| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hansern Proff
|
Posted: 28.01.2012 16:49 Post subject: |
|
|
Dette er langt fra noen katastrofe.
Henriksen var ikke god i fjor og bør ta et stort steg i løpet av vinteren før jeg skulle begynne å svane ham. Når det gjelder Bakenga er dette verre da han antakeligvis kommer til å bli god. Vi må ikke glemme at han fortsatt er benkesliter for RBK, selv om han startet noen kamper i fjor. Jeg tror Hoftun har gjort en meget god vurdering her og at vi nå kan greie å kjøpe kvalitet, dvs en god høyreback og også en midstopper, samtidig som vi kan se våren an mtp. ny(e) spiss(er). Vi har allerede gode alternativer til MH i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.01.2012 17:14 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si jeg er litt uenig med alle som kjefter over Hoftun & Co. her.
Vi er alle enige i at økonomistyringa har gått til helvete de seneste åra, derom hersker ingen tvil.
Men når det først er som det er, må man se ting litt større. I dagens marked er 40-50 mill faktisk er god pris for Markus/Mush. Vi vet ikke om de hadde blomstret ut sånn som vi her inne velger å "tro" at de hadde gjort.
Det sa vi om Ciljan og, og det gikk til helvete... Da fikk Hoftun kjeft for å ikke ha solgt han. Markus hadde en liten downperiode i år, mest fordi han ikke passer godt nok inn i Jönsson's system. Mush på sin side hadde en helt OK sesong, før han kom som en rakett den siste halvdelen av sesongen.
Et salg av Henriksen er det mulig å tette igjen ved hjelp av egen stall, mens Mush (som det ikke er sikkert hadde startet uansett i år) må erstattes. Men der har Hoftun kjøpt oss litt tid til å finne en som passer.
En klubb som RBK vil alltid måtte selge unna sine "hjertebarn" en eller annen gang, og da gjelder det å vurdere tiden for dette ut ifra behov og pris.
Vi har brent oss før på å IKKE selge, (Sapara, Ciljan) og når prisen blir såppass god som dette, så er jeg ikke uenig i det de nå gjør. Hvis de itillegg har videresalgsklausuler så er jo det enda bedre.
Dette gjør selvfølgelig noe med situasjonen pr. idag inår det gjelder den sportslige delen av RBK, men den skaper også litt spillerom både iforhold til å handle erstattere, og til å få opp nye juniorer (Selnæs, Berntsen++) i 11'ern. Akkurat dette har RBK vært veldig gode på i de senere år, og det er dette vi nå kan bære frukter av. Dette arbeidet er særs viktig, og en meget viktig del av også det fremtidige arbeidet i og rundt RBK.
Det gir også et veldig godt rykte utad når det gjelder å hente unge spilllere, når spillere og agenter ser at de først får spille og deretter gå videre når de rette budene kommer.
Når situasjonen er som den er, så synes jeg dette er det helt rette å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.01.2012 17:42 Post subject: |
|
|
Salg av Henriksen til 3 millioner euro = flott
Salg av Bakenga til 2 millioner euro = uforståelig, og i hvert fall når det skjer samtidig med Henriksen.
Hoftun gjør jo ikke annet enn å kjøpe seg tid.
Jeg tror energien og humøret i troppen er på et minimum. Jeg tror publikumstallet kommer til å bli mye lavere enn i fjor. Jeg tror ingen i og rundt klubben har troa på JJ, bortsett fra de som ansatte han, men jeg tror heller ingen har baller til å gjøre de nødvendige grepene for å bli kvitt Hoftun og JJ. Spilleropprør, som Hoftun er godt kjent med, er det eneste realistiske alternativet med tanke på den problematikken. Og da støtter jeg spillerne, som eventuelt må gjøre drittjobben til ledelsen.
Er det noen grunn til å ha optimisme med tanke på JJ-prosjektet?
Folk snakker om at det er greit med en mellomsesong, men det er ikke greit med en mellomsesong når det er mulig å unngå det. Man skal ikke ha god tid i RBK. Dersom det er mulig å gjøre grep, så skal man gjøre de grepene så fort som mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 28.01.2012 18:37 Post subject: |
|
|
Det signalet som sendes ut til andre spillere er at RBK er villige til å selge for den rette prisen, såfremt den økonomiske situasjonen i klubben er hakket før skifteretten...
At Hoftun har "kjøpt seg tid" er kanskje en korrekt observasjon ift. Bakenga, men husk at han kanskje må erstatte Prica også. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 28.01.2012 18:40 Post subject: |
|
|
For øvrig har jeg fortsatt trua på Jönsson, men tilliten til SD, daglig leder og ikke minst styret er fraværende.
Egentlig ville det vel vært mest korrekt å si at tilliten til medlemmene, som ikke tar et oppgjør med ukulturen i klubben, er tynnslitt... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.01.2012 18:44 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | | For øvrig har jeg fortsatt trua på Jönsson | Jeg er nysgjerrig på begrunnelse/bakgrunn for det. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 28.01.2012 18:46 Post subject: |
|
|
Er det slik at Hoftun og Jønsson skal bli bedømt med historien som bakgrunn, eller greier folk å se i enkelte tilfeller her?
Jeg forstår at dette kommer som en følge av all dritten som har skjedd i klubben, men om alt skal henge ved de hele tiden så blir jo alt som skjer fremover negativt negativt negativt.
Jeg personlig synes de summene det er snakk om er gode penger.
Og om vi f.eks får halvparten til nye spillere for å dekke hullene i stallen så kan vi som lag komme styrket ut av det. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 18:49 Post subject: |
|
|
Det der høres ut som "en hver cock-up skal nulles ut og så startes med blanke ark igjen"
Og nei. Det er ikke aktuelt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.01.2012 18:52 Post subject: |
|
|
Jeg mener salget av Bakenga til to milioner euro på dette tidspunktet er en tabbe like god som noen annen vi har prestert de siste årene.
Salg av Henriksen til tre millioner euro er helt greit med tanke på kontraktssituasjonen.
Folk overdriver hvor dårlig fotballspillermarkedet er.
Diouf ble solgt for mer enn Bakenga. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 28.01.2012 18:53 Post subject: |
|
|
| Synes som flere at man får meget godt betalt for to spillere som har vist potensiale, men ikke helt slått ut i full blomst og vært i stand til å heve laget. Når man vet at RBK har en noksagt av en trener til å foredle disse, så er det like greit å ta gevinst først som sist, og muligens hente inn etablert kvalitet som kanskje hever laget uavhengig av hvem som måtte sitte på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 18:56 Post subject: |
|
|
Og du føler ikke den "muligens" blir veldig tynn?
Vi snakker om klubben med et styre som på EOÅ hadde sett bort fra rent salg av eiendommene fordi de anså at de bare ville søle bort pengene... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 28.01.2012 18:58 Post subject: |
|
|
Ikke det jeg mener.
Alle skjønner at de har og gjør en dårlig jobb, inkludert meg.
Men jeg greier fremdeles å se en sak og kun den saken.
Om denne jamringen skal innbefatte hver eneste sak som berører klubben så blir det repeat over hele linja. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 19:02 Post subject: |
|
|
Men det ER ingen én sak, det er handlingsMØNSTRE og de henger alle sammen. Så effektivt blir det jo det jeg tolket du sa, slik du understreket det nå. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 28.01.2012 19:07 Post subject: |
|
|
Som om klubben hadde vært i samme situasjon, men med andre personer som trener og SD så hadde du fremdeles hatt de samme meningene om dette salget? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 19:33 Post subject: |
|
|
Vel, min mening er at Henrix ut til €3 mill er ""selg!", mens Bakenga ut om 6 mnd etter flere goaller, til (tvilsom) nå-pris €2 mill er fail. Og det står vel uansett hvem som forhandler ja.
Dog tviler jeg vel mer på adekvate videresalgsprosenter mtp hvilke gjøker som representerer RBK ja. Man kan jo håpe Bratseth har starta i jobben redan dog. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.01.2012 20:33 Post subject: |
|
|
| .... noen som følger med på Bakengas twitter- konto? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.01.2012 20:34 Post subject: |
|
|
Tipper han drar. Nektet å skrive ny kontrakt etter en kamp fra start. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 28.01.2012 20:57 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Jeg mener salget av Bakenga til to milioner euro på dette tidspunktet er en tabbe like god som noen annen vi har prestert de siste årene.
Salg av Henriksen til tre millioner euro er helt greit med tanke på kontraktssituasjonen.
Folk overdriver hvor dårlig fotballspillermarkedet er.
Diouf ble solgt for mer enn Bakenga. |
Diouf presterte godt I flere sesonger, bakenga har strengt tatt vært god i 1/3 sesong _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
gordon Junior

|
Posted: 28.01.2012 21:25 Post subject: |
|
|
| Hvis Bakenga går for €2 mill så gråter jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.01.2012 21:43 Post subject: |
|
|
| Håper dette har inspirert Bakenga til å følge Markus' eksempel. De har kontrakt en god stund enda. Å gi RBK 40 friske millioner til å handle spillere er slett ingen garanti for at vi får inn adekvate erstattere. Dette tvinger oss til å bruke litt mer smartness, noe som igjen forhindrer oss i å blåse av 8ish millioner på en såpass middelmådig spiller som Villsvik. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 28.01.2012 22:15 Post subject: |
|
|
| Det Hedon sa. Takk og amen! |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.01.2012 00:33 Post subject: |
|
|
Klar for Brugge
 |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.01.2012 00:41 Post subject: |
|
|
| Info! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.01.2012 00:41 Post subject: |
|
|
Synd. Veldig synd. Jeg tror vi her hadde et enormt talent som kunne herjet for oss både nasjonalt og gjort en god figur i eventuelle Europa-kamper. Man skal kanskje være glad til at vi ikke mistet begge, men helt ærlig ser jeg på tapet av Mush som større enn Henriksen, hovedsaklig på grunn av resten av stallen.
Hovedsaken er vel at klubben er såpass presset økonomisk at spillere nærmest må selges dersom det kommer gode tilbud. 90-åra er over. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 29.01.2012 00:46 Post subject: |
|
|
Fra Twitter:
| Quote: | Da er det klart! Fantastiske år med RBK og Trondheim, men nå blitt enige og er herved en spiller for Club Brugge.
|
| Quote: | For øvrig er veldig fin by og føler det er det riktige steget for meg nå.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
|