View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 12.10.2010 21:54 Post subject: |
|
|
Nederland, anført av Afellay og Huntelaar, herjer med Lustig, Hamrén og resten av svenskene i kveld.
4-0 nå. _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.10.2010 00:30 Post subject: |
|
|
Noen som så kampen? Ble Lustig rundspilt? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.10.2010 13:13 Post subject: |
|
|
Jeg så kampen (på pub i Stockholm faktisk, masse nederlendere der så stemningen var god). Vil ikke si at Lustig ble rundspilt, han var verken bedre eller dårligere enn de andre, Sverige led först og fremst under dårlig defensiv organisering (+ noen stygge personlige feil og et par genistreker fra Sneijder) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.10.2010 21:30 Post subject: |
|
|
Sundsvalls Tidning ga 2 av 5 på børsen:
Snudd på trea. Långt ifrån avklädd. Tog många väl avvägda beslut.
Läs mera: Underkänt – förstås |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2010 23:19 Post subject: |
|
|
Mikael Lustigs kontrakt med Rosenborg går ut om ett år och vill klubben ha betalt för honom så måste man sälja honom innan dess.
I somras såg också en övergång till italienska Serie A-nykomlingen Lecce ut att kunna bli av. Men då sa Lustig nej.
- Jag var ganska tydlig med att jag inte var sugen på att gå dit, säger han nu ett par månader senare.
Vad var det som inte stämde?
- Jag tar inte första bästa bud utan när jag flyttar ska det vara till en klubb där jag får ut mer av mitt spel. Och jag vill komma till en stabil klubb.
Läs mera: Lustig närmar sig en flytt
Micke har fortsatt ikke sagt noe konkret sjøl, men altså nok et svensk intervju som tyder på lunken interesse for å forlenge. Dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.12.2010 23:48 Post subject: |
|
|
Ikke overraskende. Jaja da får vi håpe at Hoftun tryller fram en ny høyreback også da.. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.12.2010 00:35 Post subject: |
|
|
Ny høyreback bør være klar i januar til å ta Lustig sin plass. Spillere som ikke ser sin nærmeste fremtid i Rosenborg bør ikke spille for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.12.2010 00:42 Post subject: |
|
|
Jeg liker ikke utviklingen Lustig har hatt i Rosenborg i det hele tatt. Synes han har blitt dumdristig og direkte svak defensivt i løpet av denne sesongen. Fremover har han heller ikke bidratt stort de siste månedene. Virker i tillegg en smule arrogant i forhold til sine arbeidsoppgaver. I 2008 og 2009 fremsto han som en fantastisk fyr som spilte med hjertet utenpå drakta, men denne sesongen har han stort sett bare irritert meg. Han har ingenting i en større klubb å gjøre om han ikke hever nivået mange prosent. I europacup har han blitt avkledd gang på gang.
Om vi får 12-15 millioner for Lustig, så ser jeg gjerne at vi henter Stoor for fem. Og jeg er enig i at Lustig bør benkes om han signaliserer allerede nå at han ønsker seg vekk. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 07.12.2010 01:42 Post subject: |
|
|
Lustig har skuffet stort denne sesongen, enig i det. Han har vaert svak i Europa og heller ikke saerlig god i Tippeligaen. Jeg vil uansett ikke ha Stoor tilbake, her maa vi finne andre erstattere. Tror Lustig blir solgt til en klubb i Nederland/Tyrkia/Frankrike. _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 07.12.2010 01:49 Post subject: |
|
|
Si meg, hva forventer dere når vi snakker om "tjuvsvensker" uten tilhørighet til klubben og Trønderkultur med morsmelka ? Tror dere at disse leiesoldatene blir livet ut i klubben ? På tide å våkne. At Lustig har kunstig høye tanker om egen kvalitet er ikke å ta i, men like fullt står det "friere på trappa". Det er å håpe for hans del at Europadeltakelsen avsluttes så hurtig som mulig slik at evenetuelle klubber kan bedømme ham mot Norsk nasjonal motstand, da er han et hakk over sitt egentlige potensial. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2010 09:40 Post subject: |
|
|
Helt uenig i at Lustig har vært dårlig denne sesongen sett under ett, da tror jeg dere sliter med hukommelsen. Han har derimot hatt en sterkt fallende kurve etter at Hamrén dro, og det begynner å bli en stund siden han hatt en god kamp.
Hvis han ikke vil forlenge må vi prøve å selge i januar. Det begynner forøvrig å bli veldig stor usikkerhet rundt neste års lag, VIF har en gylden mulighet. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.12.2010 13:09 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi ikke henter Stoor, han har ikke spilt fotball siden sommeren 2008. I tillegg var han ikke så god.
Det vil si jeg tror vi kan finne bedre, men mange (og jeg også) har nok hatt et litt forvridd bilde av Stoor etter bra spill i EM08 og fantasisummen Hogdson ga oss. Uten Hogdsons dårlige dømmekraft hadde han vel fortsatt vært i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.12.2010 13:12 Post subject: |
|
|
Stoor > Lustig _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.12.2010 13:26 Post subject: |
|
|
Stoor var bedre defensivt, Lustig bedre offensivt. Dessverre er vi for liten klubb til å kunne ha en spiller som behersker begge deler så altfor lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.12.2010 13:40 Post subject: |
|
|
Det er lettere å forbedre seg offensivt enn defensivt. Stoor viste også tidvis sine offensive kvaliteter på slutten av sin RBK-karriere.
Skulle Lustig dra så er Stoor sannsynligvis det beste Nordiske alternativet vi kan hente.
Mtp på alderen (27 i januar) så kan det jo også hende at han blir værende en god stund.
Men til syvende og sist så finnes det vel tross alt bedre alternativer ute i Europa hvis vi leter litt. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.12.2010 13:41 Post subject: |
|
|
Stoor presterte på internasjonalt nivå (CL og EM), Lustig ser ut som en skremt kattunge hver gang vi spille ute i Europa.
Om Stoor holder nivået nå er jeg mer usikker på, han har jo nesten ikke spilt fotball på 2 år (På akseptabelt nivå). |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2010 13:57 Post subject: |
|
|
Tror Stoor kan være et bra valg, han må jo også være ganske billig nå? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.12.2010 14:10 Post subject: |
|
|
Har kontrakt til sommeren 2012. Burde være mulig å få han for under 5 mill.
Siste ryktene på SkySports sier dog at Svennis ønsker å hente han til Leicester. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 07.12.2010 14:43 Post subject: |
|
|
Lustig har vært dårlig? Sludder og vås. Klasseback. At han har slitt i Europa trenger ikke å si så mye. Hele laget er jo for dårlig til å spille i Europa. For en offensiv back er det ikke lett å spille på et ganske dårlig lag (i europeisk sammenheng) _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 07.12.2010 14:44 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | jeg tror vi kan finne bedre |
Hva får deg til å tro det? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.12.2010 14:49 Post subject: |
|
|
Jeg sa ikke at klubben vil finne bedre  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.12.2010 16:12 Post subject: |
|
|
JohnnyCash wrote: | Lustig har vært dårlig? Sludder og vås. Klasseback. |
RBK-karrieren sett under ett har han ikke vært dårlig, men han har en negativ utvikling. Han var mye bedre på høsten i fjor, enn han har vært i år. Har vært en jevn pil nedover i 2010, og per i dag vil jeg hevde at han er et av de svakeste punktene på laget. Med tanke på at han er svensk landslagsspiller og har et brukbart rykte, kan vi likevel få godt betalt for han. Da gjelder det å selge mens liket fortsatt er varmt, sånn at vi kan sette av litt penger til å hente en mer stabil spiller. Stoor er mitt førstevalg. Han hadde en motsatt kurve av Lustig, og var veldig god den siste tiden i klubben. Bunnsolid defensivt, og brukbar offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 07.12.2010 17:32 Post subject: |
|
|
At pilen til Lustig har pekt nedover i det siste har mer å gjøre med laget enn ferdigheter, spør du meg. Lustig er en klassespiller som jeg tviler på at vi vil klare å erstatte slik situasjonen er nå.
Signaliserte han ikke gjennom media for en stund tilbake at han kunne tenkt seg å forlenge? Hvorfor ble ikke dette, i så fall, tatt tak i? Lignende ting kom vel ut om Stadsgaard? Mulig det stod på lønnskrav, men så spørs det da hvor mye en god nok erstatter vil koste. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.12.2010 17:51 Post subject: |
|
|
Har en følelse av at vi er på etterskudd hele veien.
Men vet jo ikke hvordan det jobbes i det stille.
Burde uansett være et prinsipp at spillere som ikke signerer før jul og går inn i sin siste sesong 1.januar, de må man forsøke å selge.
Erstatter bør være med fra sesongoppkjøringa av.
Feks. burde man vite alt om Stoor sin situasjon for lenge siden. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.12.2010 00:51 Post subject: |
|
|
Det er akkurat det jeg har argumentert for så å si hele året (Femidov), men her i gården blir nye spillere hentet inn på ett-årskontrakter (les. Nordberg).. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
|