English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
shania
Junior

PostPosted: 05.11.2010 16:22    Post subject: Steffen Iversen Reply with quote

Er det noen her som kan gi meg et lite hint om hvilken klubb i England Steffen kan være aktuell for dersom han havner i NPOWER-ligaen??(Nest øverste divisjon.)

Wink Wink[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 16:26    Post subject: Reply with quote

lite hint: nære London.
Back to top
shania
Junior

PostPosted: 05.11.2010 16:33    Post subject: Reply with quote

Vi snakker her Npowerligaen! QPR ligger i London, så de er ikke aktuelle?

Wink Wink
Back to top
shania
Junior

PostPosted: 05.11.2010 17:02    Post subject: Reply with quote

Da snakker vi nok om Reading tenker jeg!!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2010 17:21    Post subject: Reply with quote

Luton kanskje? Särlig med tanke på hvor feit Iversen kommer til å väre etter jula. Det er påfallende hvordan kiloene har ökt etter at Hamrén dro.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.11.2010 17:49    Post subject: Reply with quote

Steffen må erstattes, og Djibry Fall er ingen god erstatter. I så fall må Rade Prica selges. Prica/Fall er et svakt par, ingen av dem har overblikk/pasningsfot som Steffen. Et spisspar kan ikke bestå av to targetspillere, man må ha enten en gjennomspiller (type Steffen) eller en gjennomløper (type Huseklepp) sammen med en targetmann. Dersom vi skal spille 4-4-2 håper jeg helst Husekleppen kommer inn, men tviler sterk på det. Satses vel på Jamtfall.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 18:00    Post subject: Reply with quote

Jamtfall er ving. Stikker Steffen må vi ha inn en Huseklepp/Pall Gunnarson-type. Håper JJ har en sånn i kikerten. Johan Anderson er for skadeutsatt.

Fall er en goalgetter, ja. Men har vi en kreativ midtbane, så vil det være fullt mulig å bruke både Fall og Prica samtidig, bare man komponerer det riktig.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.11.2010 19:43    Post subject: Reply with quote

Nå er vel Huseklepp og Jamtfall ganske like typer, mens Huseklepp og Gunnarson IKKE er det. Så skjønte ikke helt logikken din. Enig i andre avsnitt.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg mener det er langt mer playmaker-egenskaper i en type som Huseklepp enn det er i Jamtfall. Jamtfall er i mine øyne kun en ving, i nød en bakromsspiss i 4-4-2. Huseklepp kan utføre begge disse rollene, men samtidig være en ballsentral i en Iversen-rolle. Men jeg ser heller en rendyrket Pall Gunnarson-type som erstatter for Iversen kontra Huseklepp.

Man kunne for eksempel (i mine øyne) ikke brukt Jamtfall i dagens Iversen-rolle. Det mener jeg vi kan med Huseklepp. Vi mister en del luftstyrke, men får inn en del teknikk. Overblikket og målfarligheten er vel jevnt(?).

Gunnarson er ingen bakromsspiller, men han har fantastisk teknikk (i TL-sammenheng), glimrende pasningsfot og overblikk. Noe ala Iversen. I tillegg er han en god avslutter.

I mine øyne er VPG den perfekte erstatter for Iversen, men alderen tatt i betraktning skal vi selvsagt ikke bruke penger på han.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.11.2010 20:46    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
TMan kunne for eksempel (i mine øyne) ikke brukt Jamtfall i dagens Iversen-rolle. Det mener jeg vi kan med Huseklepp. Vi mister en del luftstyrke, men får inn en del teknikk. Overblikket og målfarligheten er vel jevnt(?).

Her bommer du. Overblikket til Iversen er helt der oppe blant de ypperste i verden. Huseklepps er i beste fall middelmådig. De er veldig ulike spillertyper. Huseklepp en dribler, Iversen en playmaker.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 21:18    Post subject: Reply with quote

Joda, ser den. Men Huseklepp er absolutt en god tilrettelegger. Var det ikke 15 assist eller noe han hadde i Brann da Helstad var der. En god makker er selvfølgelig alfa omega.

Men som sagt vil jeg mye heller ha en VPG-type kontra en Huseklepp-type i den slags rolle.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2010 00:58    Post subject: Reply with quote

"Helt der oppe blant de ypperste i verden"

NÃ¥ja. Vi snakker fortsatt om en litt aldrende norsk targetspiss her, ikke om Xavi, Forlan, Messi, Iniesta, Del Piero osv osv osv.

Jeg tror det er viktig at vi ser litt bort fra spillertypen Iversen når vi ser etter den nødvendige forsterkningen i angrepet, og ser like mye etter hvordan vi kan komponere et lag. Vi er tross alt ikke avhengige av å ha en spillesmart, men treg og lat hengende spiss på laget for å vinne kamper, men vi må ha en spiller til i elleveren som bidrar med mål, assist og nøkkelpasninger.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.11.2010 01:01    Post subject: Reply with quote

Iversens valg med ballen og blikk for spillet er i samme klasse som disse - hvertfall ikke langt unna i det hele tatt. Han tar knapt et feilvalg og forsøker å være konstruktiv hele tiden. Selvsagt er teknikken og fysikken på et nivå som gjør at han ikke er i nærheten av like god som disse, men akkurat på overblikk og spilleforståelse er han oppe blant disse. Medfødt, rett og slett.

Grunnen at Iversen er i verdensklasse på alt som har med timing å gjøre, timing/observasjon av bevegelsene til med/motspillere (overblikk) og ballen (timing i dueller, volleyskudd/headinger og førsteberøring), er at han har et medfødt fantastisk godt utviklet dybdesyn - noe han har arvet fra Odd.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2010 04:36    Post subject: Reply with quote

Blir for meg veldig spesielt å lese beskrivelsene dine, når vi her snakker om en fyr som står med 14 assists på sine siste 80 kamper i en håpløs liga som Tippeligaen. Til sammenligning har for eksempel Veigar Pall Gunnarsson 41 assists på sine siste 74 kamper. Hva slags superlativer skal man da bruke om hans fotballintelligens, valg med ball og kreativitet i forhold til sine medspillere?

Helt vanvittig som du overdriver beskrivelsene dine, noen ganger. Mister jo fullstendig tyngde og troverdighet når det blir så overdrevent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 11:10    Post subject: Reply with quote

Nå er det nok Iversen. Han er god, javel. Han har et internasjonalt snitt, javel. Men Han tjener langt over det et allerede tynnslitt budsjett tåler, og i tillegg fremstår han med en dårlig moral (f.eks jfr journalistepisoden)... og han er ikke SÅ god at han er verdt dette. Takk og farvel til Iversen, få inn en ung og god spiss som er klar for å kjempe for å bli best mulig! Iversen flyter bare på sitt unike talent og høye stjerne i Rosenborg- miljøet. Det er ingen stor fremtid i det.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 12:09    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r Steffen Iversen er god, er han virkelig god, med overblikk, kreativitet, hodespill og avslutninger/pasninger av klasse.

Problemet er jo at dette vises sjeldnere og sjeldnere etter at han returnerte til klubben i 2006.

Man kan også si at når Steffen Iversen er dårlig, er han virkelig dårlig, med tapte hodedueller, dårlige avslutninger, feilpasninger og svært lite bevegelse.

Ta en titt på fødselsåret (1976), se på utviklingen de siste sesongene og ta deretter en rasjonell antagelse om hvordan de neste sesongene vil bli om han skriver kontrakt.

...for kontrakten blir bra (relatert til RBKs spillerlønninger) ...og spille vil han få fordi han har en bra kontrakt ...derfor må man spørre seg...

Hva vil Steffen Iversens tilstedeværelse bety for lagets utvikling neste år? Jeg kan her ikke se annet enn at det vil ha en negativ effekt.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

Iversen er en meget god spiller på sitt beste, og jeg vil gjerne gi han en ny kontrakt. Selvsagt med noen millioner mindre i lønn. Han er helt unik i norsk sammenheng, og som knerten sier så har han et overblikk i ypperste klasse. Om han er i samme klasse som Pirlo, Alonso angående det skal jeg ikke gå i dybden på.

Må si at jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere om Steffen skal få ny kontrakt. Hvis han jobber og finner tilbake til formen han hadde under Hamrén og kombinerer det med det gode målpoengsnittet han har hatt denne sesongen, er jeg veldig for en ny kontrakt, som sagt med en god del mindre lønn.

Hvis han derimot begynner på hamburger-løpet sitt igjen, med dårlig form fra april til september og latskap i spillet sitt er jeg mot kontrakt, selvfølgelig.

Problemet med Steffen Iversen er jo det at man aldri vet om det blir en klassesesong eller en burgersesong. For meg er det bare to sesonger som er godkjent siden han kom, og det er i år og i 2006.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 13:49    Post subject: Reply with quote

Når en spiss snart er nærmere 40 enn 30 år, er det ikke et spørsmål om burger eller suppe. Det er svært få spisser i den alderen som greier å prestere opp i mot sitt tidligere nivå, av helt naturlige årsaker.

Ettersom Iversen nesten garantert får spille uansett, må man spørre seg hvilken fremgang RBK får ved å fortsette med Iversen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.11.2010 14:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Blir for meg veldig spesielt å lese beskrivelsene dine, når vi her snakker om en fyr som står med 14 assists på sine siste 80 kamper i en håpløs liga som Tippeligaen. Til sammenligning har for eksempel Veigar Pall Gunnarsson 41 assists på sine siste 74 kamper. Hva slags superlativer skal man da bruke om hans fotballintelligens, valg med ball og kreativitet i forhold til sine medspillere?

Som sagt, Iversen har ikke fysikk, hurtighet eller teknikk (selv om han ikke er så langt unna her) som matcher sitt overblikk og sin spilleforståelse. Pall Gunnarson har en teknikk, kvikkhet og en evne til å tre gjennom medspillere på små flater - i tillegg til at han har en makker han har et unikt samspill med - som gjør at han selvsagt får flere målgivende.

Iversen har også veldig lenge blitt brukt i andre roller, som oppspillspunkt og goalgetter, sjelden som en ren gjennomspiller. Og han har heller ikke hatt æren av å ha de mest bevegelige/hurtige spillerne rundt seg når han har vært i gjennomspillerrollen.

Er det så rart at en person fra Norge kan ha et medfødt like godt dybdesyn som de beste i verden da? Det handler jo faktisk bare om gener akkurat det.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 14:32    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen kunne kanskje blitt omskolert til en spillende midtstopper. Han er god på hodet, flink til å lese spillet og får langt bedre tid på seg til å slå pasninger fra en slik posisjon.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.11.2010 14:36    Post subject: Reply with quote

For treg og for dårlig takler. Tror han ville vært en elendig midtstopper.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2010 15:01    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Er det så rart at en person fra Norge kan ha et medfødt like godt dybdesyn som de beste i verden da? Det handler jo faktisk bare om gener akkurat det.

Nå er det ikke først og fremst hans påstått gode dybdesyn som jeg reagerer på her. Jeg har også et strøkent dybdesyn, uten at det gjør meg til noe verdensklassekaliber.

Alle fotballspillere på dette nivået kan slå perfekte pasninger og gjøre fantastiske ting en gang i blant, som kan defineres som verdensklasse. Prica sitt skudd mot Aalesund er for eksempel et verdensklasseskudd. Skal man hevde at noen holder verdensklassenivå på enkelte områder, er de derimot nødt til å vise langt mer "consistency" enn det Steffen gjør. Dessverre har han i dag langt flere elendige dager enn gode dager.

Jeg synes forresten han var helt rå mot AM. Man kunne se hvordan de fryktet han, og satte konsekvent to mann på han. Dette åpnet for våre opprullinger i andreomgang. Han vant også de aller fleste dueller. På toppnivå er han en spiller av toppformat også på et høyere nivå enn Tippeligaen, men alt i alt er han ikke lengre i nærheten av å kunne kalles verdensklasse.

Men tenk om han hadde forsøkt litt hardere tidligere i karrieren...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 06.11.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Steffen har sagt at han har bestemt seg. Steffen har ikke proklamert at han blir i RBK. Klubben er tilsynelatende interessert i Fall. Det betyr at Steffen er tapt for Rosenborg, og går til England.

Er det et tap? Som flere andre påpeker, det kommer an på hvilken utgave av Steffen vi ville fått se. En trent Iversen i form (ja, jeg ser ironien), ville vært glimrende i VPG-rollen, bak en kjappere spiss. Han har blikket som trengs, han kan score mål, han er god i lufta (offensivt og på defensive dødballer), og har internasjonal erfaring. I tilegg bidrar han utenfor banen også, og er samtidig trønder. Dette taler klart for Iversen. Derimot... en småslapp Ivers som ikke bidrar maks defensivt, er selvsagt ikke god nok for RBK.

Min konklusjon: Jeg er litt skeptisk, da jeg frykter Ivers aldri blir gjennomtrent og stabilt god nok. Likevel ønsker jeg ham med videre, i (naivt) håp om at han holder sitt beste nivå neste sesong. Gjør han ikke det, blir det enkelt og greit benken. For øvrig må lønna mye ned også. MEN, nå tror jeg han uansett er tapt... så da blir vel fokus å finne en erstatter i stedet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 15:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
For treg og for dårlig takler.

Litt som Erik Hoftun da.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.11.2010 15:49    Post subject: Reply with quote

Tror ikke du mener alvorlig at han passer som midtstopper, så jeg gidder ikke argumentere mer for det hehe Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 214, 215, 216  Next
Page 154 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb