| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 17.02.2012 15:20 Post subject: |
|
|
Hoftun som stadig klager over at andre norske klubber overpriser spillerne sine. Da henter du ikke en stopper som ikke nødvendigvis går rett inn på laget, for 5 mill med under 1 år igjen av kontrakten. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 17.02.2012 15:23 Post subject: |
|
|
| Tja. 5 mill for en U21 stopper på utgående kontrakt er dyrt, men ikke så overpriset som mye annet. Ta nå for eksempel Tromsø sine prisforlangende; det er overprising det.. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.02.2012 15:47 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Hoftun som stadig klager over at andre norske klubber overpriser spillerne sine. Da henter du ikke en stopper som ikke nødvendigvis går rett inn på laget, for 5 mill med under 1 år igjen av kontrakten. |
Som i tillegg plages med ryggen....
Dusinvare må vi kjøpe billig og så utvikle de videre. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.02.2012 03:01 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Hoftun som stadig klager over at andre norske klubber overpriser spillerne sine. Da henter du ikke en stopper som ikke nødvendigvis går rett inn på laget, for 5 mill med under 1 år igjen av kontrakten. |
Han kommer til å gå rett inn på laget om ikke noe spesielt skjer... Han er også kaptein på norges u-21... men ja, fortsatt litt dyrt for en spiller på utgående kontrakt.
Strandberg kan jo spille begge backposisjoner, midtstopper og defensiv midtbane. Mulig man tenker at det kjøpet dekker opp alle problemer unntatt spiss, men der kom jo Ivers inn... Trengs det mer da liksom... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.02.2012 03:05 Post subject: |
|
|
Jeg kan stille meg på i de fleste posisjoner på banen jeg også. Det er ikke alle jeg leverer mye kvalitet i for det!
Folk har merkelige tankerekker her... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.02.2012 03:11 Post subject: |
|
|
Det var selvfølgelig spydig ment i retning sportslig avdeling hos RBK, dersom de mener dette er nok. Jeg mener absolutt ikke at dette sålangt på noen måte har vært et godt vindu for RBK.
Derimot er jeg overbevist om at Strandberg er hentet inn for å gå rett inn på laget. (Som svar til Chuck Bass). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.02.2012 04:33 Post subject: |
|
|
ok, mottatt.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 18.02.2012 09:27 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Har Hoftun ordnet med noen klausuler i forhold til Karlsen og tilbakekjøp, mon tro? |
Det er lov å legge inn noe om forkjøpsrett. I Karlsen sitt tilfelle derimot er det tvilsomt om det er noen slik klausul i og med at Karlsen gikk som Bosman spiller. Et resultat av de irriterende 1-årskontraktene Hoftun har skrevet med spillere på vei opp fra egen stall, som ikke har slått til på A-laget enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.02.2012 23:17 Post subject: |
|
|
Jeg bliver kvalm af og læse årsmeldingen for 2011, hvilket Hoftun også burde blive, da så og si alle hans ansvarsområder fremstår som om at de ikke er blevet udført godt nok. Forbedring i 2012 loves der. Indtil videre er denne forbedring usynlig for mig i hvert fald. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 24.02.2012 10:25 Post subject: |
|
|
Etter de siste dagers hendelser med MP til VIF osv....Hoftun i forhandlinger blir litt som kjerringa mi på tur.
I Helga dro hun på "spatur". Etter å ha bestilt flybillett og hotel var det store spørsmålet: flybuss eller taxi til hotellet? Forskjellen var 400 kr, tur-retur. Hun valgte flybussen og jeg håper hun brekker en hæl på skoen fra busstoppen til hoteldøra. Altså reise og opphold med taxi: 5740 kr. Med buss: 5340 kr+ forhåpentligvis ødelagt sko: 6340 kr.
Jeg tror det er litt slik med Hoftun også. Han klarer ikke å bruke de siste lappene for å få det beste resultatet. Han ser ikke at hvis han tar taxi, er sjangsen for å brekke skohælen minimalisert. Derfor ryker den ene spilleren etter den andre til VIF. Så kan han gjerne glise i skjegget og si at han sitter på informasjon, som han ikke vil dele med andre...jeg tror ikke på ham... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2012 10:34 Post subject: |
|
|
jacsonø:
Nå er du på villspor. Etter å ha sett klubben sløse hundrevis av mill på norske overprisede spillere de siste 15 årene, så skal iallefall ikke Hoftun kritiseres for å gå fra forhandlingsbordet når det blir for dyrt.
Jeg sier til Hoftun: Gi et fair bud, og blir ikke det godtatt, let videre. Det finnes masse der ute som er billigere og bedre enn de norske spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.02.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Men det er ikke det Hoftun gjør PerO.
Han sender ut fair bud og forhandler og venter gjennom hele vinduet og trekker seg når det blir for dyrt, eller mister spilleren til en annen klubb.
Men så kommer slutten av vinduet og panikken tar Hoftun. Da bruker man 8 millioner kroner på midtstopper Larsen, man bruker 10 millioner kroner på Chuibike, etc.
Det er problemet her føler jeg. Det er dyrere å tape førstevalgene sine på "småpenger, for deretter å måtte gå for andre/tredjevalgene til en høy høy pris. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2012 10:46 Post subject: |
|
|
Miami
Det er selvfølgelig aldri bra å være sent ute, og det blir dyrt. Det kan vi være helt enig om.
Men at RBK skal fortsette å være med på overprisede norske spillere, det kan jeg ikke være enig i. RBK må være så harde en periode, at prisene for RBK blir lik prisene andre klubber må betale. Da får det ikke hjelpes at en del 1. og 2. valg forsvinner. Klubben kan ikke leve med 50% tillegg i pris lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 24.02.2012 10:53 Post subject: |
|
|
Helt enig. Det er tullete å kritisere Hoftun for alle spillere som glipper, og samtidig for prisen på han vi faktisk har kjøpt.
Jeg håper tida er over både for Goa- kjøp og for 6 mnd låneavtaler og for svimlende budrunder. Nå er økonomien på vei lukt til helvete for halvparten av tl- klubbene, da bør ikke rbk svi av millioner om det kan unngås.
At det kommer en til to nye spillere er opplagt. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 24.02.2012 10:54 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | jacsonø:
Nå er du på villspor. Etter å ha sett klubben sløse hundrevis av mill på norske overprisede spillere de siste 15 årene, så skal iallefall ikke Hoftun kritiseres for å gå fra forhandlingsbordet når det blir for dyrt.
Jeg sier til Hoftun: Gi et fair bud, og blir ikke det godtatt, let videre. Det finnes masse der ute som er billigere og bedre enn de norske spillerne. |
For det første, må du ikke glemme kvota....man kan ikke bare øse inn spillere fra utlandet.....øh...resten sa Miami...
Men det forundrer meg at EH og JJ ikke klarer å sette sammen en fungerende stall. Som fagfolk burde de faktisk se at de ikke trenger 4-5 spillere i rollen som hengende spiss, selv om tilbudet var der.
Hvem har ikke hatt et koppnøkkelsett. Nr 13-17 og 19 har en merkelig tendens til å bli borte. Når man da går på butikken for å komplettere, så kjøper man ikke nr 12-15 og 21 for det var billigere eller det som var igjen i hylla |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 25.02.2012 10:35 Post subject: |
|
|
Hadde ikke Lysbakken og Hoftun blitt et radarpar? Etter teorien om at minus og minus blir pluss? _________________ mvh HeXX
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.02.2012 11:14 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | For det første, må du ikke glemme kvota....man kan ikke bare øse inn spillere fra utlandet.....øh...resten sa Miami...
Men det forundrer meg at EH og JJ ikke klarer å sette sammen en fungerende stall. Som fagfolk burde de faktisk se at de ikke trenger 4-5 spillere i rollen som hengende spiss, selv om tilbudet var der.
Hvem har ikke hatt et koppnøkkelsett. Nr 13-17 og 19 har en merkelig tendens til å bli borte. Når man da går på butikken for å komplettere, så kjøper man ikke nr 12-15 og 21 for det var billigere eller det som var igjen i hylla |
Jeg glemmer ikke kvota. Men hvis de man prøver på er for dyre, ja da får man heller jobbe mer, og kanskje hente noen litt mindre omtalte talenter i stedet. Kan nok tape litt sportslig på kort sikt, men på lang sikt vil det være kjempelønnsomt å bli oppfattet som en tøff forhandlingspartner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 25.02.2012 12:34 Post subject: |
|
|
Å handle dyre spillere med kvalitet er ikke noe vits.. når de kommer til hønsegården Lerkendal går alt til helvette med de likevell..
Hva er vitsen med å handle den dyreste indrefilet, når du uansett skal tilberede den i microen?
Bytt ut microen med en mesterkokk, så kan til og med spekk, smake godt.. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 25.02.2012 12:39 Post subject: |
|
|
| media wrote: | Helt enig. Det er tullete å kritisere Hoftun for alle spillere som glipper, og samtidig for prisen på han vi faktisk har kjøpt.
|
Hva er dette for feilslått logikk?
Hvis problemet ligger i Hoftuns forhandlingsstrategi, er det da intet misforhold mellom å kritisere ham for
A: At han ikke klarer å få til en avtale om første- eller andrevalget
B: At han i desperasjon betaler overpris for tredjevalget. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 25.02.2012 13:01 Post subject: |
|
|
Det har jo vist seg at Hoftun sliter vilt med å signere meget gode spillere.
Det er jo stort sett subb som faller igjennom når Janne får kloa i dem.Herr Hoftun er IKKE rett mann til denne jobben desverre fordi han er jo en grei kar.
Men jeg og er enig i at Rbk kutter å kjøpe dyrt norsk,men jeg tror ikke det er fordi Hoftun trakk seg,men at han er for udugelig.Se bare på Strandbergavtalen.Helt hinnsides dyrt.5 mill,og 10 mnd igjen av kontrakt.Helt horribelt,selv om Strandberg skulle bli en hit.
Men det er en tanke som slår meg:Hvem kan overta jobben umiddelbart og gjøre stor suksess?Rune B. kanskje?
Heia RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 25.02.2012 23:39 Post subject: |
|
|
Vi snakker Hoftunpizza
Vi snakker middelmådighet
Vi snakker Hoftunpizza
Vi snakker trønder, Nordmann, Skandinaviskhet!
| Back to top |
|
 |
BB Junior
|
Posted: 25.02.2012 23:53 Post subject: |
|
|
hvorfor er det et slags allmen aksept for at den som skal forhandle frem avtaler skal være den samme som er sportslig ansvarlig?
Hoftun er ikke i nærheten av å være kapabel. Det har han vist gjennom misforståelser om brutto og netto og ikke minst de kjøp som er gjort.
Vi har tippeligaens suverent dyreste stopperpar. FÃ¥ vil si vi har et av de 3 beste.
La Hoftun drive med det sportslige og la en erfaren person med forhandlingsteft ta seg av det Hoftun overhodet ikke behersker. Og det er ikke slik at det er en heltidsstilling. En erfaren advokat, Ivar koteng eller til og med Nils skutle vil gjøre at vi kommer vesentlig bedre ut av det enn det vi sliter med nå. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 26.02.2012 00:06 Post subject: |
|
|
Her er det mange som vet best, gitt.
Vollrik, du har kjørt på dette tullete maset ditt i to år, er det ikke på tide å slutte? Jeg mener det er like tullete som du tydeligvis er å hevde at vi ikke skal lete etter trøndere først, deretter nordmenn. Og står valget mellom en skandinav og en fra rest-verden, så gjerne skandinaven. Rbk's bruk av svensker, dansker og finner har sikra oss mange fans rundt omkring.
Idiot. Det skal jeg si til deg de neste to åra.
Idiot. Idiot. Idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.02.2012 00:09 Post subject: |
|
|
BB:
Nå er jo spillerlogistikk og kontraktsforhandlinger to av hovedoppgavene til en sportlig leder. Hva skal Hoftun til slutt gjøre om stillingen hans brytes opp i deler som outsources til konsulenter? Skal klubben ta seg tid og råd til å sette så mange støttehjul på Hoftun at kompetansehullene fylles av innleid arbeidskraft?
Det er vel muligens noe lettere å innse at man har ansatt feil mann i stillengen og heller sette inn en som faktisk er kompetent i faget.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
|