English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb griller Erik Hoftun
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 06.09.2011 22:45    Post subject: RBKweb griller Erik Hoftun Reply with quote

v_olden wrote:
Så herlig tilfeldig at Hoftun blir presentert rett etter et overgangsvindu med høy aktivitet da gitt.

Og dere lurer på hvorfor dere blir kalt propagandaavdelingen?

HÃ¥per du holder ord denne gangen! Evil

Ok hva gjoer Hoftun nå etter overgangsvinduet, pluss så svarer han på 5 spoersmål fra denne tråden. Hvilke spoersmaal skal han svare på?

Mod edit:

Nils Heldal wrote:
LOST wrote:
btw svært godt tiltak Tommel'n opp!

ok.. vi dropper "dagen til erik å lager heller spoersmaal fra rbkweb - Hoftun svarer. Men trenger da at det er en av dere som tar på dere oppgaven å redigere lista med spoersmaal. La oss si 10 spoersmål. Er det jeg som gjoer det, så ender det jo opp i et eller annet propgandaavdelingen valgte bare ut snille spoersmål og droppa de kritiske lalalala Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 06.09.2011 22:55    Post subject: Reply with quote

Flott.

Spørsmål til Hoftun:

Hvem er det som skal ta avgjørelsen om en spiller skal få vite om at gult kort i neste kamp gir karantene i kampen etter? Alternativer: A:Treneren, B:Sportslig leder, C:Spilleren selv etter avtale med trener, D:Hipp som happ.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.09.2011 23:18    Post subject: Reply with quote

Nils Heldal wrote:

Ok hva gjoer Hoftun nå etter overgangsvinduet, pluss så svarer han på 5 spoersmål fra denne tråden. Hvilke spoersmaal skal han svare på?

Spørsmål 1/forklaring:

Hva er grunnen til at Rosenborg aldri skriver lengre kontrakter enn 3/3.5 år?

Spørsmål 2:

Hvilke grep har Hoftun tenkt til å gjøre i forhold til Bosman overganger? Tidligere re-signeringer, lengre kontrakter, hente inn ny spiller i posisjonen og benke spillere som nekter, aktiv gå inn for salg ved 12/18 mnd igjen av kontrakt om spiller nekter å skrive under ny etc.

Spørsmål 3:

Bygging av stallen ser ut til å gå litt på "hipp som happ". Tilsynelatende ventes det altfor lenge med å finne nye spillere når noen går, noe som gjør at vi alltid er på etterskudd. Stallen idag savner spillere som evner å dra av et par mann og passere pressledd. Det mangler også fart i alle lagdeler. Hva er tankegangen rundt dette?

Spørsmål 4:

Hva i all verden tenkte Hoftun på i årets vintervindu??? Vi mistet hele sentrallinja vår, alle våre beste spillere. Ingen forsterkninger(Merk: forsterkninger) kom inn. Vinduet stengte og vi satt igjen med et a-lag som utrolig nok var svakere enn tidligere utgaver av rbk2. Panisk gikk vi for Kara og Borges like før vinduet stengte. Ffk ville ikke tjent noe på salg(investorer) og Tromsø vil aldri selge for under 50 mill... Altså bortkastet tid. I tillegg venter vi til det danske vinduet er stengt før vi går for Larsen, hvilket fører til at overgangen (selvsagt) blir mange ganger dyrere fordi klubben seriøst risikerer nedrykk om de selger Larsen og ikke kan kjøpe inn noen erstatter.
Dette førte til at klubben idag står blakke igjen med et dårligere lag enn før vi dyrkjøpte 2 seriegull. Molde tar gullet, de får cl-kvall, vi må jage til neste år, og innen vi har sjans til cl-kvall igjen har vi mistet så mye rankingpoeng at vi står råttent rustet. Hvordan kan man la dette skje, og hvordan skal vi snu det?

Spørsmål 5:

Kan vi få en forklaring på hva som foregikk i hodene deres når man bestemte seg for Trøndersk - Nordmann - skandinavia - resten av verden planen og det at vi valgte å kvitte oss med vår eneste speider? Kan vi nå betrygges med at noe så dumt aldri skjer igjen?

Bonusspørsmål 6:

Etter Jarstein -fadesen: Kan vi få en forsikring om at advokat/kyndig alltid er med under forhandlinger så man slipper slike pinlige opptrinn igjen? Hvorfor i all verden gikk vi til rettsak mot Odd når man VET at vi ikke kan vinne? og mest interessant: Har vi mottatt penger fra Årøy-overgngen fra Aalesund? Og har vi gitt opp og utbetalt de andre overgangene hvor vi kunne sluppet unna på grunn av denne regelen? Ga vi Odd de 4 millionene? Og ga vi Start penger fra Annan-overgangen(var ikke det den andre overgangen i denne saken)?

Bonusspørsmål 7:

Er byggeplanene som ble presentert tidligere(Hotell, parkering, konferansesenter, utleie av kontorer) fortsatt på gang, eller har vårt økonomiske og sportslige fall ført til at planene legges på is? Var handlingslammelsen i vintervinduet pga frykt for å bruke likvide midler fordi vi måtte sikre at vi hadde disse pengene nå til høsten for nye lån i forbindelse med disse planene? Og at kjøpene som selvsagt skulle kommet i vinter kom først nå når man så at man hadde penger til begge deler?

Mitt bidrag til potensielle spørsmål Smile

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 06.09.2011 23:33; edited 1 time in total
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 06.09.2011 23:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har et spørsmål:

Har klubben endelig lagt av seg Trønder/Nordmann/Skandinav/Resten tanken for godt?

Og hvis ikke, hvorfor skal vi ha svensker og dansker fremfor resten av utlandet da de i like stor grad telles som utlendinger på kvoten?
kristobal
Legende

PostPosted: 06.09.2011 23:40    Post subject: Reply with quote

Tips: Stille korte og enkle spørsmål det må svares konkret på. Still ikke flere spørsmål i samme spørsmål, for da kan intervjuobjektet velge hva han vil svare på. Legg ikke for mange forutsetninger og påstander inn i spørsmålene, for da kan intervjuobjektet henge seg mer opp i dem enn å svare på det egentlige spørsmålet.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.09.2011 23:42    Post subject: Reply with quote

Utrolig flott tiltak, som fortjener seriøse og ikke spydige spørsmål:
1)
Er det grunn til å frykte at JJ på sikt pendler over til en 4-4-2 med flat firer på midten? Hvordan blir dette mottatt blant spillerne, og vil det få konsekvenser for ungdomsavdelingen? Man kan se en klar tendens til at lag og trenere går vekk fra den flate fireren; for RBKs del er denne formasjonen et problem fordi indreløpertypene - og midtbanedynamikken de skaper sammen ballsentralen - har vært og er så sentral for oss, jf også spillertypene vi får opp fra rekruttene.

2) Har RBK vurdert å strømlinjeforme hele organisasjonen når det gjelder den faglige skoleringen? Da tenker jeg i retning Ajax/Barcelona, selv om det ikke er nødvendig å kalle det et akademi. Rosenborg har en i skandinavisk sammenheng ganske unik fotballarv, en slags blanding av nederlandske og norske fotballprinsipper, som det burde være mulig å foredle og videreføre på en jordnær, konkret og faglig orientert måte (i motsetning til nostalgisk orientert). Hva med å definere internt hva som menes med RBK-fotball, for så å skolere både trenere og spillere, med høy takhøyde for bidrag utenfra, slik at vi i fremtiden kan dyrke frem egne spiller- og trenertalenter.

3) Jobber den sportslige ledelsen ut i fra en ferdighetsprofil når den skal hente nye spillere? Jeg registrerer at Borges ble nedprioritert fordi han var litt for treg i kroppen; et greit valg synes jeg. De siste årene har vi slitt med at enkelte spillere har hatt for dårlige basisferdigheter (mottak, pasning, dribling). Er det grunn til å håpe at vi i fremtiden isteden henter tekniske, mobile spillere som kan utføre den bevegelses- og ferdighetsbaserte fotballen alle ønsker å se?

4) I det forrige vinduet glapp Koné på målstreken. I dette vinduet VPG, og etter enkelte rapporter å dømme, Farnerud og Andersson også. For oss som er meget godt fornøyde med spillerne vi hentet i dette vinduet, er det litt bekymringsverdig å se hvilke spillere vi ønsket oss aller mest, men ikke fikk. Er det slik at vi i fremtiden kan frykte flere skadeutsatte, eldre spillere fra norsk liga?

5) Jeg synes det er fantastisk at dere hentet D Berntsen i dette vinduet. Det er den handlekraften og vinnerholdningen mange nok har savnet på overgangsmarkedet de siste årene. Kan vi i fremtiden forvente fremstøt på flere unge, norske spillere før de virkelig slår igjennom nasjonalt?
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 06.09.2011 23:54    Post subject: Reply with quote

Spørsmål til hoftun:

-ser at berntsen fikk 4år, er det bevisst med tanke på fremtidige kontrakter og vil bosman-problemene bli aktivt jobbet med i den grad at man selger spillere når man vet 12-18mnd før kontrakten går ut at de ikke vil forlenge og kjøper inn erstatter tidligere så laget er nogenlunde samspilt da avtroppende spiller blir borte? RBK
LOST
Proff

PostPosted: 07.09.2011 00:47    Post subject: Reply with quote

Spørsmål Nr 1.

Kort verson:
Hvorfor ender dere opp med å gi så mange 3,5 års-kontrakter?

En lengere verson/diskusjon/utdypning:
Har klubben tatt et bevisst valg om å "standardisere" kontraktslengder til 3,5 år, eller er det spillerne selv som ønsker dette, eller er det mer tilfeldig at det har blitt sånn? Det virker som 3,5 års-kontrakter ofte litt for korte. Tenker da først og fremst på når man har betalt mange mil. i overgangssum for en spiller, og spilleren har et stort potensiale. Om sjansen er relativt stor for at det blir akutelt å selge spilleren senere for mange mil. er det ikke da bedre med lengere kontrakter en 3,5 år?

Spørsmål Nr 2.

Kort verson:
Har klubben en fastsatt strategi rundt reforhandlinger av kontrakter?

En lengere verson/diskusjon/utdypning:
Jeg er litt redd for at RBK har vært litt for "snille" ang. dette. Tenker at det kan være lett for en spiller å (bevisst eller ubevisst) spekulere i å hale ut forhandlingene, eller iallefall med å nøle med å signere. For om han sier et klart nei tidlig vil det lettere få konsekvenser (at han blir "tvangs-solg" eller havner på benken over lang tid), enn om han forsinker/kompliserer forhandlingene. Tenker at om forhandlingene haler ut så kan klubben fort miste tid på å finne erstattere (om spilleren plutselig finner en annen klubb), eller at man taper mil. på en sen overgang (siste vinduet før kontraktslutt) eller at spilleren ender opp som bosman.

Ser ulike problemstillinger rundt dette med reforhandlinger, men personlig tror jeg jeg ville foretrukket en strategi der man setter en svært klar deadline. F.eks om kontrakten går ut ved sommerviduet (la oss si sommeren 2015) så setter man deadline til f.eks 1. april 2014. Klubben kan da legge press på spilleren, dvs. gi spilleren et ultimatum som "Deadline er..osv. Enten skriver du under, eller så kommer vi til å hente en erstatter i dette vinduet." Tenker da at prosessene rundt dette med reforhandlinger, finne erstatter, og sikre en ok overgangssum blir relativt "ryddig og enkel" (om jeg kan si det sånn).

Jeg ser faren med å bli for "streng" også da men..at man kanskje risikerer å få et rykte blandt spillere at klubben "tvinger" spillere til å skrive under (at de risikerer å måtte sitte på benken i 1 år hvis de ikke signerer). Faren er jo at om klubben er for "streng" så vil ikke klubben være så attraktiv å gå til. Men om jeg skal se dette fra en spillers perspektiv synes jeg fortsatt at det fair om man er "streng". Klubben har betalt flere mil. for spilleren, klubben betaler lønna osv. så det burde være forståelig for spilleren hvorfor klubben gjør det den gjør.

Uansett, det er mange måter å se dette på, og diverse løsninger har sikkert alltid fordeler og ulemper med seg.

Så...hva slags strategi/løsninger har RBK valgt?
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 07.09.2011 01:11    Post subject: Reply with quote

Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 07.09.2011 09:28    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Tips: Stille korte og enkle spørsmål det må svares konkret på. Still ikke flere spørsmål i samme spørsmål, for da kan intervjuobjektet velge hva han vil svare på. Legg ikke for mange forutsetninger og påstander inn i spørsmålene, for da kan intervjuobjektet henge seg mer opp i dem enn å svare på det egentlige spørsmålet.

Bonustips: Ikke still spørsmål rundt enkeltspillere og kontraktsdetaljer. Dette vil vi ikke få svar på uansett. En slik mulighet som Heldal her, gir oss bør vi uansett ikke sløse bort med spørsmål av typen "hvorfor kjøpte vi Per i stedet for Pål?".

Flere her inne har kommet med meget god, saklig og velbegrunnet kritikk av den jobben Hoftun gjør som sportsdirektør. Det burde være mulig å utarbeide noen spørsmål med bakgrunn i denne kritikken, slik at Hoftun får muligheten til å tilbakevise den om den er feilaktig, og ellers peke på "unyansene" i kritikken. Jeg husker i alle fall at brady, strand og abjorn (sikkert flere også) sto bak noen eminente sammenfatninger for en tid tilbake.

Man kan rett og slett legge fram et av de mest velskrevne og saklige innleggene og be Hoftun om å plukke kritikken fra hverandre, dersom den er så unyansert som han skal ha det til.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 07.09.2011 09:41    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jeg har et spørsmål:

Har klubben endelig lagt av seg Trønder/Nordmann/Skandinav/Resten tanken for godt?

Og hvis ikke, hvorfor skal vi ha svensker og dansker fremfor resten av utlandet da de i like stor grad telles som utlendinger på kvoten?

kristobal wrote:

Jeg ser ikke problemet. Om Hoftun velger å svare på det andre spørsmålet, har han i samme slengen svart på spørsmål en med nei. Svarer han ja på spørsmål 1, trenger han ikke å svare på spørsmål 2.
Om han svarer nei på spørsmål 1 uten å svare på spørsmål 2, har han ikke svart på det som er viktig.

Og dette spørsmålet er heller ikke spydig med tanke på at det er en holdning som klubben selv har stått fram med i forkant av hvordan de de 2 siste vinduene har vært i praksis, og jeg vil gjerne stille spørsmål om de signalene som er sendt ut med Torbjørnsens tilbakekomst og signeringene av Dockal, Issah, Goa og Chibuike er et tegn på at Trønder/Nordmann/Skandinav/Resten tanken er skrinlagt.
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 07.09.2011 09:53    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:

ok.. vi dropper "dagen til erik å lager heller spoersmaal fra rbkweb - Hoftun svarer. Men trenger da at det er en av dere som tar på dere oppgaven å redigere lista med spoersmaal. La oss si 10 spoersmål. Er det jeg som gjoer det, så ender det jo opp i et eller annet propgandaavdelingen valgte bare ut snille spoersmål og droppa de kritiske lalalala Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.09.2011 09:56    Post subject: Reply with quote

Det var slett ikke spesielt myntet på deg, mitt innlegg havnet bare under ditt slik at det kunne oppfattes slik. Ditt spørsmål er greit og konsist.

Det er bare en god regel i intervjuer å ikke overlesse spørsmålene med informasjon, egne antakelser og påstander, og flere spørsmål i ett og samme spørsmål.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.09.2011 09:57    Post subject: Reply with quote

Okei, da blir det ingen spørsmål av typen liker du jordbærsyltetøy bedre enn kaviar, og hvordan ser arbeidsdagen din ut.

Spørsmål 1: Jarstein-affæren, synes du det ble pinlig?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.09.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

Jeg vil faktisk gjerne ha inn et spørsmål om hvilke ansvarsoppgaver som tilligger sportsdirektøren. Jeg kan også ta jobben med å sammenfatte spørsmålene.

Last edited by kristobal on 07.09.2011 10:04; edited 1 time in total
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 07.09.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Okei, da blir det ingen spørsmål av typen liker du jordbærsyltetøy bedre enn kaviar, og hvordan ser arbeidsdagen din ut.

Spørsmål 1: Jarstein-affæren, synes du det ble pinlig?

Og det blir heller ikke Hoftun tegner en ny hest..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2011 10:05    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jeg kan også ta jobben med å sammenfatte spørsmålene.

Høres ut som en plan
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2011 10:06    Post subject: Reply with quote

Har vi en frist her, Heldal?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.09.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jeg kan også ta jobben med å sammenfatte spørsmålene.

Never gonna happen!

Last edited by Konesseur on 07.09.2011 10:07; edited 1 time in total
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 07.09.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Har vi en frist her, Heldal?

Gjor opptaket mandag mener jeg. SÃ¥ mandag kl 0900?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2011 10:10    Post subject: Reply with quote

Flott!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jeg ser ikke problemet.

Vi kan ikke ha noen avhandlinger eller leksjoner. Spørsmålene bør som kristobal sier, være korte og konsise.
Back to top
esp
Junior

PostPosted: 07.09.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

For å samle opp spørsmål og la folk stemme opp/ned de man liker/ikke liker kan man f.eks. bruke http://www.google.com/mod...16/e=b7a9d (lagde denne nå som eksempel, en moderator må gjerne lage en ny).
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2011 10:29    Post subject: Reply with quote

Den bruker vi Tommel'n opp!
Back to top
OzzeyH
Proff

PostPosted: 07.09.2011 10:29    Post subject: Reply with quote

Spør Hoftun om hvorfor han ikke svarte på spørsmålene mine til Bachelor oppgaven min! Mannen sa han skulle fikse det snarest mulig, men hørte aldri fra han. Sendte purre x 4 , men ikke noe svar.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb