| View previous topic :: View next topic |
| Hvem skal stå i mål? |
| Daniel Örlund |
|
37% |
[ 65 ] |
| Erik Bråthen |
|
62% |
[ 110 ] |
|
| Total Votes : 175 |
|
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 14.03.2012 19:41 Post subject: |
|
|
| Jeg stemmer på Adde og Örlund. Tipper at den ekstra tida slår ut i hans favør. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 15.03.2012 08:35 Post subject: |
|
|
Tror det blir Örlund mot Viking, men med den usikre svensken i førersetet(JJ), så kan det likegjerne være Bråthen som står mot Brann...selv om Örlund står godt mot Viking.
Jeg begynner faktisk å lure på om ministallen vår er så liten for at JJ skal slippe å ta valg, Det meste begynner jo faktisk å si seg selv i de fleste posisjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.03.2012 09:52 Post subject: |
|
|
Keepervalget gir vel konsekvenser for kontraktsforhandlingene også? Begge er på utgående kontrakt i år. Skal man da la jevngode Bråthen gå og forlenge med en eldre og dyrere Örlund som belaster utenlandskvoten?
Bråthen kan stå med Örlund som back-up og støttespiller. Med en god sesong som førstevalg kan Bråthen spille seg landslagsaktuell ved forfall fra noen som pr i dag står foran i den køen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.03.2012 11:10 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Adde: Örlund kommer til å vinne "keeperduellen" som neppe noen gang har vært noen reell duell. Vi snakker om er per definisjon rutinert svensk keeper versus en talentfull, men forholdsvis urutinert norsk keeper i et lag Jan Jönsson trener. Den plassen var nok Örlunds i utgangspunktet, med mindre han skulle drite seg ut totalt i oppkjøringa.
Etter min mening burde plassen, og kontraktsforlengelsen, gå til den keeperen som både har forbedringspotensiale, videresalgspotensiale, har lyst på videre spill i klubben, og som ikke går på kvota, dersom de vurderes som jevngode.
I tillegg synes jo jeg personlig at Örlund er ganske dårlig, og dessuten helt feil keepertype sånn som stallen forøvrig framstår. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 15.03.2012 11:32 Post subject: |
|
|
Jeg har tro på at det er reell konkurranse om plassen, og at det som for sportslig ledelse fremstår som den beste keeperen får stå. Jeg er selvsagt helt enig i at Bråthen burde foretrekkes dersom de vurderes som like god, av samme årsaker som zaphod81 angir i forrige innlegg.
I forhold til zaphod81's siste argument er jeg forsåvidt enig, men er de ikke som typer ganske like, eller mener dere at Bråthen og Örlund har ulike styrker og svakheter? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.03.2012 11:45 Post subject: |
|
|
Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett Bråthen spille mer enn de siste kampene i fjor, i tillegg til noen treningsklipp, men karen er i alle fall veldig lang, og burde med det ha et stort potensiale til å bli en god feltkeeper. Han ble ikke veldig utfordret på det de kampene han spilte (noe som muligens tyder på at han gjorde en bra jobb).
Hvis det skulle vise seg at Bråthen også er en sånn som holder seg fast i stanga når motstanderen slår innlegg, da spiller det ingen rolle for meg hvem som står - bruk den som er i best form, for begge må ut så snart vi kan skaffe en erstatter. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 15.03.2012 13:33 Post subject: |
|
|
| Forskjellen på Örlund og Bråthen er at sistnevnet kan løfte hånda i tverrliggeren. Ôrlund har vi sjo sett flere ganger har hatt store problemer med å hoppe opp til den og beveger seg kanskje 20 cm når han slenger seg etter en ball. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.03.2012 14:43 Post subject: |
|
|
Er livsmottoet til RBKs sportslige avdeling at alle avgjoerelser skal droeyes saa lenge som mulig?
Ikke har vi erstattet Lustig og ikke har vi valgt foerstekeeper 10 dager foer seriestart. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 15.03.2012 16:13 Post subject: |
|
|
Og kontraktsignering med Prica haster heller ikke... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 15.03.2012 16:53 Post subject: |
|
|
Klassisk Jønsson..
Njaaaei _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.03.2012 16:59 Post subject: |
|
|
hehe ja veldig typisk!
jeg tror foroevrig at han er for feig til aa vrake Orlund men jeg haaper jeg tar feil. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 15.03.2012 17:00 Post subject: |
|
|
| Jeg er redd zaphod treffer spikeren litt for midt på hodet, også i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 15.03.2012 17:02 Post subject: |
|
|
| Jeg tviler også på at Janne har baller nok til å vrake Örlund. Blir overrasket om Erik Bråthen er førsteprioritet i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 15.03.2012 17:49 Post subject: |
|
|
Lukter Ørlund lang vei av den artikkelen der....
Jævla synd. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 15.03.2012 19:04 Post subject: |
|
|
-dårlig timing, sier JJ om Bråthen som er til tannlegen. og den er jeg enig i - hvorfor i huleste legger man en tannlegetime til treningstida, dersom problemet ikke er akutt?
... dersom Ørlund ikke står, blir han solgt til sommeren. men jeg tror nok han står - og jeg stemte på ham i pollen. likte hans maksnivå, og ro med ballen, men ble veldig urolig av fjorårshøsten ... |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.03.2012 19:52 Post subject: |
|
|
| media wrote: | -dårlig timing, sier JJ om Bråthen som er til tannlegen. og den er jeg enig i - hvorfor i huleste legger man en tannlegetime til treningstida, dersom problemet ikke er akutt?
... dersom Ørlund ikke står, blir han solgt til sommeren. men jeg tror nok han står - og jeg stemte på ham i pollen. likte hans maksnivå, og ro med ballen, men ble veldig urolig av fjorårshøsten ... |
Se uthevet. Hvordan i helvete kunne du mene at Örlund er rolig med ballen i beina? Har aldri sett en keeper med så dårlige igangsettinger. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.03.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| media wrote: | -dårlig timing, sier JJ om Bråthen som er til tannlegen. og den er jeg enig i - hvorfor i huleste legger man en tannlegetime til treningstida, dersom problemet ikke er akutt?
Det skjer ikke at vi får penger for Örlund. Alderen er ikke lenger på hans side, han klarer ikke etablere seg som førstekeeper, kun 6 mnd igjen av kontrakten til sommeren, og siden vi hentet han som bosman har han garantert en (i nordisk målestokk) sprek lønn.
Null overganssum på han om vi kvitter oss med han til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2012 20:14 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | -dårlig timing, sier JJ om Bråthen som er til tannlegen. og den er jeg enig i - hvorfor i huleste legger man en tannlegetime til treningstida, dersom problemet ikke er akutt? |
det er triste saker, det. nå må hoftun gå av. nok en gang viser hoftun svakhet. alt er galt. hoftun må bort. nei og nei, hvordan skal dette gå. jeg gir opp. hoftun må ut. uff og uff. talentløst, evneveikt, stakkarslig. hoftun må gå. hva? har svendsen sluttet? og skutle også? hoftun må bort - dette er krise! hva blir det neste? ut med hoftun, dette er uhørt og lavmål! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.03.2012 20:19 Post subject: |
|
|
Hahahaha! Utrolig bra første gang, og utrolig bra nå også! Herlig!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 15.03.2012 20:36 Post subject: |
|
|
Hey, Humor-Henning! Artig ja vært på After Eight kanskje? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2012 21:15 Post subject: |
|
|
| After Eight? |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 15.03.2012 22:02 Post subject: |
|
|
| Uteplass i Namsos. Long time ago. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.03.2012 00:50 Post subject: |
|
|
Dæven, det er lenge siden!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 16.03.2012 01:03 Post subject: |
|
|
| Wanneboo wrote: | | Hvordan i helvete kunne du mene at Örlund er rolig med ballen i beina? Har aldri sett en keeper med så dårlige igangsettinger. |
kanskje han mente ro med ballen i henda?  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
|