English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2011
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2011?
SK Brann
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrikstad FK
2%
 2%  [ 2 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
2%
 2%  [ 2 ]
Molde FK
8%
 8%  [ 7 ]
Odds BK
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg 08
1%
 1%  [ 1 ]
Sogndal IL
2%
 2%  [ 2 ]
Stabæk IF
5%
 5%  [ 5 ]
IK Start
2%
 2%  [ 2 ]
Strømsgodset IF
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 9 ]
Viking FK
4%
 4%  [ 4 ]
VÃ¥lerengens IF
57%
 57%  [ 48 ]
Aalesunds FK
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 84

Author Message
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 08:28    Post subject: Reply with quote

De ga iallefall mest spilletid til unge, noske spillere av samtlige lag i TL. Med ganske bra margin ned til VIF på andre.

http://fotball.bt.no/fors...186543.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior

PostPosted: 24.11.2010 08:45    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hva er den greia med unge Godset forresten? Jeg har ikke fulgt så nøye med på dem eller andre norske klubber i år, men lagoppstillingen til Godset i cupfinalen var jo alt annet enn ung? Betyr ung "uetablert" i denne sammenheng?

Startoppstillingen har ikke nødvendigvis vært så jævla ung hele sesong, spesielt ikke mot slutten, men ser man på A-stallen under ett så er det vel en av tidenes yngste. Enkelt forklart; samtlige reserver har vært barnerumper! Ved sesongstart var snittalderen i stallen ca 22 år, og vi hadde vel kun 4-5 stk over 24 eller 25 år. Det har blitt supplert noe siden bl.a. ved å hente Morrison og islendingen Gardar, og Komlan Amewou ble solgt. Nå forsvinner Gardar og erstattes antagelig med en 19-åring, Morrison er det fortsatt litt i det blå om han fortsetter eller ikke (håper det!), og Riddez på 30år stikker hjem til Sverige dessverre. Vi vil nok stille med den yngste stallen i TL neste år også. Jeg er redd vi får en litt tyngre sesong i serien, så jeg blir heller positivt overraska.

Neste sesong tror jeg Sarp skal få slite, men jeg blir heller ikke overraska om de klamrer seg fast. Jeg tror Start skal få slite neste sesong sammen med 3-4 andre lag. Vanskelig å spå hvem.
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 19:43    Post subject: Reply with quote

Jeg ser forøvrig ikke noen automatikk i at vi skal bli dårligere neste sesong. Ja, vi har mistet endel spillere, men stort sett vrakgodst. Solli og PVM var gode spillere, men Solli har allerede blitt erstattet med Torp og jeg tror ikke det blir noen svekkelse. Tvert imot tror jeg Torp kan forsterke oss, siden han er en spillertype som utfyller Austin bedre. Verken Solli eller Austin har sine styrker rent taktisk med ballen i beina for å si det sånn og ingen av dem er akkurat utpregede playmakere, selv om Austin slår noen flotte langballer.

Å erstatte Bakke som spiss tror jeg også skal gå greit. Han gjorde en brukbar jobb, men han er overhodet ikke uerstattelig.
PVM blir nok umulig å erstatte, men hvis Mjelde klarer å levere oppmot fjorårsnivået eller Haugen takler steget opp i TL på en god måte så er iallefall tapet demmet.

Vi har kvittet oss med gamle, skadeplagede spillere som Guntveit, Nielsen, Bakke, Gylfi. Samt Bjarnason som forsvant i vinter. Jeg vil anta at dette hever treningskapasiteten til hele laget og gjør at vi kan øke treningsmengden samtidig som hele laget kan være med.

Det er fortsatt endel huller i stallen. Det blir spennende å se hvem som kommer inn som spiss, vi trenger nok kanskje også en ekstra midtbanespiller. Det er også viktig at avtalen med Zsolt Korcsmar gjøres permanent, hvis ikke må vi hente en ny stopper. Det var synd at byttehandelen Udjus/Hansen mot Piotr ikke gikk i boks. Han hadde vært en meget spennende signering.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.11.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Faren er at man står igjen med en del gode fotballspillere, men ingen til å ta tak når det butter. Der kan savnet etter Bakke og Solli faktisk bli merkbart, selv om de kanskje ikke utmerket seg med blendende spill hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 19:56    Post subject: Reply with quote

Tja. PVM var vår beste spiller i år, men både Huseklepp og Austin var bedre enn Solli. Selv når det buttet imot. Når det gjelder Bakke kan man også legge til Amankwah, Zsolt og Guastavinho på listen over bedre spillere i årets sesong.

Det blir spennende å se hva Torp og Grorud kan bidra med i forhold til dette. Grorud beskrives iallefall som en ganske sterk ledertype. Noe som var mye av grunnen til at han ble hentet.

Men vi mister en humørspreder i Solli og flere autoritetsfigurer i Bakke, Nielsen og Guntveit. Det blir et hull å fylle.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 24.11.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

At PVM var deres beste spiller sier saa altfor meget. Ikke et tap for SKB.
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Ikke bare han vår beste. Han var den mestscorende midtbanespilleren i TL, bare to mål bak toppscoreren. PVM hadde forsterket samtlige lag i TL. Et par svake landskamper forandrer ikke på det.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 24.11.2010 20:17    Post subject: Reply with quote

PVM er bare en ny Olsen og Moldskred. Ingen interessant spilletype. At han ikke leverer paa landslaget viser at han har null internasjonalt snitt.
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 20:25    Post subject: Reply with quote

Godt skuddbein, god teknikk, løpssterk og kreativ. Absolutt en interessant spillertype. At han ikke har levert på landslaget enda kan like gjerne være at han trenger litt tid på å spille seg god for laget. Han blir nok bedre etterhvert.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 24.11.2010 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler paa om han faar saa mye sjanser. Landslaget er en god pekepinn paa hvor han ligger. Tippeligaen er knapt en maalestokk. Han hadde ikke vaert god nok for Rosenborg.
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 20:28    Post subject: Reply with quote

Er vel bare Annan på RBKs nåværende midtbane som er bedre enn PVM.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.11.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

Petter Vaagan Moen er 26 år, er han ikke? Jeg holder ikke pusten i påvente av at han skal "utvikle" seg til å bli en solid landslagsspiller. Antakelig har han hatt en midlertidig nivåheving i eliteserien i år.

Historien viser at en type som Kjetil Wæhler debuterte på landslaget i en alder av 29 år og ikke har gjort seg bort etterpå, men jeg tror hans inntreden hadde mer å gjøre med bedre stoppere som plutselig ikke sto i veien lenger. Noen nevneverdig utvikling har jeg ikke sett hos ham.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 24.11.2010 20:35    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:
Er vel bare Annan på RBKs nåværende midtbane som er bedre enn PVM.

Baade Skjelbred og Henriksen er bedre enn PVM.
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 20:37    Post subject: Reply with quote

Skjelbred er jo ikke engang god nok til å bli tatt ut på det norske landslaget og Henriksen har ikke akkurat ost internasjonalt snitt i de UEFA-cupkampene og landskampen han har spilt. Henriksen er ganske oppskrytt på grunn av alderen. Et stort talent, men ikke bedre enn PVM pt.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 24.11.2010 20:54    Post subject: Reply with quote

Neutral
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.11.2010 21:03    Post subject: Reply with quote

Å påstå at PVM har vært like god eller bedre enn PCS iår er da ingen overdrivelse. Alt i alt en flott sesong av Mjøsas Beckham.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 24.11.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Forskjellen er at Vaagan Moen har makset ut hele sitt potensiale, mens Skjelbred stort sett har vært stabilt et meget godt stykke unna sitt. Jeg velger Skjelbred foran Moen any day of the week.
krakra1
Proff

PostPosted: 24.11.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

Når man leverer "et godt stykke unna potensialet" for tredje året på rad er det kanskje litt mer enn en formsvikt?
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 24.11.2010 23:33    Post subject: Reply with quote

Ikke når man ser han dominere mot et av Spanias beste klubblag i en viktig kamp i Europaligaen.
abikom
Rutinert

PostPosted: 25.11.2010 00:07    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:
Når man leverer "et godt stykke unna potensialet" for tredje året på rad er det kanskje litt mer enn en formsvikt?

PVM har ikke levert noe paa flere sesonger. Naa plutselig slaar han til. PVM er en "one hit wonder".
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.11.2010 00:16    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:

Du hadde vel valgt PVM foran Skjelbred og Henriksen, du?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.11.2010 00:24    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Faren er at man står igjen med en del gode fotballspillere, men ingen til å ta tak når det butter. Der kan savnet etter Bakke og Solli faktisk bli merkbart, selv om de kanskje ikke utmerket seg med blendende spill hele tiden.

Muligheten for at jeg tar feil er veldig stor.
Men jeg inbiller meg at et lag som blir kvitt Bakke automatisk blir forsterket.
Ser ham bare ikke for meg som noe miljøskaper av betydning...
Flott hvis jeg tar feil, da jeg har et godt øye til Sogndal.
krakra1
Proff

PostPosted: 25.11.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
krakra1 wrote:

Du hadde vel valgt PVM foran Skjelbred og Henriksen, du?
Påstanden var at PVM ikke var god nok for RBK og at Skjelbred og Henriksen var bedre, ikke hvilke spillere som hadde vært best å ha i klubben. PVM holder et høyere nivå per dags dato enn Henriksen og har vært en jevnt over bedre spiller enn Skjelbred i år. Han er mer enn god nok for RBK. Hvis jeg hadde hatt valget ville jeg nok tatt Henriksen foran PVM på grunn av talentet, men ikke fordi han er bedre i dag. Når det gjelder Skjelbred er det vanskelig å si. Han har unektelig et stort potensiale, men dette viser han bare sporadisk. Jevnt over har han vært høyt middelmådig de siste årene. Å bytte ut en av TLs beste, og mestscorende, midtbanespillere med en middelmådighet med et enormt potensiale er risky.

For å svare kort. Kortsiktig hadde jeg valgt PVM foran Henriksen. Hvis jeg skulle valgt en spiller for Brann som kun ville spilt for oss i 2011, for så å forsvinne gratis, hadde jeg valgt PVM foran Henriksen uten å blunke. På lang sikt, en 5-årskontrakt, hadde jeg defenitivt valgt Henriksen.
Jeg er usikker på hvem jeg ville valgt mellom Skjelbred og PVM. PVM var bedre enn Skjelbred i år, by far, men Skjelbred har et stort potensiale. Det er likevel ingen garanti for at han vil stabilisere seg på dette toppnivået.

Å påstå at PVM ikke er god nok for RBK er uansett bare tull.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 25.11.2010 00:30    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
PVM har ikke levert noe paa flere sesonger. Naa plutselig slaar han til. PVM er en "one hit wonder".
Jo, PVM har levert mange sesonger han. Dette er fjerde sesongen på rad hvor han ender på et tosifret antall målpoeng. Han har vært blant våre beste spillere i en årrekke og vært ganske undervurdert. At han slo skikkelig til i år, og var TLs beste offensive midtbanespiller, betyr ikke at han ikke har vært god tidligere.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.11.2010 00:39    Post subject: Reply with quote

Har mistet tråden litt..men er det slik at du prøver å selge PVM til RBK?
Personlig vil jeg gjerne ha ham hit,men ser at mange andre undervurderer det å score mange mål som midtbanespiller.
Har ikke bestemt meg helt for hva jeg tror om Henriksen.
Men at han vil bli viktig som arbeidskapasitet og målscorer er jeg ikke i tvil om.
Farten er et stort -.
Skjelbred vil jeg ikke bytte mot noen som spiller i TL.
Kun hvis det er en bunke penger i omløp.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 49, 50, 51  Next
Page 2 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb