English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb møter Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 00:33    Post subject: Reply with quote

Keeperkontraktene ble adressert, altså den delen med at begge går ut samtidig. Klubben vil avse situasjonen litt, jeg antar de vil se hvem som vinner keeperduellen. Fikk ikke noe svar egentlig på hvorfor begge går ut samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 01.03.2012 00:33    Post subject: Reply with quote

Vi har vært uten mental trener alle år i klubben unntatt Hamrén-årene, så vi mister ikke noe vi har hatt så veldig mye av i de mest suksessrike årene da. Vi skulle sikkert gjerne ha hatt det likevel, men som jeg skriver i den andre tråden så var vel ikke en forlengelse av det engasjementet det mest praktiske.

Jeg har stor tiltro til at GHH er i stand til å videreføre mye på kosthold og den biten. Som jeg har vært inne på tidligere har jeg hørt veldig mye bra om ham, både fra tida som juniortrener og etter at han kom opp rundt A-laget.

At SMH stilte visse spm på årsmøtet i går kan jo også sees litt i lys av at det var hun som fungerte som fysisk trener til å begynne med da den biten kom inn i klubben, men det var ingen stor suksess. En del av årsaken var riktignok at hun ble både dobbeltarbeidende og kom i en vanskelig dobbeltrolle med å være fysisk trener og fysio på samme tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 00:42    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo at Hoftun er verdens triveligste når man møter han sånn. Det merka vi som møtte han etter Kjernen sitt årsmøte også.

Men likefullt, bort må han.

Men, han er jo hel ved, så det tar litt tid å bli kvitt.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 00:44    Post subject: Reply with quote

Takk for referat RBK
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 00:46    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Vi har vært uten mental trener alle år i klubben unntatt Hamrén-årene, så vi mister ikke noe vi har hatt så veldig mye av i de mest suksessrike årene da. Vi skulle sikkert gjerne ha hatt det likevel, men som jeg skriver i den andre tråden så var vel ikke en forlengelse av det engasjementet det mest praktiske.

Det er forskjell på Langangergaard og det å være bevist på mental trening, sistnevnte kan igangsettes av kompetent personell og videreføres aktivt av spillere selv - uten at det trenger å koste så mye. Alle områder som kan gi bare en marginal forbedring, uten at det koster stort er noe en bør undersøke. Men det er en annen debatt, for en annen tråd.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 01:07    Post subject: Reply with quote

I tillegg skal man ikke se bort i fra at dyktige, karismatiske trenere fungerer utmerket som mentale trenere ift å bygge/ bygge ned spenning, skape vinnermentalitet m.m.

Kristobal,
av ovenfornevnte grunn, tror jeg, RBK kan ha mistet en del. Jeg er usikker på hvor dyktig JJ er på dette.
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2012 01:18    Post subject: Reply with quote

Ser en liten risiko for at alt mulig sportslig blir diskutert i denne tråden de kommende dagene. Skal vi umiddelbart flytte diskusjonene til de respektive tråder?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
simvik91
Rutinert

PostPosted: 01.03.2012 01:51    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Takk for referat RBK

Hvor? Selvfølgelig burde ejg vært der selv, og irriterer meg over at jeg ikke var det, men det er tusen ting jeg gjerne skulle ønsket å visst hva Hoftun tenkte om. Det meste er heller ikke noe som burde være "hemmelig" og holdes unna forumet, det meste går på spillerstall (dobbel dekning!!), rollen til en sportslig leder, osv.

Et rimelig fyldig referat, gjerne fra knerten, hadde vært ytterst velkomment! Smile
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 01.03.2012 02:03    Post subject: Reply with quote

Ja, hvor tror du?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2012 08:27    Post subject: Reply with quote

Var et ganske bra møte Smile
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 09:49    Post subject: Reply with quote

Det forundrer meg at noen kan tro, at Hoftun setter seg ned med 6-7 vilt fremmede og tilfeldige mennesker og forteller sine innerste tanker. Det er en av grunnene til at jeg ikke dro til møtet. Det eneste jeg kunne gjort der, var å tømme min frustrasjon over hva RBK er redusert til.

Hoftun er og blir, for meg en av hovedpersonene i det negative som har skjedd med klubben og må fjernes, så fort som mulig. Skulle et kveldsmøte endre det jeg med egne øyne har sett de siste årene? Agendaen fra sportslig ledelse må jo være å dempe kritikken mot seg selv. Jeg håper de ikke klarer å skape ro rundt elendigheten, på denne måten.

Så får de som var på møtet leve i troen på at de har sett lyset, så lenge det varer. Jeg lever godt med å ikke vite hva som ble sagt, da det ikke endrer mitt synspunkt på hvor RBK befinner seg pr i dag.

Det var mitt bidrag til paranoid brønnpissing....måtte bare si det.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett lyset, på med solbrillene Cool
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 10:26    Post subject: Reply with quote

De var ikke veldig interessert i å høre på argumenter om at jorda var rund, de som mente at den var flat... Rolling Eyes

Du var ikke interessert i å høre Hoftuns synspunkter, fordi du allerede har gjort deg opp en mening om at han er en idiot? Neutral
Strand
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 10:34    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Det forundrer meg at noen kan tro, at Hoftun setter seg ned med 6-7 vilt fremmede og tilfeldige mennesker og forteller sine innerste tanker. Det er en av grunnene til at jeg ikke dro til møtet. Det eneste jeg kunne gjort der, var å tømme min frustrasjon over hva RBK er redusert til.

Hoftun svarte utfyllende på alt han ble spurt om, og kunne legge til ekstra om det var nødvendig.

Quote:
Hoftun er og blir, for meg en av hovedpersonene i det negative som har skjedd med klubben og må fjernes, så fort som mulig. Skulle et kveldsmøte endre det jeg med egne øyne har sett de siste årene? Agendaen fra sportslig ledelse må jo være å dempe kritikken mot seg selv. Jeg håper de ikke klarer å skape ro rundt elendigheten, på denne måten.

Nå var det strengt tatt ikke Hoftun og klubben som selv initierte dette møtet, så en agenda hadde de ikke.

I tillegg må jeg berømme RBK for åpenheten, bare det å få satt av såpass med tid er ingen selvfølge for klubber flest - jeg har vært i kontakt med mange, og slikt sitter som regel langt inne.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 10:39    Post subject: Reply with quote

Det er hyggelig å høre at dere hadde et fint møte. Det er nok grunn til å tro at Hoftun er en hyggelig kar, til tross for hans skandaløse opptreden på årsmøtet i 2008. Det å klamre seg til en svært godt betalt jobb man verken er kvalifisert for eller mestrer er trolig noe de fleste av oss ville ha gjort.

Når den første forelskelsen etter hvert legger seg: Kom det overhodet fram noe på møtet som tyder på at Hoftun kan være mannen som skal ta RBK tilbake dit vi hører hjemme? Har han en plan på hvordan det skal skje? Det holder liksom ikke å skape en felles forståelse for at dette med kontrakter er vanskelig.
Back to top
enur81
Senior

PostPosted: 01.03.2012 10:39    Post subject: Reply with quote

* Er vel ingen som har hevdet at han delte sine innerste tanker? Men han kom med en del opplysninger når det ble stillt spørsmål rundt spesifikke overganger/hendelser/kontrakter, som gjør at man fikk et bedre og mer helhetlig bilde. F.eks. Pedersen var så og si bankers, men RBK valgte og si nei pga pakken. Så VIF "vant" ikke den drakampen.

* Hoftun har fått beskjed av styret om å forbedre strategi rundt salg av spillere. Som betyr klaregjøring av rettningslinjer for når en spiller må selges i forhold til kontrakt osv.

* Det blir (mest sannsynlig) kun en spiller inn, en som kan spille på begge sidene i forsvar. Som nevnt her tidligere, en som er bedre og mer spennende enn Jäager (som også har vært nevnt på brakka).

* Videoanalytikeren vil ha en liten stillingen hvor han kun gjør grovarbeidet under kampene, som gis videre til Nordstein. Sistnevnte er nå kun (?) tilknyttet A-laget, stor ressurs.

* Når det gjelder saken om prosent av overganger (Aarøy, Annan, Bakenga), er den til behandling i NFF. Hvor den har ligget lenge. Blir mest sannsynlig rettstvist.

Spør om spesifikke saker, kommer ikke på alt i farten. Bra opplegg av Strand!
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 01.03.2012 11:02    Post subject: Reply with quote

Ble Simon Larsen diskutert?
Back to top
enur81
Senior

PostPosted: 01.03.2012 11:10    Post subject: Reply with quote

Han ble diskutert. Hoftun nevnte at de hadde sett han i en kamp her forleden (som vi vet fra før), en fysisk sterk og fotballklok spiller de vurderte. Men ut i fra snakk om spillere inn, virket det som om det kun var "en spennende utenlandsk sideback" som kom nå. Men det kan jo bare være snakk for alt jeg vet!
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 13:47    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
De var ikke veldig interessert i å høre på argumenter om at jorda var rund, de som mente at den var flat... Rolling Eyes

Du var ikke interessert i å høre Hoftuns synspunkter, fordi du allerede har gjort deg opp en mening om at han er en idiot? Neutral

Jeg syns absolutt ikke at Erik Hoftun er en idiot, men jeg syns heller ikke at han har bevist at det er han som skal bringe klubben videre, heller tvert om. Han bør få avløsning av noen som kan komponere bedre når man tross alt har skifta ut hele stallen på et par år.

Om han kan belyse om jorda er flat eller rund, ja det må han svare på selv. Jeg tror faktisk han har normal inteligens....eller kansje har du allerede gjort deg opp en mening i det spørsmålet.

Strand:

Jeg vil tro at de fleste som går med på et møte om sin egen arbeidssituasjon, med folk man ikke kjenner, vurderer hva man kan oppnå med det før man svarer ja eller nei. Han skulle tross alt spørres ut av folk som han ikke står direkte til ansvar for. Derfor tror jeg at han håper han kan skape litt mer ro rundt sin person, med å stille opp på slike ting...Og hvem ville ikke benytte seg av en slik anledning?

Men all ros til deg for at du tok deg tid til å legge til rette for de som prioriterte å møte.. Smile

Last edited by acson on 01.03.2012 14:06; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 13:59    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg har gjort meg opp en formening om hvordan jeg syns Hoftun utfører sin jobb. Jeg innser imidlertid at vi på forumet (les: jeg) har et til tider dårlig grunnlag for å trekke bastante konklusjoner. Av den grunn er jeg faktisk villig til å revurdere min oppfatning om Hoftun når det kommer frem info som er relevant, og som jeg ikke kjente til Wink
acson
Veteran

PostPosted: 01.03.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

Bare med å sette seg ned å se på spillerstallens sammensetning og størrelse, kan man vel ane en mangel på kompetanse i å skaffe penger til kjøp og deretter kjøpe den rette.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.03.2012 14:13    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Nå var det strengt tatt ikke Hoftun og klubben som selv initierte dette møtet, så en agenda hadde de ikke.
Nå lager de seg selvfølgelig en agenda når de svarer ja. Når de faktisk GJØR det (altså at Heldal pusher dette som noe som bør gjøres) har de (Heldal) en mening med det.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.03.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

Mulig det. Men det er uansett positivt at de gidder å bruke tid på slike møter, særlig med tanke på den nærmest fraværende interessen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.03.2012 15:03    Post subject: Reply with quote

DET er det absolutt! Tommel'n opp!
Jeg bare betvilte at det var rent ut av sitt gode (folkelige) hjerte. Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 02.03.2012 11:22    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Strand wrote:
Nå lager de seg selvfølgelig en agenda når de svarer ja. Når de faktisk GJØR det (altså at Heldal pusher dette som noe som bør gjøres) har de (Heldal) en mening med det.

Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb