English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 12:57    Post subject: Reply with quote

christianm wrote:
Jeg gnir meg i hendene og slår meg på låret hver gang jeg tenker på de 8,5 millionene vi betalte da vi ranet dere for Trond Olsen!

Synes vi burde ha krevd pengene tilbake. Varen var defekt ved ankomst, ikke vår skyld. Ergo bør vi vel kunne kreve å få pengene tilbake?

Men mulig Ã…ge ga oss de pengene. Sannsynligvis av ren veldedighet.
Keyser Chief
Junior

PostPosted: 30.08.2011 13:38    Post subject: Reply with quote

Den åpenbare innvendingen vil vel være at dette er noe vi burde oppdaget før avtalen ble inngått.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 13:42    Post subject: Reply with quote

En kan jo kikke tilbake på http://www.youtube.com/wa...iEgAzp_02I før en kaller TO en feilvare. Hva er grunnen til at en mann som scorer hattrick på Lerkendal feiler så totalt på Rosenborg?

Jeg må si meg uenig med min medsupporter her. Rosenborg gjør det de skal, og det er Glimt som lar seg misbruke i denne saken. Glimt bør ha baller nok til å sitte på DB ihvertfall ut sesongen. Ryktene sier at DB har satt seg på bakbena og nekter å spille på samme måte som Ørjan Berg sutret seg sørover i gamle dager.
Det eneste jeg lurer litt på er hvordan DB så kategorisk vil til RBK (selv om han sa det samme ang TIL for noen uker siden). Hvordan vet han hva RBK kan tilby ham, når Glimt ikke har godtatt bud, og RBK dermed ikke har hatt lov å forhandle med ham personlig?
Ellers tror jeg det (som RBK-supporter) ville vært et lite skår i gleden når en henter en spiller som truer med streik som 18-åring etter å ha spilt en sesong i Adecco. Når en ikke er mer lojal mot klubben en har vokst opp i, hvordan blir det da når FCK eller Brugge om et par år vifter med sjekkheftet?

Ellers: Går DB til RBK, så håper jeg han blir en flopp. Men det er tross alt bedre enn at han går til ondskapen i nord.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 13:51    Post subject: Reply with quote

glimt: går DB til RBK så håper du at han blir en flopp?? makan til bitterhet ifh til noe du ikke vet noe om a gitt-du burde være glad for at vi spytter kr i klubbkassa deres så dere kan holde budsjett og få mer på konto. hadde det ikke vært for oss og andre hadde dere aldri vært i pluss i år Wink
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg håper jo alle spillere som spiller på RBK mislykkes. Om en spiller også har vært i Glimt har jo absolutt ingen ting å si.

Edit: Men rett skal være rett. 6 mill for Miller, 10 mill for Olsen og småpenger pluss Nordberg for Rønning, har vært kjærkomment.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 13:55    Post subject: Reply with quote

javel... jeg har samme ønske for de i molde så skal ikke si mye mer om det når det virker som du innerst inne er litt takknemlig alikevel Wink

HEIA RBK!!! RBK

Edit: molde og lillestrøm Twisted Evil
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:06    Post subject: Reply with quote

Trodde faktisk ikke det var et slikt "hat" fra B/G mot RBK.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 30.08.2011 14:06    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen er ikke feilvare, han var bare feil vare, for oss. Folk hadde nok også litt for høye forventninger til han på grunn av at vi betalte overpris for han. Det er jo ikke hans skyld.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:10    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Trodde faktisk ikke det var et slikt "hat" fra B/G mot RBK.

ikke jeg heller... Surprised
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:20    Post subject: Reply with quote

Mye artig lesing her nå Very Happy

Men jeg har full forståelse for at Glimt-supporterne blir forbanna og skuffet.

Men man kan på en måte ikke rote nede i adecco og samtidig forvente å beholde et av Norges største talenter når landets største klubber viser konkret interesse.

I tillegg tjener Berntsen 4000 kr i måneden, og da er det kanskje greit å bare innse at det ikke er realistisk å beholde han.

Dere får en god spiller i Åsen.
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 14:22    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig ikke hatet er så dypt, men som Glimtsupporter boende i Trondheim på 16.året, så er det utvilsomt flere av overgangene som har stukket mer enn hva som er nødvendig. Jeg nevnte Ørjan Berg over her, og jeg kan også nevne Roy Miller, som ble hentet like før serien startet for et nyopprykket Glimt, noe som gjorde at vi måtte hente inn en totalt ukjent spiller i all hast. I ettertid en svært god handel for oss, men der og da ble vi skikkelig skvist, og nå synes jeg at jeg ser det samme skje bare to ganger før vinduet stenger. Hvordan i pokker skal vi få tak i en forsterkning i all hui og hast?
I tillegg så må det som "lillebror" sies at RBK ofte har opptrådt temmelig arrogant overfor norske klubber i overgangssaker. Hvor ufattelig provoserende var det ikke da NAE uttalte at "Ørjan ska vær hær" og begynte å flåse om folk i Bodø som fikk "negativ orgasme" i en sak hvor ØB akkurat hadde signert en ny treårskontrakt? Hvordan hadde Rosenborg reagert hvis andre hadde opptrådt på dette viset?
For min egen del er TIL det ultimate hatlaget, men det skal de ha, de har baller til å stå imot kjøpevillige konkurenter, og havner nå ganske sikkert blant topp 6 for femte året på rad, noe som er imponerende for en liten klubb.
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 14:27    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Mye artig lesing her nå Very Happy
Men jeg har full forståelse for at Glimt-supporterne blir forbanna og skuffet.
Men man kan på en måte ikke rote nede i adecco og samtidig forvente å beholde et av Norges største talenter når landets største klubber viser konkret interesse.
I tillegg tjener Berntsen 4000 kr i måneden, og da er det kanskje greit å bare innse at det ikke er realistisk å beholde han.
Dere får en god spiller i Åsen.

Greia er at rotinga etter all sannsynlighet er over. Etter at Kåre velfortjent fikk foten i ræva har vi vært det nest beste laget i Adeccoligaen. At en spiller som er tilbudt forlengelse for langt mer enn 4K i måneden og som er oppforstret i Glimt, nå skal streike for å komme seg vekk er helt forkastelig. Hvordan var stemninga her da Mush ikke ville signere ny kontrakt?
Glimt har solgt spillere som var for gode til å rote rundt i Adecco, og det har vært helt greit. Nå frykter jeg Berntsens opptreden sparker beina under det soms er ut som gode muligheter for Tippeligaspill.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2011 14:29    Post subject: Reply with quote

Skal dog sies at TIL kun kan stå imot spillersalg grunnet gjentatte saneringer og redningspakker fra det private næringsliv og kommunale midler.

De hadde neppe hatt en så jevn stall og sportslig innsats de siste årene om ikke skattepenger, banker og energiselskaper gang på gang hadde reddet dem. TIL trenger ikke å tenke butikk, det må de andre gjøre. En powerpointpresentasjon i ny og ne, og redningspakkene dukker opp.

Men jeg sier ikke at vi har vært snilleste gutt på sovesal en i samtlige overganger.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:31    Post subject: Reply with quote

når ledelsen i glimt ser at DB tar steg for steg, så må de jo ha i bakhodet at han meget sannsynligvis vil bli solgt -iogmed at glimt faktisk er en liten klubb som gjerne er utstillings vindu for talenter.. samme som at hoftun burde vite at når spillere er på vei ut må det nye inn... sånn er fotballen, uavhengig klubb... rettelse: bortsett fra hoftun før det vinduet her...
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2011 14:31    Post subject: Reply with quote

Kan da ikke sammenligne med Bakenga. Han hadde ingen interesserte klubber, og han var i tillegg ikke god nok for en plass på laget vårt. At han ikke ville signere "fordi han ville til en større klubb" ble bare helt latterlig på alle måter. DB er fast på BG og langt større klubber er interessert. Det setter naturligvis alt i et annet lys.

Har forresten full forståelse for at han ikke undertegner noen kontrakt (og sågar streiker) om det stemmer at han får 4000 kroner i måneden. Jeg hadde mer da jeg gikk med avisa som 13-åring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 14:38    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Har forresten full forståelse for at han ikke undertegner noen kontrakt (og sågar streiker) om det stemmer at han får 4000 kroner i måneden. Jeg hadde mer da jeg gikk med avisa som 13-åring.

DB har fått tilbud om forlengelse som vil gjøre han til en av de best betalte i klubben. I tillegg har Glimt sagt at de ønsker å bygge opp laget rundt ham. Glimt har hatt en oppadgående kurve siden trenerskiftet, og har på papiret det letteste høstprogrammet av topplagene i Adeccoligaen. Med andre ord; mulighetene for å spille fast for Glimt i Tippeligaen 2012, og det godt betalt, er absolutt til stede. Når en som 18-årig Bodøværing driter i dette og truer med streik for å komme seg bort, så må vel til og med folk her inne lure på hvordan gutten er skrudd sammen.
Når det er sagt; han er for god for Adecco, og om Glimt ikke rykker opp ville jeg syntes et salg til RBK hadde vært helt forståelig.

Edit: Ellers vil jeg nok en gang presisere at RBK bare gjør det de vil og skal. Men jeg ser heller at Glimt lar DB råtne på benken ut neste sesong for 4K i måneden, hvis gutten truer med streik.
georgios
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:40    Post subject: Reply with quote

Regner med det er Berntsen Hoftun tenker på når han smiler så lurt helt på slutten av denne videoen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2011 14:41    Post subject: Reply with quote

Du gjentar flere ganger at han truer med streik. Det startet først som et "rykte", mens nå innlemmer du det i innleggene dine som en sannhet. Har du noen som helst kilde til dette? Såvidt meg bekjent spilte han for Glimt senest for et par dager siden, og nå er han på landslagssamling.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:43    Post subject: Reply with quote

kan det ha noe med at DB ser stort utviklingspotensiale i RBK under jj? bare se på de som allerede står frem: svensson, midtsjø, bakenga, henriksen m. fler...
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 14:46    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Du gjentar flere ganger at han truer med streik. Det startet først som et "rykte", mens nå innlemmer du det i innleggene dine som en sannhet. Har du noen som helst kilde til dette? Såvidt meg bekjent spilte han for Glimt senest for et par dager siden, og nå er han på landslagssamling.

Det er ikke offisielt bekreftet fra Glimt, nei.
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 14:53    Post subject: Reply with quote

gonnagetchaa wrote:
kan det ha noe med at DB ser stort utviklingspotensiale i RBK under jj? bare se på de som allerede står frem: svensson, midtsjø, bakenga, henriksen m. fler...

Det kan så godt hende. Men jeg mener jo DB bør vente for å se hvordan situasjonen i Glimt er neste sesong. Å få spille fast på et Tippeligalag må jo i seg selv være en god arena for utvikling, og dette i en klubb som har hjulpet han frem dit han tross alt er kommet.
DB er til tider jævlig god, men også ujevn. Og med RBKs midtbane, kan det fort bli en del kamper på benken neste år. Pr dd er han tross alt litt bak Henriksen og Svensson, og disse kan jo fort utvikle seg videre til klassespillere for RBK.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2011 14:54    Post subject: Reply with quote

Jeg skønner at det ikke er offisielt bekreftet, men hvor kommer ryktet fra?
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 15:02    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Men jeg mener jo DB bør vente for å se hvordan situasjonen i Glimt er neste sesong. Å få spille fast på et Tippeligalag må jo i seg selv være en god arena for utvikling, og dette i en klubb som har hjulpet han frem dit han tross alt er kommet.

Takknemlighet strekker bare så langt når det tross alt betales penger mellom partene. Hvis han har hjulpet Glimt til tippeliga bør jo de også være litt takknemlige. Skal han spille tippeliga for Glimt neste sesong må han sikkert skrive under på ny kontrakt der nå snart, og hvem vet hvor lang den kontrakten er?

Last edited by vemundo on 30.08.2011 15:05; edited 2 times in total
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 30.08.2011 15:03    Post subject: Reply with quote

Fra dagens oppslag i AN. Ikke tilgjengelig på nett.
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 30.08.2011 15:04    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
En kan jo kikke tilbake på http://www.youtube.com/wa...iEgAzp_02I før en kaller TO en feilvare. Hva er grunnen til at en mann som scorer hattrick på Lerkendal feiler så totalt på Rosenborg?

Jeg vil ikke kalle TO en feilvare. Han jobbet hardt, ytet sitt beste og sutret aldri i media, altså noe vi ikke er for bortskjemte med i RBK. I min bok kan man ikke forlange mer, selv om det er åpenbart at han har store mangler og ikke passer inn i RBK.

Det eneste poenget med mitt innlegg var å belyse at B/G-supporteren ikke kan påstå at vi raner Glimt, da (den nyere) historien viser noe helt annet. Du nevnte jo selv flere spillere vi har betalt drøye priser for.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 44, 45, 46  Next
Page 6 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb