English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 260, 261, 262  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sau1
Proff

PostPosted: 01.02.2011 22:58    Post subject: Reply with quote

Abbath wrote:
Goran Ljubojevic er fristilt fra AIK, og kan skrive under for ny klubb. Kanskje ikke helt det vi er på utkikk etter, men har ikke så aller verst "track record" og er bare 27 år.

http://fotboll.expressen....s-fran-aik

Lolz
gm
Veteran

PostPosted: 01.02.2011 23:02    Post subject: Reply with quote

Dag Riisnæs ja Kristobal. Han må ha gjort seg noen tanker i ettertid. Han kunne fått en strålende karriere her i Skammelsrudrollen. Han fikk jo nærmest tredd skjorta til Sverre Brandhaug over hodet, men sa nei. Tabbe. Forresten mye bra av Rosenborg i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 00:06    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Farnerud - nei takk - for gammel.

Og liker ikke snakket om at Henriksen skal ta over Annan-rollen. Vil ha han på samme posisjon som forrige sesong da han scoret såpass med mål, mange viktige også.

I.o.m. at Janne har ny formasjon så kommer nok ikke Markus til å få den samme posisjonen som i fjor (har ikke sett hvordan han opptrer på banen, men på papiret). Kan hende det blir to defensive midtbaner ala Tettey - Annan. Og Tettey hadde ikke akkurat måltørke i den posisjonen.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 00:20    Post subject: Reply with quote

Angående de 2 "mystiske" uruguayanerne... Er det for optimistisk å tro at en spiller på U21-landslagsnivå kan være aktuell for RBK ?

Følgende spillere som var i aksjon i siste kamp spiller fortsatt i hjemlandet:
Camilo Mayada, Danubio, 20 år, midtbane
Guzman Pereira, Montevideo Wanderers, 19 år, midtbane
Angel Cayetano, Danubio, 20 år, midtbane
Matias Vecino, Central Espanol, 19 år, spiss
Matias Jones, Danubio, 19 år, spiss
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 00:30    Post subject: Reply with quote

Blir nok en vurderingssak hvor mye de vil bruke på hver posisjon. Finnes både dyre og billigere alternativer både på midtbane og spissplass.

Hvem de ser etter på spissplass sier de meget lite om, hviket erfaringsmessig betyr at de forhandler med en eller flere der.

NÃ¥r det gjelder midtbanespiller har vi alternativer i alle prisklasser:

15 Kara
(for dyr, og med tanke på at TIL heller drukner enn å selge spillere så er det heller usannsynlig.)

10 Hauger
(vil til utlandet, så tvilsomt. Men vennskapet med Janne er bra, så en skal aldri si aldri.)

8-10 Sare
(var antydet 12-14 mill før overgangsvinduet stengte, men er sannsynligvis en god del lavere nå. Han vil gjerne hit, så tror ikke lønn blir noe problem)

5-6 Farnerud
(Virker som alle parter synes tanken er ok, utenom dama til pontus som vil tilbake til Frankrike. Stabæk får penger, Pontus vil og RBK teller på knappene.)

3 Nordkvelle
(Er vel egentlig bare Janne som er hypp på dette, men det kan fort bli en ok løsning hvis vi må blåse av resten på en SKIKKELIG bra spiss.)

Itillegg har vi disse uruguayanerne det snakkes om. Hører det snakkes om Pereyra, men han har vel skrevet under for Parma fra neste sesong. Eller?

Andre faktorer som evt. ny midtstopper/Riise++ må også taes med i vurderingene når det velges hvem vi skal satse på.

RBK har en fastsatt pott å bruke, og da velges nok midtbanespilleren/evt. midtstopper etter hvor mye penger som er igjen etter at den nye spissen er klar. (Siden det virker som vi har mange flere strenger å spille på når det gjelder å finne ny midtbanespiller)

Tiden får vise hva vi får, men sjansene er ihvertfall mye større nå til å få noe bra nå som vi har fått litt større handlefrihet og nærmest har enerett på overgangsmarkedet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Awesome
Rutinert

PostPosted: 02.02.2011 00:34    Post subject: Reply with quote

Vi er vel den største klubben som fortsatt har åpent vindu? dette er jo en ultra fordel. mulig jeg tar feil? korriger meg gjerne.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 00:35    Post subject: Reply with quote

Nei. Det er åpent i f. eks. Russland.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 02.02.2011 00:38    Post subject: Reply with quote

aha, ok takk. men er det noen reel konkurranse? vet om mange store klubber der, men hva er mest attraktivt om dagen? Russland vs. Norge?

Tror forresten at neste inn blir Saré.
thoves
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 00:40    Post subject: Reply with quote

Russerne med sine rubler og Sverige med f.eks Elfsborg som satser neste sesong har fortsatt åpent.
Back to top
Kamelot78
Junior

PostPosted: 02.02.2011 00:41    Post subject: Reply with quote

andost4 wrote:
Vi er vel den største klubben som fortsatt har åpent vindu? dette er jo en ultra fordel. mulig jeg tar feil? korriger meg gjerne.

Vi må ennå konkurrere mot klubber fra Spania, Italia, Tyskland, Frankrike og Skottland fram til midnatt.

I går ble overgangsvinduet stengt kun for England og Danmark.

Edit: For klubber fra Spania, Italia, Tyskland, Frankrike og Skottland så kan de fortsatt handle spillere, overgangsvinduet stenger ved midnatt 02. februar, altså må vi vente enda ett døgn...

http://en.wikipedia.org/w...fer_window

Last edited by Kamelot78 on 02.02.2011 00:46; edited 1 time in total
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 00:44    Post subject: Reply with quote

Feil! Alle disse stengte i går. Var blant annet derfor overgangen til Ujah ikke gikk igjennom.

Var også en sak om en overgang i tyskland som ikke gikk igjennom pga krøll med en faxmaskin som gjorde at de ble 12 minutter forsinket.

Ikke hør på Wikipedia.
Back to top
Kamelot78
Junior

PostPosted: 02.02.2011 00:52    Post subject: Reply with quote

Ikke hør på Wikipedia.[/quote]

Okey. Var det jeg trudde skjønner du, har aldri opplevd at de landene hadde overgangsvinduet 2 døgn lenger. Hvorfor skulle de det? Men når du hører det fra en og i tillegg sjekker Wiki så...

Vet også at det står mye rart på Wiki.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.02.2011 00:56    Post subject: Reply with quote

trondhb: Camilo Mayada trenger kanskje ikke være det dummeste tipset hvis vi er i stand til å hente U20-landslagsspillere nei. Mayada var på prøvespill i Groningen i fjor på denne tida sammen med David Texeira (spiss).

http://www.fcgroningenonl...;Itemid=28

Men det er nok Miguez som er den typiske defensive midtbanespilleren i klubben hans i Uruguay.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
thoves
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 01:03    Post subject: Reply with quote

Kan noen si meg hvem det er tenkt at Riise skal ta plassen til hvis han kommer.. ?

Moldskred?

Synes Morten har vært pigg hittil, så er vel ikke på plassen hans vi bør legge kronene vi har til rådighet. Eller hva er det jeg overser her?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.02.2011 01:09    Post subject: Reply with quote

Greit å ha noen flere valg, men ut fra dagens startoppstilling er det vel Jamtfall han er tenkt som erstatter for. Men selv Jamtfall var ganske bra i dag. Dog kan vi ikke regne med at det flyter som i dag hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 01:13    Post subject: Reply with quote

thoves, begynner å se at vi egentlig ikke mangler så mange i det hele.
Kanskje en rask stopper og en target-spiss som kan utfordre/erstatte Prica?
Konkurranse om plassene bør det jo være, så utfordrere med videresalgspotensiale kan vi satse på uansett hvor på banen de spiller.
Skal man opp på 7-8 mill. bør det være en med klokketro på videresalgspotensiale.
Feks 20-årige Sare på 4-års kontrakt.
Til 2-3 mill kan spillere som Hauger være interessante.
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.02.2011 01:24    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Kan noen si meg hvem det er tenkt at Riise skal ta plassen til hvis han kommer.. ?

Moldskred?

Synes Morten har vært pigg hittil, så er vel ikke på plassen hans vi bør legge kronene vi har til rådighet. Eller hva er det jeg overser her?

En skal huske på at Moldskred var pigg sist vinter også uten at det ga seg utslag i godt seriespill ,men kan vi få noe mer spennende enn Riise av tilsvarende kvalitet så er det absolutt å foretrekke.
Back to top
Kamelot78
Junior

PostPosted: 02.02.2011 01:25    Post subject: Reply with quote

En spiss av kvalitet må vi få inn. Vi har en skadeplaget Prica og blir han langtidsskadet sliter vi noe voldsomt. Og en midtbanespiller i tillegg til Saré ville ha hjulpet på.

Er så spent nå at jeg holder på å sprekke... Slår aldri feil det Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 01:35    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Til 2-3 mill kan spillere som Hauger være interessante.

25 år og fast på landslaget. Jeg er villig til å strekke meg til 7-8 mill. Selv om han kun har 1 år igjen av kontrakten.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 02.02.2011 01:37    Post subject: Reply with quote

Kamelot78 wrote:
Er så spent nå at jeg holder på å sprekke... Slår aldri feil det Smile

Spent? Er redd jeg..
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.02.2011 02:32    Post subject: Reply with quote

5 mill går grensa mi på Hauger.
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 02.02.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2sporten.no/...04572.html

Tore R. er tilbake i Norge, og skal nok finne seg en Norsk klubb å spille for. Tromsø har fått kjøpenekt, så da må jo vi være en av alternativene i tillegg til Molde som fikk midtstopperen sin skadet i kamp her om dagen.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 02.02.2011 10:13    Post subject: Reply with quote

Dette er allerede tatt opp i Tore Reginiussen tråden. Men siden du først postet her vil jeg påpeke at det er snakk om ett lån i første omgang. Utover det viser jeg til Tore Reginiussen tråden.
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 02.02.2011 10:26    Post subject: Reply with quote

BH Riise kan spille i både kantrollen og i den "kantrollen" som skjærer inn. Vil tro at han, gitt hans erfaring (i hvert fall på treningsfeltet) fra England, er god nok til å spille sentral midtbane i Tippeligaen også.

Mye positivt i går, selv om jeg bare hadde mulighet til å følge med tidvis. Hadde vært morsomt med et godt år for Moldskred. Da er han en super makker til Prica. Og i tillegg har vi jo Bakenga, som jeg tror får en fin sesong.

Wangberg virker å ha tatt nye steg, og Henriksen har, som flere har nevnt, utviklet seg videre. Spesielt hurtigheten virker å være bedre. En midtbanespiller og en spiss inn, ja da vinner vi TL greit vil jeg tro. Men i Europa blir Wangberg - Høiland smågutter, det er jeg ganske sikker på.
bennyboy
Senior

PostPosted: 02.02.2011 10:54    Post subject: Reply with quote

andost4 wrote:
aha, ok takk. men er det noen reel konkurranse? vet om mange store klubber der, men hva er mest attraktivt om dagen? Russland vs. Norge?

RUSSLAND med store bokstaver. De kan jo tilby lønninger 7 ganger i snitt så høyt som det vi kan her i Norge.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 260, 261, 262  Next
Page 101 of 262

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb