| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Wannebo Veteran

|
Posted: 30.01.2012 17:42 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Ikke det verste forslaget jeg har hørt. Får litt Demidov-feeling av en slik overgang. Så får man eventuelt håpe at det ikke går halvannen sesong til han presterer på jevnt høyt nivå slik det gjorde med Demidov. |
Demidov hadde tre sesonger i Rosenborg. Han var god, men uferdig første sesongen. Andre sesongen var han modnet kraftig og spilte solid, mens i siste sesongen hans så var han rett og slett strålende. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.01.2012 17:48 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hedon wrote: | | Tviler på at dette stemmer. Vi har tre stoppere i klubben som er bedre enn Strandberg. | Du må ha vært med for lenge til å beholde ungdommelig naivitet vel!? |
Jeg har fulgt med lenge nok til å ha fått med meg at Strandberg er en vandrende katastrofe, iallefall. Andreas Nordvik den andre. Har en feilrate som minner om Bjärsmyr sin. Wangberg og Larsen er etter mitt skjønn bedre. Strandberg er vel på PVR-nivå, kanskje. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 30.01.2012 17:51 Post subject: |
|
|
PVR er dog bedre enn Wangberg.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.01.2012 18:01 Post subject: |
|
|
Jeg har sett denne Strandberg live og han er treg og kantete. RILs Moe er en mye mer interessant type. Hoftun har vært mer opptatt med å fikse salg før 1. feb, det er derfor kjøpene har trukket ut i langdrag.
Selv backen Hagen er en mye bedre stopper enn VIFs "bøkkelstaur". Er det for å pynte på lønna til Stig T at de vurderer denne Stars&S-spilleren....? |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 30.01.2012 18:12 Post subject: |
|
|
| backen Hagen? Hagen har vel kun spilt midtstopper fram til for to år siden eller noe. Så han er vel minst like mye midtstopper som back. Tror også planen til Odd i år er å bruke han oftere som stopper. Litt derfor de har hentet lars kristian eriksen... |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 30.01.2012 18:15 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 30.01.2012 18:18 Post subject: |
|
|
| Liker Strandberg litt, jeg. Teknisk god, en fin pasninsfot, ikke ueffen på hodet. Har hørt mye bra om han. Men blir aldri helt klok på han likevel, så er vanskelig å si. Jeg tror han kan passe bedre på midten enn i forsvaret, han har en veldig fin teknikk til midtstopper å være. Jeg tror han kan bli en god allround-spiller for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.01.2012 18:27 Post subject: |
|
|
Han er ræva, uaktuell. Steng tråden! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.01.2012 18:33 Post subject: |
|
|
ace
Hvis dette er kvaliteten vi legger oss på kan vi bare droppe å kjøpe spillere. Vi klarer å rykke ned med kun lokale spillere også, ingen vits i å bruke mange millioner på nedrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 30.01.2012 18:34 Post subject: |
|
|
| hvilken skade er det han sliter med for tiden? vil ikke ha en ny Holm. |
|
| Back to top |
|
 |
Dumpventil Junior

|
Posted: 30.01.2012 18:35 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | ace
Hvis dette er kvaliteten vi legger oss på kan vi bare droppe å kjøpe spillere. Vi klarer å rykke ned med kun lokale spillere også, ingen vits i å bruke mange millioner på nedrykk. |
Støttes. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.01.2012 18:36 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Jeg har fulgt med lenge nok til å ha fått med meg at Strandberg er en vandrende katastrofe, iallefall. Andreas Nordvik den andre. Har en feilrate som minner om Bjärsmyr sin. Wangberg og Larsen er etter mitt skjønn bedre. Strandberg er vel på PVR-nivå, kanskje. |
Ja, jeg er enig jeg. mente ift hva RBK er troende til å finne på. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 30.01.2012 18:40 Post subject: |
|
|
Det er helt skrudd. Så mange av de spillerne vi linkes til er helt åpenbart typiske JJ eller Hoftun-kjøp. Middelmådige spillere fra tippeligaen. Hvor er Torbjørnsen-tipsene? Jeg har sagt det før, men det skremmer meg at Hoftun og/eller Jônsson virker å legge prestisje i å komme med egne alternativer som vi på død og liv skal prøve oss på før vi tyr til Torbjørnsen når de viser seg å bli for dyre/de velger en annen klubb. Det være seg VPG vs. Chibuike, Farnerud vs. Dockal eller Joackim Jørgensen vs. Issah. Konè.
Når det er sagt så dukker gjerne Torbjørnsen kjøp ut av ingenting selv om vi tilsynelatende linkes til kjedelige tippeligaspillere. Strandberg hjelper ikke mye på backproblemet, og vil heller ikke være noen forsterkning på midtstopperplass. Han er nok dog en av de beste norske midtstopperne vi kan få tak i, når Hovland har gått til Molde.
Hagen er en spiller jeg absolutt ikke vil se i RBK. Når vi først skal få inn en back må vi få inn en som kan bidra litt offensivt også. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.01.2012 18:42 Post subject: |
|
|
| Han er ikke god nok for VIF engang, hva i h* tilsier at vi skal ha bruk for han? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2012 18:46 Post subject: |
|
|
| Wanneboo wrote: | | Demidov hadde tre sesonger i Rosenborg. Han var god, men uferdig første sesongen. Andre sesongen var han modnet kraftig og spilte solid, mens i siste sesongen hans så var han rett og slett strålende. |
Det er samme vurdering som jeg gjør. Han presterte ikke på jevnt høyt nivå før ut i den andre sesongen. Han var ikke dårlig den første sesongen heller, men gjorde ting litt for fint til tider. Dessuen fikk han sammen med Stadsgaard trøbbel i de tilfellene vi møtte lag som begynte å spille mye høyt og langt mot oss. Så sent som våren 2009 var Lago-Stadsgaard en naturlig førstevalgsduo i midtforsvaret i forhold til kompementaritet.
Jeg hadde imidlertid trua på Demidov hele veien, og mente at han burde spille sammen med Stadsgaard selv om Lago der og da var et bedre valg sammen med dansken. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2012 18:48 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Han er ikke god nok for VIF engang, hva i h* tilsier at vi skal ha bruk for han? |
Mulig han ikke er god nok for dem, men han spilte jo stort sett fast i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 30.01.2012 18:48 Post subject: |
|
|
| Så lenge JJ har tillit er det han som bygger laget, enten vi vil eller ikke. Hvis han ønsker Strandberg, så får han Strandberg. Avhengig av pris og VIF... |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 30.01.2012 18:54 Post subject: |
|
|
| Vil ikke ha han som saftblander på lerkendal engang! |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 30.01.2012 18:54 Post subject: |
|
|
grunnen til at han ikke satses på er vell at han ikke ville skrive under på ny kontrakt med VIF vell.
noen som vet hvilken skade han sliter med? |
|
| Back to top |
|
 |
Loffinj Junior
|
Posted: 30.01.2012 18:56 Post subject: |
|
|
Strandberg er kanskje den midtstopperen i tippeligaen med størst potensial.Både en ledertype og har en fin pasningsfot som kan sette i gang angrep bakfra med kreative løsninger,istedet for bare å lempe ballen unna i alle situasjoner.En midtstoppertype vi ikke har i dag og som vil passe bra ved siden av Larsen.Videresalgspotensial har han også.
I det hele tatt en mye bedre spiller en Hagen som har blitt nevnt her inne.
Min mening ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.01.2012 18:59 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Ikke det verste forslaget jeg har hørt. Får litt Demidov-feeling av en slik overgang. Så får man eventuelt håpe at det ikke går halvannen sesong til han presterer på jevnt høyt nivå slik det gjorde med Demidov. |
Hvordan i all verden kan du få demidov-feeling? Demidov var i rask utvikling, med et stort råtalent kombinert med en vinnerskalle og enorm selvtillit.
Strandberg virker å være i null utvikling, han har begrenset talent, og dette har han bevist over snart 60 kamper i TL. Sykt stor forskjell mellom disse to. Eneste jeg finner på stående fot er at Demidov var 21 år når han kom til oss, noe Strandberg også vil være om han kommer nå.
Om Strandberg kommer til oss vet jeg ikke om jeg makter å se på RBK-kamper lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.01.2012 19:14 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
Ja, jeg er enig jeg. mente ift hva RBK er troende til å finne på. |
Aha. Sånn å forstå. Ja, jeg er vel gjerne litt dum-naiv til tider. Lærer aldri... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2012 19:36 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Hvordan i all verden kan du få demidov-feeling? Demidov var i rask utvikling, med et stort råtalent kombinert med en vinnerskalle og enorm selvtillit.
|
Hvordan skal man da tolke følgende innlegg på forumet før/omkring seriestart 2009:
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Etter spissforsterkningene vi har hentet inn så er midtstopperplassen(ved siden av Statsgaard) den svakeste plassen på banen. |
| Halvorsen87 wrote: | Jeg regner uansett med at alle her er enige i at det er Demidov, og ikke Lago, som bør vike når Stadsgaard er tilbake?  |
| TomH wrote: | Demidov:
1) Demidov er en litt klossete, taktisk uferdig spiller med uryddige ben og armer. Han kommer til å skape flere straffespark situasjoner enn resten av laget til sammen i årets serie.
Om han får spille.
2) Demidov vil være veldig dyr ift kvalitet. |
| Keenoir wrote: | | Jeg vet ikke om jeg gidder dette her engang, om en foretrekker Lago eller Demidov er en smaksak det er ikke stor forskjell på dem. Demidov er mer synlig og spiller på større risiko ,men er også mer truende til å gjøre markeringsvikt og stygg balltap fremover. Lago spiller veldig safe og velger stort sett trygge løsninger og det at han stort sett aldri gjør stygge blundere er hans styrke. |
Selv etter 2009-sesongen skrev du følgende:
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg skjønner også veldig godt at han vil ha like mye lønn som Skjelbred. Han vil ha penger... hehe
Derimot skjønner jeg ikke helt hva som tilsier at han har prestert bedre på banen. Han har etter min mening vært 3 beste midtstopper i år, men siden man bare bruker 2 så er han ikke god nok for fast plass der.
Min mening er at han er nesten god nok for fast plass i forsvaret og på midtbanen. Nesten gode nok spillere for førsteelleveren skal selvfølgelig ikke være på topp3 lista over best betalte spillere i klubben.
|
Jeg mener derfor jeg bør ha god dekning for det jeg har skrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 30.01.2012 19:45 Post subject: |
|
|
Kopierte inn en diskusjon rundt strandberg fra facebook. Litt arti lesning, skrevet av VIF-supportere.
Mikkel Broen kommenterte VPNs lenke.
Disse topper RBK-ønskelista
fotball.aftenposten.no
Pontus Farnerud og VIFs Stefan Strandberg er begge i Rosenborgs søkelys. Svensken bestemmer fremtiden sin i dag.
Liker · · for 37 minutter siden ·
Tor Andre Tåjet Klarer vi å bli enda dårligere enn i fjor mon tro? Er det målet til klubben? Hvor har det blitt av ambisjonene? Er det pga Andresen så mange spillere ser ut til å forsvinne?
for 40 minutter siden · Liker · 2
Truls O. Bjørhei Strandberg er vesentlig mer krise enn Singh... Særlig er det vondt å selge unge spillere som er bankers i startoppstillingen til bartepakket. Det bør bli DYRT så ikke vi ender opp med småpenger og tom for stoppere. Jeg minner om at bartepakket gav 8 mill for Jim Larsen og det er ikke akkurat verdensklasse over den fyren...
for 39 minutter siden · Liker · 1
Jimmy Darkhorse Stefan er jo erklært VIF- mann FØR han kom til oss. Burde holde alene det. Og hvorfor gå til rbk i oppløsning? Mos og Harmeet går jo (eventuelt) "ut", og det er jo forståelig. Spørsmålet er hvorfor vil "alle" bort fra Enga...? Martin?
for 38 minutter siden · Liker · 3
Heidi Hauge Jølstadengen hva F skjer a ?????????????????????????????
for 36 minutter siden · Liker
Mikkel Broen ...altså, bare fordi en gjeng stygge og fulle trøndere glor åpenlyst på rompa til ei dame i baren, betyr ikke at de har sjans.
for 35 minutter siden · Liker · 4
Linda Marie Det er noe med mentaliteten til klubben, for spillere flykter fra klubben på breddenivå også!!
for 34 minutter siden · Liker
Jimmy Darkhorse Store utfordringen er jo å få disse unggutta til å skrive nye kontrakter sånn at vi iallfall får kroner for dem den dagen de vil ut.
for 33 minutter siden · Liker
Roar Nordseth Ikke så kritiske mot Martin nå. Han må jo få litt tid på seg stakkar......
for 30 minutter siden · Liker
Nils Erik Rooney Rolid Skal vi bli nye Skeid?
for 30 minutter siden · Liker
Henning Hansen Er det salg på valla. !!!. Hallo er det noen igjen. Hvem er neste. Hvem er på vei inn.
for 26 minutter siden · Liker
Peter Ferenc Greff Rosenborg har jo alltid vært sånn at de er interressert i å hente nøkkelspillere fra rivalen... hmm....
for 26 minutter siden · Liker
Joachim Strandberg Hvis Strandberg går til RBK må han bytte navn!
for 18 minutter siden · Liker · 3
Bjørn Tore Wikstrøm Nerby tviler på at strandberg ønsker seg til rbk.er vel utlandet han drar til når han drar
for 11 minutter siden · Liker
Jøgge Hansen Vi må handle hva med joshua king?
for 9 minutter siden · Liker
Roar Nordseth Synes RBK kan kjøpe Martin jeg - evt få ham gratis. Da er vi sikra mot flere pokaler på Troillungan neste tiåret...........
for 8 minutter siden · Liker |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.01.2012 19:54 Post subject: |
|
|
Det finnes ingen smiley som uttrykker hva jeg synes om et kjøp av Stefan Strandberg. Han har ikke fart, er accident-prone som få, det eneste man kan si er at han i alle fall er ung. Det er helt katastrofe, og bekrefter det jeg tenkte fra før: det hjelper ikke om vi har penger så lenge Hoftun og Jönsson skal velge spillere. (skal dette liksom være BACKEN vår, dessuten??)
Hadde dette vært barneskolen, så hadde Hoftun vært han som valgte jenta med trebein og briller først. Det er jo litt hipp som happ. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|