English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 260, 261, 262  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 13:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dere som forventer at Jönsson selv skal hoste frem noen ukjente billige lekkerbiskner vil få en liten overraskelse, mine små undersøkelser peker til at Tom Schelvan i stor grad er mannen bak Stabæks gode kjøp de siste årene (også før Jönsson-tiden).

Så spørs det da om Hoftun har det samme øyet for talent, men alle vet nok min mening om den saken.

Jeg sliter litt også med å se for meg hvilke spillertyper vi skal handle all den tid jeg ikke vet hva slags fotball Jönsson vil spille. Det eneste som er sikkert er at vi mangler de spillertypene Knerten skriver om, de spillerne som har et internasjonalt snitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2010 13:47    Post subject: Reply with quote

- Goodson på vei til Brøndby
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 13:51    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Hvis vi ser på hva som er tilgjengelig for en billig penge i det norske markedet, så finnes det jo noen spillere å se nærmere på ihvertfall.

Nikola Djurdjic
Jean Claude Angan
Kim Ojo
Celso Borges
Clarence Goodson
Carl-Erik Torp

Ikke akkurat Annan/Sapara-klasse men det er nå det nivået vi må legge oss på..

Goodson har signalisert at han kommer til å signere for en utenlands klubb denne uken så han kan vi bare glemme.
Når det kommer til Nikola og Celso så kommer disse til å bli dyre kjøp og da kan vi like gjerne se utenlands når vi tenker pris vs. kvalitet. Jeg leste at Nikola var priset til ca 3 mill, men jeg er ganske sikker på at hvis Hoftun sender en forespørsel så kommer prisen fort opp i 5-10 mill. Nikola er en viktig brikke for HFK og jeg tror ikke de vil slippe han uten at de får bra betalt for han, og det samme gjelder Celso.
Angan kan gå billig hvis Hønefoss vil kutte i lønnsbudsjettet, det samme med Torp. Kim Ojo er vel den mest realistiske når det kommer til det norske markedet.

En ting er at vi ikke kan kjøpe spillere i 10-15 millioners klassen, men det betyr ikke at vi burde slutte å se utenlands. Norske klubber kommer fortsatt til å øke prisen hvis Hoftun og Skutle skulle banke på døren deres.
Og skulle Hoftun ringe TKK for litt sør amerikansk hjelp så tror jeg at TKK kunne funnet et par spillere som ville forsterket oss uten å bruke de store million beløpene som FFK eller HFK skal ha.

Jeg syns det blir litt dumt når vi snakker om dårlige økonomiske tider og samtidig har lyst til å kjøpe de beste spillerene fra andre norske lag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 02.11.2010 14:05    Post subject: Reply with quote

FKH (som er den korrekte forkortelsen, og altså ikke HFK Wink ) er riktignok en av få klubber som ligger ann til ett pluss-budsjett i år, men har likevel ikke råd til å presse prisen alt for høyt hvis de får en hendvendelse. Det er ikke mer enn noen uker siden Grindhaug gjorde det klart.

Borges har vi vel også vært innom før. Han er riktignok investoreid, men koster nok likevel under fem mill, siden det er fortjeneste nok for investorene da han ikke kostet mer enn drøye millionen da han kom til FFK.
Tre mill kan nok fort holde for å få han.
kristobal
Legende

PostPosted: 02.11.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

Noe av det Jönsson roses for er vel blant annet evnen til å nyttiggjøre seg kompetanse han selv ikke besitter. Dermed kan det vel tenkes at han i forbindelse med spillerkjøp kontakter eksterne krefter for å finne gode investeringer.

Fremfor alt vil vel mye av jobben også være å gjøre de spillerne som allerede er her bedre.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 14:24    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
FKH (som er den korrekte forkortelsen, og altså ikke HFK Wink ) er riktignok en av få klubber som ligger ann til ett pluss-budsjett i år, men har likevel ikke råd til å presse prisen alt for høyt hvis de får en hendvendelse. Det er ikke mer enn noen uker siden Grindhaug gjorde det klart.

Borges har vi vel også vært innom før. Han er riktignok investoreid, men koster nok likevel under fem mill, siden det er fortjeneste nok for investorene da han ikke kostet mer enn drøye millionen da han kom til FFK.
Tre mill kan nok fort holde for å få han.

Jeg tror nok at FKH ser jeg mer tjent med å holde Nikola i laget frem for å selge han billig, han har vært en viktig brikke i årets lag.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 14:32    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Noe av det Jönsson roses for er vel blant annet evnen til å nyttiggjøre seg kompetanse han selv ikke besitter. Dermed kan det vel tenkes at han i forbindelse med spillerkjøp kontakter eksterne krefter for å finne gode investeringer.

Hva tror dere om å ansette en slags sportslig leder/sportsdirektør som tar seg av slikt? Selv tror jeg ikke at det nødvendigvis er noen dum idé.

Så kunne Jönsson heller få konsentrere seg om
kristobal wrote:
å gjøre de spillerne som allerede er her bedre.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 02.11.2010 14:34    Post subject: Reply with quote

Hadde vært utrolig med Jo Inge Berget. I overkant skadeplaget, men Haakon Schwabe har vel vist med Stadsgaard at han kan klare det meste. Det er i hvert fall sikkert at du kunne trengt hans fart og teknikk. I tillegg kan han både spille på midtbanen, i en offensiv midtbanerolle og helt fremme.

Joakim Våge Nilsen er nevnt her inne, og det tror jeg hadde vært en flott signering. Og hvor god er denne Anders Konradsen?
kristobal
Legende

PostPosted: 02.11.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

Våge Nilsen er i mine øyne for treg. Jeg finner ikke noen gode holdepunkter for å fastslå at han er bedre enn Dorsin for eksempel. Konradsen har ikke bevist noe som helst ennå. Stallfyll.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 14:54    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Hva tror dere om å ansette en slags sportslig leder/sportsdirektør som tar seg av slikt? Selv tror jeg ikke at det nødvendigvis er noen dum idé.

Så kunne Jönsson heller få konsentrere seg om
kristobal wrote:
å gjøre de spillerne som allerede er her bedre.

Det tror jeg hadde vært en god løsning, har man aktuelle kandidater? Har noen en liste over tidligere midtstoppere som har spilt for RBK?
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 15:05    Post subject: Reply with quote

Bjørn Tore Kvarme, han har ihvertfall spilt utenfor norges grenser.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 15:23    Post subject: Reply with quote

Hva med Olivier Occean? Han er ikke mer enn 29 år, og ble, ifølge Henning Berg, sendt til Tyskland bl.a. fordi han passet mye bedre i 4-3-3...

NÃ¥ er han toppscorer, og sendte i forrige uke Borossia Dortmund ut av den tyske cupen.

Occean: Følte meg dårlig behandlet i LSK
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2010 15:25    Post subject: Reply with quote

Kjære Jesus, gi meg styrke!

Slett det innlegget over her så ikke Hoftun får en idé...

En av verdens aller traurigste og minst moderne fotballspillere. En svart Kovacs. Gamp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 15:26    Post subject: Reply with quote

Men han scorer mye mål! Wink
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 15:28    Post subject: Reply with quote

Heller Gøran Sørloth-comeback enn Occean. Sørloth hadde sikkert pirket inn noen mål som midtspiss han også.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 02.11.2010 15:52    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva med Olivier Occean? Han er ikke mer enn 29 år, og ble, ifølge Henning Berg, sendt til Tyskland bl.a. fordi han passet mye bedre i 4-3-3...

NÃ¥ er han toppscorer, og sendte i forrige uke Borossia Dortmund ut av den tyske cupen.

Occean: Følte meg dårlig behandlet i LSK

Herrejesus, 2 mill i året - i 3. div! Neutral
Jaggu ikke rart Bayeren München har råd til å betale Frank Ribery så mye!
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2010 15:55    Post subject: Reply with quote

Må si at lønnsnivå (Occean tjener i følge artikkelen 2 mill i året) og antall tilskuere (Offenbach har mellom 8-15000 tilskuere) i 3. Bundesliga overrasker meg.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 16:07    Post subject: Reply with quote

Det bare høres mye ut med 2 mill - det er jo ikke mer enn 250.000 Euro Wink
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 16:29    Post subject: Reply with quote

Apropos lønninger og lavere ligaer. Fikk bakoversveis da jeg så at Morten Knudsen tjener 70 000 pund i grunnlønn i League One-klubben Colchester i tillegg til bonuser på 1000 pund for henholdsvis spilletid og om laget vinner kampen. Her i Norge var han 2. divisjonsspiller som best...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2010 16:52    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Våge Nilsen er i mine øyne for treg. Jeg finner ikke noen gode holdepunkter for å fastslå at han er bedre enn Dorsin for eksempel. Konradsen har ikke bevist noe som helst ennå. Stallfyll.

Vaage Nilsen har jeg stor tro på at er en mann for fremtiden. Han matcher Dorsin på fart, og er OK i det defensive. Er nok ikke som Dorsin en mot en defensivt, i alle fall ikke ennå, men er en større offensiv ressurs i mine øyne. Meget god innleggs- og skuddfot. En veldig moderne type back med bra potensiale. Jeg kan vel si det på den måten at jeg ikke ser noen i Norge jeg heller erstatter Dorsin med enn netopp Vaage Nilsen.

Og glem Occean. Aldri noen stjerne i knokkel-laget LSK som skulle være det laget som passer ham best i TL. Alt for enkel spillertype, alt for smal spisskompetanse, og generelt alt for lite komplett for å tilføre RBK noe som helst. Mulig han matcher eksempelvis Prica i hodespill og fysikk, men mangler omtrent alt annet han har. Primitiv spillertype jeg vil tro passer seg best på 3. nivå.
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 02.11.2010 16:57    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Apropos lønninger og lavere ligaer. Fikk bakoversveis da jeg så at Morten Knudsen tjener 70 000 pund i grunnlønn i League One-klubben Colchester i tillegg til bonuser på 1000 pund for henholdsvis spilletid og om laget vinner kampen. Her i Norge var han 2. divisjonsspiller som best...

Så faktisk han i en kamp mot Godset 2 i 3. divisjon i 2006. Var banens soleklart beste, og scoret 2 mål. Han tok av seg drakta begge gangene han scoret, og fikk dermed rødt kort... Rolling Eyes
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2010 16:59    Post subject: Reply with quote

Haha. Det er smart!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 02.11.2010 17:00    Post subject: Reply with quote

Football Manager 2011 ligger ute nå, så Hoftun får holde seg inne de neste helgene og grave frem noen fininger.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.11.2010 17:44    Post subject: Reply with quote

Skjelbred wrote:

Så faktisk han i en kamp mot Godset 2 i 3. divisjon i 2006. Var banens soleklart beste, og scoret 2 mål. Han tok av seg drakta begge gangene han scoret, og fikk dermed rødt kort... Rolling Eyes

Haha! Idea
Back to top
Mh1607
Junior

PostPosted: 02.11.2010 18:14    Post subject: Reply with quote

Max wrote:
Football Manager 2011 ligger ute nå, så Hoftun får holde seg inne de neste helgene og grave frem noen fininger.

Det hadde faktisk hvert noen av Hoftun og co sine mer smarte investeringer
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 260, 261, 262  Next
Page 30 of 262

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb