| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Awesome Rutinert

|
Posted: 12.04.2011 00:22 Post subject: |
|
|
Mange takk  _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 12.04.2011 00:35 Post subject: |
|
|
In Annan we trust. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.04.2011 04:00 Post subject: |
|
|
Annan, kom tilbakeeeeee >< /cry _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.04.2011 14:30 Post subject: |
|
|
Hvor er de nå tråden? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 29.04.2011 14:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 29.04.2011 14:32 Post subject: |
|
|
| De er brukt på sportslig satsing for å ta tilbake tronen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.04.2011 15:30 Post subject: |
|
|
| Pengene for Annan må gå til å dekke inn en del av inntektstapet og lite går til spillerkjøp.....? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.04.2011 18:11 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Hvor er de nå tråden? |
Nope, dette omhandler Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 29.04.2011 20:33 Post subject: |
|
|
| Den tråden kan kanskje brukes til å diskutere hvor det har blitt av alle pengene våre de siste årene? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.04.2011 13:59 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne annet enn at en del av pengene skal brukes til å finne en brukbar erstatter for Annan?
En høyreback burde også vært høyt på lista og helst en midtbanespiller til.
Når jeg tenker meg om så er 22 mill. faktisk ikke mye penger eller for å si det på en annen måte:
Hoftun bør handle smart på overgangmarkedet i sommer... |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.04.2011 15:25 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Den tråden kan kanskje brukes til å diskutere hvor det har blitt av alle pengene våre de siste årene? | Kaffe og vaffler m/brunost  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.05.2011 09:00 Post subject: |
|
|
Vil ikke betale Start
Start mener de har krav på rundt 2,5 millioner kroner fra Rosenborg etter at Anthony Annan ble solgt til Schalke. Trønderne vil ikke betale Start før de har fått innfridd et lignende krav mot Aalesund.
Er i grunn mere interessert i hva som skjer med Jarstein-saken i forhold til disse reglene. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.05.2011 11:59 Post subject: |
|
|
| Går vel mot at vi tryner i nok en rettssak.. hadde det ikke for samarbeidsklimaet vært en fordel å betale Start? Vi har vel forsuret samarbeidet med Odd allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Chief Junior
|
Posted: 04.05.2011 12:43 Post subject: |
|
|
| Kan man ikke si at det går begge veier? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.05.2011 12:57 Post subject: |
|
|
| Vi er den største klubben, det er større sjanse for at vi vil kjøpe spillere fra dem enn omvendt (eller låne ut). |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 04.05.2011 13:04 Post subject: |
|
|
Har du begynt å bli dum snill Strand? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 04.05.2011 13:05 Post subject: |
|
|
Rosenborg og Start inngikk en avtale som dem i mellom var klinkende klar. De skulle få noen prosenter av overskuddet.
Jeg er svoren RBK fan, og synes RBK bør heve seg over slikt å betale Start pengene.
Synes det er litt teit av RBK, da begge. Altså RBK og Start var inneforstått at Start skulle få penger.
Så plutselig kommer AAFK på banen med sitt tull.. Hev dere over AAFK.. Vis litt stolthet ..
Dere ble enige om at Start skulle få penger... punktum finale.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.05.2011 13:12 Post subject: |
|
|
Hvis dette var en engangs situasjon så hadde jeg vært enig niccolai. Men dette kommer jo til å skje veldig jevnlig framvoer. Skal rbk alltid betale til andre klubber, vel vitende om at de andre klubbene selvsagt ikke kommer til å betale til oss?
Nekt å betal så lenge det er åpning for det, det kommer alle andre til å gjøre. Hold igjen pengene/krev tilbake pengene fra Odd, det går under samme sak.
Så får heller NFF komme med noen gode regler som skal følges framover. |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Chief Junior
|
Posted: 04.05.2011 13:14 Post subject: |
|
|
Uenig.
Ledelsen i RBK er forpliktet overfor medlemsmassen til å forvalte RBKs ressurser på best mulig måte. Dette innebærer å man ikke kaster penger etter andre klubber uten at det er nødvendig eller hensiktsmessig.
Jeg forstår utmerket godt at RBK ønsker en prinsipiell avklaring av dette tolkningsspørsmålet, og at man forholder seg til denne avklaringen når den foreligger. Dette er en ryddig og fair ordning.
I dette ligger at dersom RBK imidlertid skulle mene at det av rene kulansehensyn, for å ivareta et godt forhold til Start slik Strand mener, bør man vurdere å betale det ut åkke som. Jeg mener imidlertid at det er feil, da Start er like mye avhengig av som kjøper av deres spillere som vi er av dem som selger. Det er kjøpers marked (selv om ikke alle norske klubber har innsett dette ennå), og det er ikke mange klubber i Norden som fremstår som reelle kjøpere av Starts (beste) spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.05.2011 13:19 Post subject: |
|
|
Posisjonen til Hoftun og kompani er etter min mening den beste. I utgangspunktet en gjerrig og pengeglad holdning, og unnskyldningen for ikke å gi etter for Start har god ryggdekning gjennom holdningen til sunnmøringene.
At det er en skandale at Hoftun og kompani ikke hadde kontroll med lovverket (en side lettlest lovtekst) som regulerer spillerkjøpskontrakter er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 04.05.2011 13:20 Post subject: |
|
|
Fra nå av vet RBK dette.
RBK og Start va i sin fulle tro. Begge parter, at Start skulle få penger ved videresalg.
Derfor mener jeg ut i fra va de har blitt enige at Start bør få pengene.
Jeg gir blanke i hva andre gjør. RBK bør etter mitt skjønn, vise hederlighet ..
RBK skulle til å betale Start, og det var også det som var meningen. Uten noe diksusjon rundt det.
Hederlighet varer lengst. Vær stor og stolt. Gi pengen til Start, som også i utgangspunktet var meningen.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.05.2011 13:29 Post subject: |
|
|
| Vi er en del av den norske fotballfamilien og bør etterstrebe så langt det er mulig å ha et godt forhold til de andre klubbene. Intensjonen fra vår side, og Starts side var klar og at vi blir kjent med andre regler i etterkant blir noe svakt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.05.2011 13:32 Post subject: |
|
|
| Men tror du selv at Odd eller Start (selv hvis vi lar dem beholde pengene nå) ville overført en stor sum penger til oss? Litt kniven på strupen, trenger pengene for å investere i erstatter, investorer tar mye av pengene, etc ... Andre TL-klubber hadde ikke betalt oss om de kunne sluppet. Hvorfor i all verden skal vi da gjøre det?. Vi har ikke lenger penger å kaste rundt oss. Hvis vi kan spare inn 5-6 millioner på disse to sakene så er det en god erstatning når sommervinduet åpner igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 04.05.2011 13:34 Post subject: |
|
|
RBK og Start var enig om videresalgompensasjon men ifølge reglene gjelder dette bare for 2 år hvis ikke annet er avtalt.
Siden hverken RBK eller Start har skrevet i avtalen hvor lenge dette skulle gjelde bør RBK følge reglene som sier 2 år når alle andre klubber gjør det samme.
Hvorfor skal RBK være dum snille? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 04.05.2011 13:36 Post subject: |
|
|
Vi vet ingenting om Start hadde betalt oss om de hadde vært i samme situasjon.
Her var intensjonen mellom RBK og Start soleklar..
Start skulle få penger, RBK skulle også betale.... Så kom det noe i etterkant. Reglene var litt uklare..
Men uansett er det krystalklart på hva RBK og Start ble enige seg i mellom. Det kan ikke RBK legge skjul på.
Jeg hadde i hvertfall som RBK leder, vist meg som hederligheten selv, og betalt Start disse pengene, som begge klubbene ble enige om skulle betales.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
|