| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Johnny W Veteran
|
Posted: 21.11.2005 13:37 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: | | I 95 og 96 hadde vi Iversen som ga oss den nødvendige luftstyrken. |
Mener da å huske at vi spilte "skeivt" med Iversen... Iversen på høyre defensivt og i midten offensivt sammen med Brattbakk. Altså uten en ren høyreving. Husker jeg helt ravgæli eller er det noe i det? |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.11.2005 13:57 Post subject: |
|
|
| Johnny W wrote: | | Totto_Dahlum wrote: | | I 95 og 96 hadde vi Iversen som ga oss den nødvendige luftstyrken. |
Mener da å huske at vi spilte "skeivt" med Iversen... Iversen på høyre defensivt og i midten offensivt sammen med Brattbakk. Altså uten en ren høyreving. Husker jeg helt ravgæli eller er det noe i det? |
Det kan nok stemme, Iversen lå ganske ofte ute til høyre. Men da hadde vi likevel en spiller i angrepsrekka som kunne true luftrommet. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.11.2005 14:59 Post subject: |
|
|
Fy faen, det ødelage dagen min _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.11.2005 09:46 Post subject: |
|
|
Mange her ønsker å kvitte seg med FJohnsen, men vi må huske at han har en meget verdifull spisskompetanse i sitt hodespill. Med mindre vi finner en som er enda bedre i sitt hodespill en FJohnsen, ønsker jeg å beholde ham.
Det er særdeles viktig at troppen vår består av ulike spilletyper, med ulik SPISSKOMPETANSE. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.11.2005 10:07 Post subject: |
|
|
Klart at å ha Frode Johnsen å kunne sette innpå de siste 10 mot en motstander som ligger med 11 mann i egen 16 og rir på 0-0 kan være veldig bra. Dette forutsetter selvsagt at han finner tilbake til hodespillet han hadde tidligere. I år har han jo stort sett tapt duellene i motstanderens 16-meter. I tillegg kan det jo være greit å ha han som en tredje midtstopper i kamper som mot Steaua og Olympiacos.
Den store utfordringen med dette blir om han vil være fornøyd med en slik rolle. Greit nok at han har sin spisskompetanse, men han har kanskje ikke så mye annet å bidra med. Vidar Riseth er også en god hodespiller som kan løse en slik offensiv rolle.
Det er klart at på sitt beste er det ikke mange (norske hvertfall) som matcher Johnsen på hodespill. Så jeg er enig i at RBK ikke på død og liv trenger å kvitte seg med han, men hvis det blir bråk av at han får spilletid som står til bidraget han gjør for laget bør en ikke tviholde på han. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.11.2005 11:09 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Mange her ønsker å kvitte seg med FJohnsen, men vi må huske at han har en meget verdifull spisskompetanse i sitt hodespill. Med mindre vi finner en som er enda bedre i sitt hodespill en FJohnsen, ønsker jeg å beholde ham.
Det er særdeles viktig at troppen vår består av ulike spilletyper, med ulik SPISSKOMPETANSE. |
Spisskompetansen hans duger ikke mot europeisk motstand, det har vi da sett gang på gang. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 22.11.2005 11:29 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Spisskompetansen hans duger ikke mot europeisk motstand, det har vi da sett gang på gang. |
Helt enig...! Man trenger ikke engang å gå til utlandet for å finne forsvarsspillere som knuser F. Johnsen i lufta.. Husker f eks bortekampen mot Brann i år, der midtstopperne var fullstendig overlegne! Rosenborg hadde masse innlegg fra kantene, men vant ikke én eneste hodeduell i feltet.. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2005 12:43 Post subject: |
|
|
| Ja etter årets sesong kan man glatt konkludere at hodestyrken til F Johnsen er sterkt overvurdert. Og ute i Europa vinner han jo nesten ikke en eneste duell. Borte mot Real Madrid vant han jo ikke en eneste en. Woodgate vant alt mot han. Selv om han er endel kortere enn F. Johnsen. Igjen skuffende. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 22.11.2005 14:31 Post subject: |
|
|
Jepp, helt utrolig at han fremdeles er hos oss!
Men den største skuffelsen er at både Rune og Høgmo fremdelses vil ha ham!  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2005 14:48 Post subject: |
|
|
Enig så enig. Utrolig spør du meg. Jeg har fundert med flere i de siste 5 årene (altså under hele tiden han har vært i Rosenborg) hva han spesielt kan tilføre Rosenborg. Og enda ikke funnet et fnugg av en ting.
Men han har scoret endel mål det skal han ha da... |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 22.11.2005 17:27 Post subject: |
|
|
Er det noen som kan forklare meg hvorfor Frode J. ser ut til å ha så utrolig høy stjerne hos alle trenere? Leser at han mest sannsynlig kommer til å starte i morgen på bekostning av T. Helstad!!!! Dette er noe som har vært trenden de siste kampene, og det til tross for at T.H. er den spissen som har gjort det best for oss i 2005 mens F.J. faktisk har prestert særdeles dårlig. Jeg synes dette er utrolig skuffende og ikke rart at nye spillere blir ødelagt i RBK når de gamle faste har klippekort uansett hvor dårlig de spiller kamp etter kamp, mens de nye slenges ut i kulden fordi de bruker litt tid på å tilpasse seg, og ikke en gang får innhopp i kamper vi leder klart. Selv har jeg ikke noe i mot F.J. jeg er blant de som mener at han har gjort utrolig mye for laget de sesongene han har spilt med unntak av 2005 hvor hele laget har sviktet. Uansett navn og tidligere meritte støtter jeg ALDRI at noen spiller har klippekort når de presterer utrolig svakt i kamp etter kamp.
FFS. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.11.2005 18:25 Post subject: |
|
|
| vi kommer til å få problemer med å få nye spillere når de ser at det ikke nytter å spille seg inn på laget.. folk har jo så jævlig med klippekort! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.11.2005 10:48 Post subject: |
|
|
"kommer til å få problemer"? Det har jo vært slik siden 1990 ...
Så lenge stallen er sterk vil det ALLTID være vanskelig å spille seg inn. Og, det var verre under Eggen, som mer eller mindre plukket ut en startellever i januar. |
|
| Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 23.11.2005 11:25 Post subject: |
|
|
| FanFraSør wrote: | Er det noen som kan forklare meg hvorfor Frode J. ser ut til å ha så utrolig høy stjerne hos alle trenere? Leser at han mest sannsynlig kommer til å starte i morgen på bekostning av T. Helstad!!!! Dette er noe som har vært trenden de siste kampene, og det til tross for at T.H. er den spissen som har gjort det best for oss i 2005 mens F.J. faktisk har prestert særdeles dårlig. Jeg synes dette er utrolig skuffende og ikke rart at nye spillere blir ødelagt i RBK når de gamle faste har klippekort uansett hvor dårlig de spiller kamp etter kamp, mens de nye slenges ut i kulden fordi de bruker litt tid på å tilpasse seg, og ikke en gang får innhopp i kamper vi leder klart. Selv har jeg ikke noe i mot F.J. jeg er blant de som mener at han har gjort utrolig mye for laget de sesongene han har spilt med unntak av 2005 hvor hele laget har sviktet. Uansett navn og tidligere meritte støtter jeg ALDRI at noen spiller har klippekort når de presterer utrolig svakt i kamp etter kamp.
FFS. |
Dette sprøsmålet har vært på alles lepper i hele forrige sesong og ingen har enda gitt noen troverdig forklaring på det som jeg har sett. Et ordentlig mysterium dette. Jeg tror FJ fikk forhandlet fram en veldig gunstig kontrakt etter han var og flørta med danskene. Håper vi får vite sannheten en dag.
 _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.11.2005 11:29 Post subject: |
|
|
| Har en følelse på at Høgmo kommer til å velge Johnsen som midtspiss forran Helstad. Helt utrolig etter min mening. Han kan da ikke være så blind??? |
|
| Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 23.11.2005 12:04 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Har en følelse på at Høgmo kommer til å velge Johnsen som midtspiss forran Helstad. Helt utrolig etter min mening. Han kan da ikke være så blind??? |
Jeg tror ikke lenger at det er synet det er noe i veien med. Hverken under PJH eller PMH. Jeg tror ikke dette har sportslige grunner. Og hvis det har det så vil jeg veldig gjerne se den begrunnelsen. Jeg tror Torstein også veldig gjerne vil se den begrunnelsen. Kanskje han vet det allerede og forstår at uansett hvor mye han scorer så hjelper det ingen verdens ting. - Sånn kan det iallefall se ut. Hvis vi mister Torstein pga av dette kan det få direkte konsekvenser. Skal vi bli seriemestre neste år må det scores mål, og da kan ikke FJ spille.
- Her i bakvendtland. Her kan alt gå ann. Her er vi like tøysete og rare alle mann.  _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.11.2005 15:00 Post subject: |
|
|
Enig så enig.
Hvis så skjer så må vi demonstrere forran brakka. Man kan ikke la årets Rosenborg spiller gå etter denne sesongen. Hadde Helstad spilt fast som midtspiss i år så hadde han vært rundt 20 mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.11.2005 15:47 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: |
Hvis så skjer så må vi demonstrere forran brakka. |
Stano=Superman på kjernen?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.11.2005 16:00 Post subject: |
|
|
Busted  |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 23.11.2005 16:44 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Stano_11 wrote: |
Hvis så skjer så må vi demonstrere forran brakka. |
Stano=Superman på kjernen?  |
Skulle ikke vært så dum du  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 15.01.2006 15:44 Post subject: |
|
|
Odd hadde Frode Johnsen som førstevalg i letingen etter ny spiss, men ledelsen sa dessverre nei. Er nok skremt av lønnskrav og overgangssum..
http://www.ta.no/lokal_sp...906449.ece |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 15.01.2006 16:05 Post subject: |
|
|
Sparta Praha skal da være en stor klubb det. Ofte med i CL.
Her har du sjansen, Frode!
 |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 15.01.2006 16:15 Post subject: |
|
|
Sparta Praha er hakket større enn Slavia Praha (som er mitt favoritt-lag fra Tsjekkia )
Hvis dette ryktet stemmer, så er det et meget godt karriere-valg for Johnsen. Og så Praha da... <3
 |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 15.01.2006 16:17 Post subject: |
|
|
Solgt til klubben i øst!
Forresten ligger Sparta på 9. plass i Tsjekkia. Lik sesong som vi hadde i fjor.
Last edited by Troinndern on 15.01.2006 16:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|