| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.10.2011 21:58 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | Så du mener at Jønsson er gulle god, mens problemet er at spillerne mentale tilstand er for dårlig til å henge med på hans taktiske grep?
vel, vel... i så fall er vi uenige...
... og jeg vil ha Jønsson bort så lenge laget utnytter sitt potensial så inni hampen dårlig, men så lenge han kan vise til resultater og godt spill, så gjerne for meg... ikke "samme hva", med andre ord. |
Jönsson har tatt gull i Tippeligaen - du gjør ikke det uten å ha peiling på treneryrket, for å si det på den måten.
Spillerne er helt klart ikke top notch mentalt, det hersker det i hvert fall liten tvil om.
Vi kan fortsatt ta sølv - men det er vel ikke "resultater" nok for deg, det? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 30.10.2011 21:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
|
|
| Hahahahaha, jeg ler meg skakk! Det har kommet så langt at jeg tar meg i å glede meg over at Jønsson mislykkes, slik at vi kommer nærmere hans exit.. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
|
|
Henriksen er for begrenset i tempoet og for lite rutinert i plasseringene til å spille i en 4-4-2. I en 4-3-3 vil han klare seg, og det er vår beste formasjon med dette mannskapet.
Når jeg ser Ørlund slenge seg på 0-3, så er det akkurat som å se en potetsekk falle i sakte film.
Dette er faen meg marerittscenario nummer1: gir bort gullet til Molde ved å tape hjemme mot Brann! Viss dette skjer er det en fin oppsummering av sesongen.
Og hva med å stramme opp Prica og Dorsin ved å ikke tillate at de bare går rundt å surmuler med en gang ting går de i mot? De aner ikke hvordan dette smitter over til resten av laget. Eier ikke Jönnson garderoben? |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
|
|
Poeng halveis:
Ørlund 1 (for oppmøte)
Lustig 4 bra innsats
Dorsin 3
Rønning 3
Larsen 3
Dockal 2 ikkje akkurat Sapara
Svensson 2 helt borte og håpløs inngripen
Issah 5 beste så langt
Henriksen 2 huff
Prica 2 mest opptatt av å være sur
Chibbe 2 går seg fast, fast, fast |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 30.10.2011 21:59 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | | Ut med Ørlund og Henriksen, inn med Barli og Holm, Svensson inn sentralt. |
Skaper ikke mye trygghet med Ørlund bak der, jeg sitter jo med hjertet i halsen hver eneste gang Brann nærmer seg vår 16 m. Men skal vi sette inn ny keeper så blir vel det Bråthen, det hadde vært på sin plass nå. _________________ Eh...what's up, doc?",
Last edited by Looney on 30.10.2011 22:01; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 30.10.2011 21:59 Post subject: |
|
|
Daniel Ørlund! Faen!! Skandale!
Ellers mye dårlig pasnngsspill og bevegelsene er fraværende.
Ræva-omgang! |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.10.2011 22:00 Post subject: |
|
|
| Såvidt meg er bekjent har langballene vært der siden 05, og de har aldri forsvunnet. Ikke Jönsson som har ansvaret for det, kun det at Dorsin, i særlig grad, ikke tør å holde på ball. |
|
| Back to top |
|
 |
Franz Ferdinand Junior

|
Posted: 30.10.2011 22:00 Post subject: |
|
|
| Omgangen preges av latterlige skuddforsøk, feilvalg, personlige feil og en Jönsson som faktisk presterer å forsvare laget sitt etter dette.. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 30.10.2011 22:01 Post subject: |
|
|
| To tabber av Ørlund to spillere som prøver å stå i mur og en junior som lager straffe oppsummerer de tre målene til Brann. Når da i tillegg svensken i mål bruker to år på å sette i gang spillet som vanlig og da med svake utspill er det på tide å finne ny keeper. Henriksen og Issah sentralt har alt for mange feilpassninger og laget makter ikke å sette tempo. Må være en drøm for lag som er inne i en dårlig steam å møte oss.... |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
|
|
| Zorac wrote: | Eneste positive er at Molde ikke får gleden av å feire gullet etter egen kamp. Det er ikke de som har tatt det selv i dag, men vi som har gitt dem det. Eller Örlund, rettere sagt.
Har Örlund forresten redda noen straffer for oss? Kan ikke huske noen, og en god keeper bør jo redde hver tredje/fjerde sies det. |
Han sørget for at vi slo Lillestrøm på straffekonk i cupen.
Synes stort sett han har vært en god keeper for Rosenborg, men etter Aalesund kampen i cupen, der han har stor skyld i at vi røyk ut, har han rett og slett vært elendig. Meget mulig at vi hadde tatt gullet hadde det ikke vært for han. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
|
|
| Lustig kom i 2008, og han spilte ikke langballer før Jønsson ba han om det. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 30.10.2011 22:02 Post subject: |
|
|
| Looney wrote: | | jacsonø wrote: | | Ut med Ørlund og Henriksen, inn med Barli og Holm, Svensson inn sentralt. |
Skaper ikke mye trygghet med Ørlund bak der, jeg sitter jo med hjertet i halsen hver eneste gang Brann nærmer seg vår 16 m. Men skal vi sette inn ny keeper så blir vel det Bråthen, det hadde vært på sin plass nå. |
Bråthen er vel ikke i troppen.  |
|
| Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 30.10.2011 22:02 Post subject: |
|
|
Flott.... Skal vel sjå en 2 omg med Brann i 8-2-0 formasjon som RBK prøver å bryte med lange baller...
Som miniputt trenaren vår sa: opp med blikket og bruk kantane, trur vi kan begynne der.
Henriksen va vel en 45 frå Dorsin ifrå å kunne sette en 2-3. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.10.2011 22:03 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Lustig kom i 2008, og han spilte ikke langballer før Jønsson ba han om det. |
Nei, jøss, han spilte jo ikke langballer ifjor...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 30.10.2011 22:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Espen L. Junior
|
|
|
| Hjelde wrote: | | Bakklandia wrote: | | Hjelde wrote: | | Bakklandia wrote: | | Er det fortsatt noen som mener at dette laget ikke har behov for en mental trener? De er jo helt borte vekk hver gang de har sjansen til å ta innpå i tet. |
Skivebom. Dette handler ikke først og fremst om det mentale, men om det taktiske, og det å bygge opp et kollektivt lagspill. Til det trenger vi ikke en mental trener, men en ny hovedtrener! |
Med bedre mental trening, vil spillerne også bl.a. være bedre i stand til å henge med på taktiske grep, fordi det vil bedre konsentrasjonen.
Jeg veit du er en av dem som har bestemt deg for at JJ skal bort samme hva, men her tror jeg faktisk det er du som har den største skivebommen. |
Så du mener at Jønsson er gulle god, mens problemet er at spillerne mentale tilstand er for dårlig til å henge med på hans taktiske grep?
vel, vel... i så fall er vi uenige...
... og jeg vil ha Jønsson bort så lenge laget utnytter sitt potensial så inni hampen dårlig, men så lenge han kan vise til resultater og godt spill, så gjerne for meg... ikke "samme hva", med andre ord. |
Spillerne må ha mental trener for at de ikke skal bli ødelagte som spillere på permanent basis pga stresstraumatiske opplevelser under Jønssons styre. Jønssons taktikk er direkte ødeleggende på spillerne og med en mental trener kan de fortsatt overleve denne vonde tiden til en oppegående trener med positivitet, vinnermentalitet og gode taktiske disposisjoner tar over. Så ille er det akkurat nå! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
|
|
"Hvor mange av målene bør Örlund ta?" "Näää, det får vi se på i morra"
Det er altså UMULIG å bytte keeper i løpet av kampen, for benken har ikke peiling hva som foregår i det hele tatt. Storskjerm? Er det kanskje mulig å se tabbene fra sytti meters hold? (jeg tror det)
Bytter i pausen: Örlund (for sikkerhets skyld og av prinsipp), Henriksen (spiller svakt igjen, lite mobil), Prica (før han får rødt, scorer ikke likevel). Inn med Barli, Holm, Bakenga
Tenk hvis Jönsson hadde vært like villig til å gjøre endringer på laget som en del her inne? Da hadde vi hatt en vanlig keeper, en blid spiss med selvtillit, og en kantspiller på formopptur i laget, i stedet for Sinnataggen, Trøtten og Brille(løs). Jeg tror Prosit hadde vært et bedre valg uansett, så lenge han fortsatt har pust. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 30.10.2011 22:04 Post subject: |
|
|
Kommentatoren stiller også spørsmålstegn ved at Ørlund fortsatt står i mål... "Når bytter man ut keeperen, egentlig". _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 30.10.2011 22:05 Post subject: |
|
|
Takk for meg. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Espen L. Junior
|
|
|
| Irriterende håndgrep utført av Dorsin der rett foran linjemannen.. nå er det to svensker i gi faan modus.. dette blir ille! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
|
|
Den skal han også ta, men får dele den med Larsen og Lustig. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
|
| FY FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
|
|
| zaphod81 wrote: | | Er det kanskje mulig å se tabbene fra sytti meters hold? (jeg tror det) |
Var ikke det ene frisparket fra sytti meter?
1-4... Jaha, ja. _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 30.10.2011 22:06 Post subject: |
|
|
og der var det 1-4...... fy faan å rævva vi spiller!!! _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.10.2011 22:06 Post subject: |
|
|
Jeg bare nevner det: Ojo kostet Brann en (1!) million før sesongen... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 30.10.2011 22:07 Post subject: |
|
|
| Skal Brann ta revansje for 10-0 tapet på nittitallet? |
|
| Back to top |