View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.04.2011 00:47 Post subject: |
|
|
Flere oppslag på tv2 og i norske aviser vil om dem blir mange nok og intense nok vil føre til Hoftun sin avgang.
Det er jo bare tull at vi ikke kan gjør noe før august vi bør ha en klar plan for hvem og hva vi skal få inn og en må få avklart hvilke spillere som fortsetter i Rosenborg neste år. En har nå ganske kort tid før vinduet åpner på å gjøre planen klar.
Vi har unge lovende talenter på altfor kort kontrakt som må forlenges og vi har spillere som Skjelbred og Lustig som er blant troppens mest verdifulle spillere på utgående kontrakt. Vårt problem med å forlenge kontrakter med nøkkelspillere og vinne drakamper om spillere vi ønsker viser at det er ikke bare publikum som har lite tro på Hoftun sitt prosjekt det er også i stor grad tilfelle blant spillerne. En kan heller ikke lenger si at Hoftun fortjener mer tid da 2 + år er veldig lang tid i fotball og Hoftun har ikke levert.
Styret gamblet på å ansette en venn uten erfaring og bør også betale prisen for dette valget ved neste årsmøte. Skutle har påtatt seg ansvaret for Jarstein fadesen og bør på bakgrunn av den blemmen bes om å gå. Da har en heller ikke tatt opp at budsjettene under hans ledelse de siste årene har sprukket kraftig og det med store ekstraordinære inntekter. Slike sprekker vil ført til oppsigelse i andre organisasjoner. Hvorfor ikke i Rosenborg? |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 11.04.2011 01:03 Post subject: |
|
|
Hoftun har vært fungerende SD i 3 år og 3 mnd. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 11.04.2011 01:04 Post subject: |
|
|
Det verste og utilgivelige de gjorde, var å sette landets beste trener på tribunen, men de anstte nok en brukbar svenske. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 11.04.2011 01:05 Post subject: |
|
|
aner jeg et hakk i plata her? Bruk Eggentråden Larse... _________________ mvh HeXX
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 11.04.2011 01:07 Post subject: |
|
|
Nå var det prat om Hoftuns udugelighet, og da var det et helt naturlig svar. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.04.2011 02:01 Post subject: |
|
|
Satt i godstolen klar med et par pils og skulle nyte en kamp jeg var veldig spendt på.
Synes det var en fantastisk fotballkamp der jeg både var på gråten, og helt i taket av glede.
Prica var enorm i dag, og jeg er overbevist om at dette er et vendepunkt!
Når det er sagt så må jeg påpeke at det var deilig å se hvor stor bidragsyter Annan var til vår suksess forige sessong.
Fjaskoprisen 2010 går til Hoftun som ikke har klart å fylle det tomrommet.
Er ÅPENBART at Henriksen er en utrolig god OFFENSIV spiller. i dag var han fantastisk da han ble flyttet frem på banen, MYE bedre en Skjelbreid.
Winsnes gjorde også en overraskende grei jobb, og mener helt klart han bør ha den DM balanserende rollen til vi får inn en erstatter.
likevell spør jeg hvordan vi klarte å sende vekk Wangberg som uten tvil ville gjort en mindst like god jobb for oss i dag som Høiland. Han var rett og slett rævva. Vært mye bedre med Wangberg slik at han kunne fått utviklet seg. I tillegg tror jeg Nordberg kunne dekket DM rollen vell så bra som Henriksen gjorde.
Totalt sett var forsvarspillet helt idiot i dag. Mye være at vi spiller uten høyreback og har Høiland som makker til Larsen.
Har tro på Larsen selv om han sliter litt med kommunikasjonen.
Børs:
Ørlund 5. På det jevne. kunne ikke klandres for målene i det heletatt.
Lustig 4. Kunn basert på offensive bidrag. hadde han vært like god defensivt hadde det blitt 8!
Høiland 1. Ingen kommentar
Larsen 5. Sterk og virker solid på sikt.
Dorsin 5 Ok. men hadde problemer med farten til LSK angriperne han også
Henriksen 7. Svak før han kom med offensivt men den flikken på høyresiden var fantastisk og bare en av få detaljer som minner om Zidane.
Ciljan 4 dribbler mest rundt seg selv i dag, må bli bedre til å sette fart fremover med ball.
Olsen 3. hvor mye penger har norske klubber brukt på ham?
DFholm 5 God deby. viser pro på gode takter. kommer seg nok med matching!
Prica 10 BB EnOrM
Bakenga 6, mangler ikke på viljen, men litt på uttelling. har virkelig potensiale!
gleder meg til fortsettelsen!
men gud se til å shoppe en DM da gutta! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.04.2011 04:08 Post subject: |
|
|
Prica, jeg elsker deg.
Holm, jeg har trua.
Henriksen, vår junior-Zidane.
Kom dere på kamp folkens, laget trenger det.
 |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 11.04.2011 06:14 Post subject: |
|
|
Jonas Wannebo wrote: | Der kommer legen inn for å bidra på snuoperasjonen. |
Fantastisk  |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 11.04.2011 08:50 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Flere oppslag på tv2 og i norske aviser vil om dem blir mange nok og intense nok vil føre til Hoftun sin avgang.
Det er jo bare tull at vi ikke kan gjør noe før august vi bør ha en klar plan for hvem og hva vi skal få inn og en må få avklart hvilke spillere som fortsetter i Rosenborg neste år. En har nå ganske kort tid før vinduet åpner på å gjøre planen klar.
Vi har unge lovende talenter på altfor kort kontrakt som må forlenges og vi har spillere som Skjelbred og Lustig som er blant troppens mest verdifulle spillere på utgående kontrakt. Vårt problem med å forlenge kontrakter med nøkkelspillere og vinne drakamper om spillere vi ønsker viser at det er ikke bare publikum som har lite tro på Hoftun sitt prosjekt det er også i stor grad tilfelle blant spillerne. En kan heller ikke lenger si at Hoftun fortjener mer tid da 2 + år er veldig lang tid i fotball og Hoftun har ikke levert.
Styret gamblet på å ansette en venn uten erfaring og bør også betale prisen for dette valget ved neste årsmøte. Skutle har påtatt seg ansvaret for Jarstein fadesen og bør på bakgrunn av den blemmen bes om å gå. Da har en heller ikke tatt opp at budsjettene under hans ledelse de siste årene har sprukket kraftig og det med store ekstraordinære inntekter. Slike sprekker vil ført til oppsigelse i andre organisasjoner. Hvorfor ikke i Rosenborg? |
Flere gode poenger her, Keenoir!
Jeg frykter dog at Svendsen + Skutle + Hoftun raskt kommer til å lage syndebukk ut av Jan J for å unngå at deres egen kompetanse settes under kritikk. Om jeg ikke husker helt feil, har vel Hoftun god erfaring i backstabbing av trenere, også fra sin tid som spiller (jfr Ola By-skandalen). Synes jeg ser for meg intervjuet der Hoftun forklarer hvorfor han gir Jönsson sparken: "Jan hadde etter at han signerte med oss en negativ utvikling allerede mens han fortsatt var i Stabæk, blablabla... I Rosenborg har vi et ekstra press som er uvant for mange, blablabla".
For å ikke bli beskyldt for å være systematisk anti-Hoftun, vil jeg trekke fram én ting fra gårsdagens kamp: Han sitter ikke og flirer på tribunen lenger når RBK ligger under... |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.04.2011 09:05 Post subject: |
|
|
Kan noen sende en sykebil til Heimdal? Fort!
Ser nemlig nå at "sportsredaksjonen" evner å gi Lustig og Høiland samme terningkast som Henriksen (5). Og bedre enn Ciljan (4).
Du må være bra syk i hele kroppen for å gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.04.2011 09:16 Post subject: |
|
|
[quote="Fortinbras"
Jeg frykter dog at Svendsen + Skutle + Hoftun raskt kommer til å lage syndebukk ut av Jan J for å unngå at deres egen kompetanse settes under kritikk. [/quote]
Dette har vært klubbens standard løsning på alle problemer siden 2002. Det er å stikke hodet i sanden og ikke se på de reelle problemene. Det er antagelig også et av de største problemene når det gjelder nye spillere- Hvem vil til en klubb som hele tiden skifter trenere og spillestil?
For ordens skyld, jeg tror heller ikke det blir bedre om vi bytter enda flere i sportslig avdeling, ved å bytte Hoftun. Det har heller ikke vært bra på den posisjonen de siste årene... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2011 09:19 Post subject: |
|
|
Det er jo velkjent at terningkastene til Adressa er en vits, det var vel først etter VM at Adressa oppdaga at Annan er en god fotballspiller og ikke var årsaken til at lagets angrepsspill ikke sprudlet. Kroken venter fortsatt på at Moldskred skal vise at han egentlig er Özil, snart får vi høre at Jamtfall er RBKs Bale og at Høiland bare er et par barnesykdommer unna å bli den beste RBK-stopperen siden Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 11.04.2011 09:23 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Kan noen sende en sykebil til Heimdal? Fort!
Ser nemlig nå at "sportsredaksjonen" evner å gi Lustig og Høiland samme terningkast som Henriksen (5). Og bedre enn Ciljan (4).
Du må være bra syk i hele kroppen for å gjøre det. |
Rakk ikke å lese adressa før jobb, men dette høres nesten for sykt ut til at det kan være sant. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 11.04.2011 11:40 Post subject: |
|
|
Veldig positivt fra midtbanen og angrepet i dag. DFH imponerte. Prica viste klasse. Henriksen også svært god. PCS på det jevne. Forsvaret er hundre prosent søppel.
Ved 0-1 bør Larsen sette fart i rett linje - alle skjønte, utenom ham, at den stikkeren til Knudzon ville komme og Dorsin var bakpå. Larsen viser dårlig taktisk forståelse i den situasjonen + at han har dårlig tempo.
Ved 1-2 er vi både uheldige og udyktige. Når Høiland en gang når den ballen så bør Ørlund og Larsen bli enige om hvem som skal ta returen. Litt motsatt denne gangen, hvor Larsen nå skal være bestemt og kontant hvor han ved 0-1 var tilskuer og passiv. Larsen må lære seg når han skal ruse og bruke kroppen, være kontant, og når han bør avvente og kontrollere. Mannen har god fysikk, men han bruker den dårlig, han har liten smartness i løpene sine. Istedenfor å kutte løpebaner så går han opp i rene løpsdueller som han alltid vil tape mot spisser - med mindre han løper mot Rushfeldt eller Johnsen.
Ved 1-3 har hele forsvaret sideforskyvet seg mer enn en tog som har gått av sporet og Lustig blir stående alene bak mot to mann, Lustig, som vi vet ikke har noen gode defensive ferdigheter, blir stående for langt unna Nosa og gir ham et hav av tid og rom til å prikke inn 1-3. Svakt av Larsen/Høiland at begge to går inn i samme duell på venstrekanten.
Ved 4-4 taper vi to avgjørende dueller: først i feltet hvor LSKspiller header i stangen. Deretter har vi to mann på Kippe, men vi klarer allikevel å tape den. Jeg savner Iversen på våre defensive dødballer. Allikevel: 4-4-målet er nok det målet der feilene er minst klare. Det er en god ball fra Essidiri og vi vet at LSK er gode på dødballer. Jeg kan overleve et dødballsmål imot. Ja, timingen er grusom, men er det noen mål som kan lukes bort så er det de tre første - alle tre er alt for billige på dette nivået.
Som mot Stabæk så er vi uheldige og udyktige. Vi lar dem få veldig få sjanser, men de scorer på det de har. Vi er for lite kontante i forsvaret - vi nøler og trekker oss. Ingen tvil om at RBK var det beste laget utpå Lerkendal i går kveld, men det hjelper lite når forsvaret lekker som en sil og vi ikke scorer på sjansene vi har - og at dommeren ikke er på vår side. Dette er typisk for et lag i motgang, men jeg tror denne kampen er med på å snu denne trenden. Jeg bare håper Jönsson terper defensivt spill fremover, for vi kan ikke drive på å måtte score fire mål i hver kamp for å sanke poeng. |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 11.04.2011 11:41 Post subject: |
|
|
Mulig at jeg er sadist, men jeg synes det er mer spennende å følge RBK i år enn i fjor. På høsten møtte jeg både tippeliga- og europaligakamper med skuldertrekk og likegyldighet, mens jeg nå får sug i magen og spenning i kroppen i forkant av kampene. Synd at ikke denne '2005- effekten' gir seg utslag hos det øvrige publikum. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.04.2011 11:47 Post subject: |
|
|
Denne kampen er vel nesten bare nødt til å gi utslag i økt publikum. Selv er jeg overbevist om at vi var vitne til årets desidert mest underholdende og spennende kamp i går. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.04.2011 12:06 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | vi kan ikke drive på å måtte score fire mål i hver kamp for å sanke poeng. |
Ikke? Trodde da Larse og hans meningsfredner hadde opp- og vedtatt at det var nøkkelen til suksess, jeg?  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 11.04.2011 12:08 Post subject: |
|
|
Synes fortsatt Lago-byttet til Jönsson med et halvt minutt igjen av overtiden var merkelig. Å forandre på posisjonene sånn rett før slutt evner bare å skape mer usikkerhet.. Eggen ville nok aldri har gjort det. 
Last edited by Nåssåladden on 11.04.2011 12:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 11.04.2011 12:10 Post subject: |
|
|
Ingen andre som syntes at angrepsspillet til Rosenborg til tider var veldig bra? Vi presset nesten hele kampen Lillestrøm tilbake på banen og skaper flere farlige muligheter. Syns det var veldig artig å se på, selv om forsvarsspillet ødelegger hele kvelden.
Også veldig artig å ha to så tekniske spillere som Skjelbred og Fredheim Holm på samme lag. Med en gang de fikk ballen rettvendt ble Lillestrøm usikre og måtte rygge tilbake for å stå i mot. Tror mange lag skal få slite med angrepstrioen Fredheim Holm, Prica og Bakenga, der Fredheim Holm trekker inn i midten fra sin kantposisjon.
Alt i alt: Mye positivt å ta med seg videre. Ser allerede at Jønsson har lært spillerne litt når det gjelder angrepsspill, med en touch, flikker osv.
Så får vi håpe at det blir terpet hardt på forsvarsspill på trening fremover, sitter med hjerte i halsen hver gang motstanderen angriper. Kanskje det hadde vært greit å starte med det som er basic når det gjelder forsvarsspill? Når en forsvarsspiller støter, går de andre forsvarsspillerne i sikring og ligger tett. Enkelt og greit, men tydeligvis sååå vanskelig.. |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 11.04.2011 12:24 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Veldig positivt fra midtbanen og angrepet i dag. DFH imponerte. Prica viste klasse. Henriksen også svært god. PCS på det jevne. Forsvaret er hundre prosent søppel.
Ved 0-1 bør Larsen sette fart i rett linje - alle skjønte, utenom ham, at den stikkeren til Knudzon ville komme og Dorsin var bakpå. Larsen viser dårlig taktisk forståelse i den situasjonen + at han har dårlig tempo.
Ved 1-2 er vi både uheldige og udyktige. Når Høiland en gang når den ballen så bør Ørlund og Larsen bli enige om hvem som skal ta returen. Litt motsatt denne gangen, hvor Larsen nå skal være bestemt og kontant hvor han ved 0-1 var tilskuer og passiv. Larsen må lære seg når han skal ruse og bruke kroppen, være kontant, og når han bør avvente og kontrollere. Mannen har god fysikk, men han bruker den dårlig, han har liten smartness i løpene sine. Istedenfor å kutte løpebaner så går han opp i rene løpsdueller som han alltid vil tape mot spisser - med mindre han løper mot Rushfeldt eller Johnsen.
Ved 1-3 har hele forsvaret sideforskyvet seg mer enn en tog som har gått av sporet og Lustig blir stående alene bak mot to mann, Lustig, som vi vet ikke har noen gode defensive ferdigheter, blir stående for langt unna Nosa og gir ham et hav av tid og rom til å prikke inn 1-3. Svakt av Larsen/Høiland at begge to går inn i samme duell på venstrekanten.
Ved 4-4 taper vi to avgjørende dueller: først i feltet hvor LSKspiller header i stangen. Deretter har vi to mann på Kippe, men vi klarer allikevel å tape den. Jeg savner Iversen på våre defensive dødballer. Allikevel: 4-4-målet er nok det målet der feilene er minst klare. Det er en god ball fra Essidiri og vi vet at LSK er gode på dødballer. Jeg kan overleve et dødballsmål imot. Ja, timingen er grusom, men er det noen mål som kan lukes bort så er det de tre første - alle tre er alt for billige på dette nivået.
Som mot Stabæk så er vi uheldige og udyktige. Vi lar dem få veldig få sjanser, men de scorer på det de har. Vi er for lite kontante i forsvaret - vi nøler og trekker oss. Ingen tvil om at RBK var det beste laget utpå Lerkendal i går kveld, men det hjelper lite når forsvaret lekker som en sil og vi ikke scorer på sjansene vi har - og at dommeren ikke er på vår side. Dette er typisk for et lag i motgang, men jeg tror denne kampen er med på å snu denne trenden. Jeg bare håper Jönsson terper defensivt spill fremover, for vi kan ikke drive på å måtte score fire mål i hver kamp for å sanke poeng. |
Du har noen poeng i denne posten men etter min mening er det alt for enkelt å legge all skyld på den bakre fireren. Slik jeg ser det er midtbanen et vel så stort problem, om ikke større. Den defensive og kollektive strukturen er fraværende i midtbaneleddet. Det blir mye en og en i presset. Vi blir dratt ut av fasong og det blir store rom mellom de to 4`erne.
Hvis du så ManU mot Chelsea på tirsdag er vel det ManU gjorde, et prakteksempel på det motsatte. De har en klart definert presshøyde med kollektive bevegelser.
Jeg har lest at noen ga Olsen litt pluss for sin defensive jobbing. Det blir slik jeg ser det helt kunnskapsløst. Hva er det olsen gjør 15 meter inn på motstanders banehalvdel, jagende etter ball, når midtbanen ligger 10 meter inn på egen? Gang på gang på gang osv, osv....
En annen ting er at jeg mener at den sentrale midtbanen er pr i dag alltfor svak. Det fungerer ok offensivt men blir alt for lett defensivt og gjør ikke jobben sin et "spøtt" bedre enn midtstopperne våre.
En siste ting er til dere som mener at PCS er guds gave til fotballen, bare han får får spille sentral OM. Jeg makter bare ikke å se det. Han er en ballflytter med stor motor og bra basisteknikk. Men mangler en del når det kommer til fotball-smartness og trykk i spillet sitt.
Når vi ser hva som skjer når Henriksen blir flyttet lengre opp i banen. SLIK har jeg tilgode å se PCS. ...og der ligger lista. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2011 13:04 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Vi lar dem få veldig få sjanser, men de scorer på det de har. |
Uenig. De hadde så store rom da de gikk i angrep og vi var så elendig organisert at jeg vil si det var stor sjanse hver gang de kom over midtbanen. Det var helt sykt å se på. |
|
Back to top |
|
 |
Karzk Junior
|
Posted: 11.04.2011 13:18 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Ciljan 4 dribbler mest rundt seg selv i dag, må bli bedre til å sette fart fremover med ball. |
Dette er jeg helt enig i, og jeg synes han har gjort det mer og mer de siste årene. Blir bare verre og verre. Gutten har fatastisk teknikk og balanse, bruk det til å skape fremdrift og effektiv fotball. Lær av Henriksen _________________ Takk for alt! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2011 14:27 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | LarsG wrote: | Vi lar dem få veldig få sjanser, men de scorer på det de har. |
Uenig. De hadde så store rom da de gikk i angrep og vi var så elendig organisert at jeg vil si det var stor sjanse hver gang de kom over midtbanen. Det var helt sykt å se på. |
Enig med Henning. Det var litt som i de verste periodene i juli-august under Eggen i fjor, bortsett fra at vi da klarte å avgjøre kampene likevel. Null struktur. Litt dårligere enkeltspillere enn i fjor og 4-4 istedet for 4-3. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.04.2011 14:38 Post subject: |
|
|
Det hele minner meg mer om 2007, hvor vi også var meget god fremover og hadde mange flotte angrep, men altfor ofte måtte skore minst 3 mål for å vinne kampen. En del skyldes dårlig organisering mye skyldes dårlige midtstoppere. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 11.04.2011 14:39 Post subject: |
|
|
Offensivt en godkjent kamp. DFH kan vise seg å bli det svært så god på assist/3.sist-på-ballen-fronten. Og Prica var outstanding, nuff said.¨
Defensivt en tragisk kamp ved 4 anledninger, savner særlig kynisme defensivt. Jeg er overbevist om at en stor del av de defensive problemene handler om manglende ro i avgjørende situasjoner, i tillegg til dårlig press i midtbaneleddet.
Nå er det ikke slik at tabellsituasjonene beskriver spillet på en tilfredsstillende måte, jeg er av den oppfatning av at alle kamper vi har spilt har vært bedre enn det f.eks Sogndal har prestert, men det betyr jo svært lite når man teller regnskap. Allikevel gir det meg tro på at vi får en opptur etterhvert og ender på en respektabel 7.plass. Bra jobba gutta! _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
|