English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 04.04.2011 19:10    Post subject: Reply with quote

At Åsen ikke burde være startellevermateriale for RBK pr.d.d. er det vel neppe mange som bestrider. Men slik er altså stallen Hoftun har skaffet oss.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 04.04.2011 20:19    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Åsen holdt nivået i går, å si noe annet tolker jeg som et forsøk på å få ut litt frustrasjon. Var riktig plassert og hadde gode innlegg. Godkjent av lysluggen.

Olsen derimot, som jeg har forsvart en stund, gjorde seg bort i kampen. Virket for ivrig ved en del tilfeller og rotet bort ballen for ofte.

Riktig plassert?? SÃ¥ du i det heletatt kampen?

Han trakk altfor ofte inn i banen slik at Stabæk kunne bare løpe i det enorme rommet han etterlot seg da han hele tiden trakk inn sentralt.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.04.2011 21:59    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må Jerry også bruke hårbånd?

Kan ikke noen fortelle småjentene på laget at dette hårbåndtullet ikke passer i en herrekamp?
Recon
Legende

PostPosted: 25.04.2011 22:00    Post subject: Reply with quote

De kan klippe seg som meg hele gjengen. Ingen som kødder med dem da.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 25.04.2011 22:02    Post subject: Reply with quote

Han må gjerne bruke hårbånd for min del, men han kan gjerne jobbe litt med hurtighets- og frekvenstrening i underekstremitetene. Det var som to skilpadder i aksjon da han rundet Fellah.
hello
Veteran

PostPosted: 25.04.2011 22:04    Post subject: Reply with quote

Han er sleip. Går ikke så voldsomt fort, men det er ikke enkelt å ta fra han ballen.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 08:58    Post subject: Reply with quote

Viste også prov på god nærteknikk da han hadde to Vålerengaspillere sammen med seg ved cornerflagget og han driblet seg fri under hardt press. Er litt leken type Åsen, og venstrefoten er veldig bra.
Back to top
jarand
Junior

PostPosted: 26.04.2011 11:21    Post subject: Reply with quote

En ting av gangen her nå.

Vollrik wrote:
Hvem er folket? Det bør du kunne svare for, ellers er det du og ikke jeg som står for skivebommen!

Skal det være sånn at jeg må henvise til forskning for å si at lokal tilhørighet er viktig for å trekke folk til kamp?

Vollrik wrote:
Jeg vet også om en del folk som mener Hoftuns trøndertankegang er helt bak mål. Men jeg bruker ytterst sjeldent anonyme støttespillere i mine innlegg fordi det er ekstremt retorisk. Når jeg uttaler meg så forteller jeg hva JEG mener og legger til side en anonym folkemengde som støtter mitt synspunkt, og det bør du også gjøre før du forteller folk om deres 100% skivebom.

At talenter fra junioravdelinga nå etterhvert begynner å komme opp på a-laget er et resultat av talentsatsinga rbk satte i gang lenge før hoftun kom inn i bildet (hvis jeg ikke husker feil mtp kronologien).
Når det gjelder mine anonyme støttespillere så var den delen av innlegget egentlig en digresjon, da kritikken retta mot deg gikk på det rent fotballfaglige. Der var skivebommen din og jeg trenger ingen støttespillere på det området.

Vollrik wrote:
Gjermund Åsen kan sikkert bli god på sikt, men per dags dato er han det svakeste ledd blant unggutta; Wangberg Henriksen og Bakenga har mer erfaring og da kan vi enkelt og greit ikke starte med så mange urutinerte på banen. Da går det som mot Brann og Stabæk

Her kommer også din mangel på fotballforståelse til uttrykk etter min mening. Å henge tapene mot Brann og Stabæk på enkeltspilleres ferdigheter er feil. Om det er noe spillerne kan kritiseres for er det til nød innstilling. Faktum er at formasjonen og spillesystemet i de innledende kampene ikke har gjort spillerne noen tjenester i det hele tatt. Alt for store rom, alt for store avstander og en forsvarslinje som på den ene sida skal kompensere for de store avstandene på midtbanen samtidig som de skal nøytalisere bakrommet resulterer i dårlige prestasjoner, lav mestringsfølelse og dårlige prestasjoner.

Vollrik wrote:
Hvilket grunnlag har dere egentlig for å si dette? Mulig han har en potensiellt god innleggsfot, men han har på ingen måte vist seg bedre en Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Mikael Lustig, og ikke minst Mikael Dorsin. Det å ha en god fot er en ting, men det er minst like viktig å komme seg til gode innleggsposisjoner og her har Gjermund Åsen sviktet, vertfall som kant!

Grunnlaget for å si at jerry har en god innleggsfot består i at jeg har sett ham spille. Så langt i år har innleggene hans vært av høyere kvalitet enn Lustig og Dorsin sine innlegg. Da snakker jeg om innleggsteknikk. Presisjon, kraft, høyde og plassering. For ikke å snakke om evnen til å få innlegget forbi førsteforsvarer, som enkelte andre kunne ha hatt nytte av å studere (Lustig!).

Vollrik wrote:
Etter min mening var han totalt usynlig stort sett hele kampen, jeg mener han kan bli god på sikt, men Per dags dato er han ingen startelver-mann. .

Anonym, ja vel. Men ikke anonym eller dårlig på en slik måte at han på noen måte kan trekkes fram som det svakeste leddet. Når du sier han ikke er en startellever-mann blir jeg nysjerrig på hvem du hadde foretrukket. I en 442 (gud forby) så er han det beste alternativet som venstre kant. Som høyre kant er nok Molskred å foretrekke, og kanskje også Jamtfall.
I en 4231, som vi bør spille, kan jeg si meg enig i at han ikke bør starte. Her er DFH å foretrekke på venstre kant, og også kanskje Trond Olsen. Ja, jeg sa det.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 19:27    Post subject: Reply with quote

Jerry gjorde et fint innhopp mot VIF. Hans defesive jobbing bør bedres, klarer han det har vi nok en trøndersk toppspiller i klubben. Er Ekkel også "rådgiveren" til Jerry?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2011 21:19    Post subject: Reply with quote

Om jeg skal tippe, støtter han seg fortsatt på Sverre Mauseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stolavs
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 09:09    Post subject: Reply with quote

Åsen viser seg som en klok kar. Nå vil han skrive under for RBK. RBK er førstevalget hans og han mener han utvikler seg i RBK. Noen som har noe å lære her...
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

det kan jo tenke seg at RBK er førsteønsket fordi alternativet er klubber i 1. divisjon. Det er mye lettere å si når ingen andre toppklubber er interessert i deg
stolavs
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

Aldri fornøyd??? Om RBK-spillerne vegrer seg for å skrive under blir de hetset. Om de sier at RBK er førstevalget tror vi det er kun lag fra lave divissjoner som er interessert i dem. Jeg setter pris på det Åsen går ut og sier.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 10:24    Post subject: Reply with quote

jeg er verken fornøyd eller misfornøyd, jeg forholder meg revnende likegyldig inntil kontrakten(e) er signert..
media
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 11:05    Post subject: Reply with quote

Det kan uansett ikke være tvil om at Åsen har tatt store steg. Vi satser på mange unge nå, langt fler enn jeg noensinne kan huske fra RBKs side, de er unge, trønderske og tekniske. Suverent.

Noen vil helt sikkert stagnere, men med så mange talenter, vil også noen blomstre ... Dette er satsing på framtida på best mulig vis.

Det må handles, definitivt, men fram til neste vindu gleder jeg meg stort over alle flinke juniorene som RBK produserer. Åsen har definitivt potensial til å bli meget god.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 11:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke så voldsomt begeistret for at så mange tenåringer får spille fra start og fylle opp benken.. det fører til en nivåsenking, unge spillere i tenåra bør helst supplere og ikke være bærebjelker.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

enig med sistnevnte. Unge spillere bør ikke få spille fordi stallen ikke er god nok, men fordi de stikker seg ut i en god og solid stall. Akkurat nå spiller mange rett og slett fordi stallen ikke har nok kvalitet.

Jo hardere konkurranse, jo bedre for de talentene som er gode nok eller har potensialet. Så brutal må fotballen være i en klubb som Rosenborg.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 12:08    Post subject: Reply with quote

Problemet er når det blir flere unge spillere samtidlig på banen. Selv om Åsen, Henriksen og Svenson gruser aldrene Winsnes på fart og styrke og er nermest like gode tekniske, så har de ikke den nødvendige rutinen som Winsnes innehar.
Hvis for eksempel klubben starter med Wangberg, Svenson, Åsen, Henriksen og Bakenga i en og samme kamp, så er ferdighets nivået meget høyt, men mangel på rutine vil føre til at laget ikke vil takle uvante kampbilder som vi feks kan oppleve på Åråsen, Alfheim og Marienlyst.

Jeg har uansett god tro på denne Åsen, men jeg håper Jønson har skrinlagt planen om å bruke ham som kant i flat 4-4-2.
Strand
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 12:46    Post subject: Reply with quote

Merkelig påstand, i alle fall når du fremlegger det som fakta.
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 29.04.2011 14:42    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...199286.ece

Ut 2012? Det må jo gå an å gi han lengre kontrakt enn dette!?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 14:47    Post subject: Reply with quote

Hoftun må jo ha noe å gjøre, vet du. Med flere lange kontrakter, har han mer dødtid. Det går jo ikke an. Derfor må vi gi ettårskontrakter til alle sammen, som må reforhandles når spilleren har blitt dritgod, og er ettertraktet i utlandet. Fornuftig!

Virker ikke som de tror gjennombruddet er rett rundt hjørnet når de forlenger med bare ett år.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.04.2011 14:52    Post subject: Reply with quote

Kjempeinnsats av Hoftun dette her ja, nå kan han ta sommerferie med god samvittighet! Rolling Eyes
josinho
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 14:57    Post subject: Reply with quote

Kan det være Åsen som ikke vil skrive en lengre kontrakt? Ettårskontrakt synes jeg er for kort for en spiller som nesten uansett vil være med i en kamptropp. Enda en forlengelse av kontrakten om ca et halvår...?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 15:00    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Virker ikke som de tror gjennombruddet er rett rundt hjørnet når de forlenger med bare ett år.

Eller den andre parten som skal signere regner med at gjennombruddet er rett rundt hjørnet, og forlanger kort kontrakt eller høy lønn..... husk at det ikke er Hoftun som bestemmer. Den andre parten skal også være enig.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 29.04.2011 15:02    Post subject: Reply with quote

Hadde Gjermund fått en bra kontrakt med en litt høyere lønn en nå men med en økning etter antall spilte kamper så hadde han sikkert signert en 4 års kontrakt. Jeg tror Hoftun prøver å "play it safe", problemet blir om Gjermund slår igjennom for fult i høst.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 66, 67, 68  Next
Page 19 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb