| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.02.2011 15:17 Post subject: |
|
|
| ?Noen spesielle hendelser du sikter til? |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 28.02.2011 15:26 Post subject: |
|
|
Det er vel mer et tegn på hva jeg syns om utsiktene til spennende, nye spiller om dagen ... rimelig sikker på at Winsnes, Henriksen, Skjelbred, Moldskred, Olsen, samt Åsen med litt erfaring, holder nivået til Borges eller bedre.
Vi skal derfor kjøpe Borges til 6m fordi? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.02.2011 15:30 Post subject: |
|
|
| Borges tror jeg rimelig sikkert hadde styrket oss. 6 millioner er derimot for høy pris, ihvertfall hvis alt skal betales med en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.02.2011 15:33 Post subject: |
|
|
stenex - max to av de du nevner holder Borges-nivå. Ciljan og Henriksen er de eneste av de du nevner som har internasjonalt nivå som også Borges har.
Jeg har ikke noe problem med å bytte både Olsen og Winsnes mot Borges, for å si det sånn. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 28.02.2011 15:36 Post subject: |
|
|
| Da burde jo Borges vært den klart, klart, klart, klart, klart beste spilleren i Adecco i fjor? Type like overlegen som Annan har vært i TL? Var han det? |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 28.02.2011 15:37 Post subject: |
|
|
| I tillegg til at han allerede går utenpå de fleste i RBKs startellever, så sitter jeg inne med en følelse av at han har et utappet potensial som enda ikke har kommet til sin rett og at han faktisk kan gjøre det enda bedre i RBK (jamfør uttalelsene fra f.eks TKK etter at kjøpet var et faktum). |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.02.2011 16:12 Post subject: |
|
|
| stenex wrote: | | Da burde jo Borges vært den klart, klart, klart, klart, klart beste spilleren i Adecco i fjor? Type like overlegen som Annan har vært i TL? Var han det? |
Det var da voldsomt. Det er lov å å bruke innestemme.
For å være ærlig så har jeg ikke fulgt all verden med på FFK og Borges i Adecco. Men jeg har fått med meg at han scoret en del, og jevnt over god og viktig for aristokratene.
Det jeg dog husker er at han var god for FFK i TL før de rykket ned, samt at han har gjort det meget bra på Costa Ricas landslag. Han har gode kvaliteter både teknisk og avslutningsmessig, og trolig ville fylt hullet etter Iversen bra.
Dominanse i Adeccoligaen behøver ikke å fortelle all verden. Både Nordberg og Pelu har vært markante i Adecco uten at noen av dem har bevist særlig hos oss. Annan derimot fikk lite spilletid hos Start, mens han har vist seg å være en av de aller beste spillerene vi har hatt i klubben. Konan og Egurèn er også spillere som har vist seg å blomstre med tillit i bedre klubber enn vår. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.02.2011 19:21 Post subject: |
|
|
| Og ja, Borges var dominerende i Adeccoligaen i fjor. Kun keeperen til Sogndal (Piotr ettellerannet, nå i Brann) som har blitt sammenlignet av de som har fulgt godt med på ligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 28.02.2011 21:35 Post subject: |
|
|
Piotr er en klassekeeper. Tror han tar plassen til Opdal. Borges var litt ujevn i starten, men kom seg kraftig etter hvert. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 01.03.2011 03:33 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sett all verdens til han eller, men han har hele tiden vært viktigere for Costa Ricas landslag enn Bolanos har vært, til tross for at han er 4 år yngre.
Tror RBK vil gjøre svært lurt i å hente han.
Noen som kan få det til å skje? |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 01.03.2011 03:43 Post subject: |
|
|
Jeg.. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 01.03.2011 09:58 Post subject: |
|
|
Litt om det som står i den lokale blekka her nede om han, flere linker nederst på den siden.
http://www.f-b.no/sport/g...-1.6064731 _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.03.2011 11:41 Post subject: |
|
|
Hva venter du på? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.03.2011 11:02 Post subject: |
|
|
| Jeg har fanget opp noe innsideinformasjon fra person som er tett på Fredrikstad om at Rosenborg snuser på Borges. |
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 04.03.2011 11:31 Post subject: |
|
|
| Skeptisk. La ikke spesielt merke til han mot Ranheim i fjor. Hadde han vært dominerende i 1.div så ville man lagt merke til han i en av de kampene, men det er også godt mulig han ikke spilte kampene mot Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 04.03.2011 11:38 Post subject: |
|
|
| Jeg la nå i alle fall merke til han i de kampene. Om han blir RBK-spiller blir jeg meget fornøyd. Når det er sagt, tror jeg ikke det skjer. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.03.2011 12:04 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...193928.ece
La inn bud på FFK-spilleren – fikk nei.
Etter det adressa.no erfarer skal RBK ha lagt inn et bud på flere millioner kroner for midtbaneeleganten. Budet skal ha blitt lagt inn etter at spissen Boti Demel ble klar for klubben, men var på et nivå FFK-ledelsen mener er altfor lavt til å gå inn i forhandlinger. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 04.03.2011 12:06 Post subject: |
|
|
Trenger vi han nå da? Tviler på at vi kommer til å gjøre mer enn et kjøp til dette vinduet, og enda en offensiv sentral spiller er vel ikke det vi trenger. Da ender vi opp med Skjelbred/Sapara/Konan Ya probelmatikken vi hadde for et par år siden. Vi kan ikke ha tre 11'er spillere som kjemper om en plass. (Skjelbred/Borges/Holm)
Vi trenger en defensiv midtbanespiller (og en midtstopper). Et kjøp av Borges nå, vil bare gjøre til at han ender opp som kantspiller, og spiller på 70%. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.03.2011 12:08 Post subject: |
|
|
| Hadde sikkert vært enklere å få tilslag om vi ikke ventet til serien omtrent var i gang. Vi må nesten ha forståelse for at FFK og andre klubber også trenger litt tid på seg til å finne en erstatter om de skal selge så viktige spillere. Prisene er nok generelt en god del høyere nå enn de var for 1 mnd siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.03.2011 12:13 Post subject: |
|
|
| Egentlig veldig positiv til Borges, men også litt enig med KRS, vi har mer bruk for en Kara-type. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 04.03.2011 12:13 Post subject: |
|
|
Tydeligvis ikke lært en dritt av Kara saken. TL-klubber selger ikke sentrale spillere til gi-bort pris. Ihvertfall ikke to uker før seriestart.
Skjønner ikke helt greia med at vi plutselig ikke trenger en defensiv midtbanespiller lenger. Men Hoftun har vel en plan (HA HA HA HA) |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 04.03.2011 12:19 Post subject: |
|
|
| Å by på Borges er i seg selv ikke så dumt, er tidspunktet som blir feil. Lukter litt panikk. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2011 12:19 Post subject: |
|
|
Positiv til dette. Selv om vi har en del spillere i samme kategori, så er nok dette uansett et godt kjøp på sikt.
Jeg er usikker på hvilken posisjon RBK ønsker å benytte Borges, men om han blir vurdert som offensiv midtbanespiller, så er han både en forsterkning nå, men også en arvtaker til PCS, som med stor sannsynlighet forlater klubben. Da er det greit å ha arvtakeren innad i klubben.
Om han blir vurdert som hengede spiss (Veigar-rollen), så er han både en spiller som kan gå rett inn på laget, og en spiller som gjør det mindre risikofylt med tanke på Boti Demel. Ved en Demel-flopp er det tynt der fremme.
For et par dager siden fikk Hoftun kritikk for å ikke tenke langsiktig, og da fortjener han ikke å bli kritisert når han faktisk jakter på en spiller som har blitt ønsket av flere her inne.
At man er så sent ute er selvfølgelig synd, men det er uansett ikke utenkelig at man vurderer å vente med Borges til sommeren. Ved å legge inn et bud nå (og få nei), så er Borges klar over interessen fra RBK, og vil muligens være mer interessert i en overgang til sommeren, enn han ville vært ellers. Han har jo bare ett år igjen av kontrakten. Dette er selvsagt bare spekulasjoner. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2011 12:23 Post subject: |
|
|
Det er vel også mulig at RBK har ønsket Borges en stund, men ikke hatt troen på at de kunne få ham billig. Den ryktede landslags-krangelen mellom FFK og Borges kan ha vært det som fikk RBK til å håpe på en lavere salgssum. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.03.2011 12:34 Post subject: |
|
|
Vi kaster inn et bud på flere millioner kroner for en spiller som har 9 mnd igjen av kontrakten sin, og selgende klubb gidder ikke en gang å gå i forhandlinger fordi budet er så lavt..?
Hva forventer klubber egentlig å få for spillerne sine? |
|
| Back to top |
|
 |
|