View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Juch Veteran
|
Posted: 02.02.2011 16:27 Post subject: |
|
|
Reglene/tipsene om sitering er slett ikke uskrevne, se her.
Virker forøvrig som om mange av de nye ikke har lest denne tråden. |
|
Back to top |
|
 |
Kamelot78 Junior
|
Posted: 02.02.2011 16:55 Post subject: |
|
|
Jeg har skjønt det nå
Nå kan vi snakke om Tore igjen, eller så kan vi kanskje la den synke etter som Tore sannsynligvis ikke er noe objekt for oss?
Torbjørn: Hvor lang tid tok det å skrive det spørsmålet?
 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.02.2011 16:58 Post subject: |
|
|
Lang nok tid til å foreta en antagelse om hvorvidt jeg skulle sitere eller ikke  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 02.02.2011 17:05 Post subject: |
|
|
Vi driter i Tore Regulering. Synes ikke vi skal handle noen andre stoppere nå før vi har funnet ut om de vi har er for dårlige eller ikke. Wangberg påstår jeg allerede er bedre. Nærmest helt overbevist.
Dvs. si at jeg synes vi ikke trenger å se etter stopper før i sommer. Og da prøve oss på en annen type stopper enn Regulering. En raskere, på tross at jeg merkelig nok ser på han mer som en rask stopper enn det motsatte(treg og/eller kompromissløs, god på hodet etc), men han er ikke rask... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.02.2011 18:19 Post subject: |
|
|
Jeg er ekstremt uenig i 50% av det du sier. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 02.02.2011 18:32 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...191717.ece
VIF vurdere Riise og Reginiussen, og RBK er etter det Aftenposten erfare ikkje med i kampen om Reginiussen.
Litt off-topic, men om VIF hente begge de to, skal vi henta bra med kvalitetsspillerar for å ha den beste stallen i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 02.02.2011 18:35 Post subject: |
|
|
synk, vær så snill! SYNK!!! _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 02.02.2011 19:14 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg er ekstremt uenig i 50% av det du sier. |
Det er litt forskjell å si "jeg er halvveis enig med deg" og å si det du sier, men jeg er fortsatt nokså enig med meg selv, på tross at du gjorde meg litt usikker her nå. Argumentér! For det der var i motsetning til mitt, et dårlig innlegg... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.02.2011 19:21 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Wangberg er flink, men når en spiller som fortsatt er i stor grad er uprøvd og ennå ikke har sitt definitivte gjennombrudd regnes som vår beste stopper, så bør det ringe det som er av alarmklokker hos de fleste. Det er er en forventning og et nivå hverken han, klubben eller vi bør akseptere.
La han for all del satses på for å bli (den snarlige) framtidens store stopper, men han bør ha en stjerne ved siden av seg til å bære børen nå.
Og han kan glemme å bli sportsdirektør om 15 år! |
Sånn. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 02.02.2011 19:37 Post subject: |
|
|
Wangberg har jo imponert lenge. Han ble banens beste da han fikk spille i 0-0 kampen borte mot Viking i 2009. Han har slitt litt med skader etc etter det, men viser jo nesten hver gang at han er god når han får spille.
En "stjerne" som du etterlyser har vi forsåvidt i Jon Inge Høiland, ingen kan nekte for at han har vært god for Stabæk som midtstopper i Tippeligaen. Han har fart. Er gammel og en "ringrev", som Simen sa det selv.
Det er da min mening om å se an først i sommer, hvordan ståa egentlig er, kommer inn. Jeg håper det satses på Simen uansett.
Du kan fortsatt være like mye uenig, jeg er forsåvidt 50% ekstremt uenig i det du sier og. Så min mening forblir stående enn så lenge, til det kommer et godt argument på hvorfor vi ikke skal prøve å gi de vi har en sjanse. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.02.2011 20:23 Post subject: |
|
|
Bare det å nevne Høiland som "stjernen" legger lista så lavt for meg at det er helt utrolig vi snakker om samme klubb. Jon Inge Høiland anno 2004, oh yes. 2011? Jeez... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.02.2011 21:00 Post subject: |
|
|
Høiland som stjerne høres ikke videre bra ut nei, men Høiland er absolutt en habil forsvarsspiller som var på landslaget senest i fjor.
Ikke det at jeg er enig i signeringen av en 33 år gammel spiller med den beste tida bak seg, men jeg fastholder påstanden om at laget RBK ikke nødvendigvis er så veldig svekket som enkelte tror. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.02.2011 21:19 Post subject: |
|
|
Hvordan du kan mene at et lag ikke blir svekket av de to- tre beste spillerne forsvinner uten å erstattes blir uforståelig for meg. Henter vi en bra spiss og en bra defensiv spiller så kan vi begynne å snakke. Wangberg er en spiller uten definitivt gjennombrudd enda. Etpar bra treningskamper gjør ingen forskjell i så måte. Han må bevise igjennom en hel sesong før man kan si at han holder nivået . Alt annet er ønsketenkning. Stadsgaard er erstattet av en eldre og dårligere spiller. Annan er en av de beste spillerne i tippeleauge ever og er ikke erstattet. Iversens egenskaper som spiss er erstattet av en spiss som har vært nærmere en rullator enn toppscorerpotensiale de siste par årene.
Mulig jeg begynner å høres ut som en ufrivillig Senador.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 02.02.2011 21:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.02.2011 21:32 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | som var på landslaget senest i fjor. |
Greia er vel at dette er alt annet enn et kvalitetsstempel for meg. Så mye RÆL i Norge som har landskamper... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.02.2011 21:51 Post subject: |
|
|
Det er riktig. Men Høiland er en habil forsvarsspiller i hvert fall.
Jeg tror man ikke skal drive å bare forholde seg til hva som var, trekke fra solgte spillere og legge til kjøpte spillere. Det er mer sammensattt enn som så.
Spillere har ulike kvaliteter og passer på ulik måte sammen i et lag.
Der Stadsgaard og Demidov begge to var rimelig nonsjalante til tider og ikke var spesielt bra i lufta noen av dem, så kan kanskje Høiland/Wangberg til sammen unngå tullefeil og rydde bedre unna i duellene selv om de hver for seg er svakere spillere enn de to som har dratt.
Annan er en av de beste spillerne RBK har hatt, og det blir spennende å se hva som skjer uten ham. Men for alt man vet kan RBK bli giftigere i overgangsspill og angrepsspill generelt uten en typisk ryddegutt på midten.
Moldskred var tidvis skrekkelig dårlig i fjor, mens Prica var noe skadeplaget. I år kan det hende at Moldskred scorer 15 mål og Prica minst det samme. Om Skjelbred finner en bedre rolle enn de siste årene kan laget heve seg til tross for at Iversen har dratt til England.
For all del, jeg ser helst at vi henter et par-tre nye spillere, men jeg er ikke uten videre med på at RBK som lag trenger å være så svekket selv om det forsvinner gode spillere.
Vi erstattet ikke alle de gode spillere som forsvant fra RBK etter 1992, 1993, 1994 og 1995-sesongene med åpenbare forsterkninger heller, men vi ble ganske gode likevel. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 02.02.2011 23:19 Post subject: |
|
|
Kort. Spillere kan utvikle seg. Men må óg si: Veldig enig med kristobal - i ALT. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 02.02.2011 23:32 Post subject: |
|
|
 _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.02.2011 00:09 Post subject: |
|
|
Veldig mange skriver som om det å erstatte spillere som forsvinner handler om å kjøpe fra andre klubber og/eller fra andre land. Det er vel fullt mulig å erstatte spillere som forsvinner med andre i egen stall, juniorspillere som tas opp i A-stallen etc.?
Jeg vil langt på vei, iallfall foreløpig, påstå at Demidov er erstattet av Wangberg  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.08.2012 00:28 Post subject: |
|
|
Har aldri blitt veldig imponert av den fyren. Men er i grunn bedre enn Rønning og Wangberg. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 03.08.2012 00:30 Post subject: |
|
|
Fett! Vi er gode på å utvikle midtstoppere. Kommer han tilbake til gamle høyder blir han god for oss.  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
|
Hehe, enig med deg Kjello.
Reginiussen-Strandberg er norges beste stopperpar, selv forran Hovland og spyklysa. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
|
|
Er han rask? Husker ikke helt, men så lenge Rønning og wangberg er ute, så er jeg happy |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2012 00:32 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk er at han er litt klønete, men han har dominert i denne ligaen tidligere - så velkommen! |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 03.08.2012 00:32 Post subject: |
|
|
Jeg er happy. Milevis bedre enn både PVR-dekoderen og Wangberg. Tror også han vil utfylle Strandberg fint.
EDIT: Og vi betaler vel ikke 20 mill denne gangen... |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.08.2012 00:41 Post subject: |
|
|
Dette er rett og slett veldig, veldig, veldig, veldig gode nyheter dersom det stemmer.
Hoftun (eller Thorbjørnsen dersom han slår til!) har gjort en bra jobb  |
|
Back to top |
|
 |
|