View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Escudos Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:18 Post subject: |
|
|
De bør hvertfall dekke reiseutgiftene til de som tok turen. Jeg er også skeptisk til Eggen som vikartrener. Han er en langtidstrener som trenger tid med et lag. Røsler og nordli er kortidstrenere. Når det er sagt skulle ikke det spille noe særlig rolle hvem som er trener i en kamp. Som utgangspunkt burde Rbk slå Follo i en enkelt kamp helt uten trener. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.09.2010 19:18 Post subject: |
|
|
For meg blir det faktisk fullstendig patetisk å legge skylda på svenskene fordi de er svenske - det blir bare for dumt...
Jeg innrømmer at jeg ikke så hele kampen, men den halvtimen på slutten som jeg så, så var det mange som var dårligere enn f.eks. Dorsin.
Winsnes, Bakenga, Henriksen, Strand, Iversen - ingen av disse imponerte i ekstraomgangene iallfall... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:19 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Det er ikke alle kamper forsvarsstrukturen har vært så håpløs. Brann kampen f.eks, så var begge deler tilstedede i mesteparten av kampen. At det kom inn noen slurv i et nykomponert forsvar er naturlig. Vil også si at bjarsmyr var en stor del av årsaken til det som var av manglende forsvarsstruktur i den kampen. At det i enkeltkamper har blitt dårlig og litt slurv får så være. Eggen prioriterer angrep som punkt 1, og det vil jeg aldri kritisere han på, så lenge resultatene er så bra som stort sett er. Hvem kan gjøre det bedre? |
Greit, Bjärsmyrs inntog, og mangelen på Stadsgaard, har nok en del å si. Men forsvaret virket allerede å være på kjøret, selv før Stadsgaard dro. Om byttet hadde skjedd under Hamrén, tror jeg det hadde gått som smurt. Dette blir selvfølgelig bare spekulering, men likevel det jeg tror.
Synes begge baklengsmålene mot Brann kom som et resultat av dårlig forsvarspill. Den første ved individuell svikt, den andre ved kollektiv. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.09.2010 19:20 Post subject: |
|
|
@ Recon:
Jeg kommer veldig sjeldent med moralprekener, verken på forumet eller ellers i livet
Men er det lov å slenge idiotisk dritt om folk så må det jo være lov til å si det er tragisk  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
longines wrote: | Hedon wrote: |
Skjelbred, Strand og Wangberg var de som ga 100% i dag. Det er neppe tilfeldig at de er trøndere. |
Legg til Henriksen også. Man skal ikke undervurde betydningen av å ha spillere som har et forhold til klubben. I andre enden har vi svenskekolonien som tydeligvis har skrudd av lampa hele gjengen. Det er merkverdig hvordan de alle har falt så betydelig i nivå. |
Ja, glemte Henriksen.
Svenskene er håpløse. Alle sammen, faktisk. Ekstremt skuffende å se på. Jeg har skrytt av holdningene deres flere ganger, men det inntrykket er i ferd med å forandre seg. |
|
Back to top |
|
 |
Alianze. Senior
|
|
|
når du reiser til leverkusen for også angripe hodeløst med en 40 åring på 60% fra start... ja vis det ikke ringer varselsbjeller hos deg så ringer det hvertfall kraftig hos meg.. _________________ Superbia in Proelio |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:21 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Stubbelur wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Tragisk og skammelig å se reaksjonene til endel folk her inne på forumet. |
Mye vits i å komme med en slik uttalelse uten å presisere hvilke reaksjoner som er så skammelig. |
Det burde være rimelig åpenlyst, men jeg kan jo selvsagt skrive noe av det:
- Spark Eggen.
- Eggen er oppskrytt
- FÃ¥tt nok av Eggen
- PÃ¥ under en halv sesong har Eggen rasert alt Hamren har bygd opp
- Eneste grunnen til at rosenborg leder serien er Hamren
Har ikke tenkt til å gå gjennom alle sidene, men du skjønner sikkert hva jeg sikter til. |
Synes selv det vil være drøyt å sparke Eggen, men kan ikke si jeg gruer meg til den dagen han må gå og JJ stepper inn.
De fire siste punktene derimot, hvorfor er det så skammelig å mene en eller flere av de? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.09.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Grusom kamp som en ikke kan skylde på Eggen eller Hoftun for da spillerne som spilte kampen skal være mer en god nok til å slå Follo selv om det var en banan som stod på sidelinjen.
Dette handler i all hovedsak om moral eller mer korrekt mangel på moral og det gjelder alle på laget. Da den eneste jeg egentlig kan gi godkjent er Bakenga og muligens også Wangberg ,men ingen av dem imponerte. Resten er bare pinlig og i fremste rekke gjelder det doktor Vims, Skjelbred, Iversen, Prica, Dorsin og Bjärsmyr spillere som en forventer skal dra lasset. |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 22.09.2010 19:23 Post subject: |
|
|
har ikke ord.. var bare ett lag som var hypp på cupfinale på banen og det er skremmende. og jeg som kjenner en som kjenner en som kunne fikse billett til finalen. urk |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:23 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | For meg blir det faktisk fullstendig patetisk å legge skylda på svenskene fordi de er svenske - det blir bare for dumt...
|
Har jeg lagt skylda på svenske fordi de er svenske? Nei.
Men det er da vel et ubestridelig faktum at nesten alle de svenske spillerene, uten unntak, leverer en helt begredelig innsats om dagen. Mens de som leverer best innsats, er de lokale som PCS, Henriksen og Strand, i tillegg til helproffesjonelle Annan. Tilfeldig? Ja, kanskje. Men jeg synes det er en interessant observasjon.
Last edited by longines on 22.09.2010 19:25; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 22.09.2010 19:24 Post subject: |
|
|
Hmmm.. skjønner ikke helt at så mange klager på enkeltspillere, og likevel så nevner ingen Prica??
Priva er åpenbart totalt ut av form, gjør nesten aldri en riktig avgjørelse lenger. Dribler når han burde skutt, skyter når han burde sentret osv. De få mulighetene han får bommer han på. Det i seg selv er ikke Prica's skyld, men Eggen burde aldri latt han starte. Det som derimot irriterer meg er arbeidsinnsatsen hans. Syns alt virket halvhjertet gjennom hele kampen med Prica. Når han itillegg er i så dårlig form, og har vår nest sløveste spiller ved siden av seg(Iversen), så hender det at man blir grensesløst forbannet over den duoen på topp! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.09.2010 19:26 Post subject: |
|
|
Escudos wrote: | De bør hvertfall dekke reiseutgiftene til de som tok turen. | Nei.
Mener nå jeg. Vi velger selv kampene vi drar på. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
|
|
Cyrilp wrote: | Oppmannen wrote: | Standard cupkamp dette, forskjellen i kvalitet utjevnes av massiv innsats og entusiasme på deres hjemmebane. Huff, dette blir spennende. |
Tjener du 3-4 mill i året burde du springe ræva av deg hver eneste kamp samma faen hvem du spiller imot!
Blir jo rundspilt av et lag som totalt har 3.000.000 samlet i året.
HATER den elendige innsatsviljen til mange av spillerne denne sesongen. |
Kunne ikke vært mer enig. Dette er skandaløst dårlig! Med slike holdninger som enkelte har, er det kanskje bare greit de finner seg en annen arbeidsgiver! Slikt har ikke RBK bruk for! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
SteinarG wrote: | Hmmm.. skjønner ikke helt at så mange klager på enkeltspillere, og likevel så nevner ingen Prica?? |
Håper du er en gammel mann, for de har aldersrabatt på Brilleland nå.
Det er vel ingen her som har fått så mye pepper som nettopp Prica her. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
|
stubbelur wrote:
Quote: | Synes selv det vil være drøyt å sparke Eggen, men kan ikke si jeg gruer meg til den dagen han må gå og JJ stepper inn.
De fire siste punktene derimot, hvorfor er det så skammelig å mene en eller flere av de? |
Å mene at Eggen er oppskrytt mener jeg er skammelig. Særlig å argumentere for det etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
|
SteinarG: Har du ikke lest noen av de tidligere innleggene i tråden?!?
Det har vel vært nokså unisont at prica har vært elendig!
Når det gjelder de andre svenskene, og deres begredelige innsats, så lurer jeg faktisk på om det er tilfeldig at de spiller i forsvarsrekka vår? Jeg mener at det ikke er tilfeldig... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:29 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: |
Når det gjelder de andre svenskene, og deres begredelige innsats, så lurer jeg faktisk på om det er tilfeldig at de spiller i forsvarsrekka vår? Jeg mener at det ikke er tilfeldig... |
De tingene de driver med om dagen, har ingenting med organiseringen. Det er enkle individuelle feil, dårlig innsats og generelt dårlige moral (Se på ansiktsuttrykkene og kroppsholdningene).
Last edited by longines on 22.09.2010 19:31; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
|
|
SteinarG wrote: | Hmmm.. skjønner ikke helt at så mange klager på enkeltspillere, og likevel så nevner ingen Prica??
Priva er åpenbart totalt ut av form, gjør nesten aldri en riktig avgjørelse lenger. Dribler når han burde skutt, skyter når han burde sentret osv. De få mulighetene han får bommer han på. Det i seg selv er ikke Prica's skyld, men Eggen burde aldri latt han starte. Det som derimot irriterer meg er arbeidsinnsatsen hans. Syns alt virket halvhjertet gjennom hele kampen med Prica. Når han itillegg er i så dårlig form, og har vår nest sløveste spiller ved siden av seg(Iversen), så hender det at man blir grensesløst forbannet over den duoen på topp! |
WORD! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
|
|
Men den derre lånesvensken vår...han har jaggu noe å bevise gitt, for makan til begredelig inntog i ny klubb... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
|
Så utrolig som det enn kan høres ut: Jeg tror ikke dette kan karakteriseres som tidenes cup-bombe i norske fotball. I 1976 spilte Sogndal, da på 3. høyeste nivå, cupfinale. Det er en større bombe, spesielt siden de slo ut Steinkjer, da ett av landets beste lag, i semifinalen.
Det vil jeg fortsatt betegne som tidenes norske cupskrell. Men denne er nok en klar nr. 2, ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:30 Post subject: |
|
|
rbk.no wrote: | Rosenborg slått ut av NM
Det blir ingen cupfinale for Rosenborg etter at Follo ble for sterke på Ski Stadion |
http://www.rbk.no/incomin...180674.ece
Eller burde det ha stått: "Det blir ingen cupfinale for Rosenborg etter at de ble for svake på Ski Stadion"?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 22.09.2010 19:30 Post subject: |
|
|
hmmm... Da beklager jeg!:p Og skal vurdere å sjekke synet! Mulig jeg fokuserte så mye på at alle klagde på Winsnes(som jeg faktisk ikke syntes var så håpløs idag), at jeg overså klagingen på Prica. Er iallefall bra at mange andre også blir forferdelig oppgitt over Prica til tider. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:31 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Hoftun bør vel pålegges å betale det beløpet vi ville fått for Champions' League + Cupfinale + Seriegull i erstatning til klubben før han får lov å vise seg innenfor 500 kms radius fra Lerkendal igjen? |
Den regninga kan lett deles på spillerne og dermed trekkes i lønn.. Er ikke akkurat synd på dem for de gir faen uansett. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.09.2010 19:32 Post subject: |
|
|
Sett i et litt større perspektiv er det jo ikke spesielt sjokkerende at et adecco-lag slår ut et eliteserielag. Det skjer jo hvert eneste år. Vi tapte jo mot andredivisjonslaget Kristiansund senest for to år siden. Det er også en større skrell enn dette. Vi tapte vel også 2-6 hjemme mot Sandefjord, eller hva det var, da de var et 1. divisjonslag? Husker ikkehelt. Husker bare at det var ekstremt overraskende, og at vi ble rævpult hele kampen. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:33 Post subject: |
|
|
Max wrote: | Velkommen Jan Jönsson.
Prica er faen meg katastrofe. De hadde sikkert klart seg bedre uten han med 10 mann i stedet. |
Ja, for han har vunnet mange cup-finaler  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
|