligaen. Hvis det ikke sier folk noe som helst, vet jeg ikke hva jeg skal si. Måten du beskriver hans spill i Godset på er bare latterlig.

Strands innlegg er fasiten på ØS' opphold i RBK. Men det sitter dessverre for langt inne å innrømme det for mange.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 17:10    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Vet forresten ikke hvor seriøst jeg skal ta deg når du snakker om at Olsen har levert flere målgivende per minutt enn Storflor i sesonger for RBK. Jeg kan opplyse om at Olsen i sine tre sesonger i RBK-drakta hadde følgende tall for assist: 0 (2009), 4 (2010) og 1 (2012). Så hvor du har det sprøytet fra må du gjerne dokumentere.

Som jeg skrev, så leverte Dockal flere pr min i 2011, og Olsen flere i 2010. Olsen drar jeg opp spesielt fordi han var EKSTREMT utskjelt, og fikk mindre spilletid enn det Storflor fikk i RBK.
I henhold til vg sin statistikk så hadde Olsen 4 målgivende på 1003 min i 2010. Mens en Storflor som var fast frisparkskytter(?) i førstelleveren til Godset hadde 7 på 2160.
Siden Olsen var såpåss utskjelt, hvordan kan du si at prestasjonen(e) til Storflor er såpass god, når det statistisk sett ikke er noe spesielt med han?

En annen ting jeg under på, er hvorfor du bruker det MOT Dockal at han tar frispark og cornere, når Storflor gjør det samme for Godset? Jeg ser ikke logikken.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 17:30    Post subject: Reply with quote

Hvorfor stiller du et spørsmål som Knerten svarte på i innlegget du siterer, Erlendr?

Blir fryktelig mye resirkulering i den diskusjonen her.

Strand hadde et glimrende innlegg som jeg stiller meg bak, og så lar jeg meg irritere over de som setter likhetstegn mellom treneres prioriteringer og spillernes kvaliteter, og tillater seg en svært hoven tone, på grunn av autoritetsargumentet. Det er ikke nødvendig å hoppe til det argumentet, siden det er mulig også for lekfolk å vurdere Storflor ut i fra det han faktisk har prestert.

Alle må ha sett at Storflor hadde potensial på RBK-nivå, og at prestasjonene hans sammenfalt i stor grad med et fungerende trenerapparat og fotballag for øvrig. Samtidig bør det være mulig å komme over at han ble vraket, nå flere år etter. Han er ikke så unik at vi kan snakke om en internasjonal stjernespiller. For mange er det vel fortsatt mer bittert at Eguren forsvant, eller at vi fikk så lite ut av Konan, men det er ikke nye ting i fotballen. Storflor led av at vi hadde svake trenere og kanskje et noe usunt miljø. Det hjelper ikke at Lerkendal-publikummet er ganske typisk norsk, og kjefter mer på typer som Storflor enn typer som Olsen, som alltid løper rett mot mål, selv om han sjelden fikk med seg ballen.

Storflor er en type som kunne ha briljert på 90-tallet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.04.2012 17:44    Post subject: Reply with quote

Knerten:
Quote:
Strands innlegg er fasiten på ØS' opphold i RBK. Men det sitter dessverre for langt inne å innrømme det for mange.

Inni ditt hode så er dette fasiten, men i det virkelige liv så er det ikke gitt at dette er noen fasit. Om det skal diskuteres så må ordet fasit først slås opp.

Selv tror jeg ikke helt på "bortforklarignene" for at Storflor alltid havnet på benken. En av grunnene til dett er at fotball styres av resultater. Hadde Storflor virkelig gjort laget vårt mye bedre enn de andre spillerne som spilte opp gjennom årene, så ville han spilt. Rett og slett fordi trenere vet de overlever på gode resultater, men blir sparket på dårlige.

Det virker fullstendig merkelig å kjøpe historien om at 1 verdensklassespiller har sitti på benken gjennom 4 trenere mens dårlige spillere har spilt, på grunn av enten pris, nyinnkjøp eller andre ting.

I tillegg til å tro og spekulere i grunner, så vil jeg si at Storflors 1/2 siste sesongers kamper ofte var skikkelig begredelige. Sikkert litt fordi jeg var lei av han, men også objektivt pga prestasjonene hans ofte var under enhver kritikk.

Videre vil jeg si at du knerten, konktinuerlig bruker argumentet om at "alle egentlig vet at Storflor er en klassespiller, det er bare det at det er for tungt å innrømme". Hører du ikke selv hvor søkt det er å si?

Å inn i all denne overdrivelsen hvor Storflor burde spilt for Barca, at alt pro-stoflorere sier er fasit, og at alle andre ser feil, hva med å reflektere litt over sitt eget syn? Hva med å vurdere om man kanskje har dratt dette litt for langt?

Avslutningsvis vil jeg si at Storflor haddem ange gode kvaliteter og han gjorde mye smart med ball. Men han ble også fullstendig borte, han bommet på svært enkle ting, han gjorde feil valg, ga bort ball og var komisk redd for kontakt/dueller.
Alt i alt en av de typiske spillerne med skyhøyt potensial som aldri klarer å lirke det ut jevnt. Noenganger så er dette spillerens skyld, ikke bare "alle andre".
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 17:50    Post subject: Reply with quote

Angående Godset, Storflor og antall assister ville dette tallet vært mye høyere om f.eks. Rade Price hadde vært midtspiss.

Det jeg finner merkelig i argumentasjonen er at Storflors negative sider blir trukket frem som et moment. Hvem har vel ikke negative sider? Xavi og Messi har også negative sider. For å ta et eksempel fra RBK var ikke Sverre Brandhaug veldig god til å springe, takle eller heade. Det var vel også ham som sådde spiren til Nils Arnes godfotteori, når han kom til klubben i 1981.

Storflor har mange svakheter, men hvorfor bry seg om de når han har enormt bra pasningsegenskaper og blikk for spillet, samt gode skudd og ikke minst bevegelser og forståelse for spillet. Da må han få en rolle i laget der han får brukt det han er god til.

At han ikke har blitt proff henger selvsagt sammen med spilletid og etterhvert alder, i tillegg til manglende landskamper. Han var også ujevn i Tippeligaen, noe som Strand har forklart meget godt årsakssammenhengen til. Manglende landskamper kommer jo av at landslagsledelsen har sett etter helt andre kvaliteter. Jeg er faktisk ikke sikker på at Xavi hadde fått fast plass på midtbanen til Norge engang. Det er så galt det enn høres ut, noe jeg mener helt seriøst. Pasningene ville gått for lite i lengderetningen og fysikken til andre spillere ville vært bedre. Han ville også fått langt mindre ballkontakt enn han gjør på nåværende lag, kanskje kun en håndfull pasninger fra medspillere i løpet av en omgang. Det er iallfall omtrent der Skjelbred og Tettey ofte har ligget når de har spilt landskamper.

Tilbake til Storflor så spilte han 2-3 landskamper i en pre-season-turnering vinteren 2005, og jeg husker iallfall at jeg så en av de. Kvisvik spilte på motsatt kant og fikk all skryten, mens Storflors avgjørelser de gangene han hadde ballen stort sett var langt bedre. Men han sprang og taklet vel ikke nok.
Back to top
Bakklandish
Junior

PostPosted: 26.04.2012 17:58    Post subject: Reply with quote

Kan dere ikke legge diskusjonen om Storflor død en gang for alle?? Eller evt lage en egen mimretråd for/om han, for dere som forguder denne middelmådige Tippeligaspilleren, som aldri slo helt gjennom. Det er fire sesonger siden han spilte for oss... Please!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mr soprano
Senior

PostPosted: 26.04.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

Det er det mest fornuftige som er blitt skrevet om Øyvind "Almost" Storflor siden forumet begynte.
Ja til egen tråd!!!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.04.2012 18:43    Post subject: Reply with quote

Lønner seg vel ikke å begynne å skrive i Storflor-tråden igjen, men for de som vil ha 43 sider med repeat:

http://www.rbkweb.no/foru...mp;start=0
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2012 19:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Helt utrolig at du mener noe sånt om en som har vært i assist-toppen i tre strake sesonger. Hvorfor tror du Godset-supporterne hyller ham alle som en, egentlig?

Som jeg har skrevet flere ganger, så gjør han en god jobb for Godset - et lag som har endt på 12. 7. og 8. plass de sesongene han har vært der. Det sier seg selv at lista for å hylle en spiller ligger lavere for et lag som er en evig middelhavsfarer, og det er naturligvis ingen automatikk i at denne spilleren hadde vært god nok for et særlig bedre lag. Nordkvelle og Aas er også hyllet disse årene, uten at de er spesielt mer enn middels gode av den grunn. Fredrik Winsnes var kongen i Godset da han var der (kall han gjerne "hjernen" i det offensive spillet), men mageplasket totalt i Rosenborg.

De har forøvrig scoret 37 mål mindre enn oss på de tre sesongene, så hvorvidt dette er laget med best offensiv samhandling kan definitivt diskuteres. Det kan se lekkert ut når ting funker, men de har mange kamper gjennom en sesong der ting fungerer svært dårlig - spesielt på bortebane.

Storflor er en spiller med et bra toppnivå (beviselig også internasjonalt), men han ligger stabilt på et nivå langt under dette. Bunnivået holder knapt norsk 2. divisjon, og det var det var på dette nivået han var de siste par sesongene i RBK.

Vi kan jo sammenligne med en annen utskjelt spiller, nemlig Trond Olsen.
De fire siste sesongene har Trond Olsen et høyere målpoengsnitt enn Øyvind Storflor. Ganske mye høyere også, faktisk. Storflor har 44 målpoeng på 6898 minutter, mens Trond Olsen har 43 målpoeng på 5786 minutter. Henholdsvis hvert 156. og 134. minutt. Dette evige argumentet om målpoeng faller altså i Trond Olsen sin favør. Og før argumentet om at han fikk spille i RBK kommer, så påpeker jeg altså at han hadde det desidert høyeste snittet i Glimt. Og før da noen skal kontre at Glimt var et drittlag som spilte på hans premisser, så havnet altså Glimt på 4. plass den siste sesongen Olsen var der. Det skal han ha nærmest all ære for. Det er høyere enn Strømsgodset har vært på mange herrens år, både med og uten Storflor. Der snakker vi virkelig "hjernen" i angrepsspillet, med 23 målpoeng på 26 kamper - langt over noe Storflor har fått til.

Dette er for det meste en digresjon, men det er iallefall en av mange beviser på at spillere kan prestere godt i en klubb og rævva i en annen. Selv om de leverer varene kan de være ganske begrenset.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 19:57    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Hvorfor stiller du et spørsmål som Knerten svarte på i innlegget du siterer, Erlendr?

Jeg svarte på hvor jeg hadde "sprøytet" mitt fra, og korrigerte feiltolkningen til knerten da jeg -kun- sikta til 2010-sesongen. Deretter redegjorde jeg for -akkurat- hva jeg mente i form av statistikk fra denne sesongen, da jeg ikke presiserte dette i mitt opprinnelige innlegg.

Noe mer som er uklart?
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 26.04.2012 20:00    Post subject: Reply with quote

Hedons innlegg er fasiten på ØS' opphold i Godset. Men det sitter dessverre for langt inne å innrømme det for mange.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 170, 171, 172 ... 561, 562, 563  Next
Page 171 of 563

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb