View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
thoves Veteran
|
Posted: 18.01.2011 00:26 Post subject: |
|
|
Ser forresten at Kone's uttalelser om evt. retur til Norge ble gjort i forgårs til en rumensk avis.
Når en tenker på at Hoftun idag sier "ingen kommentar" om Kone, og samtidlig offisielt sier at de jobber med 2 konkrete navn inn så tyder vel det meste på at Kone kommer tilbake, og at dette har blitt mer eller mindre avklart de siste 2 dagene. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 18.01.2011 00:26 Post subject: |
|
|
Ikke helt sikker på hva jeg mener om Kone tilbake til RBK, men måtte tenke på CL-kampen på Mestalla. Der ble det ganske mange bom
http://www.youtube.com/wa...0JnRVHYMwk |
|
Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
Posted: 18.01.2011 00:52 Post subject: |
|
|
Når jeg så på det klippe fra Valencia kampen så skulle jeg ønske at vi hadde hatt en Hirchfeldt i like godt slag bakerst mellom stengene i RBK.
Tror ikke Ôrlund kan varte opp med slike redninger som Hirchfeldt gjorde i den kampen. Daniel er en god keeper men ikke så god som Lars var på den tiden han spillte i CL for Rosenborg. *sikle* |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.01.2011 01:09 Post subject: |
|
|
Jeg skulle gjerne ha byttet Örlund mot Hirschfeld. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 18.01.2011 01:19 Post subject: |
|
|
Herregud for noen minner! Valencia - RBK..RBK - Valencia. Helt sykt.
Skjelbred - Sapara - Tettey
Iversen - Kone
Sykt gode tider. Og for en fotball vi spilte i Spania!!
Jeg håper Kone kommer til klubben vår. En stor, sterk, målfarlig afrikaner! Det trenger vi. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 18.01.2011 01:20 Post subject: |
|
|
Longines: I den der mum-is-home-videoen, så klarer jeg ikke se om det er Natalie Davadi, som var med i ungkaren, eller søstra, Stephanie Davadi, som for et par år siden fikk unge med Sveinung Sundli. Vanskelig å si, altså. Jatta. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 18.01.2011 02:14 Post subject: |
|
|
Det er Natalia. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.01.2011 02:18 Post subject: |
|
|
Tror den godeste Yssouf absolutt er blant det bedre vi kan få tak i for å forsterke angrepet, dagens overgangsmarked og den sportslige ledelses strategier for overganger tatt i betraktning. Heller en "gratis" Koné enn at Hoftun svir av et par millioner på en ny Olsen/Moldskred.
Litt bekymret for formen til Koné med tanke på at han har vært langtidsskadd og ute av laget dog, samt at han fyller 29 år om en måned hvilket gjør at videresalgsmulighetene er heller små. Men i sum betyr det vel at jeg ønsker Yssouf velkommen tilbake på Lerkendal. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 18.01.2011 02:44 Post subject: |
|
|
Ja, veldig høy kvalitet på alt han gjør i den skrytevideoen. Og den er jo lang. Han utviklet jo avslutningsegenskapene sine under oppholdet hos oss, og har tydeligvis gjort det hos Cluj også. Virker som om touchet hans sitter langt bedre enn før også. Å sammenligne Konés tempo med Ivers sitt er komisk. Han har jo helt ok hurtighet og er absolutt akrobatisk og bevegelig med tanke på sin store størrelse.
Jeg sår ingen tvil i hans ferdigheter, men i hans skadesituasjon. Får vi han skadefri er dette en god signering. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.01.2011 02:56 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | Herregud for noen minner! Valencia - RBK..RBK - Valencia. Helt sykt.
Skjelbred - Sapara - Tettey
Iversen - Kone
Sykt gode tider. Og for en fotball vi spilte i Spania!!
Jeg håper Kone kommer til klubben vår. En stor, sterk, målfarlig afrikaner! Det trenger vi. |
strengt tatt var det vel:
Skjelbred - Tettey - Sapara - Traore
Iversen - Kone
Rett skal være rett _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.01.2011 03:21 Post subject: |
|
|
Vi har i dag kun fire spillere som også var her i Konés forrige periode. Dette er Dorsin, Skjelbred, Jamtfall og Lago.
Skremmende at utskiftningene har vært så store på to og halvt år. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 18.01.2011 09:05 Post subject: |
|
|
Spørs hvor aktuell Koné er nå som det ser ut til at vi henter DFH. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.01.2011 09:22 Post subject: |
|
|
Vi har vel bruk for begge vel, skulle jeg tro. Husk vi har en meget tynn stall, hvor det ikke er mange utover 12-13 stk, som som holder det nivået de skal, for en klubb som satser mot e-cup spill. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 18.01.2011 09:26 Post subject: |
|
|
Det er jeg enig i, men tror nok det er en midtbanespiller på vei inn først. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 18.01.2011 09:45 Post subject: |
|
|
Koné kommer! |
|
Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 18.01.2011 10:39 Post subject: |
|
|
Håper du det eller vet du det? Jeg håper det. Ble virkelig imponert over klippene fra tiden i Romania. De sier selvfølgelig ingenting om hvor mange sjanser han har brent mellom alle målene, men så mange pene mål på et par år tyder på kvalitet. Skal være den første til å ønske ham velkommen tilbake om så blir tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.01.2011 10:44 Post subject: |
|
|
16 mål på 51 kamper er ikke all verden for en spiss, og flere av målene viste et ikke altfor overbevisende bra forsvarsspill med veldig tett markering.
Overfører man snittet til Tippeligaen snakker man 9-10 mål i løpet av en sesong, og det syns jeg er litt i underkant for en etablert spiss som snart er 30 år. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 18.01.2011 10:46 Post subject: |
|
|
Tobb wrote: | Håper du det eller vet du det? Jeg håper det. Ble virkelig imponert over klippene fra tiden i Romania. De sier selvfølgelig ingenting om hvor mange sjanser han har brent mellom alle målene, men så mange pene mål på et par år tyder på kvalitet. Skal være den første til å ønske ham velkommen tilbake om så blir tilfelle. |
Blanding av håp og tro  _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.01.2011 10:48 Post subject: |
|
|
Man må se bak tallene. Han har jo også kun 16 ligamål på 44 kamper for RBK også. Men i rundt halvpartan av dem som kom han inn som innbytter de 5-10 minuttene. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 18.01.2011 10:56 Post subject: |
|
|
Koné var god da han var her, og Prica er slett ikke så stasjonær som dere skal ha ham til å være. Koné-DFH kan også se ut som en fin duo.
Jeg er optimitisk for once. |
|
Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 18.01.2011 11:42 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | 16 mål på 51 kamper er ikke all verden for en spiss, og flere av målene viste et ikke altfor overbevisende bra forsvarsspill med veldig tett markering.
Overfører man snittet til Tippeligaen snakker man 9-10 mål i løpet av en sesong, og det syns jeg er litt i underkant for en etablert spiss som snart er 30 år. |
Det har du mye rett i. Men tallene sier ingenting om antall minutter spilletid pr mål.
Noe av det jeg så som udelt positivt var variasjonen i type mål. Gjennomløpninger, hodespill, avslutninger både med høyre og venstre, måltyvtendenser og akrobatikk. Jeg er helt enig med deg i at forsvarsspillet ikke var like patent på alle målene, og det gjør at det kan være litt vanskelig å få et veldig godt inntrykk av hans reele nivå. Men klippene viser også en bevegelig og smart spiller som gjør det vanskelig for forsvarerne. Kombinert med bra fysikk gjør det at det er flere enn rumenske forsvarere som skal få slite.
Jeg sier ja takk. Tror ikke vi klarer å skaffe en bedre spiss denne vinteren. Heller Kone enn Fredheim Holm. Gjerne begge deler. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.01.2011 11:52 Post subject: |
|
|
De som nevner svakt forsvarsspill må jo også ha det i bakhodet at forsvarsspillet i Tippeligaen sannsynligvis er enda mer rævva. De fleste målene som blir scoret her hjemme, kommer jo som et resultat av forsvarstabber. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.01.2011 12:13 Post subject: |
|
|
En skadefri Koné med tillit på topp er jo av typen spillere som bør kunne score rundt 15 mål på en sesong. Det er helt greit i dagens eliteserie, hvor det i mine øyne er ganske stor mangel på typiske goalgettere. Tippeligaen er forholdsmessig sett ganske svak, og slett ikke bedre til sin tid enn hva den var på slutten av 90-tallet for eksempel.
En toppscorer i Norge burde strengt tatt ligget på mange-og-tyve scoringer, men det har den ikke gjort de siste årene. Moa kunne kanskje havnet over 20 om han hadde spilt hele sesongen for VIF i fjor.
Prica hadde ingen god sesong i 2010, men er også kapabel til å nærme seg 20 mål om han holder seg skadefri.
Hadde vært moro med et spisspar som hadde tegnet seg for 30-40 mål. Mulig det er utopi, men selv om vi aldri var i nærheten av mine spådommer for målscoring i fjor tror jeg RBK skal kunne komme seg opp i 70-80 mål på en god sesong. I hvert fall burde de det, om nivået skal nærme seg enda mer internasjonalt. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 18.01.2011 14:09 Post subject: |
|
|
Hvis det viser seg at DFH er valgt over Kone..og om Kone skulle gå til VIF, da vil jeg si meg forbannet XL. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 18.01.2011 15:31 Post subject: |
|
|
Hvor har du det fra? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |