English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tommy Svindal Larsen
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 00:30    Post subject: Reply with quote

Toom wrote:
Nei, vettu hva.. Synes rett og slett ikke Tommy Svindal er god nok, men kan være enig at Solli ikke har hatt noe veldig god sesong sålangt.

Begynner og tvile på at noen av dere på forumet ikke ser RBK's kamper.. Solli har hatt en god sesong så langt!
Senior

PostPosted: 25.05.2005 07:56    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:

Begynner og tvile på at noen av dere på forumet ikke ser RBK's kamper.. Solli har hatt en god sesong så langt!

Solli har IKKE hatt en god sesong så langt!

Ja, han jobber godt defensivt og henter opp en del baller, men framover er han hjelpesløs.

TomH skriver blant annet at "og kommer til og med til innlegg - noe Skammelsrud ALDRI gjorde" Men en sentral midtbane skal da ikke legge innlegg.

"Han spiller svært sjelden defensive pasninger (bakover). Legg merke til at han stort sett alltid orienterer seg fremover." Dette er rett og slett feil. Han slår sjelden befriende pasninger framover på banen. Han en sen til å vende spillet fordi han ofte fører ballen 10 meter sidelengs istedet for å slå en passning. Nå skal det sies i JGSs forsvar at de offensive bevegelsene hos resten av RBK angrepet kan bli langt bedre, men likevel, han spiller ofte baller som ikke fører framover. I tillegg slår han ofte lange høye baller i kjent Henning Berg stil, noe som RBK bør legge av seg først som sist, spesielt når de presterer så dårlig på hodet som de gjør nå (jfr uttelling på dødball)

"Men, folkene fra kjernen er vel mer opptatt av å bue enn å legge merke til slikt." Jeg er ikke medlem av kjernen og sitter ikke med dem under kamp, men jeg har sesong kort og har vært på alle kampene i år, og den eneste kampen jeg har hørt buing eller piping har vært siste kamp mot molde. Kanskje var det noe på slutten 16. mai, men i kjernens forsvar så tror jeg nok det er mange som skal svare for seg før du gyver løs på dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.05.2005 09:26    Post subject: Reply with quote

"Guds gave til fotballen" er ikke den han en gang var, man han har nok fortsatt et godt europeisk nivå inne. Spørsmålet er om han er verdt å satse på, selv for en kortere periode. Han er som tidligere nevnt, tross alt snart 32 år, og snittalderen på RBK erhøy nok allerede. I tillegg har han vel slitt en del med skader de siste årene, om jeg husker riktig, og skade utsatte spillere er vel ikke det RBK trenger akkurat nå. Men, hvis Bratseth og Perry bestemmer seg for å satse på han, og Tommy vil, skal jeg ønske han hjertelig velkommen. Men Tommy selv skal visst være mest lysten på å fortsette i Tyskland, ifølge han selv..
Vajp
Junior

PostPosted: 25.05.2005 09:54    Post subject: Reply with quote

Nei, no 32-Ã¥ring trenger vi slettes ikke.

Vi får heller prøve å få tak i noe ungt. Hæstad i Start tror jeg kunne blitt ypperlig etter et par år i RBK.

Men om RBK legger seg ut etter han, så kommer hele fotball-Norge til å skrike om at RBK bare stjeler tallentene fra de andre klubbene i Norge.

Men so be it! Hæstad er sikkert sugen på å fortsette i Start nå som det går så bra, men jeg tviler på at han sier nei til RBK uansett.

Får vi Keiko til klubben, så tar nok han med seg et par av ung guttene i Start.

Håper Keiko er trønder til neste sesong!
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 12:38    Post subject: Reply with quote

JonasJHH,
du må sitt på feil side av fotballbanen! Når jeg ser RBK, spiller JGS ballen rett vei stort sett hele tiden....(hehe).

Jeg har vært på Lerkendal èn gang, det var 16.mai i år. Etter at det var gått 15 min av 2.omgang buet fansen/publikum kampen ut. Dette var en pinlig opplevelse!

Last edited by TomH on 25.05.2005 15:08; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 12:42    Post subject: Reply with quote

Ellers legger jeg merke til at det var ingen som kunne nevne noen som har vært bedre enn JGS for RBK i år (bortsett fra Strand og tidvis Stensaas). Da skjønner jeg heller ikke at JGS skal få pepper!
Viser ikke det at problemet til RBK ligger et helt annet sted enn å skifte ut ham med TSL?!
Det er mange her inne på forumet som er patetiske medløpere. Skaff dere en mening basert på egne opplevelser.....

Last edited by TomH on 25.05.2005 15:09; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2005 13:10    Post subject: Reply with quote

TomH næste gang du kommer på Lerkendal så sørg for at få billett til der hvor Rosenborg fansen står og ikke bortesupporterne.
For støtten til laget, specielt fra Kjernen, har været bedre i de sidste par kampe end den har været længe. At nogle få idioter buer af laget kan man, desværre, ikke undgå.
At der ikke kan nævnes nogle spillere der har været bedre end Solli, bortset fra Strand er der et simpel svar på: De har alle været lige dårlige. At Solli er blevet en smule bedre på den centrale plads, vil jeg gerne indrømme, men den centrale midtbanerolle er en af de vigtigste positioner, da omstillingsspillet for det meste igennem den plads. Selvfølgelig er det svært at sætte omstillingsspillet igang når de andre angrebsspillere ikke præsterer 100%. Solli er stadig ikke istand til at udfylde den rolle.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jenssenc
Senior

PostPosted: 25.05.2005 13:49    Post subject: Reply with quote

Siden jeg liker å være ensidig negativ velger jeg å si at kun en mann har vært bra hos RBK i år, og det er Roar Strand. De resterende spillerne har etter min mening alle vært under pari (dette gjelder også JGS) - ergo har ikke JGS vært blant RBKs beste i år. TomH, du baserer dine uttalelser hovedsaklig på TV-bilder, jeg går på Lerkendal - ut fra det du skriver kan det virke som TV formidler en forvridd virkelighet. Jeg mener fremdeles at Sollis manglende spilleforståelse gjør ham til feil valg som sentral midtbanespiller.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 15:19    Post subject: Reply with quote

JENSSENC:
Jeg lurer virkelig på om du er i stand til å bedømme JGS sin spilleforståelse ut i fra de kampene han har spilt for RBK. Han har hatt så mange roller og så mange oppgaver at også han må få tid på seg til å bli kjent med "snarveiene" og de "lure" løsningene i denne foreløpig siste rollen. Generelt er Solli av "eksperter" kjent for å være en klok spiller (uten at vi skal legge for mye vekt på det).
Men:
- er det JGS sin spilleforståelse som svikter eller lagets samlende beveglser som svikter? Du er veldig kategorisk.....
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 15:33    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
JonasJHH,

Jeg har vært på Lerkendal èn gang, det var 16.mai i år. Etter at det var gått 15 min av 2.omgang buet fansen/publikum kampen ut. Dette var en pinlig opplevelse!

Ingen fans som piper ut eget lag. synes de kan holde seg hjemme. satt for en gangs skyld på addidas tribunen 16.mai. har ALDRI hatt en så dårlig opplevelse. Var omringet av høylytte "hjelpetrenere" som kjeftet på alt rosenborg gjorde. Mye bedre å sitte blandt kjernen som faktisk backer opp laget i stedet for å bryte dem enda lenger ned.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 15:41    Post subject: Reply with quote

DESSUTEN:

Jenssenc,
du skriver at ALLE (-Strand) har vært dårlige i år!
Jeg tror IKKE at ALLE spiller dårlig i kamp etter kamp. Det er ikke mulig at flere av norges største talenter og beste spillere i årevis plutselig spiller dårlig hver kamp samtidig. Det som derimot er mulig, er at det SER ut som om alle spiller dårlig fordi LAGETs bevegelser ikke stemmer. Da kan det oppstå situasjoner hvor det spilles en tilsynelatende dårlig pasning, men hvor feilen ligger hos den som ikke tok det løpet som skulle vært gjort osv. Over lang tid vil dette kunne tære på selvtilliten til noen spillere, som kanskje vil vegre seg for å innvolvere seg - men IKKE alle!

Å kjøpe TOMMY SVINDAL LARSEN vil ikke hjelpe på DETTE.

- For meg virker det som om LAGET mangler:
- oversikt over alles bevegelser (evt at noen ikke gjør sine bevegelser,
selv om de i teorien vet hva som skal gjøres).
- Samtidig mangler LAGET vinger, som spiller som RBK-vinger.
- Laget mangler selvtillit.

TOMMY SVINDAL LARSEN vil heller ikke hjelpe på DETTE
(men han kan være en god reserve å ha for JGS).

Last edited by TomH on 25.05.2005 15:48; edited 3 times in total
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 15:44    Post subject: Reply with quote

Thorarildv:
Jepp,
da var vi på samme kamp.
Regner med at du er enig i at publikums oppførsel IKKE hjalp på lagets prestasjoner.
PINLIG var det.
Balder
Proff

PostPosted: 25.05.2005 16:29    Post subject: Reply with quote

TomH: Jeg har ikke vært med på denne headhuntinga etter Perry i det hele tatt, men jeg lurer litt på om denne mangelen på at spillerne har faste bevegelser som de andre spillerne ka forutsi, har noe med mangel på klare, sterke og enkle instruksjoner å gjøre?

Spillerne virker for meg ganske desorienterte utpå der til tider...

Da er spørmålet om det er noen som må skjerpe seg med instruksjonsgivning? Dette kan jo kanskje relateres til "Jo flere kokker, jo mer søl" også...
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 25.05.2005 17:31    Post subject: Reply with quote

Balder wrote:
Fornøyelsesprosess?

Tipper du skjønte hva jeg mente.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.05.2005 17:57    Post subject: Reply with quote

Svindal Larsen avviser ikke Viking
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.12.2005 06:09    Post subject: Reply with quote

Tommy Sindal Larsen berget Odd i år, han hadde vært god å ha på sentral midtbane for RBK også, norges sikreste pasingsfot. Men når RBK takket nei til Tommy tidlig på '90 tallet (90-91) for 70 000 kr, så vil de vel ikke kjøpe han nå...
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.12.2005 00:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er skeptisk til hva en aldrende og stadig mer klysete Svindal Larsen har å bidra med for RBK.
Man kan si hva man vil om Solli, og ja, Ørjan er veldig mye skadet. Men Svindal Larsen løser bare et lite antall problemer på kort tid.
Vi må satse på yngre og bedre krefter enn Svindal Larsen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb