English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hansern
Proff

PostPosted: 18.03.2012 21:16    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
La Janne fortsette å kvitt oss med det virkelig daukjøttet - Hoftun, Henriksen og Jamtfall. Det vil nok hjelpe, skal du se.

Bakklandia, hva er grunnen til at du fritar Janne for alt ansvar?

Er det ikke først og fremst Hovedtreneren som er ansvarlig for at laget fungerer. At innsatsen er til stede og også å stille krav til spillerkjøp, hvilken type spillere vi skal ha, samt å sette makt bak disse kravene. Jeg kan ihvertfall nevne en hovedtrener som aldri hadde funnet seg i hverken den innsatsen vi nå ser fra spillerne eller den tafattheten vi har sett i spillerjakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

Hansern, det er i grunn ingen vits i å diskutere Jønsson( eller trenerspørsmål) med Bakklandia, da måten han argumenterer på grenser til trolleri. Ser i kamptråden at det nå er isfjell som er årsaken til at Jønsson må få bli, mens assistentene hans og Hoftun er den egentlige årsaken til at ting ikke fungerer (??!).
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 22:08    Post subject: Reply with quote

Det som gledet meg med JJ's intervju i kveld, var at han så skikkelig presset ut. Han prata bare usammenhengende tull og lira av seg noen gloser når Davy slengte en Brannbemerkning etter ham, når han forlot intervjuet. Et par drittkamper til så er vi kvitt ham...
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe ønske om at JJ skal kastes. Jeg har et ønske om at RBK skal spille bra fotball. Jeg tror ikke at det er JJ som er årsaken til at vi har så tynn stall.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

I dag tapte vi 4-0 med hele elvern frisk, JJ sier han er fornøyd med stallen.- utrolig deprimerende tankegang. Tror tippeligaen blir ekstra lang i år.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg har ikke noe ønske om at JJ skal kastes. Jeg har et ønske om at RBK skal spille bra fotball. Jeg tror ikke at det er JJ som er årsaken til at vi har så tynn stall.

Har vi så tynn stall? Tviler på at det er mange andre lag i toppserien som har brukt mer penger enn oss siden sommeren.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.03.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

Ja, for det er jo prislappen på stallen som avgjør hvor tynn eller brei den er Rolling Eyes Jeg veit ikke med knerten, men jeg holder i hvert fall en knapp på at dette er det dummeste jeg har lest her inne - i hvert fall i "Sportslig avdeling."
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2012 22:44    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Det er selvsagt ikke Jönssons ansvar at tallen er for tynn og evt for dårlig. Men det til enhver tid sittende treners ansvar å få frem det beste i spillergruppa, også når det gjelder enkeltspillere, men aller mest kollektivt. Der er det fryktelig lite konkrete planer kan det se ut til, og faktum er at slik vi fremstår i dag, har ikke laget forandret seg en millimeter siden fjoråret.
Barney
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 22:52    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Ja, for det er jo prislappen på stallen som avgjør hvor tynn eller brei den er Rolling Eyes Jeg veit ikke med knerten, men jeg holder i hvert fall en knapp på at dette er det dummeste jeg har lest her inne - i hvert fall i "Sportslig avdeling."

Sterke ord fra en som overgår seg selv gang på gang (imponerende!) når det gjelder å skrive idiotiske innlegg.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 18.03.2012 23:15    Post subject: Reply with quote

Høres ikke bra ut det, Recon. Men er vel noe man har mistenkt ei stund. Jeg var svært godt fornøyd med ansettelsen av JJ (og har fremdeles trua), men kan virke som om Jönsson er best i teorien. I intervjuer ser man stadig tydeligere hvor begrenset Janne er som kommunikator, noe som er bekymringsfullt. Det er liten grunn til å tro at han er bedre overfor spillergruppa, enn han er i mediene.
Back to top
Espen L.
Junior

PostPosted: 18.03.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

"Det blåser positive vinder i Trondheim"sier Janne som et motsvar på spørsmål om det blir en tøff mediauke etter tapet...

Som å høre komiske Ali... eller Hoftun.

Før ga RBK meg overskudd i hverdagen, nå har jeg begynt å neglisjere hele faenskapet da det tapper meg for energi og positivitet.

Når Janne atpåtil skal fortelle verden hvordan stemninga blandt RBK supporterne er etter et slikt tap (ref positive vinder..) ..ja da irriterer jeg meg bare enda mer over personen Janne Jønsson!

Det positive er kanskje at han så noe mer bekymret/hjelpesløs ut enn tidligere. Kanskje det fører med seg noe positivt.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 18.03.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Hvis det virkelig er slik, at hovedtreneren i RBK, ikke har påvirkningskraft i forhold til hvilke spillere som skal signeres, da må jeg si at jeg blir noe forundret. Han er ansatt i 4 år og skal skape et samspilt lag. Da velger jeg å tro at han har mye å si når det gjelder spillerstallen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2012 23:40    Post subject: Reply with quote

Påvirkningskraft har han selvsagt. Det er ikke tilfeldig at vi har jaktet "halve" Stabæk etter at JJ ble ansatt.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 09:53    Post subject: Reply with quote

Tror dere JJ er villig til å trekke seg frivillig i RBK noengang i framtiden viss det sportslig fortsatt går dårlig, eller er han for grisk eller mangler nok selvinnsikt til det?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 09:56    Post subject: Reply with quote

JJ kommer aldri til å tjene i nærheten av det han tjener i RBK andre steder og kommer derfor ikke til å gå frivillig - forståelig nok.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.03.2012 09:57    Post subject: Reply with quote

Like spennende spørsmål:

- Om JJ trekker seg eller får sparken, er RBK villig til å krype til korset, si unnskyld, og ansette NAE?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 10:00    Post subject: Reply with quote

NAE kommer nok inn i april-mai 2013, etter fire strake tap mot Mandalskameratene, Ranheim, Alta og Ull-Kisa
josinho
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 10:02    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Like spennende spørsmål:

- Om JJ trekker seg eller får sparken, er RBK villig til å krype til korset, si unnskyld, og ansette NAE?

JA. Stjernen og Koteng er menn til akkurat det.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.03.2012 10:11    Post subject: Reply with quote

Han kommer til å gjøre det man kan forvente av en som gjerne vil fremstå utad som korrekt (i svensk målestokk).

Det betyr at han vil fullføre den inngåtte kontrakten så lenge det er styrets utad uttalte målsetting.

Dersom styret skulle kommunisere en endret målsetting (ønske om å heve kontrakten), vil JJ lojalt godta det, med de økonomiske konsekvenser det innebærer for klubben.

Altså: Han vil være her så lenge styret vil ha ham.

Nå har vi fått en styreleder som snakker rett fra levra, om det ikke faktisk er fra galleblæra av og til, så det kan jo bli festlig. RBK
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 19.03.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

Håper du har rett i det, er så sykt lei av Jönsson! NAE is da man!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 10:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er superglad det bare ikke er jeg som er sterkt kritisk til J.J,men jeg har denne mannen langt opp i halsen.
Jeg syns det er særs merkelig at han skal få lov til å dure fram med den veike holdninga si,og jeg la merke til at enkelte sa at ingen kunne vite hvoedan Janne er i garderobe,ol,men jeg kan si dere fra meget sikre kilder,at han faktisk er like vinglete der og.

Planløs og veik.Bort me røkla og inn med vår alles poet fra Orkdal,verre kan det ikke bli.Det kommer til å koste Rosenborg skjorta og fortsette med Janne.Og dette er så tydelig etter 16 mnd.
To indre å så vekk!!!

Heia RBK(med Norges veikeste administrasjon)
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er for "ut med JJ, inn med NAE", men jeg tror kansje NAE har mere lyst til å slå RBK ut av cupen i 1. runde, med Orkla om et par år. De nye i ledelsen må nok ihvertfall komme med et godt tilbud på det sportslige, hvis han skal komme tilbake.

Som ledere, bør de nå begynne å spørre seg hvor langt ned de ønsker klubben skal synke, før de tar grep. Jeg er virkelig spent på hvor mange som møter opp på Lerkendal på søndag kl 2000. Tror flere enn JJ kan få seg en overraskelse....
Back to top
OzzeyH
Proff

PostPosted: 19.03.2012 13:38    Post subject: Reply with quote

Kampen i går beviser bare det jeg har fryktet i helt siden sesong slutt i fjor. At det faktisk ikke er NOEN forbedring å se i dette laget. At Janne faktisk ikke makter å få ut noe som helst av potensial ut av spillerne.. Det er helt JÆVLIG å se oss springe rundt på viking stadion som noen hodeløse og tannløse amøber.

Janne = IKKE rett mann. Beviste det i fjor, og fortsetter å vise hvor lite han kan i år. Mad
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 15:35    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke ansette Nils Arne som sportslig leder :d Janne varer ikke en dag om han er så ekstremt konfliktsky som alle skal ha det til
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 16:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært skeptisk til Janne Jönsson fra dag én han ble nevnt som en mulig kandidat som ny trener for Rosenborg. Spillestilen til Stabæk imponerte meg ikke spesielt mye, men jeg så allikevel på Jönsson som en over gjennomsnittet god Tippeligatrener. Det betyr at det har gått enda litt dårligere enn hva jeg hadde fryktet når han tok over.

At han skulle fremstå såpass tafatt og idéløs har gjort at dette ble et dyrekjøpt valg av Rosenborg. Her har man betalt overpris til de grader og sitter tilbake med et valg som ikke fungerer i en klubb på Rosenborgs nivå.

Er det ingenting positivt han har tatt med seg i løpet av perioden han har vært her vil mange spørre? Joda. Kontringsspillet har til tider vært inspirerende å se på, og han har fått frem en god selvtillit hos veldig mange spillere på at de er gode målscorere.

Det laget mangler er en spillestil som bygger opp bakfra gjennom spill langs bakken, gode bevegelser og plan i angrepsfasen, samt et trygt fundament når laget skal forsvare seg.

Dette er det vel muligheter for at Jönsson vil få til etterhvert, vil sikkert enkelte si. Jeg tillater meg å tvile sterkt. Jönsson sier at han ønsker å bygge opp spillet langs bakken når han snakker om sin spillefilosofi, men det kommer ikke frem i praksis når man ser forsvarsfireren slå lange baller i lufta gang på gang i kampsituasjon. I tillegg kan man flere ganger høre en svensk røst i bakgrunnen rope ut oppmuntrende tilrop til denne lempingen.

I intervjusituasjon fremstår han som veldig usikker på tolking av kampforløp. Han har veldig ofte ikke en klar oppfatning av hvorfor ting skjer som det gjør, men drar det hele ned til et spørsmål om innsats. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra å tenke hvor langtekkelig og frustrerende det må være å høre på Jönsson snakke. Om han snakker på samme måte til spillerne som til media, er det mer søvndyssende enn de mer intetsigende bibelpassasjene i en gjennomsnittlig norsk søndagsgudstjeneste. Apropos dette, var det visstnok Daniel Nannskog som tok pausepraten i Stabækgarderoben hvis det trengtes en oppvekker.

Jeg syns også det er lite lurt av ham å legge lista lavt når han blir intervjuet. Det snakkes ofte om at laget hadde målsjanser 'nok'. hvilke utviklingsmuligheter gir en slik sjargong hvis det er vanlig språkbruk innad i laget?

Jeg kan heller ikke si at det imponerer når han etter Viking-kampen snakker om hvor bra laget hadde fungert i de andre treningskampene. Ett- eller tomålsseire mot noen svenske lag, uavgjort mot et Adecco-lag og en tomålsseier mot et hviterussisk lag er altså der lista ligger. Jeg har ikke sett alle disse kampene, men av det jeg har sett har iallfall ikke den offensive samhandlingen vært noe spesielt å skryte av. Mer av det samme vi så i fjor vil jeg si, og det er vel strengt tatt ikke godt nok for et lag som Rosenborg.

Synd å si det, for Jönsson er sikkert en bra fyr, hel ved og alt det der. Men som fotballtrener ser jeg ikke ham som en som kan bringe verken suksess eller utvikling til Rosenborg. Derfor mener jeg han bør avskjediges fra sin stilling jo før jo heller. Da tar jeg heller Trond Henriksen som vikar frem til sommeren mens markedet blir sondert.

Så får de nye kostene i klubben være seg sitt ansvar bevisst og virkelig sondere markedet denne gang, og i tillegg se litt bak resultater. Rosenborg er et lag med en sterk identitet, og da er en spillestil som skaper begeistring like viktig som å skape resultater.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 381, 382, 383  Next
Page 205 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb