View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ola. Veteran

|
Posted: 14.03.2011 00:39 Post subject: |
|
|
Så er det jo den kunsten å finne en erstatter som allerede er i laget, eller å begynne å spille på en annen måte som ikke behøver en rent defensiv midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.03.2011 00:45 Post subject: |
|
|
Å stille med en midtbanefirer der alle har offensivt frie tøyler er umulig. Finnes ikke et godt lag i verden som gjør det. Årets RBK vil nok lide av det Real Madrid gjorde etter salget av Makelele. Spørsmålet er ikke om vi skal ha en defensiv på midten, men hvem vi skal ha som defensiv på midten. Henriksen er ikke god nok i en Annan-rolle, er jeg redd. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 14.03.2011 07:00 Post subject: |
|
|
Vi er ikke avhengig av en defensiv midtbanespiller, men da må vi legge om taktikken. Og det er lettere å kjøpe én spiller enn å få 11 spillere til å spille på en helt ny måte. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 14.03.2011 09:08 Post subject: |
|
|
Har vi forsøkt oss på Farnerud? Står det i Adresssa.... |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 14.03.2011 09:45 Post subject: |
|
|
Her trengs det helt klart et defensivt anker. Vi har sluppet inn 3,33 mål i snitt på de siste 6 kampene (dog er dette treningskamper). Mener vi bør avvente med Borges til ankeret er på plass. En ren Annan-erstatter er det vi trenger, Starts Solomon Owello hadde passet perfekt... |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 14.03.2011 12:05 Post subject: |
|
|
Nettavisen: - Han er Annans naturlige erstatter
- Henning Hauger er den mest naturlige erstatteren for Anthony Annan i Norge, sier Jönsson.
Videre vil ikke Rosenborg-treneren si noe om RBK vil foreta seg noe i forhold til Hauger.
Man trenger imidlertid ikke være rakettforsker for å tenke seg til at Henning Hauger er et navn som har blitt nevnt på Lerkendal de siste månedene. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.03.2011 12:14 Post subject: |
|
|
Hauger er jo ikke lik Annan i spillestilen i det hele tatt, med unntak av at han kan videreformidle korte pasninger. Annan er veldig flink til å lese spillet og takle foran, mens Hauger på sedvanlig norsk vis ligger og presser i sone.
Som defensiv midtbanespiller vil vi få to forskjellige typer i Annan og Hauger. At han skal være en naturlig erstatter kan jeg ikke forstå. Jeg tror heller det går på at Jönsson kjenner Henning Hauger som fotballspiller og person, og derfor ønsker seg ham til klubben.
Personlig har jeg litt problemer med å se at Hauger har egenskaper som vil gjøre oss bedre mot internasjonal motstand. Litt for lett, litt for veik, litt for dårlig med ballen og litt for dårlig oversikt. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.03.2011 13:50 Post subject: |
|
|
Var i et kommentarfelt på adressa jeg ble oppmerksom på denne spilleren, Mads Albæk
http://en.wikipedia.org/w...Alb%C3%A6k
Kan dette være en god erstatter? Ung, venstrebent, beskrives som veldig god teknisk, og dansker liker vi jo godt nå Har blitt testet av både Herenveen og Tottenham før, men kun som 21 år kan kan det jo hende de kun ville vente å se, uansett et kvalitetstempel. Lite mål men virker som han gjør opp for med playmaker-egenskaper. Spiller på det danske U21-landslaget.
Ifølge Transfermark er han verdt 500 000 Euro.
http://www.transfermarkt....48805.html
Var også på TKK liste i '09 over nordens mest lovende spillere, omtalt sammen med blant andre Christian D. Eriksen i Ajax.
http://fotball.h-a.no/int...156422.ece |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.03.2011 14:24 Post subject: |
|
|
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 14.03.2011 16:08; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 14.03.2011 14:40 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Har ikke Hauger egen tråd lengre? |
Kan godt lage en?, er forøvrig positiv til Hauger. Meget god deffensiv midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 14.03.2011 16:06 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Personlig har jeg litt problemer med å se at Hauger har egenskaper som vil gjøre oss bedre mot internasjonal motstand. Litt for lett, litt for veik, litt for dårlig med ballen og litt for dårlig oversikt. |
Tja, han har jo vært en av Norges beste i så å si alle kampene han har spilt for landslaget de siste åra. Viser jo at han har et snev av internasjonal klasse...? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.03.2011 16:57 Post subject: |
|
|
Jeg syns vel det han har vist på landslaget har bevist at han mangler internasjonal klasse. Han gjør få feil med ball, der er han flink, men ellers syns jeg han har fått ufortjent mye skryt for det han har gjort på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 14.03.2011 17:00 Post subject: |
|
|
Jeg mener han har gjort en grei innsats for Norge, de kampene han har fått sjansen. Synes han er trygg med ball i beina. Han er også den type spilleren, laget vårt så sårt trenger. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.03.2011 17:05 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jeg syns vel det han har vist på landslaget har bevist at han mangler internasjonal klasse. Han gjør få feil med ball, der er han flink, men ellers syns jeg han har fått ufortjent mye skryt for det han har gjort på landslaget. |
Jeg er faktisk litt uenig med deg. Hadde du spurt meg for ett år siden så hadde jeg vært enig, men synes han under Drillo har gjort plassen til sin. Har vært blant våre aller beste spillere de siste landskamper, imo. Jeg har gått fra å være lunket til gira på Hauger det siste halvåret, iallefall. I Tippeligaen er han nummer én på min ønskeliste per nuh. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.03.2011 17:21 Post subject: |
|
|
Nå som Semb ikke kommenterer Tippeligaen lenger er det greit, hadde ikke orket å høre om "Henning Hauver" i hver eneste RBK-kamp han spilte. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.03.2011 20:52 Post subject: |
|
|
Hauger er vel det jeg ville kvalifisert som greit nok(-). Intet jeg får en halvfeit av, men heller intet jeg river meg i håret (jeg ikke har) over. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.03.2011 20:58 Post subject: |
|
|
Mads Albæk, anyone? |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 14.03.2011 21:02 Post subject: |
|
|
Han har jo veldig gode arbeidsforhold under Drillo da, der det knapt er en eneste midtbanespiller med angrepsfiber i kroppen. Vi har jo et landslag som ligger kompakt og balansert i forsvar ca 90% av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 14.03.2011 21:02 Post subject: |
|
|
Quote: | Mads Albæk, anyone? |
Tja, ung og spennende spiller det!. Er vel fast på u-21 landslaget til Danmark om jeg ikke tar helt feil? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.03.2011 21:21 Post subject: |
|
|
Henter vi spillertipsa fra kommentarfeltet hos adressa.no nå? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 14.03.2011 22:41 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jeg syns vel det han har vist på landslaget har bevist at han mangler internasjonal klasse. Han gjør få feil med ball, der er han flink, men ellers syns jeg han har fått ufortjent mye skryt for det han har gjort på landslaget. | Han er ikke Annan, men det er heller ikke Hauger som skal tre silkepasningene gjennom motstanderens midtbane. En DM som ikke gjør feil mot god internasjonal motstand, legger trygge pasninger og har god løpskapasitet er nærmest alt som behøves.
Har ikke sett for mange Stabæk-kamper, men her er det prestasjoner i Europa vi snakker om, og til store kamper som landskampene viser han at han kan holde et stabilt godt nivå, så hvorfor ikke i Europacupen? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.03.2011 23:03 Post subject: |
|
|
For all del, Henning Hauger er en veldig god spiller her i Norge, og har også gjort flere bra landskampopptredener. Det jeg tenker på når jeg snakker om internasjonalt snitt er at han noen ganger blir overspilt og frasprunget, samtidig som han sjelden setter inn sjansereddende taklinger. Jeg syns også han mangler noe på ballkontroll hvis han får press fra flere enn en motspiller mot seg.
Dette er ikke like synlig på et norsk landslag der lagdelene ligger kompakt, som det vil være på et klubblag som forsøker å spille litt fotball, og der spillerne i større grad får et individuelt defensivt ansvar. Når det er sagt, kan Henning Hauger å spille litt ball. Det er den defensive styrken og tryggheten med ball jeg setter spørsmålstegn ved.
Jeg blir svært overrasket hvis Hauger blir kjøpt opp av en klubb på øvre halvdel i en av de fire-fem beste ligaene i Europa. Han har spilt fast på landslaget over lengre tid nå, og når kontrakten hans går ut i år, burde han fått større oppmerksomhet mot seg fra utenlandske klubber enn hva han har opplevd til nå. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.03.2011 00:05 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Nå som Semb ikke kommenterer Tippeligaen lenger er det greit, hadde ikke orket å høre om "Henning Hauver" i hver eneste RBK-kamp han spilte. |
"Hævver" uttaler de det faktisk her vest for Oslo, i et magert forsøk på å vise at de er "stolt" av at de var en del av den norske landsbygda til godt innpå 60-tallet, og ikke bare en gjeng med pengesterke sosser. Hvilket de lykkes dårlig med på alle mulige andre måter. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
naoned Junior
Joined: 05 Aug 2008 Posts: 36 Location: Trønder i tigerstaden
|
Posted: 15.03.2011 20:30 Post subject: |
|
|
Kan dette ha noe å gjøre med Hoftun?
"Etter det VG Nett kjenner til, er det flere ting i gjære på overgangsfronten i Tromsø akkurat nå. Det vil ikke Kræmer si noe om."
http://www.vg.no/sport/fo...d=10082866 |
|
Back to top |
|
 |
|