English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Frode Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 06.02.2006 10:07    Post subject: Re: FJ Reply with quote

meyer_rbk wrote:
Jeg skal vedde på at han gjør en skikkelig comeback denne sesongen, og scorer masse for Rosenborg, som han har pleid å gjøre før Wink

RBK RBK RBK RBK RBK RBK RBK RBK RBK

Scorer masse, som han har pleid å gjøre? Det meste han har på en sesong er vel 17 mål. Som midtspiss på Rosenborg og når du spiller alle kampene bør du greie såpass. Rush og Brattbakk hadde vel henholdsvis 25 og 26 en sesong. Det er masse mål.
TomH
Veteran

PostPosted: 06.02.2006 10:20    Post subject: Reply with quote

Blubbin,
maken til mye tøv du skrev på forrige side.
primaten
Rutinert

PostPosted: 06.02.2006 10:51    Post subject: Re: FJ Reply with quote

Dags wrote:

Scorer masse, som han har pleid å gjøre? Det meste han har på en sesong er vel 17 mål. Som midtspiss på Rosenborg og når du spiller alle kampene bør du greie såpass.

Historieforvrengning av verste sort. Johnsen scoret 19 mål i 2004. INGEN har scoret flere i tippeligaen på en sesong dette århundret. Ikke Gamst, ikke Iversen, ikke Brattbakk, Rushfeldt, Ocean, Helstad, Zane, Friend, Olofinjana, Årst eller Flo. Ingen.

Eksemplet ditt er vel fra et annet år han også ble toppscorer i serien. Sammenligninger med Rosenborgs lag fra nittitallet er trist nok uaktuelle nå. Hverken motstanderne eller RBK er det de var, i motsatte betydninger.
Back to top
View user's profile Send private message
blubbin
Rutinert

PostPosted: 06.02.2006 11:09    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Blubbin,
maken til mye tøv du skrev på forrige side.

Sant nok, det kan fort bli litt mye tøv når du kommer hjem sent på natta og ikke akkurat er i edru tilstand:p Husker for så vidt at jeg rablet ned en masse, og legger merke til at jeg fremdeles har teken på det å unngå skrivefeil selv i fylla:p
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 06.02.2006 11:29    Post subject: Reply with quote

At ingen har scort mer en 19 mål i norsk Tippeliga dette århundre gjør ikke FJ til en toppspiss, det sier mer om nivået på spissene de beste lagene har til rådighet. Husk også at Brattbakk stort sett har spilt på kanten, kun få sesonger som midtspiss.

Og apropos historieforvregning, her er Rushfeldt stats for norsk tippeliga de de siste årene han spilte her (kamper/ant. mål):

2001 Rosenborg 10 6
1999 Rosenborg 15 15
1998 Rosenborg 26 27
1997 Rosenborg 25 25
1996 Tromsø 22 15

Man må da se på antall scorte mål i forhold til spilte kamper, og hvor kommer Olofinjana inn i midtspissdiskusjonen? Flo har aldri vært noen goalgetter, selv om han hadde gode sesonger i Tromsø og Brann. Zane hadde en god sesong i LSK etter å ha floppet i Molde, og Årst/Occean (påstår jeg hardnakket) ville scort mange fler mål i en klubb som Rosenborg enn i Tromsø/Odd. Iversen er en targetspiss som scorer lite samme hvor han spiller og Gamsten spilte venstrekant.

Poenget mitt er at Frode Johnsen ikke scorer masse mål, han scorer en del men ikke mer enn du bør forvente av en som spiller alle kampene for et lag som produserer så mange store sjanser som Rosenborg.
primaten
Rutinert

PostPosted: 06.02.2006 12:36    Post subject: Reply with quote

Han scoret for lite i 2005, jeg skal gi deg det.

Men jeg syns det blir for stappteit å legge lista så høyt at samtlige ca 25*14 spillere i tippeligaen i 6 sesonger river. 19 mål er BRA. Basta.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 06.02.2006 17:04    Post subject: Reply with quote

Dette blir vi aldri enige om, men her er mitt siste argument i denne saken. Smile

Samtlige 25*14 spillere har ikke spilt midtspiss for et Rosenborglag som har vært dominerende i norsk fotball bortsett fra i fjor. 19 mål er greit, men ikke bra.

5-6 mål ekstra kan være marginene vi trenger for å vinne 2-3 jevne kamper, rent teoretisk 6-9 poeng. Så får det være så stappteit det bare vil. Basta.

Last edited by dags on 07.02.2006 15:05; edited 1 time in total
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 06.02.2006 17:24    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:

Poenget mitt er at Frode Johnsen ikke scorer masse mål, han scorer en del men ikke mer enn du bør forvente av en som spiller alle kampene for et lag som produserer så mange store sjanser som Rosenborg.

Likevell er han mestscorende i TL på denne siden av årtusenskiftet (uten at jeg har tatt kontrollregningen på det) Han har hatt to svake sesonger i 2002 (7 mål) og i 2005 (7 mål) I de øvrige har han scoret 12+17+15+19 mål. Noe som i mine øyne er nok til å si at han er en topp-spiss i norsk sammenheng. Nei han er ikke en Carew, men god nok til å være med på å bringe ett nytt seriegull til Lerkendal er han.

Som sagt tidligere så ønsker ikke jeg å selge han pga at han er for dårlig, men pga at han begynner å bli så gammel at han må skiftes ut. Han var svak i 2005, men han kom sterkere tilbake på slutten av sesongen, og har funnet seg godt til rette i den offensive midtbanerollen.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 07.02.2006 09:56    Post subject: Reply with quote

Når vi snakker om spisser og scoring av mål

Mot slutten for storscorerne

"Harald Brattbakk, Frode Johnsen og Thorstein Helstad har vært fryktede navn for enhver motstander i mange år. Nå tyder mye på at det er slutt. I hvert fall i RBK-sammenheng."

De to første er fint, men Thorstein er det vel ikke slutt for enda får en håpe
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.02.2006 11:07    Post subject: Reply with quote

Aldersmessig bør ihvertfall Helstad holde noen år til, så kan det jo diskuteres om han hadde passet bedre i et annet spillesystem. Uansett det nærmeste vi kommer en virkelig goalgetter i dagens Rosenborgstall.
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2006 11:53    Post subject: Reply with quote

Den artikkelen var utrolig dårlig!
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 07.02.2006 13:03    Post subject: Reply with quote

ENIG! Mot slutten for Helstad, liksom? hallo?

Også Lein da som ellers er så flink.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2006 13:07    Post subject: Reply with quote

Kari Pekka Kyrö Tommel'n opp!

Very Happy
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 07.02.2006 13:41    Post subject: Re: FJ Reply with quote

Dags wrote:
Scorer masse, som han har pleid å gjøre? Det meste han har på en sesong er vel 17 mål. Som midtspiss på Rosenborg og når du spiller alle kampene bør du greie såpass. Rush og Brattbakk hadde vel henholdsvis 25 og 26 en sesong. Det er masse mål.

Da Rushfeldt og Brattbakk ble toppscorere med rundt 25 mål var nivået på motstanden i Tippeligaen et helt annet enn den er nå. Den gangen var det ikke uvanlig med fem- og seksmålsseiere. Innimellom enda større siffere enn dette.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.02.2006 14:03    Post subject: Reply with quote

Det ble ikke scora så mange flere mål i den sesongen du nevner (1997) enn hva det blir i dag. I de tre siste sesongene har hvert lag i gjennomsnitt scora 41, 38 og 37 mål hver. I 1997 lå gjennomsnittet på 43.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 07.02.2006 14:52    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker ikke spesielt om 1997-sesongen, men om alle årene i perioden 1995-99. 1997 er den sesongen med færrest scorete mål i Tippeligaen i dette tidsrommet; til sammen ble det scoret 599 mål, et snitt på 3,29 i hver kamp. Rosenborg scoret fem eller flere mål i så mange som 11 av de 26 kampene. Til sammenligning ble det i 2005 scoret 515 mål, noe som gir et snitt på 2,83 mål per kamp.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.02.2006 15:09    Post subject: Reply with quote

Men er det pga høyere nivå på forsvarsspillet eller dårligere nivå på spissene? Antagelig en kombinasjon.

Husk at Brattbakk og Rushfeldt hadde 25 og 26 mål i samme sesong. Det var mer pga gode avslutteregenskaper enn dårlig forsvarsspill.

Det hadde vært mer interessant å se en statistikk på utnyttelse av sjansene vi skaper, for den har utvilsomt vært mye dårligere de siste årene. Brente straffespark og bom for åpent mål virker å ha eskalert siden 2000.

Last edited by dags on 07.02.2006 15:12; edited 2 times in total
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 07.02.2006 15:09    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Very Happy

Hæ? Er jeg paranoid eller er du en hacker?
Back to top
mr dante
Junior

PostPosted: 07.02.2006 15:11    Post subject: Reply with quote

Samma om han scorer et par mål eller ikke. Face it: Frode Johnsen er for gammel. Han har ikke fart, utrolig dårlig akselerasjon og heller ikke målteft. Greit han er en jævel til å vippe på midtbanen, men hvem trenger vel det? Synes tilogmed hodespillet hans sviktet ifjor. Hva står han da igjen med? Nå som Karim briljerer på høyrekanten (som rapportene fra de sydlige strøk sier), kan vi endelig få danny til å score målene som en midtspiss på norges beste lag skal gjøre! Og jeg velger Helstad som backup i 99 av 100 kamper framfor FJ..
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.02.2006 15:27    Post subject: Reply with quote

Jævel til å vippe på midten? Jeg vet ikke om jeg forstår helt. Er det en metafor for noe eller mener du at han står på midten og vipper ballen opp i luften?
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 07.02.2006 15:56    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Men er det pga høyere nivå på forsvarsspillet eller dårligere nivå på spissene? Antagelig en kombinasjon.

Mye mindre nivåforskjell mellom de beste og de svakeste lagene i Tippeligaen.

Quote:
Husk at Brattbakk og Rushfeldt hadde 25 og 26 mål i samme sesong. Det var mer pga gode avslutteregenskaper enn dårlig forsvarsspill.

Uten tvil sterke prestasjoner, men jeg tror ikke de hadde fått lov til å herje på samme måten mot den motstanden man møter i Tippeligaen nå. Jeg tror ikke vi kommer til å få se flere kamper som ender med resultater som 9-0 og 10-0.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.02.2006 16:15    Post subject: Reply with quote

Det er riktig at nivåforskjellen mellom de beste og de dårligste er mindre, det skyldes også at toppen (Rosenborg) har blitt vesentlig dårligere og de andre har blitt litt bedre.

Jeg er nokså sikker på at 97-98-99-utgavene av Rosenborg ville hamlet opp med alle lagene i dagens Eliteserie.

Hvis du ser på antall sjanser i 9-0 og 10-0 over Brann kontra 0-1 tapet mot Fredrikstad i fjor, vil jeg tro at det ikke var så stor forskjell.
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2006 16:37    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
attach wrote:

Very Happy

Hæ? Er jeg paranoid eller er du en hacker?

Hehehe!

Nei, ser jo bare hvor apa di er lagret Wink
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 07.02.2006 17:37    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Det er riktig at nivåforskjellen mellom de beste og de dårligste er mindre, det skyldes også at toppen (Rosenborg) har blitt vesentlig dårligere og de andre har blitt litt bedre.

Jeg er nokså sikker på at 97-98-99-utgavene av Rosenborg ville hamlet opp med alle lagene i dagens Eliteserie.

Hvis du ser på antall sjanser i 9-0 og 10-0 over Brann kontra 0-1 tapet mot Fredrikstad i fjor, vil jeg tro at det ikke var så stor forskjell.

Neida. De årgangene av Rosenborg du nevner her er nok utvilsomt de beste i klubbens historie. Disse årgangene av laget ville nok ha tatt gull i Tippeligaen, også i 2005.

Forskjellen på motstanden er naturligvis ikke så stor som eksemplene dine viser, men utklassingsresultater var ikke engangsforeteelser. Seiere på fem mål og mer var svært vanlig på 90-tallet. Jeg tror ikke RBK anno 1997 hadde greid å vinne halvparten av kampene med slike siffere, hadde de møtt den motstanden som Rosenborg anno 2006 møter.
Back to top
mr dante
Junior

PostPosted: 07.02.2006 18:29    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Jævel til å vippe på midten? Jeg vet ikke om jeg forstår helt. Er det en metafor for noe eller mener du at han står på midten og vipper ballen opp i luften?

ja, det lille jeg husker av frode fra de siste sesongene er at han tar ned ballen og vipper rundt på midten av banen. der er han helt rå! men som sagt: hva er vitsen??
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 50, 51, 52  Next
Page 22 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb