| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 15:27 Post subject: |
|
|
For en merkelig type. Har tenkt flere ganger at han ligner på en typisk allergiker, og jeg får ikke følelsen av at han er spesielt hardfør når han greier å pådra seg brannsår av en lindrende salve. Du snakker...
Edit: No offence til allergikere, altså. Dere er også fine mennesker. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.03.2011 15:32 Post subject: |
|
|
| Oi så fort klokka går, men Gjermund går fort han også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.03.2011 16:36 Post subject: |
|
|
| Hoftun har altså prestert å kjøpe inn for sterk type tigerbalsam. Ærre mulig? |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 30.03.2011 10:10 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: | | Hoftun har altså prestert å kjøpe inn for sterk type tigerbalsam. Ærre mulig? |
Haha  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 30.03.2011 16:14 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: | | Hoftun har altså prestert å kjøpe inn for sterk type tigerbalsam. Ærre mulig? |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Christian1917 Senior
|
Posted: 30.03.2011 16:57 Post subject: |
|
|
NÃ¥ ser jeg at flere allerede har kommentert denne, men haha
Jeg leser ofte her inne uten å skrive, men den der måtte jeg bare logge inn for
 _________________ Make it idiot proof and someone will make a better idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 30.03.2011 19:19 Post subject: |
|
|
Ikke mobbe Gjermund. Han er min nye teddy-yndling. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.03.2011 19:33 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Har tenkt flere ganger at han ligner på en typisk allergiker, og jeg får ikke følelsen av at han er spesielt hardfør når han greier å pådra seg brannsår av en lindrende salve. |
Har sett at folk har svært ulik toleranse for Tigerbalsam. Noen kan omtrent smøre det på øynene uten problemer, mens andre får rødflammede flekker etter kort tid.
Tror ikke dette har noe med generell allergi og lite hardførhet å gjøre, men jeg har tatt feil tidligere i livet og kommer til å gjøre det igjen. Det lever jeg godt med. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 03.04.2011 17:08 Post subject: |
|
|
Liker ikke at jønsson flytter rundt på gjermund hele tida.
Det er viktig å få relasjoner og trygghet i den rollen han skal ha.
spillere som flyttes rundt kommer aldri o på maxnivå.
Men det er vel best for laget når stallen er tynn. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 03.04.2011 22:54 Post subject: |
|
|
Dagens kamp viste at Gjerdmund Åsen ikke har noen ting i en startelver å gjøre. vertfall ikke som kant. Håper Morten Moldskred snarest er tilbake fra skade. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.04.2011 00:19 Post subject: |
|
|
Ikke merkelig at en ung spiller ikke presterer når han blir satt inn i ett lag som ikke fungerer og på en posisjon som er langt ifra hans beste. Dagens mannskap burde selvsagt vært stilt opp på denne måten.
Ørlund
Lustig Larsen Høiland Dorsin
Skjelbred Henriksen Ã…sen
Bakenga Prica Olsen
Istedenfor plasseres altfor mange av spillerne våre i posisjoner og roller dem ikke har forutsetninger for å prestere i. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 04.04.2011 11:29 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Dagens kamp viste at Gjerdmund Åsen ikke har noen ting i en startelver å gjøre. vertfall ikke som kant. Håper Morten Moldskred snarest er tilbake fra skade. |
Ett hundre prosent skivebom.
Gjermund Åsen er den eneste i dagens rbk-lag som evner å legge inn.
Ferdighetsmessig er han pr i dag helt på nivå med alternativene, forskjellen er at Jerry har framtida foran seg og uten tvil kan bli en tungvekter i både tippeligasammenheng og, med en porsjon flaks (skader), også på et høyere nivå.
Om en skal tillegge det utensomsportslige litt vekt også, og det syns jeg man bør, så er det akkurat spillere som Jerry som kan være med å gjøre RBK til folkets lag igjen.
Publikum godtar et lag bestående av svenske, danske og ivorianske leiesoldater så fremt resutatene og prestasjonene er fenomenale. Men om vi skal stikke fingeren i jorda så kan det se ut til at vi må leve med at ballklubben pr nå er en reell ufordrer til tittelen på lik linje med en drøss andre klubber.
Lokale unggutter som Henriksen, Per Ciljan (selv om det bortkasta talentet her nesten bare matches av Martin Bengtsson), Mush og Åsen er slik jeg ser det ballklubbens beste mulighet til å få folk interessert igjen.
Det var det saklige. Utover det vil jeg bare si at Jerry er untouchable, og ikke skal kritiseres overhodet. Folket vil ha Jerryshow. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.04.2011 11:31 Post subject: |
|
|
| Alt for lett å kaste ut de unge lovende når det butter, og jeg håper også at det ikke skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 04.04.2011 11:31 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Ikke merkelig at en ung spiller ikke presterer når han blir satt inn i ett lag som ikke fungerer og på en posisjon som er langt ifra hans beste.
. |
Ikke for å spore av, men at en i det hele tatt vurderer 442 med dagens spillermateriale er for meg helt vanvittig. Annulerer alle fordeler vi har ved å ha et i utgangspunktet overlegent spillermateriale.
Rbk er ikke Odd eller Start. 442 (slik jønsson vil ha det) er en underdogformasjon. Ingen lag som skal dominere -alle- kampene i serien kan tillate seg å spille 442. Så enkelt er det faenmeg. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.04.2011 11:34 Post subject: |
|
|
| ManU spiller vel også rimelig 4-4-2 selv om de skal dominere. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.04.2011 11:43 Post subject: |
|
|
| Spiller også veldig ofte 4 - 3 - 3 og da særlig mot det de anser som vanskelige motstandere. Klassisk 4-4-2 blir en mindre og mindre brukt formasjon da en trenger å ha en sterk nok midtbane til å kontrollere kampene noe som ofte blir ett problem i 4 - 4 - 2 da en veldig ofte taper midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.04.2011 11:50 Post subject: |
|
|
Tull å gå etter Åsen etter denne kampen. Han er den eneste med stabilt god innleggsfot, og viste det i de få tilfellene han ble satt opp skikkelig på kant.
Problemet til kantspillerne våre er at ballen sjeldent kommer tidlig nok opp i banen. F.eks Trond Olsen blir aldri satt opp med medløpsballer, ballen kommer så sent at han må starte fra scratch med motspiller tett oppe i kroppen.
Verken Skjelbred eller Henriksen virker å ha pasningsføtter til å vri spillet med jevne mellomrom, dermed må pasningen enten innom en back før den går ut på kant eller så frakter de ballen over til kantspilleren før pasningen kommer.. Da rekker motspillerne å komme seg opp i kanten, og/eller kanten blir stående med ryggen mot mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.04.2011 12:00 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | ManU spiller vel også rimelig 4-4-2 selv om de skal dominere. |
Ikke klassisk flat 4-4-2, nei. At grunnformasjonen ofte i utgangspunktet er -4-4-2 er nok ofte tilfellet, men da er oppstillingen av spillerne tilpasset startelleveren og motstanderlaget. Klassisk flat midtbanefirer kan jeg ikke huske å ha sett i United på årevis, bortsett fra i tidlige cuprunder mot lav fra lave divisjoner. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 18:20 Post subject: |
|
|
| jarand wrote: | | Vollrik wrote: | | Dagens kamp viste at Gjerdmund Åsen ikke har noen ting i en startelver å gjøre. vertfall ikke som kant. Håper Morten Moldskred snarest er tilbake fra skade. |
Ett hundre prosent skivebom.
Gjermund Åsen er den eneste i dagens rbk-lag som evner å legge inn.
Ferdighetsmessig er han pr i dag helt på nivå med alternativene, forskjellen er at Jerry har framtida foran seg og uten tvil kan bli en tungvekter i både tippeligasammenheng og, med en porsjon flaks (skader), også på et høyere nivå.
Om en skal tillegge det utensomsportslige litt vekt også, og det syns jeg man bør, så er det akkurat spillere som Jerry som kan være med å gjøre RBK til folkets lag igjen.
Publikum godtar et lag bestående av svenske, danske og ivorianske leiesoldater så fremt resutatene og prestasjonene er fenomenale. Men om vi skal stikke fingeren i jorda så kan det se ut til at vi må leve med at ballklubben pr nå er en reell ufordrer til tittelen på lik linje med en drøss andre klubber.
Lokale unggutter som Henriksen, Per Ciljan (selv om det bortkasta talentet her nesten bare matches av Martin Bengtsson), Mush og Åsen er slik jeg ser det ballklubbens beste mulighet til å få folk interessert igjen.
Det var det saklige. Utover det vil jeg bare si at Jerry er untouchable, og ikke skal kritiseres overhodet. Folket vil ha Jerryshow. |
Hvem er folket? Det bør du kunne svare for, ellers er det du og ikke jeg som står for skivebommen! Jeg vet også om en del folk som mener Hoftuns trøndertankegang er helt bak mål. Men jeg bruker ytterst sjeldent anonyme støttespillere i mine innlegg fordi det er ekstremt retorisk. Når jeg uttaler meg så forteller jeg hva JEG mener og legger til side en anonym folkemengde som støtter mitt synspunkt, og det bør du også gjøre før du forteller folk om deres 100% skivebom.
Gjermund Åsen kan sikkert bli god på sikt, men per dags dato er han det svakeste ledd blant unggutta; Wangberg Henriksen og Bakenga har mer erfaring og da kan vi enkelt og greit ikke starte med så mange urutinerte på banen. Da går det som mot Brann og Stabæk. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 04.04.2011 18:29 Post subject: |
|
|
Gjermund hadde en forferdelig kamp som høyre kant. Sprang rundt som ei hodeløs høne og var vel feilplassert stort sett hele tiden han var inne på banen. Katastrofalt!! Han hadde ett godt innlegg, det var det eneste plusset.
Men det er ikke sagt at denne mannen ikke er noe framtidsmateriale. Han har vist at han er desidert best sentralt. Noen kantspiller er han ikke. Og da må de da heller ikke sette han på kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.04.2011 18:44 Post subject: |
|
|
han har jo uansett spilt bedre som VENSTRE kant. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 18:45 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Tull å gå etter Åsen etter denne kampen. Han er den eneste med stabilt god innleggsfot, og viste det i de få tilfellene han ble satt opp skikkelig på kant. |
| jarand wrote: | | Gjermund Åsen er den eneste i dagens rbk-lag som evner å legge inn.. |
Hvilket grunnlag har dere egentlig for å si dette? Mulig han har en potensiellt god innleggsfot, men han har på ingen måte vist seg bedre en Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Mikael Lustig, og ikke minst Mikael Dorsin. Det å ha en god fot er en ting, men det er minst like viktig å komme seg til gode innleggsposisjoner og her har Gjermund Åsen sviktet, vertfall som kant! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.04.2011 18:55 Post subject: |
|
|
Åsen holdt nivået i går, å si noe annet tolker jeg som et forsøk på å få ut litt frustrasjon. Var riktig plassert og hadde gode innlegg. Godkjent av lysluggen.
Olsen derimot, som jeg har forsvart en stund, gjorde seg bort i kampen. Virket for ivrig ved en del tilfeller og rotet bort ballen for ofte. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 19:01 Post subject: |
|
|
Etter min mening var han totalt usynlig stort sett hele kampen, jeg mener han kan bli god på sikt, men Per dags dato er han ingen startelver-mann.
Er dog enig i at han har mer en Trond Olsen å gjøre fra start, men det er ikke noen nevneverdig prestasjon. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
|