| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.05.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Vel, Eggen overtok midt i sesongen ifjor og la om en helt annen formasjon og spillestil.
Jönsson har mistet mange spillere, men har fortsatt en av ligaens beste staller og en presumptivt mye bedre enn Haugesund sin. Det burde være mulig å samspille dette laget bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.05.2011 23:47 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hvem er stammen i laget vårt til sammenligning med i fjor..? | Du diskuterer med en vegg attach... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.05.2011 23:52 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | Og hvilke spillere hadde Haugesunf disponible? |
Presumptivt et langt dårligere mannskap enn vårt. Vi burde ha vunnet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.05.2011 23:53 Post subject: |
|
|
Vegger kan males om.  |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 16.05.2011 23:59 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | larse65 wrote: | | Og hvilke spillere hadde Haugesunf disponible? |
Presumptivt et langt dårligere mannskap enn vårt. Vi burde ha vunnet. |
Nettopp  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2011 00:19 Post subject: |
|
|
Idag så  |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 17.05.2011 02:46 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | Vel, Eggen overtok midt i sesongen ifjor og la om en helt annen formasjon og spillestil.
Jönsson har mistet mange spillere, men har fortsatt en av ligaens beste staller og en presumptivt mye bedre enn Haugesund sin. Det burde være mulig å samspille dette laget bedre. |
Vi har en dårlig sammensatt stall.
Det hjelper ikke om vi har 10 gode OM'er, fordi de kan ikke alle spille samtidig. Dere som tror vi har en god stall må slutte å se på navn og heller se hvilken posistion de spiller.
Vår DM er best som angripende midtbane spiller, våre vinger har ikke de egenskapene som skal til for å passe noe system vi spiller. Vår OM er hverken kreativ eller målfarlig. Forsvaret vårt har ikke den farten som trengs for å holde et høyt press. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 17.05.2011 03:36 Post subject: |
|
|
Og DER var Larse tilbake ja, akkurat som jeg forventet før jeg logget meg på... Når vi vinner, ikke EN post... når vi igjen taper, derimot...
Nå er ikke poenget mitt å henge ut Larse eller andre, han er neppe den eneste trangsynte her inne. Poenget er at det blir fullstendig feil å slakte JJ, uten å se hele sammenhengen. Jeg også ELSKER Eggen, men jeg blir provosert når enkelte tror Eggen ville snudd opp ned på alt. Vi så i fjor, hvor latterliggjort Eggens naive lag ble i Europa, og hvor misfornøyd mange i spillergruppa var... Er det plutselig helt glemt??? Blant enkelte fanatikere, ja åpenbart... Da var det plutselig ALLE ANDRE sin skyld. MEN NÅ er det plutselig først og fremst TRENEREN som har skylda... Sukk, hva skal man si... At man ikke innser motsetningene i dette er LATTERLIG og smått provoserende...
Som sagt, jeg mener ikke å henge ut noen som helst. Men det MÅ DA GÅ AN å se det store bildet, og ikke bare skylde på treneren, i tillegg alt etter hvem som er trener. Når vi så hvor lite Eggen fikk til i fjor, er det neppe på sin plass å rope på hans gjenkomst nå. Men er man fantatisk, så er man fanatisk... Snedig at man vet AKKURAT hvem som skriver hva, før man i det hele tatt åpner rbkweb-siden...
Fosningen, en av tidenes største Eggen-fans. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 17.05.2011 11:46 Post subject: |
|
|
Faktisk tror jeg spillergruppa ville ha hatt det svært godt av å være misfornøyd. Vi ser jo hvor godt de har det når de er fornøyde! Om man spiller på guttelag kan man ha trenere som ikke skaper misnøye disse folka får jo betalt latterlig mye i forhold til prestasjonene.
Det at Eggens lag ble latterliggjort i Europa er et svært svakt argument da Hamerén sitt lag ble også latterliggjort. Og at Eggen var sannsynligvis bare 1 mål til på lerkendal unna å gå videre inn i champions league. Men det er uansett mest Svendsen sin feil da han ansatte Hoftun. (Men jeg har begynt å tvile litt mer på Janne etter han ikke tok ut Winsnes men Svensson, men det er jo Hoftun som har ansatt han også) |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.05.2011 12:46 Post subject: |
|
|
| Jönsson er for tiden på grunn av spillerstallen vår tvunget til å spille ett system som ikke er hans eget. Det andre problemet er at Jönsson har vinglet alltfor mye og heller burde bestemt seg i vinter for hva han ønsket å satse på, å kjørt på det en god stund. Det gir ingen mening å spille inn Wangberg som stopper hele oppkjøringen for å sende han på lån når sesongen begynner. Det ser feigt ut. En kan jo mistenke at Jönsson ikke tørr å benke mer meriterte spillere for det som nå er helt åpenbart en langt bedre unggutt. Ett annet problem er at han setter inne de yngre på plasser der dem har dårlige forutsettninger for å lykkes helt motsatt godfot og er det noen en skal flytt på en uvant posisjon er det de rutinerte som har erfaringen til å beherske slike endringer. Svensson burde selvsagt spillt på sentral midtbane igår og ikke på kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 17.05.2011 13:10 Post subject: |
|
|
Keenoir
Vi har alle sett hvor dårlig Skjelbred og Henriksen er som høyre kant.
Den enste muligheten jeg ser er at vi bruker DFH på venstre, 3 på midten og to spisser, så får Lustig bli en box to box spiller på høyre kant. Så får en på midten ansvar for å dekke det rommet som Lustig må etterlate seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 17.05.2011 16:33 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg har kommet på er dette:
Problemet er at ingen av de tre på midten er flink nok defensivt til at Lustig som er vår eneste høyre kant spiller kan spille box 2 box. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.05.2011 16:51 Post subject: |
|
|
Men hvorfor dra DFH ut dit? Hvorfor ikke bruke han som en fremskutt midtbane (OMS) når han først skal ligge i rommet mellom midtbane og angrep?
Men jeg er for øvrig helt enig i at at de tre øvrige på midtbanen ikke vil fungere sammen - i hvert fall ikke over tid. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 17.05.2011 17:23 Post subject: |
|
|
Fordi Dorsin har ikke de offensive egenskapene som skal til for holde trykk på venstre siden når vi er i angrep.
Den riktige rollen til DFH blir egentlig OM i forsvar og OMV i angrep, dette for å gi oss to alternativer når vi kontrer. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.05.2011 17:26 Post subject: |
|
|
Åja, det var kanskje ikke så dumt tenkt likevel, da! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.05.2011 19:52 Post subject: |
|
|
Sett det der opp mot en fire-fire-to med et lag som jobber og beveger seg, det blir store rom på flankene som indreløperne må ut og dekke opp, og vips er motstander i overtall sentralt. Vi har ikke en ekstremspiller som Annan defensivt lenger og er i større grad nødt til å jobbe hjemover med flere spillere om kampen tilsier det.
Jeg er ikke så veldig imponert over Bakenga og DFHs evne til å stenge av og følge motstanders backer akkurat. Nå er det ikke et problem om vi holder på ballen selv, ruller rundt og skaper sjanser uten å gi den fra oss.. men det klarer vi ikke nå for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 17.05.2011 21:02 Post subject: |
|
|
| Det er dette jeg mener. Vi mangler de spillerne som i fjor vant kamper for oss både foran motstanderens mål og vårt eget mål. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 17.05.2011 21:03 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | Sett det der opp mot en fire-fire-to med et lag som jobber og beveger seg, det blir store rom på flankene som indreløperne må ut og dekke opp, og vips er motstander i overtall sentralt. Vi har ikke en ekstremspiller som Annan defensivt lenger og er i større grad nødt til å jobbe hjemover med flere spillere om kampen tilsier det.
Jeg er ikke så veldig imponert over Bakenga og DFHs evne til å stenge av og følge motstanders backer akkurat. Nå er det ikke et problem om vi holder på ballen selv, ruller rundt og skaper sjanser uten å gi den fra oss.. men det klarer vi ikke nå for tiden. |
Man kan jo også si at Et 4-4-2 lag må trekke inn flankene for å få overtall sentralt. Da får plutselig vi øppna landskap på sidene. Men det vil jo alltid være innsatsen som blir avgjørende for å få kampen inn i sitt spor selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert Junior
|
Posted: 15.06.2011 23:52 Post subject: |
|
|
Heldigvis max 2-3 seriekamper igjen, så har vi endelig Eggen tilbake på plass..  |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 16.06.2011 00:33 Post subject: |
|
|
Skal jeg gidde mate trollet? nææh. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.06.2011 01:10 Post subject: |
|
|
Mulig noen har interesse av å lese Eggens spillestil (offensivt) som han har formulert den selv Er jo basert på "enkle" prinsipper, men likevel en fantastisk spillestil som han klarte å føre oss til Europa-toppen med tross svært begrenset spillermateriale.
Postulat 1 og 2
Postulat 3-16
Postulat 17-20 + korreksjoner på foregående
Enjoy!
Det som er så bra med Eggen i forhold til de fleste andre, er at han har det helt klart for seg hvordan han ønsker at laget skal spille, og derfor ikke har noen problemer med å formidle/korrigere det til spillerne. Han vet hvordan han vil at laget skal framstå. Han er en mester på fotballfagets vanskeligste art, angrepsspill, både mot etablert og i overgangsfasen (spesielt overgangsfasen).
Last edited by SunsetSalami on 16.06.2011 01:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 16.06.2011 01:13 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Fordi Dorsin har ikke de offensive egenskapene som skal til for holde trykk på venstre siden når vi er i angrep.
Den riktige rollen til DFH blir egentlig OM i forsvar og OMV i angrep, dette for å gi oss to alternativer når vi kontrer. |
Ser at flere betviler Dorsins offensive egenskaper. Merkelig.
Lustig har vist at han er god offensivt med feks Annan til å ta støyten defensivt.
NÃ¥ er han bare ok defensivt.
Dorsin er en mye mere komplett back spør du meg. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.07.2011 14:19 Post subject: |
|
|
Sa nylig nei til utenlandsk klubb
| Quote: | - Det var en utenlandsk klubb som ønsket meg nå nylig, men vi ble enige om å legge det på is, sier Eggen til Aftenposten.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 19.07.2011 14:30 Post subject: |
|
|
| Adressa wrote: |
Hvilken klubb det var, vil han ikke avsløre.
- Men det var en klubb utenfor Skandinavia, forteller 69-Ã¥ringen til Aftenposten.no.
|
Hehe, det er vel uansett et minstemål for en trener å klare og gjøre seg forstått, lurer på hvor langt Eggen ville kommet med trøndersken sin nede på kontinentet. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2011 14:33 Post subject: |
|
|
Sikkert Cluj. Passer med profilen. Inspisert og godkjent av RBK, hentet til vampyr-land. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
|