| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 02.09.2011 17:04 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins
Klart ikke alder er alt. Henriksen har vel vist seg såpass stabil at han fortjener lengre kontrakt. Svensson må etter min mening vise også neste år før han kvalifiserer til lang kontrakt.
Det bør ikke være umulig for en SD, som tilbringer såpass mye tid med laget, å få i gang forhandlinger når fremgangen til ungdommen tilsier at det er naturlig. Såpass kontakt både med trener og spiller skal han ha. Hvis han ikke klarer det bør han finne noe annet å gjøre.
Skippertak mentaliteten må definitivt bort. Mistenker at det er økonomi som står bak en del av det, slik at det må rettes først. Ellers er det vel ofte slik at innternasjonale spillere er lettest å handle på sommeren når de er off.season. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.09.2011 13:26 Post subject: |
|
|
Flott gjort av Hoftun å stille opp på "grillingen"! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 14.09.2011 18:09 Post subject: |
|
|
Jeg har vært og er særdeles kritisk til Hoftun, men dette skal han har ros for!
Forøvrig synes jeg han svarte godt på spørsmålene. Har full forståelse for at han ikke kan gå mer i dybden enn han gjorde.
Nils Heldal, Erik Hoftun  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 20.09.2011 09:12 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne hatt flere trøndere i elveren
Hoftun gir seg ikke, til tross for at det soleklart ble bevist mot Start igår at Rosenborg er nødt til å tenke med et større perspektiv på overgangsmarkedet så fortsetter han med å mase om trøndersk Rosenborg etc.
Stig Torbjørnsen sa riktig nok under grillingen at vi bare kan ha 9 utlendinger i troppen, men så lenge vi ikke overgår det så gir i alle fall jeg blanke i om det er få trøndere som starter kampene.
Vi lever i 2011, en flerkulturell by i en flerkulturell verden, ikke på bygda i Østerrike under 1935 eller no sånt. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.09.2011 10:33 Post subject: |
|
|
Det er alltid veldig bra med flere lokale innslag i laget, men det viktigste er selvfølgelig alltid spillernes kvaliteter, ikke hvor de kommer fra. Vi skal spille med den til enhver tid beste elleveren, og om det betyr bare to trøndere fra start, så får det bare være. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.09.2011 10:49 Post subject: |
|
|
Nå kan det jo bli litt endring når Wangberg er klar igjen. Og om Bakenga er inne på laget spiller man jo da med folk fra egne rekker i nesten alle lagdeler. Og når Lustig forsvinner kan man kanskje erstatte han med en unggutt. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.09.2011 12:28 Post subject: |
|
|
Hvis Hoftun vil ha flere trøndere i elleveren, så får han vente til det finnes gode nok trøndere i verden, det vil si: når Wangberg, Bakenga, Midtsjø, Aasbak og Barli har blitt store nok til å bli med Henriksen og Svensson.
Det betyr ikke at man skal gi kontrakter til alle som er født på Levanger eller Kyrksæterøra bare fordi de har sett en fotball før. Eller forlenge kontrakter med trøndere som bare knasker smertestillende og er i verdenstoppen på ergometersykkel.
Der har du straffen for at rekrutteringen har vært så himla dårlig.
Jeg blir helt utslått når jeg tenker på at sportslig leder i klubben er av samme type som de mest slitsomme nostalgikerne - vinne er ikke godt nok, man skal vinne utelukkende med lokale gutter fra IK Brage (eller noe). _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.09.2011 12:41 Post subject: |
|
|
Her er jo resultatet av trønder-norge-skandinavia-verden-strategien. . .
http://www.tv2.no/sport/f...89238.html
Det er jo som også Stig sier, helt legalt. Alle klubber tenker slik. "Det ligger i sakens natur at man må ha den tankegangen". |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 20.09.2011 12:58 Post subject: |
|
|
Det Stig til slutt konkluderer i forhold til denne strategien er at vi må tenke slik fordi vi bare kan ha 9 utlendinger i stallen. og da spør jeg:
Hvorfor skal Svensker, Islendinger og Dansker komme forran andre utlendinger i køa da de også er utlendinger? Det at Nordmenn og Trøndere skal komme forran i køa kan jeg gå med på, mest på grunn av regelen om 9 utlendinger i stallen.
Men jeg har ennå ikke sett et komplett og godt begrunnet argument for at Skandinavere skal komme forran andre utlendinger i køa, og det er det jeg hovedsakelig er skeptisk til. Det vitner rett og slett om slett arbeid på integreringsbiten.
Jeg at litt av grunnen til at vi sleit i vår var et resultat av en lengre periode uten Stig i klubben samt at spillere utenfor skandinavia hadde vært nedprioritert i en lengre periode. Stallen var rett og slett alt for tynn, med lite kreativitet og unorske ferdigheter. Det har dog endret seg etter Issah, Dockal og Chibuike kom.
Riktig
Nordmann - Resten
Feil
Trønder - Nordmann - Skandinav - Resten
Det er ingen vits å prioritere trøndere fremfor andre nordmenn da dette i stor grad vil gå av seg selv gjennom at vi finner lokale talenter. Det hadde vært for dumt om vi feks hadde droppet Daniel Berntsen bare fordi Gjerdmund Åsen er trønder. Men Hoftun har uansett valgt Berntsen, og det er bra. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.09.2011 13:07 Post subject: |
|
|
Tja, det handler vel om kulturforståelse/integrering. Lettere å spille en svenske eller en danske varm enn en afrikaner, muligens.
Apropos Stig, det spørsmålet om spillere i lavere divisjoner i England, Italia, Tyskland, Spania osv.. misforstår han ikke litt?
Han svarer jo at det er så mye penger der, og det er jo riktig i toppdivisjonen, men ikke nedover i systemet.
Forøvrig er jeg enig med deg i at når vi nå har hentet ikke-skandinaver, har vi gjort det bra, men det endrer jo ikke det faktum at vi helst hadde sett at både Chibuke, Issah og Dockal var trøndere, så de har den lokale forankringen, tilhørigheten og lojaliteten det medfører.
Men da vi ikke fant så gode spillere som vi ønsket i trøndelag eller i norge, måtte vi ut å titte. Det er jo slik strategien skal funke. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 20.09.2011 13:15 Post subject: |
|
|
Enig med deg der, men med tanker om signeringer som Trond Olsen, Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Jon Inge Høiland og Michael Jamtfall i bakhodet så er jeg litt avventene med å tro 100% på at det er realiteten.
| Iruretagoyena wrote: | | Tja, det handler vel om kulturforståelse/integrering. Lettere å spille en svenske eller en danske varm enn en afrikaner, muligens. |
Det er slik jeg frykter de på brakka tenker. Hvis man bare gidder å terpe litt på integreringsarbeidet så skal det ikke være noe problem å hente en afrikaner framfor en svenske. Og når det er sagt så slår Mikael Lustig store sprekker i teoriene om at det som oftest er afrikanske spillere som er kyniske, grådige og uten empati for fansen. Lustig er uten tvil den minst empatiske spilleren Rosenborg har hatt etter tusenårsskiftet. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2011 15:10 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: |
Apropos Stig, det spørsmålet om spillere i lavere divisjoner i England, Italia, Tyskland, Spania osv.. misforstår han ikke litt?
Han svarer jo at det er så mye penger der, og det er jo riktig i toppdivisjonen, men ikke nedover i systemet.
. |
Ikke? Når Iversen stakk til England sa han vel at de økonomiske tilbudene fra RBK og Crystal Palace var omtrent de samme. Da snakker vi om et lag på nedre del av Championship. Og selv om han nok fikk et dårligere tilbud enn det han hadde før så snakker vi om en av Tippeligaens best betalte spillere. Så det er nok en forskjell på økonomien, samt at PL-klubbenes scouter nok ser flere kamper på øya enn i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.09.2011 16:35 Post subject: |
|
|
Joda, men tenkte egentlig mer på unge talenter kanskje enda lenger ned enn som så. Ut fra spørsmålet. Men vil tro klubbene i toppdivisjonen har for god oversikt, men samtidig skal jo ikke vi nødvendigvis ha så gode spillere mtp pris.
8 ) Hvor aktuell kan Rosenborg være for unge spillere nedover i divisjonene i land som England, Spania, Frankrike, Italia og Tyskland? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.10.2011 21:01 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/8446
Et fantastisk intervju av 2mas, med Hoftun  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.10.2011 17:45 Post subject: |
|
|
Flott intervju.
Dette avsnittet var ikke spesielt betryggende:
| Quote: |
- Det er ikke lenger vanlig med så lange avtaler?
- Det er alltid ei avveiing og risikovurdering i forhold til hvor lange kontrakter du skal skrive med spillere. Alle spillerkjøp er en viss form for gambling: Du har aldri noen garantier for at en spiller skal slå til i den og den klubben, det vil du aldri ha. Det er klart at når du treffer med ei signering, så skulle du ha hatt lengst mulig kontrakt. Men så kjøper du feil noen gang, og da skulle du ønske du hadde kortere kontrakt. Det er en balansegang, og du ender ofte midt i mellom - tre år. Ikke for kort og ikke for lang.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.10.2011 17:48 Post subject: |
|
|
Kjempelogikk!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 12.10.2011 18:12 Post subject: |
|
|
Virker som godeste Hoftun har tatt til seg feil lærepenge fra sine feilkjøp ja. Lærepengen burde vært at hvis man er såpass usikker på om en spiller vil slå til, f.eks. på grunn av manglende kvalitetssikring, får man heller droppe å signere. I noen tilfeller kan dog en så kort kontrakt forsvares, med tanke på skadehistorikk eller alder, men som regel vil det være både sportslig og økonomisk ugunstig. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.10.2011 19:02 Post subject: |
|
|
Og 2mas fortsetter
http://www.rbkweb.no/vis/8448
"
- Jeg snakket ikke sjøl med klubben, men agenten min snakket med klubben. Betingelsene var greie, også med tanke på hva treneren tenkte i forhold til meg. Men det ble ikke noe av det, så det er ikke så mye å snakke om nå, syns Hoftun.
- Men du var ganske irritert da RBK ikke vil selge for tolv millioner kroner, og hevdet du hadde fortjent muligheten etter lang og tro tjeneste?
- Sa jeg det? Jeg husker ikke så mye av det, men sånn i ettertid har jeg ikke angret et sekund på at jeg ble i Rosenborg. Jeg har opplevd så mye, og hatt en fantastisk fotballkarriere. Det kunne ha vært veldig bra der òg - selvfølgelig. Jeg var sikkert skuffet der og da, men det gikk i hvert fall fort over. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2011 19:22 Post subject: |
|
|
Hvor lang tid igjen av kontrakten hadde Hoftun egentlig da Venezia ville betale 15 og deretter 10 mill. sommeren 98? Ser at Dagbladet skriver han hadde en treårsavtale, men vet ikke helt når denne var inngått.
Vil vel likevel gjette at den gjaldt for 97 t.o.m. 99.
Skal innrømme at jeg hadde glemt hele Venezia-greia da jeg snakket med Hoftun, og "bakte" dette mer eller mindre elegant inn i intervjuet... |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.11.2011 22:33 Post subject: |
|
|
Etter hva som har kommet frem i Gunnarsonsaken så synes jeg denne tråden bør bli levende igjen.
HOFTUN MÃ… GÃ…! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 08.11.2011 22:36 Post subject: |
|
|
| Kan noen lage en mulighet for å stemme ja eller nei. Vi bør synliggjøre hva vi mener... |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.11.2011 22:38 Post subject: |
|
|
http://www.facebook.com/p...s/Hoftun-må-gå/203590189670446?ref=ts _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Espen L. Junior
|
Posted: 08.11.2011 22:44 Post subject: |
|
|
| ENIG! |
|