| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 22.12.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Høiland-signeringen mottas med akk og ve og dommedagsprofetier fordi den skriver seg inn i rekken av overganger som har gitt oss økte lønnsutgifter, eldre spillere som ikke holder nivået og som vi har null håp om å få noe igjen for.
Problemet er strengt tatt ikke Høiland isolert sett, men at den sportslige ledelsen ser ut til å videreføre en strategi som etter alle solemerker river ned både det sportslige og økonomiske fundamentet til klubben. Det er vanskelig å tolke det som noe annet enn at de ikke evner å ta lærdom av egne feil.
Det positive er at det kan hende vi også tar feil. Det kan hende de har en mer helhetlig plan enn det Høiland-signeringen tyder på. Det kan hende de har mer koll på det reelle nivået hans. Jeg ser ikke bort i fra at Høiland kan gjøre en absolutt brukbar jobb i et par år. For de av oss som tror det samme om Wangberg blir det jo skuffende uansett, men det blir en annen diskusjon åkke som.
Poenget er at Jönsson og Hoftun har tid til å bevise at de evner å bygge en moderne stall og at de klarer å ha flere tanker i hodet på en gang, men denne overgangen var i ærlighetens navn ikke en god start. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.12.2010 20:16 Post subject: |
|
|
| Hvordan denne overgangen ses på blir avgjort av hva som blir foretatt resten av vinduet om det at vi sparte penger i forsvar gjør at vi kan hente en mer spennende angrepspiller kan det være en veldig riktig vurdering. Uansett må vi bli flinkere til å bruke våre resurser der vi trenger dem mest. Jeg har forståelse for at en vil bruke de midlene en har i størst mulig grad på angrepspillere. Hvis Høiland blir signert slik at vi har nok til å lønne Iversen er det helt hårreisende. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.12.2010 20:30 Post subject: |
|
|
Først må Høiland spille seg inn.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 22.12.2010 20:44 Post subject: |
|
|
abjoern, hadde jeg kunnet trykke "liker" på siste innlegget ditt hadde jeg gjort det! Meget bra oppsummert!
Ja, Høiland må spille seg inn, men frykter at han klarer det også så lenge konkurrentene hans heter Nordberg, Wangberg og Bjærs.. Føler at Lago seiler opp som et førstevalg etterhvert, skummelt som det høres ut.. _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.12.2010 20:45 Post subject: |
|
|
Se for dere dette unge, friske, tekniske laget. Scenario: Lustig og Annan selges, vi har ikke råd til stort av erstattere:
Ørlund
Høiland - Lago - Nordberg - Dorsin
Henriksen
Skjelbred - Winsnes
Nordkvelle
Iversen - Prica
Hva synes DU om denne spennende, internasjonale elleveren? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 22.12.2010 20:53 Post subject: |
|
|
| At den bare mangler Storflor inn for Skjelbred? :p |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.12.2010 21:02 Post subject: |
|
|
Det bitreste for Rosenborg BK nå må være at Andreas Nordvik er bedre enn samtlige våre stoppere. Han er den hurtige stopperen vi hadde treng just nu... Men sånn er livet. Dette laget hadde vært forholdsvis spennende, men det hadde jo forutsatt kompEtense på Brakka...
Ørlund
Lustig - Nordvik - Wangberg - Dorsin
Sarè - Henriksen
Storflor - PCS - Moldskred
Ivers/Prica |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.12.2010 21:54 Post subject: |
|
|
Knerten,
det som også er morsomt er at når jeg i våres påpekte det samme som det du gjør nå, var "alle" enige om at det var bra Nordvik ble solgt - ha ha, man hadde jo tross alt Lago!
Han kan jo alt!
Helt enig med deg Knerten! Det var dårlig planlegging å selge Nordvik.
Han er jo også bedre enn det Wangberg er i dag.
Ang Høiland så har jo han godt med fart og er jo også brukbar på hodet. Det lukter Nordberg og Høiland som stoppere nå - om det ikke kjøpes inn flere forsvarere (og at Lustig ikke blir solgt). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.12.2010 00:26 Post subject: |
|
|
Den tanken der tenkte jeg da Nordvik ble solgt - altså at RBK kom til å angre på det salget. Raskere stopper har vel Tippeligaen knapt sett. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.12.2010 00:34 Post subject: |
|
|
Nå er Høiland klar. Også vil de hente Nordkvelle.
Er tilbake til den tiden da Hoftun henta Pelu og Miller. Jobber tydeligvis hardt for å komme tilbake til det nivået vi hadde i serien i 2007 og 2008... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.12.2010 00:34 Post subject: |
|
|
Jeg hadde trua på Nordvik.
Men timingen ble vel feil da han sikkert ikke var klar for nok en sesong som back-up som midstopper og sideback.
På det tidspunktet var Kris,Lago og Demi i stand til å danne norges beste stopperduo uansett hvem som var ute, mens Wangberg var "coming man".
Forundrer meg mye om RBK ikke ville hatt Nordvik gratis i stedet for Høyland i dag, men det toget har jo gått.
Kanskje skulle man satset på utleie ut 2010-sesongen? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 23.12.2010 07:59 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Det bitreste for Rosenborg BK nå må være at Andreas Nordvik er bedre enn samtlige våre stoppere. Han er den hurtige stopperen vi hadde treng just nu... Men sånn er livet. Dette laget hadde vært forholdsvis spennende, men det hadde jo forutsatt kompEtense på Brakka...
Ørlund
Lustig - Nordvik - Wangberg - Dorsin
Sarè - Henriksen
Storflor - PCS - Moldskred
Ivers/Prica |
Nordvik? For real? Norvik er absolutt ikke i nærheten av å holde Høilands nivå! Han kan kanskje komme dit, skjønt jeg tviler.
Dere er for skeptiske. Mulig dere er for godt vant. Dere får en etablert tippeligastopper, med internasjonal erfaring og ferdigheter dere mangler håndplukket av den treneren som kjenner han best - GRATIS... og så møter dere han stort sett med sutring??? |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 23.12.2010 09:26 Post subject: |
|
|
| Green Goblin wrote: | | Dere er for skeptiske. Mulig dere er for godt vant. |
Det er liksom meningen at vi skal være godt vant. Dette er Rosenborg - Norges største og stolteste fotballklubb. Da ligger lista på et litt annet nivå enn for en bandyforening uten fotballtradisjoner. Det er bare så forferdelig synd at ledelsen i klubben vår ser ut til å mangle alle perspektiver. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 23.12.2010 09:32 Post subject: |
|
|
| Bra signering. Vi trengte en litt eldre og rutinert spiller bak. Toårskontrakt gjør dette fornuftig. Kanskje ikke en soleklar forsterkning, men landslagsspiller gratis skader neppe noen. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 23.12.2010 09:40 Post subject: |
|
|
| Hvordan vurderer du potensialet for videresalg, og muligheter til å tjene noen kroner på denne karen? |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 23.12.2010 09:51 Post subject: |
|
|
En gratis spiller med masse rutine, da kan vi bruke de lille vi har av penger på andre spillere.
Dessuten får man inn en spiller man vet holder godt tippeliganivå. Det vil ta vekk noe av presset på Nordberg og Wangberg, slik at de får enda bedre tid til å vene seg til nivået.
Synes mange er for negative til denne overgangen, man må prøve å se den i perspektiv. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.12.2010 09:58 Post subject: |
|
|
Vondt å se på at klubben råtner opp slik den ser ut til å gjøre nå. Vi er rett og slett avhengig av at to-tre juniorer tar sjumilssteget ila vinteren. Samtidig må Markus prestere som han gjorde i år, noe jeg tviler på at han klarer.
Det virker ikke som om vi har mer enn de kronene vi driver å fakser i retning Drammen til spillerkjøp. Denne klubben er så til de grader skakkjørt nå at signeringen av JIH er kanskje ikke så ille. Det som har skjedd før derimot.
God jul, da.
Faen! |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 23.12.2010 10:16 Post subject: |
|
|
fryktelig mye sutring. ingen kjenner Høiland bedre enn hans trener. stoler vi på treneren, må vi også stole på de valg han tar.
jeg velger å la all tvil komme Høiland til gode. intet vil være bedre enn om han overbeviser. jeg hadde klokketro på wangberg, men utviklingen hans har stanset opp. hvis han ikke klarer å ta et skritt eller to til, fyker han ut etter 2011 - sesongen.
det er bra med unge lovende talenter, men på midtstopperplass er det også bra med rutinerte ringrever. 33 år er ikke en pensjonistalder for en midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 23.12.2010 10:28 Post subject: |
|
|
Intet er bedre enn at Høiland overbeviser? Bortsett fra om de yngre stopperne Bjärsmyr, Lago eller spesielt Wangberg gjør det da.
Jeg foretrekker å ha Lustig her så lenge som mulig, men om ikke så er det jo forsåvidt greit om Høiland stepper inn. Det hadde vært enda bedre om man kunne fått bruk for Jamtfall som en omskolert back såklart. Eller at Oviasu viser seg som en god erstatter. Eller om vi bare hentet en litt yngre back som vi kunne fått penger for på sikt.
Synes det er ganske mye som er bedre enn om Høiland overbeviser, bortsett fra om han overbeviser og blir hentet av en storklubb og bringer inn sårt tiltrenkte midler i klubbkassa....
Dog, som noen har påpekt, så er kanskje ikke Høiland det verste dersom det gjør at vi har penger til å bruke på noen unge klassespillere fremover på banen. Verre om det er denne kaliber spillere vi sikter oss inn på nå. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.12.2010 10:28 Post subject: |
|
|
Enig, dette alders-hysteriet er kraftig overdrevet. Se f.eks. på Alessandro Nesta i Milan som blir 35 i mars. Spiller fortsatt fast på topplaget i Serie A.
Minimal risiko med en slik overgang, Høiland kommer gratis og går ned i lønn fra Stabæk. Som nevnt en landslagsspiller som golder godt Tippeliga-nivå. Og ingen andre enn Jönsson vet bedre hva han står for.
Forøvrig er jeg overbevist om at hvis man finner et kjempeprospekt med videresalgspotensiale til 4-5 mill. a la Stadsgaard, Demidov etc. så er det fortsatt midler til å hente en slik spiller. Problemet er dessverre at med Torbjørnsen mindre involvert enn før er sjansen for det betydelig redusert. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 23.12.2010 10:32 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | jeg hadde klokketro på wangberg, men utviklingen hans har stanset opp. hvis han ikke klarer å ta et skritt eller to til, fyker han ut etter 2011 - sesongen. |
Han har hvertfall imponert meg hver gang han har spilt. Jeg har stor tro på at han blir en midtstopper på øverste hylle. Jeg håper for all del at han får spille mer eller mindre fast i år. Slik det ser ut nå kan jeg ikke skjønne hvorfor han ikke skal kunne gjøre det. Heller Wangberg enn Lago hvertfall. Nordberg har jeg ikke sett så mye så han kan jeg ikke uttale meg om. Og Høiland har ikke imponert meg i år. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.12.2010 12:19 Post subject: |
|
|
Det fremstår som mer og mer klart at Høiland faktisk ER RBKs svar på utfordringen på stopperplass etter at Demidov og Stadsgaard har dratt.
Jeg trodde dette kun var påtenkt som en sqad-spiller eller arvtaker på høyre back, men Høiland er faktisk tiltenkt som vår sentrale midtstopper med fart.
Høiland, Wangberg, Lago og Nordberg er dermed våre stoppere neste år (Bjärsmyr blir nok sendt i retur).
I så fall så er jeg skuffet over spillerstallen vår i dette leddet. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.12.2010 12:26 Post subject: |
|
|
Sondre,
tviler faktisk på at Wangberg vil klare å "ta" Nordberg i konkurransen på stopperplass. Ut fra hva jeg har hørt, er Nordberg bedre i lufta og også vesentlig hurtigere. Om Nordberg da har vett til å plassere seg høvelig ift situasjoner, tror jeg Nordberg blir makker til Høiland (når Bjærsmyr forlater klubben). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.12.2010 13:35 Post subject: |
|
|
Ikke glem at Jönsson har sett for seg Lago i par med den nye stopperen (altså Høiland), og da er det kun plass for Wangberg/Nordberg/Oviasu hvis noen av de to skulle bli skadet eller spille enormt dårlig.
I tillegg spørs det hvordan låneutavtalen med Bjärsmyr er utformet. Hvis han får spille, kan det være Lago må vente til juli med å bli makker til Høiland. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.12.2010 15:26 Post subject: |
|
|
| Quote: | - Jeg har bare pratet med Erik Hoftun i prosessen. Jeg hadde nok sagt ja til Rosenborg selv om ikke Janne var treneren, sier han.
Sportssjef Erik Hoftun er godt fornøyd med å ha landet den rutinerte spilleren.
- Vi har lett etter midtstoppere over tid nå, siden vi har mistet to. Vi var opptatte av å finne en god spiller med rutine og fart, og da vi skjønte at det var mulig å få Jon Inge, gikk vi for ham, sier han. |
Så denne overgangen er først og fremst Hoftuns og ikke Jönssons verk? _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
|