English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran

PostPosted: 01.09.2011 20:02    Post subject: Reply with quote

Tror et RBK i fremmarsj kunne lokket han hit. Vi har fortsatt et godt rykte der ute. Men har hsn gjort leksa si, så blir det vel ikke noe av.
Back to top
View user's profile Send private message
biffen
Proff

PostPosted: 01.09.2011 20:07    Post subject: Reply with quote

Hvem er hsn? Rart om vi ikke prøver oss på han, men samtidig ble jeg ikke veldig imponert over han i fjor. Han var ikke særlig effektiv(spesielt i begynnelsen), og misbrukte mange enorme sjanser. Synes noen overvurderer han litt, da han definitivt er noen hakk ned fra Prica. Men som sagt; en god spiller om vi får han gratis. Likevel håper jeg mye heller på en gratis Borges-yngre og mer effektiv.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.09.2011 20:15    Post subject: Reply with quote

Uenig med deg der. Som spiss er Fall flere klasser bedre enn Borges. I Molde kom han ikke helt til sin rett, noe jeg tror kom av at Molde ikke maktet omstillingen fra å spille på rask spiss Diouf til å spille på panserspissen Fall. Spillestilen de fortsatt med tvang Fall til å jage i bakrom og løpe på baller i rom. Allikevel scoret han mange mål og imponerte tidvis veldig.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 01.09.2011 20:32    Post subject: Reply with quote

Hsn = han,men det var vel for vanskelig å skjønne.

Fall er en bedre spiss enn Prica. De er kanskje litt for like, og ingen av dem vil være backup.
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 01.09.2011 21:27    Post subject: Reply with quote

Deg om det. Foreløpig er jeg i alle fall ikke enig med deg om at Fall er bedre enn Rade, men noe som er positivt er jo at han kanskje er mindre skadeplaget. Hjelper veldig lite om en spiss er er god, om han er mye skadet. I tillegg er vel kanskje Fall en del år yngre. Fungerte forresten bra med Kone og Ivers, så jeg tror ikke det hadde blitt noe problem med Fall og Prica-heller positivt. Da har Chibuike og Dockal flere de kan sikte på, mens forsvaret har flere de må forholde seg til.
pingvin
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 06:17    Post subject: Reply with quote

Kone og Ivers er mer ulike, da den ene besitter playmakeregenskaper Fall og Prica bare kan drømme om.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 07:11    Post subject: Reply with quote

Om det er fritt fram for andre klubber å prøve seg på han så må vi jo bare forsøke.
Er jo ikke noe tvil om at Prica er litt skadeplaget og at vi trenger en ny spiss.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.09.2011 11:17    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Kone og Ivers er mer ulike, da den ene besitter playmakeregenskaper Fall og Prica bare kan drømme om.

BINGO.

Ivers-Prica/Koné/Fall fungerer selvsagt 100 ganger bedre enn noen av de 3 sistnevnte sammen. I et spisspar bør man helst ha komboen: targetspiss/bakromsspiss (Carew/Moa), playmaker/targetspiss (Iversen/Prica) eller (min favoritt) playmaker/bakromsspiss (VPG/Nannskog). Fall, Koné og Prica er alle "targetspisser" som rett og slett er for like til å fungere bra sammen - på papiret i det minste.

Borges ville kanskje vært den "ideelle" makker til Prica pdd. da han etter hva jeg har hørt er en litt Iversen-type som både besitter luftstyrke og playmakeregenskaper (om ikke i så ekstrem grad som Steffen)
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 12:53    Post subject: Reply with quote

Fall har en spesiell kontrakt som går ut i februar iflg. bold.dk. De satser på at han blir solgt til en klubb i januar med kun 1 måned igjen av kontrakten. Høres veldig spesielt ut.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 13:15    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
pingvindrops wrote:

BINGO.

Ivers-Prica/Koné/Fall fungerer selvsagt 100 ganger bedre enn noen av de 3 sistnevnte sammen. I et spisspar bør man helst ha komboen: targetspiss/bakromsspiss (Carew/Moa), playmaker/targetspiss (Iversen/Prica) eller (min favoritt) playmaker/bakromsspiss (VPG/Nannskog). Fall, Koné og Prica er alle "targetspisser" som rett og slett er for like til å fungere bra sammen - på papiret i det minste.

Borges ville kanskje vært den "ideelle" makker til Prica pdd. da han etter hva jeg har hørt er en litt Iversen-type som både besitter luftstyrke og playmakeregenskaper (om ikke i så ekstrem grad som Steffen)

Hvilken katgori faller Chibuike inn i? Sånn som jeg har forstått det er han både rask(som så klart ikke er synonymt med bakromsspiss) samt en kreativ playmakertype. I så måte kan jo Prica/Chibuike være et spennende spisspar. I Borges mener jeg vi hadde fått inn en type som er ganske lik Iversen. Treg, men smart. Plasseringsdyktig. Gjennomspiller. Hodesterk. Borges har kanskje ikke den ekstreme smartnessen som Iversen har, men jobber til gjengjeld hardt for laget.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 14:28    Post subject: Reply with quote

Iversen - Prica har aldri vært optimalt, men begge er veldig gode, derfor fungerte det til dels. Borges er lik Iversen, så Borges vil fungere med Prica, men ikke optimalt som spisspar.

Om ikke Chibuike spiller med Prica på topp, men bak som playmaker, bør det helst være en gjennombruddskraftig spiller(a la Bakenga) sammen med Prica - som selv er en toveisspiss(aka, i Skandinavisk målestokk, komplett).
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.09.2011 15:16    Post subject: Reply with quote

Fall er i aller høyeste grad en spiller som RBK bør forhøre seg om.

Blir det nei fra spilleren så er det ikke noe farlig det, man har jo i det minste prøvd.

Avslag er noe man må regne med i dette gamet, selv Manchester United og Real Madrid har fått avslag fra spillere som de ønsket seg.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 02.09.2011 15:16    Post subject: Reply with quote

Synes vi burde forsterke stallen med 2 nye backer. Lustig har vært helt ok og skriver ikke kontrakt enda. Så synes jeg vi MÅ erstatte en Dorsin som bare gir halvmaskin hver gang:(han er ikke i nærheten av det han viste for noen årsiden så en erstatter/utfordrer hadde vært greit. Som utfordrer/erstatter for Lustig synes jeg Vegard Eggen Hedenstad kunne vært en kandidat mens som erstatter for dorsin vet jeg ikke helt hvem som kunne vært aktuell, men den personen må hvertfall ha betydligre større fart både med og uten ball. Burde også være mere spillelysten enn det dorsin har vært...
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 02.09.2011 15:21    Post subject: Reply with quote

Håper Aasbakk tar steget i løpet av neste år og kommer inn i a-stallen, så kan han pushe Dorsin i et par år før han tar over. Så få vi heller bruke pengene på en knallgod høyreback siden Lustig drar.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 09:32    Post subject: Reply with quote

Vi er ute etter en danske!

http://www.bold.dk/nyt/Av...r-Jacobsen

Free transfer.. Betyr det at han kan kommer når som helst?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 10:18    Post subject: Reply with quote

Så lenge han er klubbløs tror jeg han kan registreres utenfor vinduene. Men 32 år gammel dansk høyreback? Litt gammel spør du meg. Skal lustig erstattes ville jeg gjerne sett en yngre en..
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 10:25    Post subject: Reply with quote

hvorfor ikke både Lars Jacobsen og en yngre back? Konkurranse er jo ingen dum ting.
Back to top
paulus
Junior

PostPosted: 03.09.2011 12:08    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...208841.ece
vaagan moen blir kanskje fristilt fra kontrakten! Kan det være en mulighet for oss?
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 13:15    Post subject: Reply with quote

Om det skal spilles 4-4-2 hadde ikke han vert noen dum signering da vi i utgangspunktet ikke har noen utpregede venstrekanter.

------------Prica-------------
-----------Chibuike----------
PVM--Henriksen-Issah-Dockal

Ser ikke så dumt ut. At han er nordman er heller ikke så dumt
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 03.09.2011 13:26    Post subject: Reply with quote

MEN, er Vaagan Moen bedre enn Svensson i dag? For ikke å snakke om bedre enn Svensson og Midtsjø om ett eller to år?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 13:38    Post subject: Reply with quote

Svensson skal ikke vrakes for en aldrene Mjøsas Beckham. Ser på det som ganske sannsynlig at både Svensson og Midtsjø er å finne i Brasil-VM, om vi skulle komme dit.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 13:40    Post subject: Reply with quote

Petter Vaagan Moen er en spiller jeg ikke vil ha på laget. Sterkt overvurdert. Svensson er allerede bedre.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 13:42    Post subject: Reply with quote

Ser ingen som helst grunn til å signere PVM.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 03.09.2011 15:07    Post subject: Reply with quote

Svensson er ikke venstrekant i en flat 4-4-2, de passer langt bedre sentralt i banen, og det er nettopp spillere som Svensson og Midtsjø som gjør at jeg helst ser en formasjon som gir plass til mer enn 2 sentrale midtbanespillere på laget.
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 03.09.2011 15:36    Post subject: Reply with quote

Tenkte akkurat det samme som resten av dere: PVM er ikke noen vits å hente. Finner ikke noe positivt ved å hente han, da vi har veldig gode spillere på midten. Det hadde vært en grei signering for 10 mnd siden tatt stallen i betraktning, men ikke nå i dag. Vil ti ganger heller at vi satser på Svensson, da jeg synes han er bedre allerede. I tillegg har vi hentet Berntsen. Er det en ting jeg ikke vil er det at spillere som PVM skal drepe utviklingen til disse supertalentene. Min mening er at vi ikke trenger å hente noen nye på midtbanen, om det ikke dukker opp noe ekstraordinært. Eneste som vi kanskje kunne ha trengt er en backup for Issah, noe som vi forsåvidt har i Henriksen, som vi bare kan flytte ned om nødvendig.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 303, 304, 305  Next
Page 4 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb