English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rade Prica
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 97, 98, 99  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2011 14:17    Post subject: Reply with quote

Senghor
Back to top
View user's profile Send private message
Angriff
Proff

PostPosted: 29.09.2011 14:21    Post subject: Reply with quote

Skjønner heller ikke hvorfor folk vil kvitte seg med Prica. Vi begynner nå å få stablet et bra lag på beina med masse nye folk over hele banen. Hvorfor skal vi da kvitte oss med en vinnertype som har gjort det bra og som står for det lille av kontinuitet vi har i klubben nå? Det trenger vi sårt. En ting er at han scorer greit med mål, men i tillegg binder han alltid opp forsvarsspillerne og skaper på den måten rom for spillere som Chibuike og Bakenga. Prica, bli i Rosenborg!
Back to top
Jon Helt
Junior

PostPosted: 29.09.2011 14:27    Post subject: Reply with quote

Vi må gjøre mye for å beholde Prica!! Blir oppgitt når mange mener at det er bare å skaffe 7-8 mill for Prica og erstatte han med en bedre spiss. Det finner vi ikke. Sorry. Fall (og mange andre eksempler) er en OK spiss som koster mye mer. Her klages det på at vi ikke evner å erstatte tapte spillere.. Hva tror dere skjer hvis Prica går. Vi må gamble på en import (i beste fall). Bakenga er OK, men ikke i nærheten av hva som trengs for å spille i Europa. Hør min bønn, og bli enig med Prica!!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2011 14:30    Post subject: Reply with quote

Må ikke blande kortene her nå. Flesteparten ønsker nok å beholde Prica, men det må da gå an å spekulere i hva som skjer om han nå forsvinner likevel.
Back to top
Jon Helt
Junior

PostPosted: 29.09.2011 14:36    Post subject: Reply with quote

Enig der, men jeg mener bare at vi MÅ gjøre det som er mulig for å beholde han. Selvsagt innen rimelighetens granser.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 29.09.2011 15:32    Post subject: Reply with quote

Angriff wrote:
Hvorfor skal vi da kvitte oss med en vinnertype

Igjen, Prica er da ingen vinnertype. I de viktigste kampene har han ikke levert.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 29.09.2011 15:39    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Rade Prica er en god spiss, men han er dessverre litt for dårlig.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2011 16:38    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Baye Djiby Fall er en slik spiller. Spørs om han ikke vil bli for dyr, både for kjøp og lønn.

Kan ikke se for meg at han skal være dyrere i drift enn Prica (5 mill). Dyr trenger han heller ikke å bli. Kontrakten går ifølge Bold.dk ut 28. februar 2012. Lokomotiv må derfor selge han i januar for å få penger for ham. Vi kan derimot signere han som bosman allerede nå. Vårt overgangsvindu stopper jo først 31. mars.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.09.2011 16:42    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
nieuwlaat wrote:

Og Rosenborg skal være i stand til å få tak i så veldig mye bedre spisser enn Rade Prica? Det tror jeg blir heller vanskelig. Rade Prica er ikke i nærheten av det nivået John Carew hadde i sin tid, men han er utvilsomt en av de bedre spissene vi har hatt.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 29.09.2011 17:17    Post subject: Reply with quote

Hent Wanderson. Garantert ikke samme vinnerskallen som Rade, men han kan mer enn å avslutte ihvertfall.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 29.09.2011 18:38    Post subject: Reply with quote

Først og fremmest ligger afgørelsen i dette tilfælde hos Prica selv om jeg har forstået det rigtigt. Hvis han ønsker at ta' hjem til Helsingborg, så synes jeg klubben skal lytte til det, og være åbne for et evt. salg. Dette både fordi det vil være en værdig behandling, af en mand der har været god for holdet og optrådt professionelt, men også så vi ikke får et rygte som en modvillig klub i forhold til fremtidige spillere.

Når det er sagt synes jeg også det er synd hvis han vælger at ta' hjem, dog er det vel forståeligt
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 29.09.2011 22:53    Post subject: Reply with quote

Ser det nevnes at Prica tjener 5 mill i året. Han sier at hans neste kontrakt blir hans siste, så den skal være lang. Vil det si 4-5 år?

Hvis det skal skrives en så lang kontrakt, må lønna ned. Jeg tror Prica vil være førstevalg i maks 1-2 sesonger til. Etter det vil han ikke være verd 5 mill i året. Og vil han hjem, ja så selg mens det er penger å få.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.09.2011 09:42    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
nieuwlaat wrote:

I tilfelle noen gikk glipp av det nieuwlaat skrev.
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 30.09.2011 09:46    Post subject: Reply with quote

Prica fortjener selvsagt ikke 5 mll i året. Etter min mening er det galskap å gi en så begrenset spiller en slik lønn. Jeg tviler derimot ikke på at Hoftun er av en helt annen oppfatning, og gir han en ny 4års-kontrakt med samme lønn.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 30.09.2011 09:53    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Angriff wrote:
Hvorfor skal vi da kvitte oss med en vinnertype

Igjen, Prica er da ingen vinnertype. I de viktigste kampene har han ikke levert.

Interessant. Det har egentlig ikke slått meg. Det skyldes vel ikke at man glemmer viktigheten av de kampene man tilsynelatende vinner greit, gjerne på grunn av en Rade Prica? For han har jo scoret en hel del mål på egen hånd når laget ser ut til å ha gått tomt for ideer. Uten at jeg skal påberope disse kampene å ha vært spesielt viktige, så er jo de fleste seriekamper mer eller mindre like viktige. Jeg har ikke helt slått fra meg at han er en vinnertype, men uavhengig av om han er det eller ikke, så ser jeg på den kontinuiteten han står for som viktig for et "nytt" Rosenborg.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 30.09.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

I følge motstanderne våre er Rade tippeligaens beste spiss, men det er kanskje ikke godt nok for RBK? eller supporterne?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.09.2011 10:43    Post subject: Reply with quote

Jo, men som du sikkert skjønner hvis du vil så er spørsmålet et annet, nemlig om hvor lenge han vil være det, og så se sannsynligheten for det opp mot hva han krever i lønn samt sannsynligheten for å skaffe en tilsvarende erstatter. Jeg tror Prica blir for dyr i forhold til sannsynligheten for at han vil være like god ut en ny kontraktsperiode og har, i lys av de siste signeringene og investormidler, en viss tro på at vi kan få inn en verdig erstatter (yngre og mer "moderne" spilletype).
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 30.09.2011 11:45    Post subject: Reply with quote

Konrad: Du har helt rett i at det ikke nødvendigvis er godt nok for RBK å ha Tippeligaens beste spiss. På samme måte som det ikke er godt nok (i seg selv) å være Tippeligaens beste lag.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.09.2011 14:25    Post subject: Reply with quote

En Tommel'n opp! til den vertikalt utfordrede golfspilleren!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 01.10.2011 13:10    Post subject: Reply with quote

Er egentlig litt lysten på å selge Rade til vinteren. Det er det flere grunner til. Synes ikke han er like god som han f.eks var i 2009-blitt mye mindre effektiv,setter ikke de åpenbare sjansene. Jeg synes heller ikke at spillertypen Rade passer ikke alt for godt inn i dagens RBK. Synes han ødelegger litt for det teknisk gode spillet. Ser gjerne at vi hadde fått en mer teknisk spiss, men som er forholdsvis god på hodet. Trenger dette når vi har Dockal til å servere. I tillegg er han litt ustabil, både spillemessig og som målgjører. Dette ser vi på statistikken hans. Han har en veldig god lønn. I tillegg må vi selge han nå om vi vil ha penger for han. Så jeg stemmer for å selge han. Likevel finnes det selvfølgelig flere argumenter som tilsier at vi burde beholde han:god målstatistikk, kontinuitetsbærer og vinnervilje bla. Men jeg finner i alle fall flere gode argumenter for at vi skal selge han. I tillegg har jeg faktisk troen på at vi kan klare å finne en god og yngre erstatter etter sommerens suverene overgangsvindu-RBK har nok sett hvor mye det hjelper å handle kvalitet.

Edit: Senghor må da være en ypperlig erstatter. Han krever nok omtrent samme lønn som Rade. Er priset til 14 millioner. Om vi får 5-7 millioner for Rade, så blir ikke det altfor dyrt iom at vi også har investorer. Er jo også 25 år, slik at han har videresalgspotensiale i tillegg til at han har litt rutine. Går ut i fra at nesten ingen på forumet heller vil ha Rade enn Senghor?
acson
Veteran

PostPosted: 01.10.2011 13:23    Post subject: Reply with quote

Syns Rade gav litt svaret selv når han ble fraløpt av mann med ball i går. Når han la handa på skulderen til motstanderen for å bremse ham, tenkte jeg SELG.
Men det er vel lønna i en ny kontrakt som bestemmer om han bør bli.
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 01.10.2011 13:40    Post subject: Reply with quote

Ja, synes også det kommer an på tilbudene vi får. Om vi får et bud på 7 mill, så sier jeg SELG, selv om han ikke krever mer enn rundt 2,5 millioner i lønn.
hendrix
Veteran

PostPosted: 01.10.2011 13:50    Post subject: Reply with quote

Trur dere undervurderer prisen på Rade, trur vi lett får 10 millioner. Helsingborg er stinn av cash.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 01.10.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Syns Rade gav litt svaret selv når han ble fraløpt av mann med ball i går. Når han la handa på skulderen til motstanderen for å bremse ham, tenkte jeg SELG.
Men det er vel lønna i en ny kontrakt som bestemmer om han bør bli.

Hva tenkte du da han med en herlig sklitakling hentet ball på høyrekanten, rett i forkant av 5-2-målet? Kjøp tilbake? Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 01.10.2011 14:01    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Trur dere undervurderer prisen på Rade, trur vi lett får 10 millioner. Helsingborg er stinn av cash.
10 mill er vel likevel veldig håpefullt med kun ett år igjen av kontrakten.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 97, 98, 99  Next
Page 64 of 99

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb