English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 124, 125, 126  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
d3
Rutinert

PostPosted: 21.12.2011 21:47    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Ser for meg følgende om 2 år.

Bakenga har gjort 2 ok sesonger og puttet 11 mål. Vil ikke skrive ny kontrakt og blir solgt for 3 mill. til Famagusta.

Masse klaging fordi man ikke solgte han for 15 mill for 2 år siden. "Typisk brakka", "Hva holder de på med". Først i køen alle de som ikke vil selge ham i år.

Ett skrekkscenario som skisserer Rosenborgs inkompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 21.12.2011 21:55    Post subject: Reply with quote

og supportere

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Espen L.
Junior

PostPosted: 21.12.2011 22:28    Post subject: Reply with quote

"Det kan ta litt tid fordi de allerede er i julemodus, kommenterer Schmadtke. "

Julemodus... ja det er godt de finner ord på hvorfor prosesser med Hoftun tar tid... julemodus, påskemodus, sommermodus, høstmodus osv.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 22:34    Post subject: Reply with quote

Nei, dette blir nok et mørkt kapitel i vår historie. Selger unna talentene våre å kjøper et eller annet Svensk pakk som begynner å grine over at vi ikke selger dem etter 1 sesong. Hva faen er talentsatsingen verdt når vi ikke engang rekker å bruke spillerne våre? Noe sier meg at de pengene vi får for Bakenga bare er til å dekker underskuddet med.

Nei, få Sharbel Touma inn på et nytt prøvespill sammen med Bobby Short mens vi signerer Bjärsmyr på free transfer så ska vi se at vi er tilbake i CL om 2 år!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 22:42    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke solgt Bakenga enda, Brego..
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 22:59    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke behov for og selg han,er hannover som vil ha han..og han er under lang kontrakt..

Dermed kan prisen økes om de virkelig vil ha han! Akkurat som andre skrot spillere i tippeligaen bli solgt for maange milioner!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 21.12.2011 23:14    Post subject: Reply with quote

15 millioner, er mange millioner i dagens marked, og allerede overpris vurdert opp mot hva Bakenga har vist i Rosenborg-trøya. Derfor kan nok ikke prisen øke noe særlig.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 23:22    Post subject: Reply with quote

Det er bare for Rosenborg å vise at de vil satse på Bakenga. Hvis de Selger Prica til 4 -5 mill nå, så kan de få 20 - 30 for Bakenga om et år, hvis han får spilletid, og 20 mål + i serien...

Tror Bakenga kan fort lage 25 mål i 2012, hvis han blir satset på..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.12.2011 00:44    Post subject: Reply with quote

Problemet vårt idag er at klubben trenger kapital og vi trenger å bedre budsjett. I så måte er det perfekt å selge lokale spillere, de ha ingen avksriving da de ikke er kjøpt, og dermed vil et salg på 15 mill være 15 mill pluss i budsjettet. I tillegg gir det oss 15 mill i frisk kapital.

Selger vi Bakenga nå så er det den definitive viaskomeldingen til omverden.
Bare ved å være en viktig brikke neste år til seriegulll og/eller kvall til Europa så vil Bakenga ha "tjent inn" de 15 millionene, samtidig som han høyst sannsynlig vil ha gjort seg mer verdt.

Starter vi neste sesong med Moldskred+Prica på topp, og med Høiland på høyreback så begynner jeg å grine.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 01:21    Post subject: Reply with quote

Ertsaas wrote:
15 millioner, er mange millioner i dagens marked, og allerede overpris vurdert opp mot hva Bakenga har vist i Rosenborg-trøya. Derfor kan nok ikke prisen øke noe særlig.

Synd men sant,jeg kan ikke være over alt.
Men det finnes vel et suppehue som greier å sende skrytevideo av Bakenga med tilbud om forkjøpsrett 2013 med forbehold om at vi får låne deres høyreback og raske midstopper med oppsjon på kjøp..
synd jeg ikke er sporslig leder og styreformann...
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 02:06    Post subject: Reply with quote

han har jo kontrakt med RBK i tre sesonger til. ikke vits i å selge ham nå. og hvis han har den samme utviklingen som han har hatt til nå framover vil han få mange tilbud i årene som kommer. tilby han heller en 4- eller 5-årskontrakt med økt lønn framfor å selge.
hva er poenget med å få fra talenter hvis vi ikke skal få beholde dem selv i mer en 1-2 sesonger?
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 02:17    Post subject: Reply with quote

Og dessuten, hvis et salg i det hele tatt skal være aktuelt mener jeg at 15 millioner er latterlig lavt.
Det er mulig han ikke er verdt mer i dagens marked, men hvis f.eks. Trond Olsen var verdt 7 millioner må vel Bakenga være verdt mye mer enn 15? Med tre år igjen av kontrakten så mener jeg at han bør selges for minimum 50, helst mer også.
Hvis ikke det skulle være mulig å få mer så mener jeg at han heller bør bli. Ikke vits i å selge en av de som skal være en av de laget skal bygges rundt i årene framover for "småpenger".
Har han vist for lite til at han kan selges for mer enn 15 millioner? Javel så får han heller bli i RBK og vise mer før han selges da.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 03:59    Post subject: Reply with quote

Mushaga Bakenga har såpass potensiale at vi burde drøye et salg.
Uforståelig om vi selger han i år, da han kan gå for betraktelig høyere summer om noen år. Og at han har potensiale til å bli en meget viktig brikke for oss de neste årene.

Håper brakka setter foten ned, og at et salg ikke skjer i nærmeste framtid. Men det hadde dessverre ikke overrasket meg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.12.2011 05:14    Post subject: Reply with quote

mortenlj77 wrote:
Med tre år igjen av kontrakten så mener jeg at han bør selges for minimum 50, helst mer også.

Hehe, nå må vi holde bena plantet sånn nogenlunde på bakken her. Enig i at 15 millioner er litt lite for å slippe Bakenga nå. Får vi bud på over 20, eller 25, så har vi nok ikke mye annet valg enn å selge, selv om jeg gjerne skulle sett han bli topscorer i tippeligaen neste år.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 08:01    Post subject: Reply with quote

Ja, vi får gjøre som VIF. De solgte Moa for 11 mill, sendte Mos til Alfheim for å bli toppscorer i TL og endte selv på 7. plassen.

Bakenga skal være i RBK minst en sesong til, så får JJ gjøre jobben sin slik at vi får betalt for å ha et godt lag. Hvis han ikke lykkes med det, må vi helt på bunnen for å få fraspark igjen alikevel.

Vi må da klare å skrape sammen til en høyreback, uten å selge ett av våre fremste angrepsvåpen. Var disse investorene bare en engangsforeteelse. Det er nå vi trenger noen skarve millioner for å komme over kneika....så kom igjen da...

Leste foresten 2mas sin intervjuserie med JJ fra i mars her om dagen. Fortid, nåtid og framtid. Ikke mye som slo til i 2011 gitt. Inn med en høyreback, så har JJ TL's beste spillerstall og bør levere fra 25. mars.
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 22.12.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til at RBK skal selge det største spisstalentet i klubben siden Iversen for småpenger, markedsverdi eller ei.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 14:21    Post subject: Reply with quote

Får vi et bud på rundt det vi fikk for Tettey så ser jeg ikke noe problem i å selge Bakenga. Vi burde kunne dra i land en ganske god spiss for 30-40 mill. Siden Bakenga enda er ung og kommer til å gjøre store sprang (håper vi på ihvertfall) fremmover så burde han ikke gå for under 30 mill. Når han passerer 20 kan vi begynne å snakke lavere (og mer realistiske) summer enn 30 (og. Dette er ikke fordi han ikke blir noe bedre da, men heller det at det er nok en mer perfekt alder å dra ut i og da har forhåpentligvis Mush gjort en god jobb. Det Hoftun burde gjøre nå er å sikre kontrakt med Bakenga frem til han er 23. Dermed så vil vi kunne få gode penger for ham. Vil uansett ikke tro han vil spille fast alt neste sesong i mange andre Europeiske ligasystem enn her i Norge og noen av de random ligaene i gamle østblokk land og mulig i de andre skandi ligaene

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2011 15:50    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med en følelse av at om vi takker nei til et bud på 15 mill, så er det noe vi kommer til å angre på. Er fortsatt litt halvskeptisk til Bakenga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zeno
Veteran

PostPosted: 22.12.2011 16:06    Post subject: Reply with quote

Var skeptisk til Mush inntill denne sesongen. Han er utvilsomt et av Norges største talenter, og 12 mål på 13 kamper fra start er et kvalitetsstempel.
Han har potensiale nok til at vi kan får adskillig høyere summer for han.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.12.2011 16:14    Post subject: Reply with quote

Bakenga grep sjansen i år og hvis han fortsetter å utvikle seg gjennom vinteren kan han fort være TLs toppscorer neste sesong.

Hadde vi solgt for 15-20 millioner allerede nå i vinter ville vi avgjort kunne hentet inn flere gode forsterkninger for denne summen, men spørsmålet er jo om disse pengene ville gått til forsterkninger...

Jeg vil uansett ikke selge, for jeg har så lyst til å se hvor mye Bakenga utvikler seg de neste sesongene, og jeg tror også han blir en viktig brikke i jakten på både gull og europa. Og om han bidrar til dette så har vi "fått inn" de 15 millionene, og Bakengas markedsverdi vil mest sannsynlig ha økt.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2011 16:57    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Var skeptisk til Mush inntill denne sesongen. Han er utvilsomt et av Norges største talenter, og 12 mål på 13 kamper fra start er et kvalitetsstempel.

Måten målene har kommet på lover også svært godt. Tidligere synes jeg bevegelser og evnen til å komme i avslutningsposisjon har lovet godt, men han har slitt veldig med å sette sjansene. Tromsø-kampen med tre store sjanser uten uttelling er vel et godt bilde på hvordan han tidligere var. I år har han tatt enorme skritt som avslutter, og har vist seg både kald og lur i avslutningsøyeblikkene. God alene med keeper, flink mot forsvarere, og også brukbar på distanse. 12 mål på relativt få kamper, hvor flere av dem har vært i posisjoner han ikke er optimal i, og han har hverken tatt straffer eller frispark.

Om man ser på videoen vollrik har laget er det faktisk veldig høyt snitt på kvaliteten på scoringene til Bakenga, for å ordlegge seg litt klønete. Veldig mange gode avslutninger og prestasjoner i forkant. Han er også god på å spille gjennom andre. Jeg har trua på Bakenga, og han representerer kvaliteter vi omtrent ikke har hatt siden Brattbakk i form av evnen til å være på rett sted, bruk av bakrom, og ro i avslutningsøyeblikket. (Før noen klikker - jeg sier ikke at han nødvendigvis vil bli noen Brattbakk, bare at Bakenga ligner i stilen.)
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2011 17:18    Post subject: Reply with quote

Bakenga er sammen med Carew og Iversen den mest talentfulle angriperen vi har hatt de siste 20 år.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.12.2011 18:16    Post subject: Reply with quote

Ett annet poeng er at salg av Prica vil også spare klubben for 5 millioner i årlig lønnsutgifter som igjen vil bety at ett salg av Prica vil frigjør 10 millioner om vi selger for 5 millioner. Selger vi for nærmere 10 er beløpet vi sitter igjen med omtrent likt. All fornuft tilsier at vi heller prøver å selge Prica imens vi enda kan få penger for han.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2011 22:06    Post subject: Reply with quote

Saken er egentlig ganske enkel. Man må se overganger ikke bare som en funksjon av nåverdi - der er jeg enig med Ertsaas i at 15 millioner tilsynelatende er en grei pris for et stort talent - men også framtidig verdi og bruksverdi.

For det første: RBK har ikke penger til å kjøpe noen ny spiss som utkonkurrerer Bakenga neste sesong, altså vil han få forholdsvis mye spilletid, noe som er svært viktig for utvikling. Høy bruksverdi, altså, så lenge han kan forsvare plassen sin på laget.

For det andre: Rosenborg klarer neppe å tiltrekke seg et talent av det kaliberet om de skulle selge, og det handler ikke bare om pengene man kan legge på bordet, men også klubbens posisjon og kompetanse. Nåværende kvalitet: kanskje, med god speiding, men neppe med den alderen og det videresalgspotensialet.

For det tredje: Mush er en lokal spiller, en av få på laget, noe som er ekstra viktig i forhold til forankringen i nærmiljøet. Vi bør ha mål om å beholde de trønderske spillerne vi har som har muligheten til å heve laget, med mindre vi får bud verken vi eller spilleren kan si nei til.

Summen av dette blir at vi har en egenprodusert spiller som de fleste tror vil kunne bidra mye som førstelagsspiller neste år, kanskje til og med i en nøkkelrolle. Denne spilleren har en forholdsvis lang kontrakt, og verdien vil øke hele veien etter hvert som han får mere spilletid, erfaring og navn. Dersom vi antar at han er god nok til å forsvare plassen i elleveren framover, og vil bli bedre som fotballspiller, da er valget veldig enkelt. Antar vi derimot at han har nådd toppen sin, og neppe vil prestere jevnt på årets nivå, da bør vi selge.

Jeg har vel ikke gjort noen hemmelighet av hva jeg mener om det.
2mas
Sjef

PostPosted: 27.12.2011 13:15    Post subject: Reply with quote

Udresfeabifen:

Sagbakken wrote:
Bakengas foreldre er fra Kongo, og flyttet til Trondheim for å studere. "Mush", som kompisene kaller ham, er født i Trondheim.

Som treåring var han med til Kongo på ferie, men borgerkrig gjorde at det ble umulig å dra tilbake. Bakenga-navnet er sterkt i hjemlandet: Moren Fiffi jobber i Unicef, faren Willy er sivilingeniør. Under krigen ble familien jaget, og i tre år ble Bakenga og mange titalls slektninger drevet på flukt. De bodde på skoler og andre steder de kunne gjemme seg, og først som seksåring satt Bakenga på flyet tilbake til Norge.

- Jeg husker mye, men vil samtidig ikke huske mye, heller. Jeg har sett og opplevd en del fæle ting, sier Bakenga om dette nå.

Dette var faktisk helt ukjent for meg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 124, 125, 126  Next
Page 38 of 126

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb