View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
$RBK$ > Brann Junior
|
Posted: 09.10.2005 14:21 Post subject: |
|
|
Bruk 20 mill og kjøp Hangeland! Mannen er trolig verdt det... _________________ www.fotballmagasinet.no |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 09.10.2005 15:09 Post subject: |
|
|
Nei, vær så snill da... Ikke Hangeland!
Vet ikke om det er stahet, eller om jeg har fått et slags "hat-forhold" til ham, men jeg synes ikke han er spesielt god. Ihvertfall ikke noe bedre enn de RBK har fra før, ergo et lite godt kjøp med tanke på de nye ambisjonene om å kjøpe spillere som er bedre enn de som er her.
Hangeland får altfor mye skryt og høy score i avisene i forhold til hva han fortjener... Han spiller ikke så godt i kampene som avisene skal ha det til!
Dessuten, det er ikke primært i midtforsvaret, (og Hangeland er definitivt ikke ment for en midtbaneposisjon i RBK i mine øyne), RBK bør se etter forsterkninger... Synes de burde se etter en Target spiss som erstatter for F.Johnsen, venstreving av klasse og sidebacker i forsvaret... Samt gjerne en ekstra midtbanespiller... Men Hangeland...? -Nei takk!!! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.10.2005 15:23 Post subject: |
|
|
Det plager meg ikke om de henter Hangeland, men jeg syns ikke han er i nærheten av å være så god som han ryktes å være. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.10.2005 01:34 Post subject: |
|
|
Hvem er vel det ?
Ryktene er alltid større enn spilleren om han da ikke er "uoppdaget".
Hangeland vil være gode investeringer nesten uansett.
Han kan brukes i flere posisjoner ( midtstopper og def midtbane ) , og tilføre "spisskompetanse" både i angrep og forsvar, og gir dermed større frihet når det gjelder f.eks spissvalg og at en kan greie seg med en spiller mindre i troppen, ev tørre å satse ta opp ett talent mer, eller signe en spiller ekstra av den mer risikable sorten.
Såframt det underskrives en langtidskontrakt så får en enten igjen ved å ha en høykvalitets-spiller for def midtabene neste sesong og så noen sesonger som spillende midtstopper eller en får solgt med fortjeneste.
Selvfølgelig så finnes det bedre spillere enn Hangeland for en enkeltposisjon, men bedre signingsmuligheter totalt sett ser jeg ikke.
Risikoen er omtrent null, sportslig og økonomisk, om en skulle lykkes i å overtale han, og fordelene er så mange. Hangeland kan med stor sannsynlighet bli en veldig verdifull spiller for RBK.
-------------------------------------------------------
En annen sak. Er perry ute å flyr ? Har han vert og sett landskamper, og hvilke kamper i Sverige/Danmark skal han på ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 12.10.2005 23:54 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si jeg har blitt meget imponert over Hangeland i de to siste landskampene..! Han har virkelig levd opp til ryktet sitt! Skulle gjerne hatt ham ved siden av Lago.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 02.11.2005 18:01 Post subject: |
|
|
Etter Real-kampen i går ble det bare stadig mer og mer klart for meg: vi må ha en klassespiss! En som virkelig hamrer inn mål når det trengs, en som scorer på de få sjansene han får. Ser at Oliver Occean fortsatt er en kanditat. Bare tull, etter min mening! Vi trenger en spiss som er god INTERNASJONALT!! Det Occean har vist i år, og i fjor for den saks skyld, er ikke bedre enn hva Ødegaard presterte i fjor. Og se hvordan det har gått med den karen hittil i år..
Kjøp en spiller av virkelig internasjonal klasse!! F eks han Iacob(?) fra Steaua, en på slikt nivå eller bedre. Det skal ikke være umulig, vi må bare tørre å bruke litt penger! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 25.11.2005 13:56 Post subject: |
|
|
Hangeland vil ha flere enere.
Hmmm- kommer dere på et lag som har stallen full av superspillere? Kanskje vi burde prøve på ny? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2005 11:10 Post subject: |
|
|
– Jeg bestemmer meg ganske snart for hvor jeg skal spille neste år. Stoke har jeg pratet med. Det er absolutt en mulighet, sier Kopteff.
Les mer: Kopteff kan havne i Stoke
FC København vil kjøpe Brede Hangeland (24). Den danske klubben er villige til å bla opp rundt åtte millioner kroner for Viking-kapteinen.
Les mer: FC København byr på Brede |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.11.2005 12:47 Post subject: |
|
|
Bydde ikke vi 10 millioner? Forstår meg ikke helt på Hangeland jeg.. Sier nei til oss, som har gode sjanser til Europa i fremtiden, men avviser ikke Leeds, som er gjeldsrammet og har en veeeeldig liten sjanse til spill i Europa. Championship er vel heller ikke bedre enn Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2005 12:57 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Bydde ikke vi 10 millioner? |
Mer enn ti mill., etter det jeg vet: Hangeland sa nei til RBK
Uansett er det ikke sagt noe om at Viking er fornøyd med budet fra FCK. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 26.11.2005 13:27 Post subject: |
|
|
Dersom FCK byr 8 så bør RBK overby danskene kraftig.
Brede`s signatur på en 4 årskontrakt kan være lønnsom også om en må ut med mer enn 15 mill og ett relativt lite tap om en må ut med 20.
Brede på RBK vil kunne bringe inn 10-30 på videresalg om 2 eller 3 år, og penger investert i Brede har relativt liten risiko... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 26.11.2005 15:13 Post subject: |
|
|
Syntest det er et svakhetstegn om Hangeland går til danskene, fra vår side. Rbk har jo mest lyst på den spilleren av alle som er ledige virker det som, helt forstålig..!
Om Hangeland går dit, viser det bare at possisjonen vår i nordisk fotball er langt fra det den var..
Hangeland er en type vi trener, tenk dere han og lago i stopperpar
Hadde gjort seg |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.11.2005 16:07 Post subject: |
|
|
Det er alltid lov å håpet men, jeg må si at når Brede aviser selv så er det ikke mye Høgmo & co kan gjøre! Håper han endrerer sin meningen. Dessuten er det vanskelig valg når det gjelder å velge Lange eller Karadas. Jeg ville nok valgt Lange, fordi han scorer mer mål. Men som sagt, et vanskelig valg, er glad jeg ikke bestemmer.  |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 26.11.2005 16:26 Post subject: |
|
|
Han aviste det vel i sommer, nå har vi Høgmo som trener. Og det er jo mer attraktivt. Det sa jo Azar også. Hangeland har sikkert hatt han som trener på u-landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2005 16:29 Post subject: |
|
|
Han sa nei helt i slutten av august, tre uker etter at Høgmo kom. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 26.11.2005 16:30 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Han sa nei helt i slutten av august, tre uker etter at Høgmo kom. |
Ok, my mistake. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.11.2005 16:34 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Han sa nei helt i slutten av august, tre uker etter at Høgmo kom. |
Men da var jo situasjonen veldig mørk for RBK. Tror nok at vi er mer attraktive nå, enn i august. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.11.2005 12:01 Post subject: |
|
|
Overgangsvinduet i januar nærmer seg med stormskritt. TV 2 Nettavisen gir deg de heteste salgsobjektene i eliteserien.
«Most wanted» i eliteserien.
Håper selv mest på Årst og Hangeland. De ville vært direkte forsterkninger for startelleveren. Kopteff er også meget interessant grunnet prisen og venstrefoten. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 12:16 Post subject: |
|
|
Utifra den artikkelen vil solbakken ha hangeland??
Om han går dit, skjønner jeg det ikke.. den klubben har ingenting mere å tilby enn oss, vi har jo i tilleg CL om 2 år..
Fredrikk strømstad er heller ikke nevnt, og han er like god som hæstad..
Han og solli hadde passa perfekt sammen på midten.. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:33 Post subject: |
|
|
Erik W wrote: | Utifra den artikkelen vil solbakken ha hangeland??
Om han går dit, skjønner jeg det ikke.. den klubben har ingenting mere å tilby enn oss, vi har jo i tilleg CL om 2 år..
Fredrikk strømstad er heller ikke nevnt, og han er like god som hæstad..
Han og solli hadde passa perfekt sammen på midten.. |
Hva FCK har å tilby ?
Allt som RBK har å tilby har også FCK, og de er flinkere til å selge spillere f.eks til Tyskland. De har en fordel når det gjelder CL, framfor RBK pr.idag og det viktigste, de kan tilby dobbelt så mye i lønn som RBK.
RBK uten CL deltakelse har lavere lønnsnivå enn FCK, men det aller viktigste er dansk "kunstnerskatt". RBK må betale dobbelt så mye som FCK i lønn for at Hangeland skal sitte igjen med det samme...
Om FCK da gir Brede 2.5 mill, matcher da RBK det med 5 mill ? Nei !! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 16:35 Post subject: |
|
|
vi har en ting som ikke FCK har... et bedre fotball lag! |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 30.11.2005 16:39 Post subject: |
|
|
Rosenborg har vel tradisjonelt sett vært et bedre utstillingsvindu for spillere enn FCK. Dessuten er det nok lettere å vise seg frem med tanke på landslagsspill i Rosenborg kontra FCK. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:40 Post subject: |
|
|
Der kom du igjen ja.
Skatt skal jeg ørlig inrømme jeg ikke har peiling på!
Er du så fjern at du tror FCK kommer til å gi hangeland maks lønn????
RBK klarer fint å slege brede vidre!!!! kan godt være at det er større sjange for at en talentløs spiller har større sjangse for å bli vidre solgt om han spiller i danmark ja.
Men en som hangeland, klarer TOM VI å selge vidre om han fortsette framgangen..!
Og FCK driter seg jo gang på gang ute i europa, ikke bare CL kvalikk, men også i uefa cup. Tror ikke sjangsen er stor for neste år heller, de er ikke gode nok.
så nei jeg ser ikke hvorfor en norsk spiller skal flytte til danmark da han kan spille for rbk!!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2005 16:46 Post subject: |
|
|
Erik W wrote: | Er du så fjern at du tror FCK kommer til å gi hangeland maks lønn? |
Hva mener du? Jeg tror i alle fall at FCK fort tilbyr "Langeland" 2,5 mill. DKK. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:50 Post subject: |
|
|
DÃ¥rlig formulert.
Han sa FCK kan gi dobbelt lønn iforhold til oss.
Greit nok. Men tror du de kommer til å gi Hangeland så mye de kan gi? NEI.
Den lønna FCK kan tilby brede, er nok ikke høyere en at vi kan matche den! |
|
Back to top |
|
 |
|