English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2011?
SK Brann
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrikstad FK
2%
 2%  [ 2 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
2%
 2%  [ 2 ]
Molde FK
8%
 8%  [ 7 ]
Odds BK
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg 08
1%
 1%  [ 1 ]
Sogndal IL
2%
 2%  [ 2 ]
Stabæk IF
5%
 5%  [ 5 ]
IK Start
2%
 2%  [ 2 ]
Strømsgodset IF
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 9 ]
Viking FK
4%
 4%  [ 4 ]
VÃ¥lerengens IF
57%
 57%  [ 48 ]
Aalesunds FK
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 84

Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 02.10.2011 23:25    Post subject: Reply with quote

Vi må da bli store favoritter om ikke Molde gjør flere store kjøp.
Når vi samtidig har de mest spennende unggutta i Norge i troppen, blir det vanskelig å kalle det en fiasko-sesong.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.10.2011 00:28    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...211449.ece

Da er det avslørt, TIL ble betalt for å tape kampen Wink

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 03.10.2011 00:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Molde taper mot Stabæk og spiller uavgjort mot Odd. Så slår de nok Sarpsborg og Strømsgodset. Så spørs det om vi klarer 5 strake så de skjelver i buksene når de skal ut mot Sogndal på Fosshaugane.

Jeg tror fortsatt at vinner vi alt vinner vi gull.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 03.10.2011 10:33    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article211449.ece

Da er det avslørt, TIL ble betalt for å tape kampen Wink

Hva er egentlig greia med at millionærer uten tilknytning åpner pengeboka for TIL?
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 03.10.2011 20:46    Post subject: Reply with quote

Interessant statistikk!
På tross av at VGs telling av sjanser ofte forbløffer meg, er de i det minste norges beste avis på fotball og rimelig nøytrale.

RBK topper altså både tabellen for produserte sjanser og tabellen for sjanser i mot. Molde følger et stykke bak på begge. Det
forteller meg at Molde har en bedre evne til å vinne jevne kamper enn oss og at deres sjanser trolig er feitere enn vår, ofte gjenom kjappe og gode kontringer (som 2-0-målet mot Tromsø).

Ellers forbløffende å se på Sogndals tall!

http://vglive.no/#s-borse...es-sid-574
nin
Rutinert

PostPosted: 04.10.2011 13:42    Post subject: Reply with quote

kablap wrote:
Interessant statistikk!
På tross av at VGs telling av sjanser ofte forbløffer meg, er de i det minste norges beste avis på fotball og rimelig nøytrale.

RBK topper altså både tabellen for produserte sjanser og tabellen for sjanser i mot. Molde følger et stykke bak på begge. Det
forteller meg at Molde har en bedre evne til å vinne jevne kamper enn oss og at deres sjanser trolig er feitere enn vår, ofte gjenom kjappe og gode kontringer (som 2-0-målet mot Tromsø).

Ellers forbløffende å se på Sogndals tall!

http://vglive.no/#s-borse...es-sid-574

Man ser også at Molde har vært gode til å score tidlig, en veldig stor del av scoringene deres kommer i de første 30 min. Det gjør det nok enklere å styre kampene.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.10.2011 18:37    Post subject: Reply with quote

Neste helg, så skal vi møte Strømsgodset. De har virkelig en haug med spillere som må stå over mot oss, om de får gult i helga mot Sogndal.

Abu, Konradsen, Madsen, Andersen, Keita, Kamara, Storflor og Nuhu.

Edit: Ser at Konradsen fikk rødt kort forrige runde, men fikk vel bare 1 kamp's karantene?

- Torgeir Børven
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.10.2011 19:51    Post subject: Reply with quote

Jeg så de siste 20 minuttene mellom Molde og Odd, og Molde hadde ikke noe som lignet på en sjanse. Ikke et skudd, ingen cornere, ikke en dritt!

- Torgeir Børven
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 16.10.2011 19:56    Post subject: Reply with quote

Nuhu og Aas var de to på Strømsgodset som fikk gule kort i dag..
kristobal
Legende

PostPosted: 17.10.2011 20:38    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å ønske Brann velkommen til 2012 og god tur ned i Adecco i 2013. En seier på de åtte siste etter i dag.

Ikke så rent sjelden er avslutningen på en sesong litt retningsgivende for den neste, og Brann er vel i ferd med å likne på det de fleste trodde før sesongen nå.

Det ville jo vært litt typisk om Nils Johan & co gikk inn for 14 eller 12 lag i eliteserien fra 2013 nå, for så å oppleve at den første konsekvensen blir at publikumslaget Brann rykker ned.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 09:44    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Brann vil rykke ned neste år. Rune Skarsfjord virker som om har gjort en god jobb og bygd et godt fundament i klubben.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.10.2011 09:53    Post subject: Reply with quote

Jeg var helt sikker på at Brann skulle være godt plantet i nedrykkstriden i år, men de har dura på over all forventning.

Jeg tror det er en ting som kommer til å avgjøre om de skal kjempe nedrykkstrid neste år eller ikke, og det er hvorvidt Austin blir solgt eller ikke.
Uten han så er det absolutt mulig at Brann kjemper nedrykkstrid neste år. Skarsfjord er ingen utpreget god trener, det er kun nye spillere som skulle vise seg frem, kollektivet skulle motbevise nedrykkstempelet, osv som har holdet de gående i år. Maks innsats bærer deg langt. Tviler på at de klarer å mane frem samme "blø for drakta-holdning" neste år, og da kommer tapende på rekke og rad.

Jeg er derimot ikke enig med Kristobal i at de rykker ned. Mest sannsynlig så vil disse lagene være i TL 2012: Sogndal, Sandnes Ulf, og HamKam/Hønefoss. Disse 3 lagene vil nok redde Brann fra et nedrykk.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.10.2011 11:46    Post subject: Reply with quote

Brann savner Carl-Erik Torp. De har mistet playmakeren på midtbanen, og det kommer de til å merke enda bedre neste sesongen hvis han ikke blir erstattet.
kristobal
Legende

PostPosted: 18.10.2011 12:42    Post subject: Reply with quote

Brann har vunnet en av de siste åtte kampene og tatt kun sju poeng. Laget er avslørt. Det er sånn de kommer til å starte neste sesong også. Velger NFF å kutte TL til 14 eller i verste fall 12 lag, er Brann godt nede i Adecco 2013.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 13:30    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er Brann avslørt når de har en elendig periode, mens vår elendige periode blir brukt som et slags argument for at vi egentlig har vært gode nok til gull?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.10.2011 13:45    Post subject: Reply with quote

Haha, spot on.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.10.2011 15:52    Post subject: Reply with quote

Fordi hvordan lagene avslutter en sesong ikke så rent sjelden sier noe om hvordan de gjør det året etterpå. Det finnes naturligvis en del unntak her, men det er en av faktorene jeg pleier å vurdere når jeg setter opp tabelltips på våren. Dessverre tok jeg ikke nok hensyn til Moldes glimrende avslutning i fjor da jeg satte opp tipset mitt foran i år, men det hadde med at jeg trodde saken stilte seg litt annerledes på grunn av Solskjærs inntreden istedet for Rösler.

At vi har bøttet inn med mål siden august bør normalt sett være et bra tegn med tanke på neste sesong, gitt at forutsetningene er noenlunde de samme når vi begynner på til våren.

Vi hadde en dårlig innledning på sesongen, men har levert gode resultater etter hvert. Hadde vi tatt de to poengene i snitt vi har tatt det meste av sesongen også helt i starten så hadde vi vært i god posisjon til å vinne serien.

Litt av det samme opplevde vi i 2008, der vi riktignok tullet det til helt på slutten igjen. Men 2009 var jo relativt bra.
Back to top
kongenavtys
Junior

PostPosted: 20.10.2011 11:02    Post subject: Reply with quote

Kristobal, det lukter både latterlige mindreverdighetskomplekser og svært begrenset kunnskap fra det meste du foretar deg i den tråden her. Selvfølgelig er det ikke slik at Brann er sikret nedrykk bare fordi de har en nedadgående kurve nå om dagen.

Ikke bare er de kvalifisert til cupfinalen, men de har også en del gode spillere i stallen som virkelig kan utvikle seg neste år. Fredrik Haugen feks.

Link fjernet. Attach.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.10.2011 11:13    Post subject: Reply with quote

Nå tilsier historien at en ikke kan regne med særlig utvikling for de yngre Brann spillerne. Laget vil også være svekket til neste år av at de starter sesongen uten Torp samt at sannsynligheten for at Ojo og Austin blir solgt er ganske stor.

Fakiri vil være ett år eldre og det samme vil Kalvenes være og med det enda ett lite hakk tregere.

Jeg tror ikke Brann rykker ned, men det er langt ifra gitt at den positive trenden for denne sesongen fortsetter neste år og spesielt ikke om de mister en eller to av sine beste spillere. En kan heller ikke forvente å treffe så godt på overgangsmarkedet fremover som en gjorde før årets sesong.

Last edited by Keenoir on 20.10.2011 11:39; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.10.2011 11:14    Post subject: Reply with quote

@forsmådd vestlending: Hahaha... Very Happy

Ikke alltid jeg er enig i det Kristobal skriver, men dette er en karakteristikk av ham som jeg ikke kan være med på. Tvert i mot, jeg anser ham som en relativt kunnskapsrik skribent hva fotball angår. Hans evner som spåmann står imidlertid fortsatt litt tilbake for Snåsakaill'n Wink
kristobal
Legende

PostPosted: 20.10.2011 11:47    Post subject: Reply with quote

kongenavtys wrote:
Kristobal, det lukter både latterlige mindreverdighetskomplekser og svært begrenset kunnskap fra det meste du foretar deg i den tråden her.

Du om det. Det finnes heldigvis noen med litt flere innlegg enn deg som kanskje har et litt større grunnlag for å mene noe om meg og mine meninger.

Jeg kan love også deg at det jeg skriver her inne er basert på kunnskap og erfaring, og at jeg søker å være seriøs selv om jeg av og til bruker litt andre tolkningsmåter av ting og tang enn andre og har noen ytterliggående meninger fra tid til annen.

Uten å hovere overfor noen andre her inne, så tror jeg at jeg slår deg hva angår kunnskap om Rosenborg og norsk fotball generelt. Jeg mener også at jeg er i stand til å bruke det på en god måte til å vurdere både fortid og framtid.

Brann er ikke sikret nedrykk, for all del, men jeg tror sjansene er store for det hvis Semb og NFF skulle velge å redusere antall lag i TL etter neste sesong. Det ville vært svært typisk at man fikk en sånn konsekvens av nok en kortsiktig og feilaktig vurdering fra deres side.

Forrige gang jeg advarte NFF var da de innførte kvalsystemet i 1. divisjon etter engelsk modell, hvor jeg påpekte muligheten for at lag kunne rykke både opp og ned med et par runder igjen og problematikken i å ha enkeltkamp i "semifinalen" slik at eliteserielaget som kom på kvalplass kunne rykke ned på en enkeltkamp - noe som kunne være litt tilfeldig. Jeg spådde ikke systemet særlig lang levetid, og det som skjedde var jo at FFK rykket ned og at ordningen ble avviklet etter bare to år.

Last edited by kristobal on 20.10.2011 11:51; edited 1 time in total
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 20.10.2011 11:50    Post subject: Reply with quote

Beskjedenheten vil jeg trekke frem som en annen solid egenskap Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.10.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

Når jeg diskuterer med de andre seriøse her inne så driver jeg ikke med veldig mye hovering. Men jeg har med tid og stunder blitt litt lei av de som hakker på meg og latterliggjør mine analysemetoder at jeg har trukket fram en del tidligere innlegg i debatter som har fått sine "svar".

Jeg har også gjort det helt klart at de som vil dra fram innlegg der jeg har tatt fryktelig feil gjerne må gjøre det. Heller det istedet for å tillegge meg meninger fra fortida som jeg aldri har hatt, som en del også forsøker seg på.

I år har jeg tatt feil i antakelsene om økende publikumsoppslutning og RBK berget ikke så bra etter vinterens overgangsvindu som jeg trodde. Det er fair nok, og det innrømmer jeg glatt. Jeg har også selvironisk nok tatt Komiske Ali som avatar, etter at jeg ble kalt det da jeg laget skjema for seriegull da vi lå nummer åtte før 20. august-runden.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 20.10.2011 17:35    Post subject: Reply with quote

Helt greit å hovere over folk som trekker hakket for raske konklusjoner på tynt grunnlag. Synes Kristobal fremstår som ganske reflektert, flink til å utdype og argumentere for sitt syn og sine meninger, selv om jeg ikke bestandig er helt enig.
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 21.10.2011 14:00    Post subject: Reply with quote

@media: haha!

Ingen tvil om at Kristobal besitter mye kunnskap. Han er en berikelse for forumet, selv om jeg ikke alltid er enig i det han filosoferer om.
Men jeg føler heller ikke for å gi uttrykk for det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Next
Page 48 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb