View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 22.09.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | SteinarG wrote: |
Eggen har tatt oss opp til tabell ledelse, og rykket fra alle andre lag. Ut ifra Hamrens resultater i år har vi ingen grunn til å tro at Rosenborg hadde gjort det samme, eller bedre under Hamren. |
Hvor mange trodde egentlig at Tromsø ville holde helt inn? Eller Aalesund? Vålerenga var den mest sannsynlige gullkandidaten da Hamrén dro, og de ledet man med 5 poeng og 6 i målforskjell på. Siden den gang har man tatt to poeng mer enn Vålerenga, mot først og fremst de svakeste lagene i TL. |
Ok. I grunn et godt poeng du påpeker. Selv om jeg likevel ikke ser noen grunn der til å kritisere Eggen. Eggen har fremdeles rykket fra Vålerenga også. Så slik jeg kan se det har han levert resultatene han også. Om ikke perfekt, så i det minste på samme linje som Hamren. Kan derfor ikke se noe ankepunkt mot Eggen der. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
|
|
Jeg skjønner helt ikke hva verken Hoftun eller Eggen har med saken å gjøre. Ethvert mannskap med en trener burde ha slått dette Follo laget.
Dette handler ikke om Eggen eller Hoftun. Det handler om spillerne og at de bare driter i hele kampen. Slenger meg på han som mente de ikke fortjente fitte på ett år - men sleng på ni år til. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
Når du kaller en trener som har tatt klubben til haugevis av seriegull, haugevis av CL deltagelser og tjent inn flere hundre millioner kroner til klubben, for en oppskrytt bedreviter. Så ja, da bør du skamme deg. Hvis du har et snev av antenner, så forstår du det selv. Men denne idiotien er du ikke alene om å representere her på forumet her, du er i godt selskap.
Dette tapet har ingenting med Eggen sine trenerevner å gjøre, men en spillergruppe som gir faen. Jeg vil si det er utrolig at Eggen i det hele tatt har klart å få de resultatene han har fått med denne spillergruppen, når de har vært så til de grader negative fra dag en. Hvis vi tar gull i år, så er det til tross for at Eggen har mye mostand innad i spillergruppen. En god prestasjon isåfall. Eggen kan nesten ikke gjøre noe fra eller til nå, spillerene bryr seg ikke.
Last edited by longines on 22.09.2010 19:03; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
|
|
Stubbelur wrote: | Svennarbonden wrote: | Stubbelur wrote: | Det eneste positive Eggen har klart, er å få Skjelbred tilbake i form. |
"Spæll-vækk" det?
Sikker på at vi får Marius Bakken til en tiendel av lønna til Skjelbred. |
Han er den som utfordrer mest, og skaper usikkerhet i motstanderens bakre rekker. Han gjør RBK mindre forutsigbar, for motstanderen, under angrepets oppbygging mot etablert forsvar, samt under kontringer.
Vi trenger slike typer. |
Skjelbreds pasningsfot og Eggens ønske om mest mulig folk i angrep til enhver tid er en suicidal kombinasjon. Vanligvis har han Annan til å rydde opp i rotet sitt. Winsnes? Not so much.
Follo er ikke bra nok til å ta alle overganger de blir skjenket. Mot virkelig gode lag blir det farlig hver gang. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:02 Post subject: |
|
|
Jeg ser frem til blanke ark og Jan J.
Begynner å få nok av Eggen. Spillerne viser attityd kun glimtvis. Vikarløsning er nok ikke tingen. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:04 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Rosenborg har trossalt rykket ifra de andre lagene i tippeligaen. Leder nå med 7 poeng. Mye mer enn når hamren ledet laget(om han i det hele tatt ledet da?)
Mange av dere klager på mangelen på defensiv struktur. Kan være veldig enig der. Men jeg klarer ikke å se hvorfor det skal gjøre noe, når vi som oftest likevel scorer mer enn vi slipper inn...? noe som faktisk har vært tilfellet, siden vi faktisk leder tabellen med 7 poeng. |
Delvis enig i den siste paragrafen, men vi hadde jo allerede en god defensiv struktur, hvorfor ikke prøve å opprettholde den?
Det går an å få litt av begge deler. En god defensiv struktur, samtidig som at laget har stor fart framover på banen, uten å åpne seg totalt bakover.
Sier ikke at vi skal ha i både pose og sekk, men mer som en gylden middelvei.
Den første paragrafen mener jeg laget burde ha klart, nærmest uten trener. Hamrén hadde bygd en veldig god stamme. Eggen har gjort noe helt annet enn han sa han skulle gjøre (endre minst mulig), og istedet endret på altfor mye. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.09.2010 19:04 Post subject: |
|
|
I likhet med kampen(e) mot Kristiansand (og Hemne) har ikke dette noe med treneren å gjøre. Det handler rett og slett om mangel på respekt for drakta man spiller i, mangel på respekt for supporterne, mangel på respekt for alt! Sannsynligvis mangel på respekt for treneren også, for jeg vet at Eggen virkelig har tatt denne kampen på alvor. Den holdningen en del spillere viste utpå der gjør meg mer forbanna enn skuffet. Det burde være mulig å trekke spillere i lønn når de ikke gjør jobben sin på banen. Selv om Prica og Iversen har vært gode for oss, rettferdiggjør ikke det at de kan ta lett på en semifinale i cupen. Fy faen, for noen drittspillere!
Skjelbred, Strand og Wangberg var de som ga 100% i dag. Det er neppe tilfeldig at de er trøndere.
Last edited by Hedon on 22.09.2010 19:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.09.2010 19:05 Post subject: |
|
|
Skal dere kappe huet av noen utenfor banen kan dere heller kjøre på mot tusseladden som sitter med ansvaret for at spillermaterialet er som det er.
Det er mange i skyldrekka før han sure gamlingen på benken. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.09.2010 19:05 Post subject: |
|
|
kjipt å ryke ut av cupen.
Trist at spillerne ikke bryr seg om å vinne.
Tragisk og skammelig å se reaksjonene til endel folk her inne på forumet. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:07 Post subject: |
|
|
Svennarbonden wrote: | Skjelbreds pasningsfot og Eggens ønske om mest mulig folk i angrep til enhver tid er en suicidal kombinasjon. Vanligvis har han Annan til å rydde opp i rotet sitt. Winsnes? Not so much.
Follo er ikke bra nok til å ta alle overganger de blir skjenket. Mot virkelig gode lag blir det farlig hver gang. |
Sant nok, men noen sjanser må man ta. Dog synes jeg Eggen ber laget ofre altfor mye trygghet.
Man vil gjerne ha spillere som utfordrer, uten å sende en Stensaaspasning, om man ikke kommer seg forbi. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:07 Post subject: |
|
|
Hadde vi tapt på straffekonk? Ja.
Vi hadde allerede tapt på 2-2. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 22.09.2010 19:08 Post subject: |
|
|
Recon wrote: |
I næheten av godkjent innsats:
Ciljan (jobber alltid, uansett)
Wangberg (gjorde det vel ok?)
Demidov (gjorde det vel også ok)
Strand (men har jo ikke lenger evnene til å henge med)
Patetisk:
Prica
Bjärsmyr
Dorsin
Lustig
Ørlund var vel hverken god eller dårlig, og kan knapt få skylda for baklengsa. Resten var bare....stusslige. |
Hva med winsnes da? Hvor mange ganger bremset han angrepet? Når Lustig og Dorsin gjorde seg spillbare på kant og winsnes hadde ballen, så var det heller fokus på å holde ballen i laget noe som resulterte i ballmisst mot aggressive Follo spillere. Det at han fikk fullføre kampen syns jeg er mer forunderlig enn at vi tapte kampen i dag. Til dere som lurer: Ja jeg er dritt lei Winsnes som ødelegger mer enn han produserer til og med på en god dag! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:09 Post subject: |
|
|
Egentlig synes jeg det var en ganske jevn kamp, men Follo skapte vel nesten flere sjangser en Rosenborg. En kan jo kanskje spørre seg om det er bra at såpass mange av spillerne spiller så mange kamper som de har gjort. Det som egentlig er mest skuffende er at selv om en har kastet all deffensiv struktur og trygghet i forsvar laaangt ut i Trondheimsfjorden, så klarer en ikke å skape flere sjangser enn i dag. Legger en til at en solgte den beste og raskeste forsvarspilleren, så går det dårlig, samme om laget kommer fra Ski eller Madrid. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:09 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Tragisk og skammelig å se reaksjonene til endel folk her inne på forumet. |
Mye vits i å komme med en slik uttalelse uten å presisere hvilke reaksjoner som er så skammelig. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:10 Post subject: |
|
|
Skjelbred er den eneste som får godkjent. Wangberg i nærheten. Resten var udugelige. Prica, Bjärsmyr, Iversen og Dorsin bør hvertfall bli vraket til Godset-kampen. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 22.09.2010 19:10 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | SteinarG wrote: | Rosenborg har trossalt rykket ifra de andre lagene i tippeligaen. Leder nå med 7 poeng. Mye mer enn når hamren ledet laget(om han i det hele tatt ledet da?)
Mange av dere klager på mangelen på defensiv struktur. Kan være veldig enig der. Men jeg klarer ikke å se hvorfor det skal gjøre noe, når vi som oftest likevel scorer mer enn vi slipper inn...? noe som faktisk har vært tilfellet, siden vi faktisk leder tabellen med 7 poeng. |
Delvis enig i den siste paragrafen, men vi hadde jo allerede en god defensiv struktur, hvorfor ikke prøve å opprettholde den?
Det går an å få litt av begge deler. En god defensiv struktur, samtidig som at laget har stor fart framover på banen, uten å åpne seg totalt bakover.
Sier ikke at vi skal ha i både pose og sekk, men mer som en gylden middelvei.
Den første paragrafen mener jeg laget burde ha klart, nærmest uten trener. Hamrén hadde bygd en veldig god stamme. Eggen har gjort noe helt annet enn han sa han skulle gjøre (endre minst mulig), og istedet endret på altfor mye. |
Det er ikke alle kamper forsvarsstrukturen har vært så håpløs. Brann kampen f.eks, så var begge deler tilstedede i mesteparten av kampen. At det kom inn noen slurv i et nykomponert forsvar er naturlig. Vil også si at bjarsmyr var en stor del av årsaken til det som var av manglende forsvarsstruktur i den kampen. At det i enkeltkamper har blitt dårlig og litt slurv får så være. Eggen prioriterer angrep som punkt 1, og det vil jeg aldri kritisere han på, så lenge resultatene er så bra som stort sett er. Hvem kan gjøre det bedre? |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 22.09.2010 19:12 Post subject: |
|
|
micke wrote: | Hva med winsnes da? Hvor mange ganger bremset han angrepet? Når Lustig og Dorsin gjorde seg spillbare på kant og winsnes hadde ballen, så var det heller fokus på å holde ballen i laget noe som resulterte i ballmisst mot aggressive Follo spillere. Det at han fikk fullføre kampen syns jeg er mer forunderlig enn at vi tapte kampen i dag. Til dere som lurer: Ja jeg er dritt lei Winsnes som ødelegger mer enn han produserer til og med på en god dag! |
Må bare få si at jeg er helt enig.
Mange av spillerne viste idag at de mangler den rette innstillingen. Jeg velger å legge skylden, for dagens tap, på dem og på en trener som mislykket totalt i å piske opp spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
|
|
Stubbelur wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Tragisk og skammelig å se reaksjonene til endel folk her inne på forumet. |
Mye vits i å komme med en slik uttalelse uten å presisere hvilke reaksjoner som er så skammelig. |
Kan vi ikke heller drite i flere slike moralske pekefingre nå om reaksjoner og innlegg. JEG bryr meg nada niks null om hva dere andre noensinne mener om f.eks mine skriverier her inne.
Det er et fotballforum. Det betyr en muntlig, og tidvis atal tone.
Message boards 101 via e-læring!
skille
micke: Wins havna i den generelle stusslig-kategorien. Elendig, men ikke mest patetisk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Alianze. Senior
|
|
|
Rosenborg var et mere sollid lag under Hamren, så enkelt er det! skylder ikke på eggen for dagens flause. men når eggen legger opp til samme taktikk mot follo som borte mot leverkusen ja da må det smelle en plass...
sier ikke at det er feil ig angripe med alt mot follo men borte mot leverkusen er det selvmord... _________________ Superbia in Proelio |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
Hedon wrote: |
Skjelbred, Strand og Wangberg var de som ga 100% i dag. Det er neppe tilfeldig at de er trøndere. |
Legg til Henriksen også. Man skal ikke undervurde betydningen av å ha spillere som har et forhold til klubben. I andre enden har vi svenskekolonien som tydeligvis har skrudd av lampa hele gjengen. Det er merkverdig hvordan de alle har falt så betydelig i nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.09.2010 19:13 Post subject: |
|
|
Jeg hadde selvsagt håpet på seier i dag, men når det ikke gikk slik så syns jeg faktisk at det er utrolig gøy at Follo tok seg til cupfinalen. Det var jo ikke ufortjent en gang!
Jeg så bare ekstraomgangene på TV, men for meg så det ut som banen var helt kålåker? Pasningsspillet til RBK er konstruert for golfgreener, ikke for kålåkre!
Jeg trodde jeg lo meg ihjæl...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.09.2010 19:13 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Skal dere kappe huet av noen utenfor banen kan dere heller kjøre på mot tusseladden som sitter med ansvaret for at spillermaterialet er som det er. |
Bakklandia wrote: | Hoftun, ser du hva som skjer når du henter inn gamle, avdanka spillere?! |
 _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.09.2010 19:14 Post subject: |
|
|
@Allianze: Hamrens solide lag dreit seg loddrett ut mot Kr.sund.
de fleste som så kampen bør ha sett at dette tapet hadde NULL med Hamren vs Eggen - og det fra en i ingen av leirene (jeg vil ikke ha noen av dem her). _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.09.2010 19:16 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Tragisk og skammelig å se reaksjonene til endel folk her inne på forumet. |
Det burde være rimelig åpenlyst, men jeg kan jo selvsagt skrive noe av det:
- Spark Eggen.
- Eggen er oppskrytt
- FÃ¥tt nok av Eggen
- PÃ¥ under en halv sesong har Eggen rasert alt Hamren har bygd opp
- Eneste grunnen til at rosenborg leder serien er Hamren
Har ikke tenkt til å gå gjennom alle sidene, men du skjønner sikkert hva jeg sikter til. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:17 Post subject: |
|
|
Vi får håpe at Godset også må ut i ekstraomganger etterpå. |
|
Back to top |