English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2011 15:52    Post subject: Reply with quote

Høgli har kontrakt ut 2013.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 14.06.2011 16:07    Post subject: Reply with quote

Okei, da så! Da kan nok TIL finne på å kreve "Ronaldo-summer", ja.
TILmann
Junior

PostPosted: 14.06.2011 22:45    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Okei, da så! Da kan nok TIL finne på å kreve "Ronaldo-summer", ja.

Heisann, TIL-supporter her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår dette ufortjente ryktet om at TIL alltid krever fantasisummer for sine spillere. Historien viser noe helt annet. Jeg skjønner selvsagt at RBK-supporterne er skuffet over at TIL sa nei til budet på Kara. Selvsagt gjør jeg det. Vi snakker om en juvel, en av tippeligaens aller beste spillere. 10 millioner var det snakk om. En sum mange RBK-supportere mente var mer enn nok for en umerritert spiller.

Isolert sett kan jeg forstå denne argumentasjonen. Derimot var det vel ikke 10 millioner direkte. Det var vel snakk om en vanlig hvis-så-fremst-i-fall kontrakt som KUNNE bli verdt 10 millioner avhengig av spillerens suksess i klubben, Tippeliga og Champions Leageu. Førstegangsbeløpet var etter det jeg kan huske en del lavere.

Hvis Tromsø takker nei til en henvendelse så har dette mange årsaker. Det mest åpenbare er økonomi. Er budet så høyt at vi ikke kan si nei til dette? For TILs del, som sliter økonomisk, betyr nok dette mer enn mange andre, og det vil være naturlig at spillere vil kunne bli kjøpt lettere fra en slik klubb. Men det jeg forundrer meg mest over er folks tilsynelatende dype kunnskap om TILs økonomi.... Man kunne nesten få inntrykk av at et Kara-salg til RBK ville redde TIL som fotballklubb. TIL har satt i gang en økonomisk plan for å komme på rett kjøl i løpet av en periode. I denne planen inngår IKKE et salg av Kara. Jeg velger å stole på økonomene i klubben som sier at et Kara-salg ikke er tatt høyde for i budsjettet. For hvordan i all verden skal jeg kunne overprøve dem på noe jeg har fint liten innsikt i?

Så er det selvsagt en velkjent sak at Kara er en type spillere som følges av mange klubber i Europa. Sjansen for å få mer enn 6-10 millioner som RBK bød, er MEGET stor. Det betyr ikke at TIL går rundt og tror at de skal få 40 millioner for spilleren. Media har operert med slike tall, og tar gjerne utsagn ut av sin sammenheng, jfr. Høgmos sammenligning mellom Kara og Annan. Alle som har fulgt litt med i fjor og i år, også RBK-supporterne, har sett at Kara ikke er en hvilken som helst spiller. Han har noe svært få norske spillere har, og det er ingen sensasjon om han går til en stor klubb i europa for en sum som er vesentlig høyere enn 6-10 millioner. Han spiller fast på U23 for Senegal og ble nettopp tatt ut til sin første A-landskamp.

Når det gjelder Høgli, så er han 27 år, hars vært mange år i TIL, og har vært en lojal spiller, og tro meg, han får gå hvis det rette budet kommer. Etter det jeg har sett, har Club Brügge bydd ca. 5 millioner. Alle skjønner at dette er en lav sum for en spiller av Høglis kaliber, en av ligaens beste høyrebacker, og landslagets soleklare førstevalg. Men kommer det bud på 7-10 mill for Høgli, ja da selges han, og da snakker vi ikke om noe "Ronaldo-summer". RBK ga 8 millioner for en realtivt ukjent Jim Larsen. Var det en "Ronaldo-sum"?

Så kan vi jo snakke om det å selge spillerel til sine rivaler. TIL kjemper i øyeblikket i toppen. Hvorfor er det da så vanskelig å forstå at et salg av Kara til RBK, som er en av gullrivalene, sitter langt inne? Hadde RBK-supporterne vært happy om RBK plutselig solgte Markus Henriksen til f.eks. VIF midt i sesongen?? Etter min mening bør det for ALLE norske klubber være første prioritet å selge sine beste spillere til en annen liga. Man hjelper da helst ikke sine motstandere med å forsterke laget sitt, spesielt hvis man er i direkte medaljekamp med dem.

Men så er det andre forhold som gjør at salg gjennomføres, og da fortrinnsvis liten tid igjen av kontrakten, og spillernes ønske.

Dessverre har TIL fått et merkelig rykte på seg at de ødelegger sine spillere ved å kreve fantasisummer for dem, og at de dermed til slutt forlater klubben som Bosman. Her er det Tore Reginiussen-saken som brukes som "dokumentasjon". Vel, denne saken er det mange TIL-supportere som ikke var enige i. Mange mente de burde solgt Reggie før, og fått penger for ham. TIL tok derimot en sportslig vurdering og vurderte det som mer lønnsomt å ha ham i klubben enn å selge ham. I ettertid kan man nok si at dette ikke var det klokeste. Men slike ting hender fra tid til annen i ALLE klubber. RBK måtte bl.a. se landslagsspilleren Demidov gå gratis til Spania. Kanskje kunne RBK fått noen millioner om de hadde solgt ett år før??

Ser vi bort fra Reginiussen-saken, har TIL få av slike "blemmer". Jeg vil heller si tvert om, TIL har jo en lang historie i å produsere klassespillere og selge dem for store summer. Å påstå noe annet er i beste fall historieløst. Da Gamsten slo gjennom for fullt i 2004, var det mange som var interesserte i ham, bl.a. RBK. Jeg husker det meget godt. Jeg vet ikke om RBK kom med noe formelt bud, men det var i alle fall snakk om at de vurderte ham for ca. 7 millioner. En alt for lav sum selvsagt. Også da ble det antydninger til samme debatt som nå; Tromsø skjønner seg ikke på markedet og overpriser sine spillere. Et par måneder senere ble han solgt til Blackburn for en totalpakke på over 30 millioner..... Da stilnet kritikken mot Tromsø.

RBK har bl.a. nytt godt av TILs spillere; Bl.a. Rushfeldt, Koppinen, Essediri, Moldskred. Rush var vel ganske dyr etter datidens marked, men de andre var vel ikke akkurat svindyre.....

Rune Lange ble i sin tid solgt for godt over 30 millioner, Gamsten som kjent over 30 millioner.

Jeg er ikke glad i situasjonen klubben er kommet i nå. Vi har nettopp måttet se Tore Reginussen signere for Odense, og nå ligger Høgli an til å forsvinne. Hvis da i tillegg Kara blir solgt i sommer, blir det garantert ikke gull. Tromsø har tidenes mulighet til å ta gull denne sesongen. Jeg tror ikke det vil by seg en slik muligheten noen gang. Da forstår selv de mest innbarka RBK-supporterne at klubben vil holde på sine nøkkelspillere, så fremst dette lar seg forsvare økonomisk.

Så da gjenstår det bare å ønske RBK lykke til mot oss om et par runder på Lerkendal, og forhåpentligvis gremmes dere enda mer etter kampen at Kara spiller på TIL og ikke RBK Cool
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 14.06.2011 23:04    Post subject: Reply with quote

Vi skjønner at Tromsø vil ha mest mulig for spillerne sine. Men det er forskjell på å kreve fornuftige priser kontra fantasipriser. Man må huske på at både Kara og Høgli har ikke vist mye internasjonalt. I tillegg er TIL som klubb ikke særlig kjent i ute i verden og Tippeligaen er en av de dårligste ligaene i verden. Da kan man ikke kreve mye for de spillerne.

Dessuten er det uforsvarlig at både kommune og næringsliv hvert år er nødt til å skyte inn millioner for at klubben skal berges når man sier nei til spillersalg.

Det må også gå ant å innse at TIL kanskje ikke er en klubb som skal være ledende i Norge på sikt. Det er ikke bærekraftig å styre slik som TIL gjør nå. Innse sin begrensing som kanskje topp 5 i Norge. Det innebærer at man faktisk må akseptere å selge spillere til større klubber i den samme ligaen. Jeg tror nok både norsk fotball og Tromsø hadde vært bedre kjent med en slik tankegang på lang sikt.

Det som skjer nå er at alle klubbene i Norge tror de skal vinne gull uten å tenke langsiktig og hva som er bærekraftig. Det ender med at vi aldri får noen stabile topplag i Norge. Det svekker ligaen og den internasjonale klubbdeltagelsen som vil forringe attraktiviteten til ligaen. Utviklingen går mot at anseelsen til TL blir bare værre og værre. Noen klubber er nødt til å være selgere til de større klubbene i den samme ligaen. Hvis man kunne fått tilbake den tanken vil man fått mer stabilitet og bedre topplag.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 14.06.2011 23:29    Post subject: Reply with quote

Vel vel TIL-mann ingen med hodet skrudd riktig sammen kan vel si noe annet enn at TILs forrige styre med sine 50-60 millioner prisforlangende for Moldskred og Reginiussen til sammen overpriset noe grassalt. Disse prisforlangende var rett og slett helt hinsides all fornuft særlig med tanke på hvor lite de hadde bevisst på nivå over Tippeligaen. For meg handler det hvertfall ikke om Rosenborg interesse for spillerne overhodet.

Det var bare helt klin kokos og det er TIL anno 2007- 2009/2010 jeg tenker på i denne sammenheng ikke periodene før.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 15.06.2011 01:07    Post subject: Reply with quote

TIL skal sikkert ha 20 millioner for Høgli. Han Kræmer snakket vel om 40 mill for Kara? Tulleklubb uten noen ben på jorda. Må være kjedelig å spille for en klubb som nekter å slippe spillerne sine til større klubber og ligaer. De gjør seg selv en bjørnetjeneste i så måte. Kan jo bare håpe at jeg tar feil og at de slipper Høgmo for en OK pris.
Back to top
TILmann
Junior

PostPosted: 15.06.2011 08:13    Post subject: Reply with quote

Tangen1986 wrote:
Vel vel TIL-mann ingen med hodet skrudd riktig sammen kan vel si noe annet enn at TILs forrige styre med sine 50-60 millioner prisforlangende for Moldskred og Reginiussen til sammen overpriset noe grassalt. Disse prisforlangende var rett og slett helt hinsides all fornuft særlig med tanke på hvor lite de hadde bevisst på nivå over Tippeligaen. For meg handler det hvertfall ikke om Rosenborg interesse for spillerne overhodet.

Det var bare helt klin kokos og det er TIL anno 2007- 2009/2010 jeg tenker på i denne sammenheng ikke periodene før.

Alt jeg kan si til dette er at TIL ALDRI har forlangt slike summer for Reggie og Tom. Jeg finner det smått fantastisk at slike rykter i det hele tatt oppstår.
Back to top
TILmann
Junior

PostPosted: 15.06.2011 08:20    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
TIL skal sikkert ha 20 millioner for Høgli. Han Kræmer snakket vel om 40 mill for Kara? Tulleklubb uten noen ben på jorda. Må være kjedelig å spille for en klubb som nekter å slippe spillerne sine til større klubber og ligaer. De gjør seg selv en bjørnetjeneste i så måte. Kan jo bare håpe at jeg tar feil og at de slipper Høgmo for en OK pris.

Vel, denne "tulleklubben" leder i øyeblikket serien, og besitter høy fotballkompetanse i Høgmo og hele ledelsen, i tillegg til klassespillere over hele linja.

Du gjør deg egentlig selv til latter når du påstår at TIL sikkert skal ha 20 millioner for Høgli. Høgli kommer til å bli solgt for en sum mellom 5 og 10 millioner. Kræmer har aldri snakket om 40 millioner for Kara. Journalister har for vane å plukke ut uformelle bisetninger og presentere dem som sannheter. Faktum er at Kara også kommer til å bli solgt om det rette budet kommer. At POTENSIALET for Kara er på 15-20 millioner er utvilsomt. Men dette avhenger av at han fortsetter å prestere på et høyt nivå, også på landslaget.

At Kara ikke ble solgt til RBK handler like mye om at spilleren ikke er til salgs som at prisen var for lav og at det var til en konkurrent.

Jeg har også sterke meninger om hvordan TIL som klubb driver. Jeg lar meg ikke påvirke så mye av all den dritten som slenges om klubben deriomt.
Back to top
TILmann
Junior

PostPosted: 15.06.2011 08:35    Post subject: Reply with quote

Endelig en som kan diskutere seriøst uten å slenge dritt og usakligheter om at Tromsø forlanger 120 millioner for Kara, og 70 for Høgli Wink

senador wrote:
Vi skjønner at Tromsø vil ha mest mulig for spillerne sine. Men det er forskjell på å kreve fornuftige priser kontra fantasipriser. Man må huske på at både Kara og Høgli har ikke vist mye internasjonalt. I tillegg er TIL som klubb ikke særlig kjent i ute i verden og Tippeligaen er en av de dårligste ligaene i verden. Da kan man ikke kreve mye for de spillerne.

Her har du helt rett. Høgli fikk et slags gjennombrudd mot Portugal, uten at det i seg selv skal doble verdien hans. Tippeligaen er en andedam i europeisk sammenheng, der er vel de felste enige. Men her må vi skille på det å kreve fantasisummer for en spiller, og det å gi beskjed om at denne spilleren selger vi ikke. Husk at Kara kun er inne in sin andre sesong i TIL, og har kontrakt ut 2013. Gutten er bare 21 år. Da RBK prøvde å kjøpe ham, hadde han kun spilt én sesong i TIL. Jeg vet ikke hvordan de tenker inne i korridorene på Alfheim, men jeg føler meg rimelig sikker på at Kara selges om det kommer et bud fra utlandet på 10-15 millioner. Et salg til en annen norsk klubb sitter selvsagt mye lengre inne, men også her vil han selges for den rette summen. Og den rette summen er selvsagt ikke 40(!) millioner som mange hevder.

Quote:
Dessuten er det uforsvarlig at både kommune og næringsliv hvert år er nødt til å skyte inn millioner for at klubben skal berges når man sier nei til spillersalg.

Helt enig. Så er spørsmålet hvor mye man budsjetterer med i spillersalg? I dagens marked er det jo ren lotto å budsjettere med slikt. På kort sikt muligens nødvendig, men på lang sikt svært uheldig. Ideelt sett burde spillersalg (snakker da om store beløp) være mer bonus enn budsjett. Man bør uansett være nøkterne og ikke legge inn 15-20 millioner i spillersalg. TIL har satt i gang en plan (3-årig) tror jeg, hvor de skal komme på fote igjen økonomisk. Dette innebærer kutt i utgifter, ikke minst lønninger. Det er en kjent sak at det er lønningene som dreper klubbenes økonomi. Det snakkes om fantasisummer for spillersalg. Dagens spillerlønninger er like mye fantasi, spør du meg.

Quote:
Det må også gå ant å innse at TIL kanskje ikke er en klubb som skal være ledende i Norge på sikt. Det er ikke bærekraftig å styre slik som TIL gjør nå. Innse sin begrensing som kanskje topp 5 i Norge. Det innebærer at man faktisk må akseptere å selge spillere til større klubber i den samme ligaen. Jeg tror nok både norsk fotball og Tromsø hadde vært bedre kjent med en slik tankegang på lang sikt. Det som skjer nå er at alle klubbene i Norge tror de skal vinne gull uten å tenke langsiktig og hva som er bærekraftig. Det ender med at vi aldri får noen stabile topplag i Norge. Det svekker ligaen og den internasjonale klubbdeltagelsen som vil forringe attraktiviteten til ligaen. Utviklingen går mot at anseelsen til TL blir bare værre og værre. Noen klubber er nødt til å være selgere til de større klubbene i den samme ligaen. Hvis man kunne fått tilbake den tanken vil man fått mer stabilitet og bedre topplag.

I en ideell verden er jo dette helt riktig. Så er spørsmålet: Hvilke klubber skal vike og innfinne seg med å være den evige toer og sparringspartneren for topplaget? Hvis f.eks. fremtiden endrer seg og RBK begynner å slite med å være etablert i toppen, inntektene går kraftig ned pga manglende e-cupdeltakelse, mindre folk på kampene etc. Vil du da som RBK-supporter akseptere at RBK-ledelsen finner ut at vi ikke lengre har ambisjoner om seriegull, kun topp 6-7? All historie viser at det er fullt mulig at store klubber med store meritter kan miste sin storhetstid og bli middelhavsfarere, og det som verre er. Her er det mange eksempler.

Jeg er helt enig i at TIL, slik klubben fremstår pr. i dag, ikke er en naturlig gullkandidat, da først og fremst pga økonomien. Men nå har TIL vært stabil i toppen i mange år, og når man ligger så godt an som nå, er det for meg helt naturlig at de går for gullet, og dermed så godt det lar seg gjøre forsøker å beholde nøkkelspillerne sine.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2011 08:55    Post subject: Reply with quote

Og så var Høgmo i gang igjen: - Høgli er en av europas beste høyrebacker
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 15.06.2011 09:11    Post subject: Reply with quote

Høgli hadde en god kamp mot Portugal, men jeg synes hypingen går over stokker og stein. Jeg tror ikke Høgli har noe å gjøre i en bedre liga egentlig, maks Belgia eller Nederland.

C.Ronaldo ble etter min mening stoppet av LAGET Norge. Både forsvar og midtbane lå ekstremt tett og lavt, og flatene Ronaldo hadde å drible på var ekstremt små. Det var i tillegg ALLTID sikring. Det ble omtrent aldri overgangsmuligheter fordi langballene sørget for at vi aldri ble tatt i ubalanse.

Fortsatt en god jobb av Høgli, men han hadde esktremt gode arbeidsvilkår. Hadde Høgli måtte stoppet Ronaldo på kontringer og ellers store flater så hadde han sett elendig ut. Og offensivt har han forøvrig ingenting å komme med. Blir ikke overasket om han flopper i Club Brugge.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 15.06.2011 09:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Nå høres du bare misunnelig ut, Hedon!
Jeg må si meg enig i mye av det vår venn fra Tromsø skriver. Flott at det kommer seriøse bidrag også fra den kanten.
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 15.06.2011 09:49    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Det må også gå ant å innse at TIL kanskje ikke er en klubb som skal være ledende i Norge på sikt. Det er ikke bærekraftig å styre slik som TIL gjør nå. Innse sin begrensing som kanskje topp 5 i Norge. Det innebærer at man faktisk må akseptere å selge spillere til større klubber i den samme ligaen. Jeg tror nok både norsk fotball og Tromsø hadde vært bedre kjent med en slik tankegang på lang sikt.

Det som skjer nå er at alle klubbene i Norge tror de skal vinne gull uten å tenke langsiktig og hva som er bærekraftig. Det ender med at vi aldri får noen stabile topplag i Norge. Det svekker ligaen og den internasjonale klubbdeltagelsen som vil forringe attraktiviteten til ligaen.

Dette er selvsagt helt riktig, men du skjønner vel at det er de færreste som vil innrette seg etter et slikt regime? Noe av problemet til Rosenborg er jo nettopp Hoftun, som ikke synes å fatte at "små"klubber er lite villig til å selge til Rosenborg.

Om vi skal ha en topp tre (RBK, VIF, Brann) som resten av serien synes det er greit å selge til så vil det utvilsomt styrke disse tre lagene, og det vil styrke den norske deltagelsen i europacupene. Men om det vil styrke seer-interessen for TL er heller tvilsomt.

Den salige Ivar Hoff sa en gang: "Jeg håper de norske lagene fortsetter å selge sine beste spillere til Rosenborg, slik at vi alle får glede av å se dem i CL." Denne ideen om Rosenborg som flaggskip, og et slags klubblandslag, virker nå å være saga blott. Og for interessen for TL så er det selvsagt positivt at "tulleklubber" som Stabæk kan vinne og Haugesund kjempe om medalje.

Edit: Og OT: Er det slik at TIL budsjetterer med spillersalg i år?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 15.06.2011 11:42    Post subject: Reply with quote

Rart dette med Høgli.. han gjorde en kjempejobb defensivt mot Ronaldo og Portugal, men offensivt var det veldig skralt.. så om en klubb trenger en habil "stopperhøyreback" kan han sikkert være et greit valg, men om du har ambisjoner om eget spill må de nok sikte høyere. Alt over 5 millioner er sløseri.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2011 11:45    Post subject: Reply with quote

Ja, Høgli er en totalt umoderne back, og passer kun til lag som spiller med en ultraflat firer der bak. Blir det satt krav til offensive bidrag, har han overhodet ingenting å bidra med. Jeg anser både Lustig og Stoor å være bedre høyrebacker enn Høgli, uten at noen av dem er i nærheten av å være topp europaklasse. De er kanskje ikke like gode defensivt, men de har i det minste et par strenger til å spille på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TILmann
Junior

PostPosted: 15.06.2011 13:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ja, Høgli er en totalt umoderne back, og passer kun til lag som spiller med en ultraflat firer der bak. Blir det satt krav til offensive bidrag, har han overhodet ingenting å bidra med. Jeg anser både Lustig og Stoor å være bedre høyrebacker enn Høgli, uten at noen av dem er i nærheten av å være topp europaklasse. De er kanskje ikke like gode defensivt, men de har i det minste et par strenger til å spille på.

"Problemet" til Høgli er at han spiller under to sjefer (Høgmo og Drillo) med høy fokus på det defensive. Jeg tror Høgli under en annen trener med annen filosofi absolutt kan gjøre sine saker bra. Man ser glimt av det han kan også i Tromsø, selv om det selvsagt er alt for sjelde å se han fosse nedover kanten.

Men du har rett i at dette nok gjør at interessen er mindre enn f.eks. Lustig (som jeg for øvrig mener var vesentlig bedre i fjor enn i år, men det er en annen sak).
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2011 13:23    Post subject: Reply with quote

TILmann, dette ryktet har man først og fremst fått fordi man i særdeles liten grad har evnet å innse sine egne problemer og i enda mindre grad vært villig til å gjøre noe med dem.

Feks, høsten 2008 var det faktisk såpass ille at man ei god stund kjempet mot konkurs. Til slutt var det Sparebanken Nord-Norge og Troms Kraft som måtte steppe inn med rundt 15 millioner for å redde klubben.

Kun 2 måneder før denne hjelpen fra de lokale sponsorene så stod Brann klare med sjekkheftet og var villige til å betale nærmere 10 millioner for Morten Moldskred. Dette budet ble blankt avslått og ansett som direkte useriøst. Hvilket Tromsø også uttalte i en pressemelding. Steinar Nilsen som da var trener i Tromsø uttalte at 15 millioner var absolutt minimum.

Dette altså kun to måneder før Tromsø måtte ha nødhjelp fra sponsorer.
Samme år, før sesongen, sa man også blankt nei til et bud på over 20 millioner på Reginiussen fra Rosenborg. Jeg sier bare takk gud for at Tromsø sa nei.

I år så er situasjonen slik at Tromsø er avhengig av å selge spillere for et betydelig millionbeløp, eller nok en gang få hjelp av velvillige sponsorer for å unngå en ganske så seriøs likviditetskrise iløpet av sommeren eller høsten. Man står samtidig i fare for å trekkes for 1 poeng allerede i høst. Og opptil 9 poeng neste sesong. Likevel så hånlo man av RBKs bud på Kara som tross alt ikke var langt unna akseptabelt. Man ville ikke engang forhandle.

Tromsø er i stor grad en klubb som feier problemene under teppet, og av og til hopper på teppet for å gjøre det flatt istedet for å faktisk rydde opp i problemene.

Ellers så er den delen Prinsen fra Os siterer av senadors innlegg også et viktig punkt i kritikken. Men det gjelder flere enn Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 15.06.2011 14:35    Post subject: Reply with quote

TILmann wrote:
"Problemet" til Høgli er at han spiller under to sjefer (Høgmo og Drillo) med høy fokus på det defensive. Jeg tror Høgli under en annen trener med annen filosofi absolutt kan gjøre sine saker bra. Man ser glimt av det han kan også i Tromsø, selv om det selvsagt er alt for sjelde å se han fosse nedover kanten.

TIL-mannen har skrevet mye fornuftig og oppklarende i innleggene ovenfor. Men akkurat dette er feil. TIL spiller med to defensive midtbanespillere (Kara og Yttergård Jensen), og to offensive backer som skal doble på kantene. Alle som har sett TILs hjemmekamper vet at Tom Høgli og Hans Åge Yndestad på hver sin side meget ofte kommer til innlegg. På bortebane spiller TIL som alle andre lag forsiktigere, spesielt mot god motstand. Har lest litt i denne tråden, og det er påfallende hvor lite folk vet om TIL, og hvor mye fordommer som finnes.
Back to top
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 15.06.2011 14:37    Post subject: Reply with quote

TILmann wrote:

TIL-mannen har skrevet mye fornuftig og oppklarende i innleggene ovenfor. Men akkurat dette er feil. TIL spiller med to offensive backer som skal doble på kantene, og to defensive midtbanespillere (Kara og Yttergård Jensen), som skal falle tilbake og dekke rommene backene forlater. Alle som har sett TILs hjemmekamper vet at Tom Høgli og Hans Åge Yndestad på hver sin side ofte kommer til innlegg. På bortebane spiller TIL som alle andre lag forsiktigere, spesielt mot god motstand. Har lest litt i denne tråden, og det er påfallende hvor lite folk vet om TIL, og hvor mye fordommer som finnes.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 15.06.2011 14:59    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av Høgli er basert på flere landskamper, altså internasjonal motstand. Han kommer som regel meget godt ut av det defensivt, men offensivt sliter han med tempo og presisjon. Det er altså det nivået han nå lanseres for som jeg er ganske sikker på at han ikke vil ta.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.06.2011 16:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Høgmo var jo egentlig ganske spak, sett ift. denne kommentaren under saken:

Høgli kan gå inn på de fleste lag i Europa og mure igjen på backplass. Hans taktiske evner, rutine og fotballsmarthet er helt i toppklasse. I tillegg har han bra tempo og er god med ball i beina. Dersom (når) han forlater Alfheim, håper jeg vi sitter igjen med 10millioner (+) for ham. Håper på det beste, både for Høgli og for klubben.

Det er jo rene skjære Gale-Mathias (Høgmo)!

Sjekk for øvrig salgsummen en av deres TIL-supporterkollegaer forestiller seg, TIL-folk.

Last edited by Bakklandia on 15.06.2011 16:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 15.06.2011 16:21    Post subject: Reply with quote

Som det er sagt her tidligere; Høgli er bra i et Drilloreime, men på et mer spillende lag hører han ikke hjemme i feks PL eller PD.

I Høglisaken framstår Høgmo som en idiot. Han tror han "selger" spilleren sin godt med sine uttalelser....
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.06.2011 16:32    Post subject: Reply with quote

TILmann wrote:
Endelig en som kan diskutere seriøst uten å slenge dritt og usakligheter om at Tromsø forlanger 120 millioner for Kara. her vil han selges for den rette summen. Og den rette summen er selvsagt ikke 40(!) millioner som mange hevder.

Sikker på det? Jeg siterer gjerne Rushfeldt etter 3-1 seiern mot Viking 19. mai.

- Slik Kara utvikler seg, er det jo også gode renter på han. I går var han vel verdt 40 millioner. I dag er vel verdien steget til 60 millioner.
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.06.2011 17:39    Post subject: Reply with quote

Får virkelig håpe at lisensnemnda vokser ut ett par baller og tar fra klubber lisensen. Lyn skulle vært fratatt sin lenge før de gjekk konkurs og hvis ikke NFF tar grep ovenfor Tromsø og andre som nekter å ta innover seg realitetene er de ikke siste konkursen. Dette er på lik linje med økonomisk doping.
Back to top
TILmann
Junior

PostPosted: 16.06.2011 09:55    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
TILmann wrote:
Endelig en som kan diskutere seriøst uten å slenge dritt og usakligheter om at Tromsø forlanger 120 millioner for Kara. her vil han selges for den rette summen. Og den rette summen er selvsagt ikke 40(!) millioner som mange hevder.

Sikker på det? Jeg siterer gjerne Rushfeldt etter 3-1 seiern mot Viking 19. mai.

- Slik Kara utvikler seg, er det jo også gode renter på han. I går var han vel verdt 40 millioner. I dag er vel verdien steget til 60 millioner.

Det bør vel kanskje ikke være så vanskelig å skjønne at Rushfeldt sier dette med et glimt i øyet og satt på spissen? Regner med at du skjønner hovedbudskapet til Rush? Kara er en verdifull spiller, punktum. Men det er jo nettopp slike utsagn som media tar tak i, blåser opp, og gjør en sannhet ut av.

Jeg kan f.eks. sitere Rune Skarsfjord etter seieren mot LSK, da Brann plutselig hadde tabelltopp:

"Det skal godt gjøres å rote bort dette i løpet av de siste 27 rundene"
Med samme logikk som bu bruker mot Rush, så kan man altså si her at Rune Skarsfjor seriøst proklamerte at Brann kom til å ta seriegull.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 92, 93, 94  Next
Page 71 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb