View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.10.2010 22:56 Post subject: 2. divisjon |
|
|
Bør være en egen tråd for 2. divisjon på forumet. En sak: NFF stopper ikke med å si opp alle spillerutviklerne sine (som meg bekjent har en viktig jobb i kretsene). Nå kutter de reisestøtte også. Dvs: de sponser alle flyturer pdd. til kamper man må fly til i TL, AL og 2. divisjon. Dette er det nå stopp på, så all transport til kamper må finansieres sjøl. En rekke klubber kommer nok til å slite, spesielt de i nord... Helt utrolig av NFF dette, denne sponsingen av flyturer er jo noe av det jeg har støttet NFF for tidligere, et glitrende tiltak. Men neida, er vel viktigere at 100 stk. med samme fotballfilosofi skal sitte og drikke kaffe på Ulevål daglig.
...
I helga er det opprykkskamp til 2. divisjon mellom Tiller og Stjørdals/Blink. Kamp 2 er helga etter.Blir etter alt å dømme en spennende og jevn affære mellom to lag som var det sterkeste til slutt i hver sin trønderavdeling. Blant profilene i oppgjørene finner vi eks-RBKere som Arton Ademi og Albert Berbatovci på Tiller. I 2.divisjon nå er det klart at Kolstad går ned i trønderavdelingen, mens Byåsen, Levanger, Steinkjer og Strindheim kjemper en kamp for å unngå nedrykk (max 1 av dem går ned, og kanskje ingen). Det er duket for to ekstremt spennende helger i 2. og 3.divfotballen i trøndelag.
Hvor mange er det egentlig som følger 2. og 3. div her inne? Personlig er jeg på alle kampene til Tiller, og noen til Byåsen, Strindheim, Kolstad, RBK2 etc. Synes det er viktig å støtte opp om den lokale fotballen, også under Rosenborgs nivå. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.10.2010 02:14 Post subject: |
|
|
Følger Byåsen og SIL. Håper at Stjørdals Blink rykker opp, der er det størst sjanse til å overleve sesong 1. Tiller er et bydelslag uten tradisjon og har liten sjans til å overleve. Jeg skulle ønske at det ble færre Trønderlag i 2. div, slik at det ble en naturlig spissing for opprykk til 1. div. I RIL er det jo et kriterium at du må ha passert 26 år for å bli med i stallen..... På tide med et opprykk SIL ? Om ikke de beste spillerne drar til TL klubber sørover, har nok SIL muligheten med de beste trenerne og de beste "nest-beste" spillerne i distriktet. SIl er Trøndelags beste på spillerutvikling! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.10.2010 02:25 Post subject: |
|
|
Fulgte med på lokallaget i 3. div inntil jeg flyttet hjemmefra. De tapte kvalikk til 2. div i fjor og "berget" plassen i 3. div i år. Det er gratis, du møter folk fra lokalområdet og du ser ok fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 16.10.2010 04:49 Post subject: |
|
|
Elverum til Gjøvik for å gjøre unna andre del av Innlandsderbyet i morgen. Førstnevnte leder 3-1 etter første kamp og ser ut til å rykke opp til 2.divisjon for første gang siden 2003. Hadde vært deilig med 2.divisjon etter å ha sammenhengende spilt i tredje siden 2005 (to play-offtap mot Korsvoll og Mjøndalen). Som avstandssupporter hadde det også vært digg å havnet i pulje med noen Trondheimslag neste år
Men lokalavisene burde vært bedre til å øke interessen i småbyer der patriotismen egentlig burde vært høy. Hjemme i Elverum er Østlendingen mildt sagt elendig til å bry seg... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.10.2010 13:13 Post subject: |
|
|
Ble en spennende affære og endte 2-2 på Tonstad i går i en kamp preget av en svært usikker dommer. Tiller noe uheldige, slipper inn mål på en liten keepertabbe av ellers svært så solide eks-RBKer Christian Johansen og klabb og babb på en corner, mens de scorer to flotte mål på opprulling på kant med påfølgende innlegg og scoring på hhv. brasse og volley. Blir en skikkelig spennende kamp på Øverlands Minde lørdag.
For øvrig gratulerer til Strindheim som heldigvis sikret plassen i 2. divisjon. Det ser også ut til at Byåsen gjør det, og dermed forblir det sannsynligvis like mange trønderske lag i 2. divisjon neste år som i år (Blink/Tiller inn for Kolstad). |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 17.10.2010 13:51 Post subject: Re: 2. divisjon |
|
|
knerten_10 wrote: | Bør være en egen tråd for 2. divisjon på forumet. En sak: NFF stopper ikke med å si opp alle spillerutviklerne sine (som meg bekjent har en viktig jobb i kretsene). Nå kutter de reisestøtte også. Dvs: de sponser alle flyturer pdd. til kamper man må fly til i TL, AL og 2. divisjon. Dette er det nå stopp på, så all transport til kamper må finansieres sjøl. En rekke klubber kommer nok til å slite, spesielt de i nord... Helt utrolig av NFF dette, denne sponsingen av flyturer er jo noe av det jeg har støttet NFF for tidligere, et glitrende tiltak. Men neida, er vel viktigere at 100 stk. med samme fotballfilosofi skal sitte og drikke kaffe på Ulevål daglig.
|
Sykt latterlig. Men hvor finner du dokumentasjon på det? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.10.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Finner det ikke sjøl ennå, så det er nok ikke offentliggjort. Er noe jeg har hørt fra gode kilder. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.10.2010 14:17 Post subject: |
|
|
Har vel passelig god kontroll på 3. div nord, hvor jeg ser kamp nesten hver runde. Spent på hvordan det nye divisjonssystemet vil slå ut. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 17.10.2010 18:46 Post subject: |
|
|
Ok, Knerten, venter i spenning. I så fall er det sykt, sykt, sykt. Mine lokale klubber (vel, egentlig bare Senja som er ordentlig lokal) som Senja, Harstad og Skarp skal vel få slite hvis reisestøtten fjernes.
Nå har heldigvis Troms-laga gjort det greit i år, og både Harstad og Senja overlever i 2. divisjon, sammen med Tromsø 2. I tillegg kommer som nevnt Skarp (Tromsø) opp, og da har Senja (som ligger midt mellom Harstad og Tromsø) to-to og en halv time i buss til de kampene.
Men det er klart, når man må til Østlandet er det først to timer i fly til OSL, så en-to timer i buss avhening av hvor motstanderen er.
Muligens kommer Troms-lagene da til å stille med tynne benker for hver bortekamp i sør, noe som sjølsagt går ut over sjansene deres. Etter hvert vil dette slite såpass på deres økonomi, at de graver seg ned i divisjonssystemet, frykter jeg. Hvis pengene skal gå til reising, er det klart det går ut over yngres avdelinger.
Kristo: Du har kontroll på 3. divisjon nord, som i Nord-Trøndelag? Ikke 3. divisjonsavdelingene i Nord-Norge vel?  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.10.2010 18:02 Post subject: |
|
|
Tiller vant 4-2 på Øverlands Minde i dag og er dermed i 2. divisjon 2011. Eks-RBKer Berbatovci var virkelig stor - dominerte rett og slett. I tillegg berget Byåsen og Steinkjer plassen, så da blir 2011 som 2010 for trønderske lag i 2. div bare at Tiller kommer opp og Kolstad går ned. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 23.10.2010 19:07 Post subject: |
|
|
Skål for Tiller! Endelig tilbake i det gjeve (vel...) selskap! _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 25.10.2010 19:01 Post subject: |
|
|
Venter i spenning på oppsettet av puljene nå, når bruker de å komme? Måtte Elverum komme i en trønderpulje, men jeg tviler sterkt. Sist møtte vi Nidelv dog, men det tror jeg var eneste lag fra Trondheim det året.
Hva er egentlig kriteriene for oppsett i 2.divisjon? Fire lag rykker ned, en til hver avdeling. Men nå som Lyn forsvinner, må jo en avdeling stå uten et "storlag". Tar NFF høyde for dette? Og hvem erstatter Lyn?
Skal alle 2.lagene fra Tippeligaen fordeles så likt det er mulig, eller stiller de likt med de andre lagene?
Ryktebørsen kan forresten allerede avsløre at Martin Busk, Strindheim, forlater Leangen for sitt fagre Elverum da han er ferdig med studiene i juli. Så vet dere liksom det. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 25.10.2010 22:00 Post subject: |
|
|
Det beste 12. plasserte laget overlever antageligvis i 2. divisjon. De prøver vel å ha likt antall 2. lag i hver avdeling, så to stykker i hver omtrent. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 30.10.2010 20:28 Post subject: |
|
|
Puljene kommer ca 14 dager etter at de siste kvalik kampene til 2.div er ferdige. Ca 14-20 november.
Personlig så synes jeg at 2.div burde ha kuttet ned på lag fra 4 x 14 lag til 2 x 16 lag... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.10.2010 00:29 Post subject: |
|
|
Da vil det bli få gode utviklingsarenaer for de unge og lovende spillerne...
4x14 er en bra løsning for 2.div. Slank heller TL ned til 14 lag. Da blir både TL og AL bedre; TL får færre svake lag og AL får to sterke lag til i sin serie. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 09.11.2010 14:41 Post subject: |
|
|
Lagene i 2.divisjon 2011 er klare
Aalesund 2
Austevoll
Brumunddal
Byåsen
Bærum
Elverum
Flekkerøy
Fram Larvik
Frigg
Førde
Harstad
Hasle/Løren
Herd
Jevnaker
KFUM Oslo
Kjelsås
Kvik Halden
Kristiansund
Levanger
Lillehammer
Lørenskog
Mandalskameratene
Manglerud-Star
Mjølner
Molde 2
Moss
Nardo
Nesodden
Nest-Sotra
Notodden
Odd Grenland 2
Pors Grenland
Raufoss
Rosenborg 2
Sandnes-Ulf
Senja
Skarp
Skeid
Stabæk 2
Steinkjer
Strindheim
Strømsgodset 2
Tiller
Tromsdalen
Tromsø 2
FK Tønsberg
Ullensaker/Kisa
Valdres
Vard Haugesund
Vidar
Viking 2
Vindbjart
VÃ¥lerenga 2
Ørn-Horten
Ålgård
Ã…sane
FF Lillehammer erstatter Lyn som beste 12.plass. Avdelingene er vel ikke langt unna, da terminlistene pleier å komme i starten av desember. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 09.11.2010 16:45 Post subject: |
|
|
For å ta en Kristobal: Da hadde jeg rett angående Lillehammer .
Makkverk wrote: | Det beste 12. plasserte laget overlever antageligvis i 2. divisjon. De prøver vel å ha likt antall 2. lag i hver avdeling, så to stykker i hver omtrent. |
Avdelingene er visstnok klare neste lørdag. Da har divisjonsforeningen møte i Oslo. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 10.11.2010 03:36 Post subject: |
|
|
Er så spent på oppsettet til mitt kjære Elverum at jeg ikke kan vente så lenge Satte opp en slags utkast til hvordan avdelingene kan se ut. Er gjort på 20 minutter, så forbehold om feil. Avdelingene er vel aldri rent geografisk oppdelt, men om de er det og alle andre hensyn vil det se omtrent slik ut:
Avdeling 1
Bærum
Fram Larvik
Frigg
Jevnaker
Kvik Halden
Lørenskog
Moss
Nesodden
Notodden
Odd Grenland 2
Pors Grenland
Strømsgodset 2
FK Tønsberg
Ørn-Horten
Avdeling 2
Brummunddal
Elverum
Hasle/Løren
KFUM Oslo
Kjelsås
Lillehammer
Mandalskameratene
Manglerud Star
Molde 2
Raufoss
Stabæk 2
Ullensaker/Kisa
Valdres
VÃ¥lerenga 2
Avdeling 3
Aalesund 2
Austevoll
Flekkerøy
Førde
Herd
Nest-Sotra
Sandnes-Ulf
Skeid
Vard Haugesund
Vidar
Viking 2
Vindbjart
Ålgård
Ã…sane
Avdeling 4
Byåsen
Harstad
Kristiansund
Levanger
Mjølner
Nardo
Rosenborg 2
Senja
Skarp
Steinkjer
Strindheim
Tiller
Tromsdalen
Tromsø 2
Alle trønderlagene i samme pulje er vel ganske usannsynlig  |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.11.2010 04:11 Post subject: |
|
|
Har ikke trønderlagene havnet i samme pulje i alle år? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.11.2010 12:03 Post subject: |
|
|
Aldri samtlige, nei. Det har alltid vært ett trønderlag eller to i en østlandsgruppe . _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.11.2010 17:09 Post subject: |
|
|
Jaha... Blant annet i årets sesong var samtlige trønderlag(Byåsen, Strindheim, Levanger, Steinkjer, Nardo, Kolstad, RBK2) samlet i avdeling 2. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 10.11.2010 21:42 Post subject: |
|
|
Hmm... Siden 2005 har alle lagene faktisk vært i samme pulje, sett bort fra Ranheim som helt sikkert har blitt flyttet pga samarbeidet med Rosenborg (2).
I 2004 var alle lagene samlet igjen, minus Nidelv som usaklig nok spilte mot bare østlandslag.
Da virker ikke utkastet mitt så usannsynlig likevel, men håper Elverum møter masse Trondheimslag  |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 10.11.2010 21:50 Post subject: |
|
|
Blir vel Follo i stedet for Sandnes-Ulf, om Follo i det hele tatt overlever som klubb. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 10.11.2010 23:11 Post subject: |
|
|
Troilonge: Tviler på at alle trønderlagene havner i gruppa med de nordnorske lagene. Det blir heller mange østlandske lag. Kristiansund i gruppe med Senja ser jeg på som totalt urealistisk, da det vil føre til mye mer reise enn f.eks. KFUM Oslo. Det er også som regel mer hensiktsmessig for de nordnorske lagene å reise til østlandet, fordi det tar kortere tid å reise til Oslo enn Trondhjem (da må man mellomlande i Bodø), samt at avstandene og veistandarden på Østlandet tillater kort reisetid fra Gardermoen og til lagenes hjemplass. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 13.11.2010 14:22 Post subject: |
|
|
Dette vil bli puljen for Trønderlagene i 2011 :
Moss
Nesodden
Kvik Halden
KFUM
Stabæk 2
Lørenskog
Ullkisa
RBK 2
Nardo
Strindheim
Byåsen
Levanger
Steinkjer
Tiller
Mange turer sørover stiller krav til reisebudsjett ( selv om NFF dekker noe av det ) for Trønderlagene. Hard pulje dette. |
|
Back to top |
|
 |
|