View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 25.10.2010 18:12 Post subject: |
|
|
Er enig med Kristobal med at Rosenborg må se utenfor Norge etter forsterkninger.
Synes det er rart hvis Bakary Saré er tiltenkt en plass i A-stallen med mindre at både Lago & Annan er på vei ut.
Status pr i dag er 8 utlendinger i A-stallen, 6 svensker, 1 fra Ghana og 1 fra Elfenbenskysten.
De nye spillerne som eventuellt kommer inn i A-stallen bør være så gode at de tar plassen fra de spillerene vi allerede har. Ellers blir de kun stallfyll ( som Lago stort sett har vært) _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 25.10.2010 18:46 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Skogseid kan være spennende, men ser helst at farten hans blir brukt som stopper enn som back. Kan jo bli aktuell en gang i fremtiden. |
Skogseid? Er folk gaatt fra vettet?
Tom Hoegli er dobbelt saa god, uten at jeg oensker han av saerlig grad. Men han har da levert stabilt for landslaget og gjoer sjelden daarlige kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.10.2010 19:05 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker ikke Skogseid til RBK nå. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 25.10.2010 20:52 Post subject: |
|
|
Vaagan Moen er vel bosmanspiller.. |
|
Back to top |
|
 |
Mh1607 Junior
|
Posted: 25.10.2010 22:21 Post subject: |
|
|
Støttes..... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.10.2010 23:11 Post subject: |
|
|
Jørgen Horn på vannvogna er et stort norsk stoppertalent som med rett veiledning kan bli meget god. Kan også brukes på midtbanen. Bør etter min mening ikke utelukkes og er en mulig gambling som kan gi meget stor avkastning.
Vaagan Moen er god nok ,men spørsmålet nå er om han er verdt SOF og lønnskravet da vi risikerer at han er "one season wonder".
Vilsvik er et godt forslag om Lustig forsvinner da jeg er enig i beskrivelsen som er gitt tidligere i tråden. Kan også spille på mange plasser som er bra for bredden. Galskapen er at vi har gitt vekk det største backtalentet i Traore. Galskap kaller vi det.
Jeg blir også sjokkert om Bangura fra Hønefoss ikke blir vurdert av oss, et meget stort talent.
Når det gjelder Atta så er han slik jeg ser det en no-brainer. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 25.10.2010 23:32 Post subject: |
|
|
Horn bør kun være aktuell hvis Iversen er ferdig i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 25.10.2010 23:46 Post subject: |
|
|
horn bør aldri bli aktuell. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.10.2010 23:48 Post subject: |
|
|
This Is 50 wrote: | Horn bør kun være aktuell hvis Iversen er ferdig i klubben. |
Er du redd at diss gladguttene skal finne hverandre? |
|
Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 25.10.2010 23:49 Post subject: |
|
|
Om vi klarer å signere Vaagan Moen til en grei pris, føler jeg det blir Morten Moldskred på nytt. Og det har vel funket.... helt ok? |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 25.10.2010 23:56 Post subject: |
|
|
PVM bidrar med mer enn bare mål. Han slår også gode dødballer og er en god pasningslegger. Jeg sier ikke at vi skal hente han men han bør helt klart vurderes.
@ Keenoir: Double trouble. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Quote: | "Ballsikker, elegant midtbanespiller.
Etablert på laget såvel som på Leone Star, Sierra Leones landslag"
Navn: Umaru Bangura
Født: 07.10.1987 (23 år)
Draktnummer: 10
Fødested: Freetown
Nasjonalitet: Sierra Leone
Tidligere klubber: Watford, Mighty Blackpool Freetown
Umaru er født og oppvokst i Freetown, Sierra Leone. Som 15-åring ble han i 2003 tatt inn på U17-landslaget og spilte en nøkkelrolle i laget som spilte seg til finalen i "African U17"-mesterskapet. De tapte finalen, men kvalifiserte seg til FIFA U17-VM i Finland samme år, hvor Umaru spilte alle tre kampene i gruppespillet.
I 2006 debuterte han på seniorlandslaget "Leone Stars" i en kvalifiseringskamp mot Mali i "2008 African Nations Cup". Umaru har spilt seg til fast plass på landslaget i kvalifiseringskampene til afrikamesterskapet og VM. |
|
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 26.10.2010 10:47 Post subject: |
|
|
Jeg titter bare innom rbkweb en gang i blant. Ser at flere ønsker og hente PVM, herregud sier jeg bare. Flere av dere sitter og kritiserer Hoftun samtidig som dere ønsker PVM til klubben, vi snakker om og møte seg sjøl i døra nå så til de grader....
Makan til middelmådighet, jeg syns faktisk JGS er en bedre fotballspiller. Det sier vel det meste.
Er PVM en grei tippeligaspiller? Ja, uten tvil. Har vi nok greie tippeligaspillere i troppen? Ja, uten tvil.
Er PVM en spiller som vil heve oss i Europa? Aldri i verden. Har vi nok fotballspillere i troppen som hever oss i Europa? Nei.
------------------ |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 26.10.2010 11:44 Post subject: |
|
|
MIXMASTERTOT wrote: | Jeg titter bare innom rbkweb en gang i blant. Ser at flere ønsker og hente PVM, herregud sier jeg bare. Flere av dere sitter og kritiserer Hoftun samtidig som dere ønsker PVM til klubben, vi snakker om og møte seg sjøl i døra nå så til de grader....
Makan til middelmådighet, jeg syns faktisk JGS er en bedre fotballspiller. Det sier vel det meste.
Er PVM en grei tippeligaspiller? Ja, uten tvil. Har vi nok greie tippeligaspillere i troppen? Ja, uten tvil.
Er PVM en spiller som vil heve oss i Europa? Aldri i verden. Har vi nok fotballspillere i troppen som hever oss i Europa? Nei.
------------------ |
Min gode mann.. Når en spiller som har scoret 14 mål fra midtbanen i år er gratis.. Da skal man forsøke. Markus Henriksen har vært en åpenbaring i år, men PVM har scoret dobbelt så mange mål. PVM kommer til å gå til en utenlandsk klubb tror jeg. Men RBK skal definitivt forsøke.
Vi trenger gode, norske spillere! _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.10.2010 11:58 Post subject: |
|
|
Har ikke PVM spilt i en fullstendig fri rolle, mye som spiss og fått gjøre som han vil i år? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 26.10.2010 12:00 Post subject: |
|
|
Jo _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.10.2010 12:07 Post subject: |
|
|
Da kan vi vel strengt tatt ikke operere med at "han som midtbanespiller har scoret 14 mål/har scoret 14 fra midtbanen"...
For all del, det er veldig bra å score 14 mål. Men det vil ikke automatisk si at han er god nok for oss. Spørsmålet er om Hoftun er i stand til å finne noe bedre, om lønnskravet hindrer oss i å skaffe andre. Bosmanspillere er ikke gratis, man betaler bare spiller istedenfor klubb... Hvor mye krever PVM?
Som en liten notis vil jeg bare si: Jeg skal sette masse penger på at Brann rykker ned neste sesong hvis Solli, PVM og Huskelappen forsvinner fra Brann. Med mindre Hardball åpner slusene. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.10.2010 12:17 Post subject: |
|
|
MIXMASTERTOT wrote: |
|
Har vi egentlig NOK greie TL-spillere i troppen?
Hvem da?
De 11 som startet mot Tromsø, plus Olsen og kanskje Sare. Og Fredrik "sneglefart" Winsnes...
Demidov forsvinner, noen andre skal vel dra og... Vi definitivt trenger gode Tippeligaspillere, og jo flere jo bedre.
PVM skal ikke vinne oss CL-kvalikken eller noe, men han kan vel gi oss god dekning i serien.
Kanskje skal han ende opp som Olsen, Moldskred og mange andre... god på midtabell nivå, mindre imponerende hos oss, men det er sikkert mindre risiko å satse på TL-spillere enn på Adecco-sensasjoner...
P.S. de nye reglene om utlendinger kommer til å hindre seriens utvikling og konkurranseevne i europeisk sammenheng enda mer...
Jeg skjønner det er viktig å "beskytte" norske spillere, men hva er vitsen med å gå mot fotballverdens strøm? Norsk fotball er svak nok uten at man innfører en slags proteksjonisme.
Det skjer ikke i store ligaer hvor de faktisk har nok gode hjemlige spillere, hvordan kan det lykkes i Norge hvor vi knapt greier å samle 16 landslagsverdige spillere som holder et akseptabel internasjonalt nivå... |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 26.10.2010 12:30 Post subject: |
|
|
Målscoren til PVM gjør at jeg synes han høres interessant ut, men jeg har ikke sett han nok til å uttale meg. Slik jeg ser det er det viktig at en eventuell nye midtbanespiller er kreativ. Som flere andre også har påpekt mangler vi i øyeblikket en Sapara type. Hverken Annan, Henriksen eller Skjelbred er kreative hovmestertyper / spillstyrere. Iversen har litt av det, men hans fremtid er usikker. Uten kreativitet på midtbanen blir det tungt å spille seg igjennom 11-manns murene vi kommer til å møte i tippeligaen til neste år. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.10.2010 12:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror den eneste grunnen til at PVM har rota inn såpass mange mål henger sammen med at den svakeste RBK-stallen jeg kan huske, siden storhetstida startet, er ubeseiret, mer eller mindre i to år.
Nemlig at Tippeligaen ALDRI har vært svakere enn den er nå. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.10.2010 13:08 Post subject: |
|
|
RBKalle wrote: | Det skjer ikke i store ligaer hvor de faktisk har nok gode hjemlige spillere, hvordan kan det lykkes i Norge hvor vi knapt greier å samle 16 landslagsverdige spillere som holder et akseptabel internasjonalt nivå... |
Joda, man strammer inn på "homegrown"-reglene i samtlige ligaer, siden det er FIFA som befaler, og ikke hvert nasjonale forbund. "Homegrown" trenger for øvrig heller ikke "Nordmann" når det er snakk om tippeligaen - RBK har jo kanskje sin aller beste "Homegrown"-spiller utlånt for tiden, nemlig Abdou Traore. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.10.2010 16:08 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | RBKalle wrote: | Det skjer ikke i store ligaer hvor de faktisk har nok gode hjemlige spillere, hvordan kan det lykkes i Norge hvor vi knapt greier å samle 16 landslagsverdige spillere som holder et akseptabel internasjonalt nivå... |
Joda, man strammer inn på "homegrown"-reglene i samtlige ligaer, siden det er FIFA som befaler, og ikke hvert nasjonale forbund. "Homegrown" trenger for øvrig heller ikke "Nordmann" når det er snakk om tippeligaen - RBK har jo kanskje sin aller beste "Homegrown"-spiller utlånt for tiden, nemlig Abdou Traore. |
Men reglen i andre ligaer funker vel litt annerledes enn i Tippeliga?
I EPL er det minst 8 "homegrown" i en 25-spillerstall [men spillere yngre enn 21 er frie]
I Serie A ser det ut som den eneste regelen gjelder nysignerte ikke-EØS spillere (maks 1), mens klubber kan fortsatt ha dusinvis med utlendinger som ikke er "homegrown"
Dessuten er jo mulig å kaste inn i stallen noen middelmådige gutter fra juniorlag, et voilà er kvote oppfylt...
Er det ikke sykt dumt at, f.eks. Inter kan spille med 11 utlendinger mens Rosenborg bør spille med minst 3 "homegrown"?
Storklubber har råd og mulighet til å "hjemmeutvikle" like mange gode talenter... kan norske klubber gjøre det samme?
Rosenborgs [og andre norske lags] eneste mulighet for å bli bedre er jo å hente inn halvgode spillere som holder litegrann internasjonalt nivå... noe som under de nye reglene ikke skal mulig lenger, iallfall i akseptable grad.
Nasjonale forbund har vel litt frie hender når det gjelder reglene i hjemlige ligaer...
Tragisk at NFF velger å være strenge mens andre, rikere og "bedre" fotballand har tatt en snarvei |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.10.2010 16:23 Post subject: |
|
|
Og folk lurer på hvorfor norske fotballspiller og det norske landslaget, holder så lavt nivå som det gjør....
Det er jo nettopp fordi disse halvgode utlendignen tar opp stallplassene til de norske talentene, slik at disse ikke slipper til! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.10.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Og folk lurer på hvorfor norske fotballspiller og det norske landslaget, holder så lavt nivå som det gjør....
Det er jo nettopp fordi disse halvgode utlendignen tar opp stallplassene til de norske talentene, slik at disse ikke slipper til! |
Eller tar opp disse halvgode utlendinger stallplassene til de norske talentene for "talentene" ikke er så talentfulle til slutt?
Hvorfor kan hvilken som helst Mamadou Bamba og Juan Pérez [eller til og med Medelsvennson... ] komme inn og hevde en plass i startelleve? Dessverre skjer det ikke bare for det er på moten å hente utenlandske store (og små og ukjente) profiler...
De gode norske spillere skal uansett få/beholde plassene i A-lag... de som ikke er like gode skal riktignok varme benkene landets rundt eller skal lånes ut ned i Adecco (hvor de hører hjemme i).
Finnes det norske spillere i bunnlag/lavere divisjoner som er like gode som mange utlendinger som blir hentet inn? Javel.
Men man alltid håper en utlending med annerledes bakgrunn og fotballkultur kan bidra med noe nytt og positivt, mer enn Ola Nordmann fra Mjøndalen eller NIL-Trysil...
P.S. En som "taper" mot en middelmådig fyr er jo enda dårligere enn middelmådighet...
P.P.S. rart at nesten alle TL-spillere som blir nevnt i denne tråden blir avslått som "ikke gode nok for RBK", men på den andre siden skal vi på korstog for å forsvare norsk fotball...
jeg er forvirret... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.10.2010 19:11 Post subject: |
|
|
RBKalle wrote: | Bakklandia wrote: | Og folk lurer på hvorfor norske fotballspiller og det norske landslaget, holder så lavt nivå som det gjør....
Det er jo nettopp fordi disse halvgode utlendignen tar opp stallplassene til de norske talentene, slik at disse ikke slipper til! |
Eller tar opp disse halvgode utlendinger stallplassene til de norske talentene for "talentene" ikke er så talentfulle til slutt?  |
Selvfølgelig. Siden de ikke få slippe til blir de heller ikke gode nok.
RBKalle wrote: | Hvorfor kan hvilken som helst Mamadou Bamba og Juan Pérez [eller til og med Medelsvennson... ] komme inn og hevde en plass i startelleve? Dessverre skjer det ikke bare for det er på moten å hente utenlandske store (og små og ukjente) profiler...
|
Først og fremst fordi det tar seg dårlig ut å hente folk langsvies fra for å sette dem på benken, men spesielt når det gjelder afrikanere, er det fordi de ofte er billigere i drift for klubben.
Finnes det nordmenn i adecco som kan være bedre enn "hvemsomhelst" fra Afrika? ja, så definitivt.
Vil afrikaneren koste bare en brøkdel i innkjøp, og kreve kun halvparten i lønn? Ja, høyst sannsannsynlig.
De er ikke nødvendigvis bedre, bare billigere å bruke - og det holder til at de blir foretrukket i 9 av 10 tilfeller. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|