English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 260, 261, 262  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.03.2011 20:32    Post subject: Reply with quote

De har allerede kjøpt en keeper, saken er over. Følg med i timen gutt.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
naoned
Junior

PostPosted: 15.03.2011 20:45    Post subject: Reply with quote

Sorry, følger ikke så godt med i TIL-timene... Særdeles uinteressant fag... Wink
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 15.03.2011 22:36    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
De har allerede kjøpt en keeper, saken er over. Følg med i timen gutt.

De har LÅNT en keeper.. Følg med i timen gutt Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.03.2011 23:58    Post subject: Reply with quote

Mine feil taes ikke opp til diskusjon.

Saken er over. Følg med i timen guttevalp Very Happy

- Torgeir Børven
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 16.03.2011 00:15    Post subject: Reply with quote

Nok. Er vel i realiteten jeg som er guttevalpen her Smile
Macha
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 00:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Henter vi spillertipsa fra kommentarfeltet hos adressa.no nå?

Det var da fælt da.

"Vi" henter ikke noe som helst. Jeg ble kun oppmerksom på han etter en som var veldig glad i caps-lock hadde sagt sin mening. Av ren nysgjerrighet sjekket jeg han opp.

Utifra det jeg kan se av de kildene jeg listet opp vil jeg da si han er veldig spennende, og som 21-åring har han tid på seg ti å bli enda bedre.

Er det noe du er uenig i her Recon?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.03.2011 10:24    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...195256.ece

Og da ser det ut til at Hoftun ikke klarer å skaffe noen midtbanespiller i dette vinduet...

- Det er ikke sikkert vi greier å få det på plass heller. Det handler om at vi må finne den rette typen, om tilgjengelighet og om pris.
- Er dere nær noen?
- Nei, ikke umiddelbart. Samtidig er jo utgangspunktet i stallen bra, sier Hoftun.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Nei, ikke umiddelbart. Samtidig er jo utgangspunktet i stallen bra, sier Hoftun.

Haha, har ventet på den. Et sikkert tegn på at vi nærmer oss sluttten på et overgangsvindu når Hoftun kommer med det utsagnet der.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2011 10:28    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Samtidig er jo utgangspunktet i stallen bra, sier Hoftun. [/i]

NEI, Erik. Den er ikke bra. Vi er altfor lett på midtbanen. Kommer til å bli overkjørt flere ganger i år. Såpass ofte at jeg tror vi skal slite hardt med å ta gull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lillhammring
Senior

PostPosted: 16.03.2011 11:26    Post subject: Reply with quote

Kanskje Hoftun enkelt og greit burde ta en kikk på oppsette på klubbens egne hjemmesider, http://www.rbk.no/spillerstall der står det enkelt og greit at klubben har 4 midtbanespillere.
Winsnes; for gammel og henger ikke med på tempoet lenger
Skjelbred; kan fort forsvinne
Henriksen; har vanskelig for å tro at han kan være den bærebjelken han var i laget i fjor, spesielt om han blir satt i den defensive rollen
Åsen; er jo helt fersk uten særlig erfaring, ikek godt å si hvor bra han kommer til å slå til.

Dette virker for meg ikke som en bra stall på midtbanen, det er rett og slett ikke god nok dekning. Nå vet jeg jo at vi har en del vinger i tillegg, men syns det er tynt med kvalitet der og.
Moldskred; har lit troa på han om han blir satset på fast på høyre kant
Olsen; er en god supersub, men passer kun mot lag som står høyt
Jamtfall; har egentlig ikke imponertmeg noe særlig de sste seosngene, talentet stoppet nok litt med alle skadene
Holm; er jo flere usikkerheter i og med at han har spilt lite fotball i det siste og er på vei tilbake fra skade, men han har jo vist at han har potensiale!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.03.2011 11:41    Post subject: Reply with quote

Vi har fått inn 4(5) spillere i dette vinduet:

Høiland - Midtstopper
Jimmern - Midtstopper
(Nordberg - Midtstopper)
Goa - Spiss
DFH - Spiss

Samtidig har Hoftun slengt inn bud på "alle" midtbanespillerne han kan navnet på i TL. Ingen napp.

Vi har nå 6 midtstoppere(5 Nordberg er utlånt) i stallen. Vi har 7 spillere i stallen som regnes som angrepsspillre. Og vi har 4 rene midtbanespillere.

* Ingen egentlig dekning på backene våre
* Trippel dekning på midtstopper
* Mer enn trippel dekning i angrepet
* Ingen egentlig dekning på midtbanen
(jeg er fullt klar over at potetene i stallen kan dyttes rundt på banen ved behov. og at vingene våre er i gråsonen angrep/midtbane)

Alt dette vet Hoftun gjennom mange måneder uten å skaffe oss en erstatter for Annan på den defensive midtbaneplassen.
Og nå våger han å gå ut i media å si at utgangspunktet er godt nok.

Jeg har hele tiden sett på det som en selvfølge at det kommer inn en svært god defensivt anlagt midtbanespiller, fordi det har vært den mest åpenlyse mangelen siden Annan ble solgt. Nå sitter jeg her litt smådepressiv og vurderer om jeg skal sette opp Rosenborg på førsteplass i tipset mitt. Jeg er faktisk usikker på om stallen vår er god nok til å ta gullet :S
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.03.2011 11:44    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor dere legger så mye vekt på hva Hoftun sier om kvaliteten på stallen til media, det at han har sendt bud på alle profilerte midtbanespillere i Norge tyder jo på at han ikke mener det han sier. Han sier det bare i lojalitet til de midtbanespillerne som er i klubben og det synes jeg er greit.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 11:52    Post subject: Reply with quote

Forblir det slik som nå, uten nye midtbanespillere av en viss kvalitet i stallen, er jeg redd Hedon får veldig rett i spådommen om at vi blir for lett og kan bli overkjørt på midten i enkelte kamper.

Jeg tror også vi kan se frem til en sesong der vi vil satse på å ligge bak og kjøre kontringsfotball, ettersom midtbanen vår muligens vil slite med å styre kampene. Iallfall på bortebane tror jeg vi vil se mange kontringer fra vår side. Så gjenstår det å se hvor mye de andre lagene tør å åpne seg mot oss, for om kampene blir severdige eller ikke.

Personlig blir jeg svært skuffet om dette blir spillet vårt i år.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor dere legger så mye vekt på hva Hoftun sier om kvaliteten på stallen til media, det at han har sendt bud på alle profilerte midtbanespillere i Norge tyder jo på at han ikke mener det han sier. Han sier det bare i lojalitet til de midtbanespillerne som er i klubben og det synes jeg er greit.

På dette forumt har man i lang tid tullet med/fryktet at slike kommentarer når som helst ville komme fra Hoftun. Med det samme man har feilet på overgangsmarkedet, går man ut og sier at stallen er bra nok og at man er fornøyd. Lojalitet til de som spiller? Ja, såklart - men det er fortsatt en bekreftelse på slett arbeid. Nå har vi hatt et halvår på å finne oss en midtbanespiller, og vi har ikke klart å finne en eneste. Det er bare tragisk dårlig.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.03.2011 12:01    Post subject: Reply with quote

enig
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 12:10    Post subject: Reply with quote

Haha, venta på den kommentaren der fra Hoftun, ja. Er jo standard den hver gang det ikke går som forventet på overgangsmarkedet. Synd at det nå ser ut til at det må gå en halv sesong og en dårlig tabellplassering til, for at Hoftun virkelig skal få opp øynene og se hvor svak midtbanen vår egentlig er.

Enig i at man ikke skal være desperat og bare kjøpe for å kjøpe, men samtidig er en god sportsdirektør alltid i forkant. Og med en spiller som Annan i stallen, som gjorde et knakende godt VM hvor lite eller ingenting tydet på at han ville fortsette i RBK, burde man allerede da hatt et par navn på blokka som erstattere. Men det er tydeligvis for mye å forvente ser det ut til.
vingback
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 12:12    Post subject: Reply with quote

Deler bekymringene. Vi stiller med en midtbane som absolutt trenger en spiller med høy arbeidskapsitet, guts og noe mer muskler og erfaring enn de vi har i dag. Winsnes er så til de grader utrangert og egner seg slett ikke i dagens midtbane.

Er så oppgitt over strategiene på brakka at jeg sliter med å finne sammenligningsgrunnlag. Det er vel ikke rart klubbene ikke ønsker å selge viktige spillere når de selv blir ute av stand til å kjøpe erstattere. Har Hoftun virkelig ikke skjønt det? Spillere som Stadsgaard, som var uønsket av klubben, kan anskaffes etter at vinduet er lukket, men ikke andre. Hvis det skulle skje, så til en pris langt over det spilleren i utgangspunktet er verdt.

Hva er galt med å være tidlig ute? Enhver visste jo at det var veldig høy sjanse for at Annan kom til å gå i januar og det var klart at Strand skulle legge skoene på hylla. Det var totalt åpenbart at det ville bli behov for en midtbanespiller. Å klartlegge spillere nå er jo mange måneder for sent, det skulle startet allerde i fjor høst.

Unnskyldningene om at midtbanen er god nok fremstår skrekkelig billige. Man kommer ikke fra at midtbanen befolkes av det er en offensivt rettet, relativt urutinert gjeng. De kommer til å bli veldig lette i tette kamper mot fysisk sterk motstand.

Jeg håper Stig T kan trylle frem en spiller, jeg håper virkelig i det lengste. Jeg håper også at dette blir siste vindu vi opplever slike tilstander. Lær å bli proaktive!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2011 12:20    Post subject: Reply with quote

Må bare si at jeg heller ikke er nevneverdig imponert over det Stig har fått til. Her har vi altså stort sett bydd på det som er av toppspillere i Tippeligaen, og en profilert forsvarsspiller i SAS-ligaen. Ikke akkurat noe man må være høytlønnet speider for å finne tak i. At det ikke skal finnes en god midtbanespiller til en overkommelig pris i Afrika/fjerne strøk, kan jeg rett og slett ikke tro. Hadde han virkelig ingen navn på blokka da han begynte å jobbe for oss?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.03.2011 12:24    Post subject: Reply with quote

Eller sjanser Hoftun på å få tak i spillere med utgående kontrakt billig til sommeren... Hauger, Borges?

At Hoftun og styret ser på stallen som god nok til å gjennomføre en halv sesong mot millioner i overganssummer spart inn. Jeg hadde ikke blitt det minste overraska om det er greia...
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 12:27    Post subject: Reply with quote

Litt enig i det, men for min del så vil jeg foretrekke en spiller fra Skandinavia eller noe mer nærliggende område enn Afrika. Å kjøpe inn en billig, spennende løkkespiller som forsterkning på midtbanen er jeg småskeptisk til. Men for all del, det firmaet hans burde jo ha aktuelle DM'er kartlagt for lengst.

Ikke det at jeg er skeptisk generelt til Afrikanere, men de trenger gjerne litt tid. Da kan det fort bli mer spinning enn vinning hvis vi skal bruke hele våren på å drille vedkommende organisering. Så er det jo noe i det at det er vanskelig å finne en spiller som er keen på TL og samtidig god nok for CL.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2011 12:35    Post subject: Reply with quote

I følge Stig selv så kryr det jo av Kara-spillere i Afrika, så da burde det vel vært mulig å fått en hit også.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2011 12:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke så sikker på at Stig nødvendigvis får gjennomslag for alt han foreslår i Rosenborg, for å si det sånn.

Jeg er ganske sikker på at Torbjørnsen har i alle fall noen navn på blokka, det må han nesten ha, og ingen vet vel egentlig hvor solide disse navnene er, men jeg er også ganske sikker på at enkelte i administrasjonen med en fot innenfor spillerlogistikken har en ryggmargsrefleks som sier skepsis til spillere som ikke allerede er registrert på VG-børsen. Jeg tror kvoten for "spennende" ble brukt opp på Botigoal, og det var nok en rimelig investering med et lite sideblikk til supporterne.

Det hadde ikke gjort meg noe å få inn en solid defensiv midtbanespiller fra SAS-ligaen, sannsynligvis flere som er jevngode med Hauger der, og formodentlig uten RBK-tillegget prismessig. Eller et fysikkmonster fra Gabon/Sierra Leone/Senegal/Elfenben/whatnot, men der er jo risikoen betraktelig større, og sjansen tilsvarende mindre.
senador
Legende

PostPosted: 16.03.2011 13:31    Post subject: Reply with quote

Kommer det ikke inn en sterk og god midtbanespiller med tempo i føttene som kan bidra defensivt kommer RBK til å oppleve rekord i antall innslupne mål i år. Det er horribelt hvor enkelt det er å komme gjennom midtbanen. Ser på skrekk og gru på konstellasjonen Olsen Winsnes Henriksen Skjelbred. Det betyr jo et stort hull på midtbanen. Man må kunne sideforskyve hurtig hvis man skal være god defensivt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.03.2011 13:53    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Recon wrote:
Henter vi spillertipsa fra kommentarfeltet hos adressa.no nå?

Det var da fælt da.

"Vi" henter ikke noe som helst. Jeg ble kun oppmerksom på han etter en som var veldig glad i caps-lock hadde sagt sin mening. Av ren nysgjerrighet sjekket jeg han opp.

Utifra det jeg kan se av de kildene jeg listet opp vil jeg da si han er veldig spennende, og som 21-åring har han tid på seg ti å bli enda bedre.

Er det noe du er uenig i her Recon?
Næh, men vi kan godt krangle likevel. Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 16.03.2011 14:02    Post subject: Reply with quote

Chickfight! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 260, 261, 262  Next
Page 141 of 262

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb