|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:07 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det er Hoftun sin jobb å stake ut den sportslige kursen vår og velge den treneren han mener passer best til å frambringe hans visjoner og i sammen med han finne de spillerne vi behøver. |
PØH! Dette har du ikke noe innsikt i for å kunne påstå. Det er kun Skutle og Svendsen som har innsikt. Du må sende et brev med ditt spørsmål, følge tjenestevei, og kanskje hvis Skulte eller Svendsen har tid vil de svare deg på dette. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.02.2011 14:08 Post subject: |
|
|
Hovedtrener er en ferskvare og skal ikke være den ansvarlige for scouting, salg eller signeringer. Det er derfor vi har en sportslig leder, en stilling utsatt for mindre resultatpress (på banen) enn treners, noe som gjør at man kan ha langsiktighet og strategi rundt utviklingen av laget.
Jönsson kan komme med ønsker, og han bør lyttes til.. men Jönssons jobb er å være en foredler, som får tildelt et mannskap og skal få det beste ut av dem i hans kontraktsperiode. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:08 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Det er greit at du har tatt på deg den 'edruelige' hatten når du går inn for å forsvare Hoftun, perO, men med de kravene du stiller til bevisbyrde for å kunne kritisere en av klubbens sentrale ansatte på et nettforum for supportere, så kunne vi egentlig bare legge ned hele skiten. Tar vi de samme reglene til følge når vi skal vurdere enkeltspillere i de kampene vi ser, så bør man jo helst være trener 3, minst, og helst ansatt i klubben, for hvem vet om ikke Mikael Lustig har blitt drillet spesielt på trening på å støte ultratidlig uten sikring, når vi tror han bare selger seg. Kanskje har Skjelbred spesifikt blitt bedt om å dra ned tempoet og ikke skyte, eller Prica blitt formanet om å satse alt på kraft i avslutningene? Det må jo være lov å trekke enkelte åpenbare konklusjoner basert på flere år med erfaringer, spesielt på en såpass balansert måte som i alle fall mange av brukerne her inne gjør.
Det er helt riktig at vi ikke har innsyn i prosessene rundt Hoftuns jobb til enhver tid, men det vi faktisk kan se noe til, det er resultatene på de områdene Hoftun har ansvaret for i klubben, som spesifikt er spillerlogistikk og kontraktforhandlinger. Her ser vi jo tydelig at vi handler litt for dyrt, selger litt for billig, samtidig som potensielle salgsobjekter mister verdi på grunn av utgående kontrakter. Dette har ingenting å gjøre med hva som i utgangspunktet var kravene i hver enkelt sak. Samtidig er både rot og inkompetanse behørig demonstrert i enkeltsaker som ikke trenger å nevnes spesifikt lenger.
Du hevder at disse tingene skyldes forutsetninger og rammer som er gitt til Hoftun fra eksterne aktører som styre og hovedtrener - med det mener jeg du overforenkler den rollen og det ansvaret sportsdirektøren har i en fotballklubb. Mener du virkelig at Hoftun bare er en slags forhandlingsmaskin som sysselsettes av trener og styre? I så fall kunne det kanskje vært billigere med en fast ansatt advokat? Det er Hoftuns ansvar å gjøre rollen sin til sin egen, og han har hovedansvaret for de resultatene han produserer.
Det jeg synes du har rett i, er at ansvaret for ansettelsen av Hoftun, og veldig mye annet som er litt på skeiva i organisasjonen, må legges på Nils Skutle og styret i klubben. Det er åpenbart at det ikke finnes noen reell fordeling av makt, evaluering av valgene som blir gjort, eller evne til endring i klubben akkurat nå. Det kan faktisk jeg si ut ifra min posisjon helt utenfor alt som har med driften å gjøre, fordi det samlede bevismaterialet som er tilgjengelig for meg oppfattes som stort og entydig nok til at jeg tør å trekke den konklusjonen.
Og jeg trenger faktisk ikke være Nils Skutle for å se det. |
Vi trenger ikke å legge ned selv om vi ikke angriper enkeltpersoner. Får vi kritikken inn i ordnede saklige former, rettet mot de korrekte organer, så blir kritikken serøis. Da kanskje noen vil lese den og vurdere om den bør tas til etteretning.
Som jeg har sagt noen ganger. Jeg vet ikke om Hoftun gjør en god jobb eller ikke for jeg kjenner ikke detaljene. Det er det kun ledelsen i klubben som gjør. Derfor blir kritikken mye bedre hvis den går mot klubben /ledelsen, ikke mot en enkeltperson.
Det er selvfølgelig riktig at Hoftun skal gjøre jobben til sin egen, og han skal også trekke seg hvis han ikke får gjennomslag nok for sine prioriteringer. Problemet for oss å vurdere er selvfølgelig hvor mye han føler han får gjennomslag for. Klubbens dårlige økonomi er jo ikke noe han kan ta ansvare for. Den utviklingen startet lenge før han begynte. Og hovedproblemet her ligger ikke i hans avdeling, men i en overdreven utenomsportslig administrasjon. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:11 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Hovedtrener er en ferskvare og skal ikke være den ansvarlige for scouting, salg eller signeringer. Det er derfor vi har en sportslig leder, en stilling utsatt for mindre resultatpress (på banen) enn treners, noe som gjør at man kan ha langsiktighet og strategi rundt utviklingen av laget.
Jönsson kan komme med ønsker, og han bør lyttes til.. men Jönssons jobb er å være en foredler, som får tildelt et mannskap og skal få det beste ut av dem i hans kontraktsperiode. |
Jepp, han skal lyttes til, og han er ansvarlig for resultatene. Så hvis sportslig leder går mot treners ønske, har ikke trener annet å gjøre enn å trekke seg. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.02.2011 14:11 Post subject: |
|
|
Kanskje en sterkere sportslig leder med visjoner og planer kunne dreid fokus vekk fra administrativ avdeling og rettet fokus mot 11'eren. Kanskje en sterkere sportslig leder hadde gitt Anthony Annan en million til i året i bytte mot fireårskontrakt fremfor tre. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.02.2011 14:13 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Kjære PerO og Kristobal nå må vi se sannheten inn i øynene. Hva har blitt så mye bedre siden toppen i 1999?
|
Jeg har da aldri sagt at noe er bedre i dag enn i 1999, har jeg det? Jeg har derimot fått massiv kritikk fra flere for at jeg mener nedturen som kulminerte i 2005 faktisk startet omkring årtusenskiftet. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:13 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Klubbens dårlige økonomi er jo ikke noe han kan ta ansvare for. Den utviklingen startet lenge før han begynte. Og hovedproblemet her ligger ikke i hans avdeling, men i en overdreven utenomsportslig administrasjon. |
Dette er feil. Selvsagt må Hoftun ta (sin del av) ansvaret for klubbens dårlige økonomi. Naturligvis er administrasjonen for stor, men slett håndtering av spillerlogistikk (kjøp, salg, kontrakter, lønninger) er en minst like viktig årsak til klubbens økonomiske problemer. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2011 14:14 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Hvis Jan Jønson ikke får bestemme hvilke spillere som skal kjøpes, så oppstår 2 scenarioer :
1. Jønnson sier opp i dag
2. han er for svak til å være hovedtrener og må sies opp
Resten av det du sier er det ikke sikkert at er Hoftuns feil. Det er feil, men ansvaret ligger i organisasjonen og må rettes mot leder av organisasjonen. | Nei, PerO, Jönsson skal nok ha sitt ord med i laget, men da innen type spillere som hører hjemme i klubbens langsiktige tankegang om spillestil og spillerroller.
Dvs at hovedtrener har visse rammer og avgrensninger ift valget. Slikt er seff noe en hovedtrener må være inneforstått med før han tiltrer, men slik må klubben styres på lang sikt dersom den skal ha en egen identitet innen spillestil. Det er sportslig leder som er sjef for sportslig avdeling, og som styrer den langsiktige strategien for klubben og lagets utvikling. Trener er utøvende myndighet innen rammene som er gitt. Som Skutle burde vært utøvende for et sterkt og strategisk styre... Hoho..burde vært...
Er det mulig? Javisst er det det. Det er nettopp dette FCK har bevisst gjort, styrt fra høyere hold, de siste 2-3 sesongene. Fra tankspillerne (man nok ville elsket i pottit-Norge) Marcus Allbäck, Ulrik Laursen, etc, til lettbente, tekniske spillere med enorm forflytningsevne, som William Kvist, Pospech, Wendt, Claudemir. Litt knøling mot andre lags knokkelspillere første to sesonger (men vant fortsatt), til de nå er totalt suverene i både spillerkvalitet og resultatmessig i danske ligaen, og sin sterkeste europaprestasjon til dags dato.
Det er akkurat en slik målrettet og forankret endring Knerten og jeg vil ha i tankesettet hos oss også.
Jeg er for øvrig en tilhenger av det nå etablerte "Knerten-postulatet" om hvilke spillertyper vi skal gå etter, hver eneste gang. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 24.02.2011 14:20; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.02.2011 14:14 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Jeg vet ikke om Hoftun gjør en god jobb eller ikke for jeg kjenner ikke detaljene. |
Jarstein-saken fikk vi jo ganske god innsikt i, gjennom rettsdokumentene som ble gjort offentlig, og jeg føler meg trygg på at jeg kan konkludere med at Hoftun gjorde en elendig jobb i forbindelse med kjøpet av Jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:35 Post subject: |
|
|
Finnes det forresten klare bevis, bortsett fra uttalelser til media, for at RBK satset på å kjøpe Sarè?
RBK har vært flinke til å gå ut med navn, samtidig som de jobber med å signere andre spillere. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:56 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Kanskje en sterkere sportslig leder med visjoner og planer kunne dreid fokus vekk fra administrativ avdeling og rettet fokus mot 11'eren. Kanskje en sterkere sportslig leder hadde gitt Anthony Annan en million til i året i bytte mot fireårskontrakt fremfor tre. |
Det er mulig. Og hvis kritikk blir fremlagt uten personangrep og på en saklig måte, så kanskje både han oh andre ledere tenker over hvordan de utfører jobben, og hvordan det blir oppfattet fra utsiden. Godt fremlagt kanskje det til og med kunne bli et argument han kunne bruke for å få ekstra innflytelse.
Ikke noe blir oppnådd med å hevde folk er udugelige og at det burde vært skuddpremie på dem.
Saklig og konstruktiv kritikk derimot kan kanskje få gjennomslag. Så spørs det om dette forumet skal være et sted å få ut frustrasjoner, eller supporternes måte å få frem ros og ris på en saklig måte..... |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:57 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Dette er feil. Selvsagt må Hoftun ta (sin del av) ansvaret for klubbens dårlige økonomi. Naturligvis er administrasjonen for stor, men slett håndtering av spillerlogistikk (kjøp, salg, kontrakter, lønninger) er en minst like viktig årsak til klubbens økonomiske problemer. |
Selvfølgelig har han en del av skylden, men ikke i nærheten av å være hovedårsak så han bør være skyteskive. Det er igjen styret og daglig leder. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.02.2011 14:57 Post subject: |
|
|
Hoftun bekreftet selv at Saré fortsatt var på ønskelista for kort tid tilbake. Hoftun og RBK er kjent for å ukke uttale seg før ting er veldig klart, så jeg vil tro - uten noe absolutt uttalelse - at Saré og Koné var midtbanespilleren og spissen som sto øverst på lista. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kamelot78 Junior
|
Posted: 24.02.2011 14:58 Post subject: |
|
|
Nei, det finnes ikke noen klare bevis for at RBK satset på å kjøpe han nei. Men at de bare sier at de er ute etter ham offentlig men i realiteten jobber hardt på en helt annen spiller/spillere. Vi kan jo håpe at det er slik men jeg begynner strekt å tvile på det... |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 14:59 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Nei, PerO, Jönsson skal nok ha sitt ord med i laget, men da innen type spillere som hører hjemme i klubbens langsiktige tankegang om spillestil og spillerroller.
Dvs at hovedtrener har visse rammer og avgrensninger ift valget. Slikt er seff noe en hovedtrener må være inneforstått med før han tiltrer, men slik må klubben styres på lang sikt dersom den skal ha en egen identitet innen spillestil. Det er sportslig leder som er sjef for sportslig avdeling, og som styrer den langsiktige strategien for klubben og lagets utvikling. Trener er utøvende myndighet innen rammene som er gitt. Som Skutle burde vært utøvende for et sterkt og strategisk styre... Hoho..burde vært...
Er det mulig? Javisst er det det. Det er nettopp dette FCK har bevisst gjort, styrt fra høyere hold, de siste 2-3 sesongene. Fra tankspillerne (man nok ville elsket i pottit-Norge) Marcus Allbäck, Ulrik Laursen, etc, til lettbente, tekniske spillere med enorm forflytningsevne, som William Kvist, Pospech, Wendt, Claudemir. Litt knøling mot andre lags knokkelspillere første to sesonger (men vant fortsatt), til de nå er totalt suverene i både spillerkvalitet og resultatmessig i danske ligaen, og sin sterkeste europaprestasjon til dags dato.
Det er akkurat en slik målrettet og forankret endring Knerten og jeg vil ha i tankesettet hos oss også.
Jeg er for øvrig en tilhenger av det nå etablerte "Knerten-postulatet" om hvilke spillertyper vi skal gå etter, hver eneste gang. |
Hvis du tror at Ståle Solbakken lar seg overkjøre i avgjørelser om spillerkjøp, tror jeg du tar helt feil. En så ambisiøs trener har siste ordet. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.02.2011 15:00 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Selvfølgelig har han en del av skylden, men ikke i nærheten av å være hovedårsak så han bør være skyteskive. Det er igjen styret og daglig leder. |
Spillerlogistikk tilhører sportslig avdeling. Leder for Sportslig avdeling bærer ansvaret for sine prestasjoner der, og strengt tatt for ALT som ligger under Sportslig avdeling.
STYRET har ansvar for HVEM de satte i rollen, men sin egen utførelse av den får han ta ansvaret for selv. Nå syns jeg du er på bærtur med unnskyldningene dine for ham. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 15:03 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jarstein-saken fikk vi jo ganske god innsikt i, gjennom rettsdokumentene som ble gjort offentlig, og jeg føler meg trygg på at jeg kan konkludere med at Hoftun gjorde en elendig jobb i forbindelse med kjøpet av Jarstein. |
Som jeg skrev i et annet innlegg. Alle som leste den kontrakten må ta skyld. Og hvis ikke RBK har en god nok advokat til å sjekke slikt ligger skylden på Hoftun og Skutle uten tvil. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.02.2011 15:08 Post subject: |
|
|
Selv en trener som Mourinho får ikke bestemme spillerkjøp i klubber som Inter og Real Madrid da det er Branca og Valdano som har ansvaret for det. Mourinho har jo senest nå i vinter kranglet med Valdano fordi han ikke fikk en ny spiss da Valdano i utgangspunktet mente at Benzema var god nok i skadefraværet til Higuain. Et kompromiss ble inngått når Adebayor ble hentet på lån. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 15:08 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Spillerlogistikk tilhører sportslig avdeling. Leder for Sportslig avdeling bærer ansvaret for sine prestasjoner der, og strengt tatt for ALT som ligger under Sportslig avdeling.
STYRET har ansvar for HVEM de satte i rollen, men sin egen utførelse av den får han ta ansvaret for selv. Nå syns jeg du er på bærtur med unnskyldningene dine for ham. |
Det er korrekt at alt ligger under sportslig avdeling, og den blir ledet av Hoftun. Men skal han gå av for valg av spillere anbefalt av hovedtrener som ikke er ansatt her lenger i dag?
Skal han gå av fordi klubben har for lite midler til disposisjon?
Skal han gå av hvis spillere forlanger for høy lønn for å forlenge kontakten?
Jeg prøver å illustrere at det er mye innenfor dette ansvaret som han ikke nødvendigvis er herre over, og at han faktisk kan ha gjort en god jobb selv om en spiller flopper....
Men som gjentatt en del ganger. Jeg har ikke innsikt nok til å avgjøre om han gjør en god eller dårlig jobb. Og det tror jeg heller ingen andre her har.
Men vi har innsikt nok til å avgjøre at klubben ikke har gjort det godt nok. Og det kan vi kritisere på en konstruktiv måte, så kanskje det blir lyttet til. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 15:10 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Selv en trener som Mourinho får ikke bestemme spillerkjøp i klubber som Inter og Real Madrid da det er Branca og Valdano som har ansvaret for det. Mourinho har jo senest nå i vinter kranglet med Valdano fordi han ikke fikk en ny spiss da Valdano i utgangspunktet mente at Benzema var god nok i skadefraværet til Higuain. Et kompromiss ble inngått når Adebayor ble hentet på lån. |
Det er nok sportsdirektører som prøver på det. Og resutatet..... ta en opptelling på hvor mange klubber Mourinho har trent de siste 10 årene..... Og som du sier, et kompromiss ble inngått. Hadde det ikke blitt det, så hadde en av de to vært borte i dag.... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.02.2011 15:12 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Vi trenger ikke å legge ned selv om vi ikke angriper enkeltpersoner. Får vi kritikken inn i ordnede saklige former, rettet mot de korrekte organer, så blir kritikken serøis. Da kanskje noen vil lese den og vurdere om den bør tas til etteretning.
Som jeg har sagt noen ganger. Jeg vet ikke om Hoftun gjør en god jobb eller ikke for jeg kjenner ikke detaljene. Det er det kun ledelsen i klubben som gjør. Derfor blir kritikken mye bedre hvis den går mot klubben /ledelsen, ikke mot en enkeltperson.
Det er selvfølgelig riktig at Hoftun skal gjøre jobben til sin egen, og han skal også trekke seg hvis han ikke får gjennomslag nok for sine prioriteringer. Problemet for oss å vurdere er selvfølgelig hvor mye han føler han får gjennomslag for. Klubbens dårlige økonomi er jo ikke noe han kan ta ansvare for. Den utviklingen startet lenge før han begynte. Og hovedproblemet her ligger ikke i hans avdeling, men i en overdreven utenomsportslig administrasjon. |
Hvordan i alle dager bedrer det kritikken hvis den rettes mot klubben/ledelsen i stedet for enkeltpersoner som sportslig leder Hoftun, styreleder Svendsen eller direktør Skutle? Det reduserer jo faktisk kritikken til en heller banal oppsummering av hva som er galt, ala "Oi, nå har jammen laget blitt skikkelig mye dårligere på ett år, her må Rosenborg gjøre noe." Eller "Nå må Rosenborg satse mer på elleveren." Det er mulig det er mere saklig, teknisk sett, men nå sitter ikke vi i noen posisjon der vi faktisk skal avgjøre fremtiden verken til Hoftun, Skutle eller noen andre. Når det gjelder leseverdigheten, så lurer jeg på hvem som egentlig skal gidde å lese et debattforum som av saklighetshensyn kommer kun med generell kritikk.
Det jeg, i alle fall, er interessert i å lese her på forumet når det gjelder problemene i klubbdrift er meninger om hvordan man kunne ha endret på ting som er galt, eller eventuelt også teorier om hva som egentlig gikk galt. Dette er mer eller mindre umulig å komme med hvis man ikke skal kunne spekulere i hvilke enkeltpersoner som står bak hendelsene. For eksempel vil jeg vite hvorfor laget har blitt skikkelig mye dårligere på ett år, og siden noen absolutt sannhet aldri kommer til å komme fram, så må jeg nøye meg med velbegrunnede spekulasjoner om årsakssammenhenger. Blant annet synes det relativt åpenbart for meg at Hoftun må ta ganske mye skyld for dårlige økonomiske resultater i sportslig avdeling
Denne diskusjonen foregår åpenbart i feil tråd, da jeg er relativt lite sikker på at akkurat Sarés overgang til Cluj er noe Hoftun spesielt kan lastes for. Hvis Cluj ville betale 2 millioner euro, og Anderlecht ikke ville selge for mindre, så er jo det en helt annen sak. Jeg stiller meg likevel litt spørrende til at "Rosenborg" klarer å vente ut seg selv i forhandling etter forhandling, når selv spilleren var klar på hvor han ville. Generelt sett. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.02.2011 15:13 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Hvis du tror at Ståle Solbakken lar seg overkjøre i avgjørelser om spillerkjøp, tror jeg du tar helt feil. En så ambisiøs trener har siste ordet. |
Men dette er det jo bare Skutle og Svendsen som kan ha innsikt i. Har du fulgt tjenestevei og sendt brev? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.02.2011 15:28 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Det er korrekt at alt ligger under sportslig avdeling, og den blir ledet av Hoftun. Men skal han gå av for valg av spillere anbefalt av hovedtrener som ikke er ansatt her lenger i dag?
Skal han gå av fordi klubben har for lite midler til disposisjon?
Skal han gå av hvis spillere forlanger for høy lønn for å forlenge kontakten?
|
Igjen, ansvaret starter øverst. Spissformulert ift det første punktet ditt; ja. Men selvfølgelig skal han ikke gå av pga én spiller. Men det er ikke kun én spiller er det vel? Det er en helvetes mange spillere, forholdsmessig. Og disse kostet overdrevne summer i innkjøp (og antagelig lønn), og da bringer det oss til neste punkt.
Klubben har lite midler ja. Hovedansvaret ligger på de som skal generere inntekter og kontrollere utgifter. Men det er også en av oppgavene til Hoftun, sammen med folk i marked, etc etc. LAGET skal generere inntekter. Gjennom prestasjoner. Gjennom at spillere vi henter inn smart, utvikler seg, har lang nok kontrakt, og skaffer oss overskudd vi investerer i nye når de selges med fortjeneste. Men der har han feilet. Vi er ikke i en posisjon for vi sitter på potensielle gullgruver ved videresalg. Vi har hentet dyre spillere (flere!) som flopper og/eller er for gamle til videre foredling og salg. De fleste (og viktige) spillerne har kontrakter som går ut samtidig, og kontraktene har ikke lang nok varighet.
Nei, han kan nok ikke regne med å få forlenget med alle de viktige. Spillere er enkelt sagt pengetøser uten like. Men han har også konsekvent holdt seg til 3-årskontrakter der det burde vært lenger (stort sett alle av de bedre spillerne, og også der det aldri burde vært mer enn 1-års (Jamtfall). Det virker også som man prøver seg på en slags tullete sparing der man venter i det lengste med å fornye, for da slipper man jo å betale ny og høyere lønn "med en gang". Så blir det brått noen "oooops" når den "strategien" feiler...gang på gang.
Så dette er ikke Saré alene. Dette er Saré, dette er Bjärsmyr, Winsnes, Olsen, Moldskred, Nordberg, etc etc etc, dette er null synlig plan over noe som helst han foretar seg. Dette er alle-egg-i-en-kurv handlemåten hans, dette er beslutningsvegringen når potensielle gullgruver leggers i hendene på ham (Hajsafi etc), dette er at vi her allerede i 2009 så at 19 av 24(? var det ikke) spillere hadde kontrakter som gikk ut 31.12.2010 eller 31.12.2011. Hvordan blir matematikken når man må resignere så mange spillere samlet? Bør en SD kanskje tenke litt økonomi, og vurdere utgift til inntekts erhvervelse på et tidligere tidspunkt også?
Hva er du ute etter egentlig? Du får ikke de "bevisene" du vil ha vettu, for du får ikke se Outlooken til Skutle og Hoftun.
For meg personlig (og ja, da bare meg) så er alt dette ovenfor uansett kun tillegg oppå min totale forakt for hele fyren, for måten han ålte seg med brun nese, ved hjelp av Die Alte Kameraden, inn i en stilling han ikke hadde noen forutsetninger for, i en klubb han påstår han bryr seg om.
Du har så langt vært et friskt tilskudd til forumet, selv om neppe noen av oss stoler helt på hvor vi har deg (fra), men her har du så lite is under føttene at du ligner mer på en wannabe Jesus enn Johann Olav Koss. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.02.2011 16:05 Post subject: |
|
|
Målet mitt har hele tiden vært å prøve å gjøre diskusjonen seriøs. Ditt innlegg er f.eks en strålende beskrivelse og kritikk av hva som er gjort feil av klubben de siste årene. Uten peronangrep kunne det nok ha blitt tatt virkelig seriøst hvis det blir lest av noen fra klubben, eller en journalist som vill skrive en god artikke om RBK.
Med personangrep vil de ansvalige overse det, og en journalist ville lage overskriften "fansen vil kaste Hoftun" og glatt ignorere de problemene du beskriver....
Resultatet kunne bli en nu SD som må jobbe i samme organisasjon, med de samme rammene som Hoftun.
Er det hva du vil oppnå? Jeg vil heller se at kritikken blir tatt på alvor og at klubben reorganiserer seg og på den måten blir mer effektiv og får mer penger til sportslig satsing....
Så får styrets og daglig leders vurdering av hvem som gjør en god nok jobb bli avgjørende for hvem som må gå og hvem som får bli. Jeg tror ikke noen her på forumet har nok innsikt til å avgjøre det.... |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.02.2011 16:22 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Så får styrets og daglig leders vurdering av hvem som gjør en god nok jobb bli avgjørende for hvem som må gå og hvem som får bli. |
Du mener at de skal evaluere seg selv? Da blir det nok mange som må gå, tenker jeg. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |