| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.11.2010 16:55 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Nå er det ikke først og fremst hans påstått gode dybdesyn som jeg reagerer på her. Jeg har også et strøkent dybdesyn, uten at det gjør meg til noe verdensklassekaliber. |
Strøkent har de fleste, men de aller færreste har et like godt utviklet som Steffen. Det er Nils Arne sjøl som har sagt at Steffens aller største styrke er hans dybdesyn.
Jeg er helt enig i at Iversen ikke er i nærheten av å kunne kalles verdensklasse, men han har enkelte ferdigheter som er på det nivået, i følge meg, altså overblikk, spilleforståelse, førsteberøring og timing i duellspillet. Men som sagt har han ikke andre ferdigheter som står i stil (spesielt hva gjelder fysikk/hurtighet/bevegelighet) og det gjør at han ikke er noen verdensklassespiller, selv om han på en god dag matcher de aller fleste. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.11.2010 15:36 Post subject: |
|
|
Både førsteberøringen og volleyskuddet til Iversen er sporadisk mer enn stabilt, og dermed relativt oppskrytt. Når så du sist Iversen score på en volley? Eller, for den saks skyld, på ett av de innleggene i boksen han visstnok er så livsfarlig på?
Fall er ikke en spiller jeg har sett så mye at jeg kan uttale meg særlig om, men bedre for oss, totalt sett, enn det Iversen er, det er han nok helt sikkert. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.11.2010 15:50 Post subject: |
|
|
Zaphod: det er fysiske faktorer inne i alt. Bevegligheten og kvikkheten til Ivers er såpass svak at han ikke får utnyttet dette volleyskuddet. Å skyte volley er jo en sammensetning av flere ting, ikke bare timing og tilslag. På treningsfeltet upresset handler det kun om dette, og der er Iversen en konge, men i kampsituasjoner må man ha kvikkheten til å komme seg til disse volleyskuddene på små flater. Lars Sponheim kunne jo hatt en fantastisk teknikk og et herlig tilslag han og, men hadde jo uansett ikke fått utnyttet det i kampsituasjon. Førsteberøringen hans er ikke sporadisk, mener jeg. Hvor mange ganger ser du Steffen rote til et mottak, sammenlignet med Prica, Konè, Olsen, Moldskred etc etc.?
Last edited by SunsetSalami on 07.11.2010 16:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.11.2010 15:59 Post subject: |
|
|
| OT, men sporadisk er ikke ordet dere leter etter. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.11.2010 16:20 Post subject: |
|
|
| Sporadisk er vel mer et ord som passer for når Iversen er i god fysisk form. |
|
| Back to top |
|
 |
shania Junior
|
Posted: 07.11.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Er Iversen i god fysisk form så er han nærmest uovertruffen som spiss,. Da svever han over alle andre,konkurerer med Messi når det gjelder fart også. Men, Er han i dårlig form så er han middelmådig. Ja OK,middelmådig+ da
Med all respekt for dere ihuga RBK supportere håper Jeg han offentliggjør at han spiller for QPR fra Januar av.
Gratulerer med gullet i dag. RBK bør være HELE Norges lag.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.11.2010 22:05 Post subject: |
|
|
| shania wrote: | | konkurerer med Messi når det gjelder fart også. |
Er du full? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.11.2010 22:48 Post subject: |
|
|
| shania wrote: | | Med all respekt for dere ihuga RBK supportere håper Jeg han offentliggjør at han spiller for QPR fra Januar av. |
Jeg synes også det er greit at ikke skriver ny kontrakt med oss. At han er god nok for (et topplag i) Championship tviler jeg på. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.11.2010 22:50 Post subject: |
|
|
| QPR kan vel meget vel spille i PL til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.11.2010 22:58 Post subject: |
|
|
| Ja, det er han i alle fall ikke god nok til. |
|
| Back to top |
|
 |
shania Junior
|
Posted: 08.11.2010 00:46 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Ja, det er han i alle fall ikke god nok til. |
Ikke i topp fysisk form heller? Tja.
Nei, tipper han går til Millwall.  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.11.2010 09:19 Post subject: |
|
|
| I topp fysisk form er han helt klart god nok, også for PL, men andelen av sesongen han klarer å holde seg i topp fysisk form begynner å bli ganske liten. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.11.2010 12:32 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Zaphod: det er fysiske faktorer inne i alt. Bevegligheten og kvikkheten til Ivers er såpass svak at han ikke får utnyttet dette volleyskuddet. Å skyte volley er jo en sammensetning av flere ting, ikke bare timing og tilslag. På treningsfeltet upresset handler det kun om dette, og der er Iversen en konge, men i kampsituasjoner må man ha kvikkheten til å komme seg til disse volleyskuddene på små flater. Lars Sponheim kunne jo hatt en fantastisk teknikk og et herlig tilslag han og, men hadde jo uansett ikke fått utnyttet det i kampsituasjon. Førsteberøringen hans er ikke sporadisk, mener jeg. Hvor mange ganger ser du Steffen rote til et mottak, sammenlignet med Prica, Konè, Olsen, Moldskred etc etc.? |
Jeg synes kanskje det blir litt tåpelig å sammenligne mottakene til Iversen med Prica, Kone, Olsen, Moldskred etc etc aka "treleggkompaniet" når påstanden var 'verdensklasse'. Hvis man først skal sammenligne med Rosenborg-spillere må man i det minste sammenligne med Annan og Skjelbred, da de er de eneste med internasjonal klasse. Og der faller Iversen gjennom, rett og slett, han er for sein i ballbehandlinga, og roter bort en del enkle. Høyt tippeliganivå: ja. Verdensklasse: pøh.
Og når det gjelder de berømte volleyskuddene så er det litt vanskelig å vurdere hva som er 'verdensklasse' på upressede volleyskudd på trening. Jeg skyter bra upresset på trening, men i kamp går de stort sett i taket. Jeg tipper det fins noen profesjonelle fotballspillere der ute som er rimelig gode på upressede tekniske detaljer på trening. Sånn cirka 100000, roughly.
Jeg tror det finnes et ønske i Norge om at dette kjempetalentet, for det var han, skal ha utviklet seg til noe mer enn en middels targetspiss i PL. Iversen var bra den tiden han spilte i Tottenham, ikke minst på grunn av en helt nådeløst oppofrende spillestil i boksen, men han var jo aldri noen Matt le Tissier der, og han ville ikke vært det nå heller. Vi har en spillesmart veteranspiss med internasjonal erfaring, det er faktisk alt, og det er nivået i Norge som får han til å se god ut.
Og angående "topp fysisk form" så har ikke det vært å se i det hele tatt siden 2004, senest. Utopi. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
shania Junior
|
Posted: 10.11.2010 16:42 Post subject: |
|
|
Det sies at han er klar for QPR!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.11.2010 16:43 Post subject: |
|
|
| Hvem sier det? Høres litt tvilsomt ut. Men hey, hvis de vil ha PVM så hvorfor ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
shania Junior
|
Posted: 10.11.2010 17:22 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Hvem sier det? Høres litt tvilsomt ut. Men hey, hvis de vil ha PVM så hvorfor ikke. | Rykter. Hardnakkede sådan..
Hva er tvilsomt med en Iversen i form? Iversen burde være en bra mentor for andre spisser.
Jeg synes det er litt merkelig å lese hvor lite folk på forumet egentlig verdsetter han.
Gjelder ikke deg Klevolainen.
 |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.11.2010 17:53 Post subject: |
|
|
Problemet med å satse på sånne (stjerne)formspillere er bekreftelsesbiaset til både trenere og supportere.
Det er liksom greit at en spiller er helt ute av form, uengasjert, treig og feit halvparten av sesongen så lenger han spiller 4-5 gode kamper en måned eller to. Da blir de gode prestasjonene en bekreftelse på at dette er en enormt viktig spiller for oss og at det absolutt var best å satse på han, selv om jeg tror man taper ganske mye på en sånn strategi.
Nå har Iversen vært i ganske god form over lengre tid, så at vi har spilt med han både i år og i fjor er greit nok med tanke på alternativene, men jeg tror ikke akkurat det er en ulempe for RBK og Jönsson at det ikke ble en ny kontrakt.
Jeg er i mot at en klubb som RBK skal være avhengige av enkeltspillere som presterer annenhver fullmåne. Spesielt fordi vi spiller uhyre viktige enkeltkamper i Europa, og da trenger man spillere man kan stole på. Det hendte veldig sjelden at enkeltspillere underpresterte da vi var som best. Dette sliter vi litt med nå, hvor nevnte Iversen varierer veldig, det samme gjør Prica og Lustig. Det er kjipt å vente på en CL-kalikkamp der et av de største spenningsmomentene er hvorvidt enkeltspillere har dagen eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
shania Junior
|
Posted: 11.11.2010 15:01 Post subject: |
|
|
Det kan synes som om Iversen har innsett at hans tid i Rosenborg er over! For sin egen del altså..
Han er vel litt sånn av og på spiller etter min mening. Dessuten er han nok ikke helt fornøyd med de han har hatt rundt seg i angrepet denne sesongen. Noe Nils Arne Egggen også har vært inne på. Gode nok til å cruise gjennom tippeligaen uten tap, men Ivers forlanger mer. Eggen og dere RBK ere også formodentlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 13.11.2010 19:18 Post subject: |
|
|
Mye er blitt sagt om Ivers om festing og slikt.
Men!
Når jeg ser Steffen Iversen og Vadim Demidov promoter en 2 dagers fyll på gossip før EL kampene da har jeg visse betenkeligheter.
Dette er et dårlig signal. De er forbilder, og er ikke ferdig med sesongen enda.
Dett er min mening, noen er sikkert uenig med meg, men det for nå så være. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.11.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Begge er høyst sannsynlig ikke lenger i klubben 1 januar så ingen grunn til å la seg irritere  |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 13.11.2010 19:41 Post subject: |
|
|
Joda, men de skal begge spille 2 kamper
Trond Olsen er med på morroa å.. I hvertfall i går .. hehe _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 14.11.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Hadde han vært i god nok fysisk form, jobbet godt i kampene og ellers tedd seg som en profesjonell fotballspiller skal så hadde det vært greit at han var ute og tok noen øl. Når han helt tydelig er i dårlig fysisk forfatning og bare lunter rundt på banen i store deler av kampene så er det skammelig og respektløst overfor supporterne. Dette er selvfølgelig, dersom det stemmer vel og merke, noe som burde få konsekvenser. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.11.2010 13:58 Post subject: |
|
|
| Dessverre får det ingen konsekvenser av kompisen Eggen. Dette er noe Hamrén ville slått knallhardt ned på. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.11.2010 18:05 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...186203.ece
Interesse fra USA nå. Skulle ønske dette bare kunne avklares fort. Mye bedre om Hoftun allerede nå kunne fastslå at han hadde endel å gå på lønnsbudsjettet. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 22.11.2010 17:09 Post subject: |
|
|
Var det ikke et poeng for Steffen at det enten var Rosenborg eller et lag med tilhørighet vesentlig nærmere London? Da blir i såfall USA fullstendig på jordet. Men det er kanskje ikke så nøye når Steffen begynner å telle penger. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|