English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Frode Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny W
Veteran

PostPosted: 21.11.2005 13:37    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:
I 95 og 96 hadde vi Iversen som ga oss den nødvendige luftstyrken.

Mener da å huske at vi spilte "skeivt" med Iversen... Iversen på høyre defensivt og i midten offensivt sammen med Brattbakk. Altså uten en ren høyreving. Husker jeg helt ravgæli eller er det noe i det?
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 21.11.2005 13:57    Post subject: Reply with quote

Johnny W wrote:
Totto_Dahlum wrote:
I 95 og 96 hadde vi Iversen som ga oss den nødvendige luftstyrken.

Mener da å huske at vi spilte "skeivt" med Iversen... Iversen på høyre defensivt og i midten offensivt sammen med Brattbakk. Altså uten en ren høyreving. Husker jeg helt ravgæli eller er det noe i det?

Det kan nok stemme, Iversen lå ganske ofte ute til høyre. Men da hadde vi likevel en spiller i angrepsrekka som kunne true luftrommet.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2005 14:59    Post subject: Reply with quote

Fy faen, det ødelage dagen min

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TomH
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 09:46    Post subject: Reply with quote

Mange her ønsker å kvitte seg med FJohnsen, men vi må huske at han har en meget verdifull spisskompetanse i sitt hodespill. Med mindre vi finner en som er enda bedre i sitt hodespill en FJohnsen, ønsker jeg å beholde ham.

Det er særdeles viktig at troppen vår består av ulike spilletyper, med ulik SPISSKOMPETANSE.
trondh
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 10:07    Post subject: Reply with quote

Klart at å ha Frode Johnsen å kunne sette innpå de siste 10 mot en motstander som ligger med 11 mann i egen 16 og rir på 0-0 kan være veldig bra. Dette forutsetter selvsagt at han finner tilbake til hodespillet han hadde tidligere. I år har han jo stort sett tapt duellene i motstanderens 16-meter. I tillegg kan det jo være greit å ha han som en tredje midtstopper i kamper som mot Steaua og Olympiacos.

Den store utfordringen med dette blir om han vil være fornøyd med en slik rolle. Greit nok at han har sin spisskompetanse, men han har kanskje ikke så mye annet å bidra med. Vidar Riseth er også en god hodespiller som kan løse en slik offensiv rolle.

Det er klart at på sitt beste er det ikke mange (norske hvertfall) som matcher Johnsen på hodespill. Så jeg er enig i at RBK ikke på død og liv trenger å kvitte seg med han, men hvis det blir bråk av at han får spilletid som står til bidraget han gjør for laget bør en ikke tviholde på han.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.11.2005 11:09    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Mange her ønsker å kvitte seg med FJohnsen, men vi må huske at han har en meget verdifull spisskompetanse i sitt hodespill. Med mindre vi finner en som er enda bedre i sitt hodespill en FJohnsen, ønsker jeg å beholde ham.

Det er særdeles viktig at troppen vår består av ulike spilletyper, med ulik SPISSKOMPETANSE.

Spisskompetansen hans duger ikke mot europeisk motstand, det har vi da sett gang på gang.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 11:29    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Spisskompetansen hans duger ikke mot europeisk motstand, det har vi da sett gang på gang.

Helt enig...! Man trenger ikke engang å gå til utlandet for å finne forsvarsspillere som knuser F. Johnsen i lufta.. Husker f eks bortekampen mot Brann i år, der midtstopperne var fullstendig overlegne! Rosenborg hadde masse innlegg fra kantene, men vant ikke én eneste hodeduell i feltet..
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 12:43    Post subject: Reply with quote

Ja etter årets sesong kan man glatt konkludere at hodestyrken til F Johnsen er sterkt overvurdert. Og ute i Europa vinner han jo nesten ikke en eneste duell. Borte mot Real Madrid vant han jo ikke en eneste en. Woodgate vant alt mot han. Selv om han er endel kortere enn F. Johnsen. Igjen skuffende.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 14:31    Post subject: Reply with quote

Jepp, helt utrolig at han fremdeles er hos oss!
Men den største skuffelsen er at både Rune og Høgmo fremdelses vil ha ham! Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stano_11
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 14:48    Post subject: Reply with quote

Enig så enig. Utrolig spør du meg. Jeg har fundert med flere i de siste 5 årene (altså under hele tiden han har vært i Rosenborg) hva han spesielt kan tilføre Rosenborg. Og enda ikke funnet et fnugg av en ting.

Men han har scoret endel mål det skal han ha da...
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 22.11.2005 17:27    Post subject: Reply with quote

Er det noen som kan forklare meg hvorfor Frode J. ser ut til å ha så utrolig høy stjerne hos alle trenere? Leser at han mest sannsynlig kommer til å starte i morgen på bekostning av T. Helstad!!!! Dette er noe som har vært trenden de siste kampene, og det til tross for at T.H. er den spissen som har gjort det best for oss i 2005 mens F.J. faktisk har prestert særdeles dårlig. Jeg synes dette er utrolig skuffende og ikke rart at nye spillere blir ødelagt i RBK når de gamle faste har klippekort uansett hvor dårlig de spiller kamp etter kamp, mens de nye slenges ut i kulden fordi de bruker litt tid på å tilpasse seg, og ikke en gang får innhopp i kamper vi leder klart. Selv har jeg ikke noe i mot F.J. jeg er blant de som mener at han har gjort utrolig mye for laget de sesongene han har spilt med unntak av 2005 hvor hele laget har sviktet. Uansett navn og tidligere meritte støtter jeg ALDRI at noen spiller har klippekort når de presterer utrolig svakt i kamp etter kamp.

FFS.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 22.11.2005 18:25    Post subject: Reply with quote

vi kommer til å få problemer med å få nye spillere når de ser at det ikke nytter å spille seg inn på laget.. folk har jo så jævlig med klippekort!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.11.2005 10:48    Post subject: Reply with quote

"kommer til å få problemer"? Det har jo vært slik siden 1990 ...

Så lenge stallen er sterk vil det ALLTID være vanskelig å spille seg inn. Og, det var verre under Eggen, som mer eller mindre plukket ut en startellever i januar.
Back to top
Krampe
Junior

PostPosted: 23.11.2005 11:25    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Er det noen som kan forklare meg hvorfor Frode J. ser ut til å ha så utrolig høy stjerne hos alle trenere? Leser at han mest sannsynlig kommer til å starte i morgen på bekostning av T. Helstad!!!! Dette er noe som har vært trenden de siste kampene, og det til tross for at T.H. er den spissen som har gjort det best for oss i 2005 mens F.J. faktisk har prestert særdeles dårlig. Jeg synes dette er utrolig skuffende og ikke rart at nye spillere blir ødelagt i RBK når de gamle faste har klippekort uansett hvor dårlig de spiller kamp etter kamp, mens de nye slenges ut i kulden fordi de bruker litt tid på å tilpasse seg, og ikke en gang får innhopp i kamper vi leder klart. Selv har jeg ikke noe i mot F.J. jeg er blant de som mener at han har gjort utrolig mye for laget de sesongene han har spilt med unntak av 2005 hvor hele laget har sviktet. Uansett navn og tidligere meritte støtter jeg ALDRI at noen spiller har klippekort når de presterer utrolig svakt i kamp etter kamp.

FFS.

Dette sprøsmålet har vært på alles lepper i hele forrige sesong og ingen har enda gitt noen troverdig forklaring på det som jeg har sett. Et ordentlig mysterium dette. Jeg tror FJ fikk forhandlet fram en veldig gunstig kontrakt etter han var og flørta med danskene. Håper vi får vite sannheten en dag.

Neutral
Stano_11
Veteran

PostPosted: 23.11.2005 11:29    Post subject: Reply with quote

Har en følelse på at Høgmo kommer til å velge Johnsen som midtspiss forran Helstad. Helt utrolig etter min mening. Han kan da ikke være så blind???
Back to top
Krampe
Junior

PostPosted: 23.11.2005 12:04    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Har en følelse på at Høgmo kommer til å velge Johnsen som midtspiss forran Helstad. Helt utrolig etter min mening. Han kan da ikke være så blind???

Jeg tror ikke lenger at det er synet det er noe i veien med. Hverken under PJH eller PMH. Jeg tror ikke dette har sportslige grunner. Og hvis det har det så vil jeg veldig gjerne se den begrunnelsen. Jeg tror Torstein også veldig gjerne vil se den begrunnelsen. Kanskje han vet det allerede og forstår at uansett hvor mye han scorer så hjelper det ingen verdens ting. - Sånn kan det iallefall se ut. Hvis vi mister Torstein pga av dette kan det få direkte konsekvenser. Skal vi bli seriemestre neste år må det scores mål, og da kan ikke FJ spille.

- Her i bakvendtland. Her kan alt gå ann. Her er vi like tøysete og rare alle mann. Sad
Stano_11
Veteran

PostPosted: 23.11.2005 15:00    Post subject: Reply with quote

Enig så enig.

Hvis så skjer så må vi demonstrere forran brakka. Man kan ikke la årets Rosenborg spiller gå etter denne sesongen. Hadde Helstad spilt fast som midtspiss i år så hadde han vært rundt 20 mål.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.11.2005 15:47    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Hvis så skjer så må vi demonstrere forran brakka.

Stano=Superman på kjernen? Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 23.11.2005 16:00    Post subject: Reply with quote

Busted Very Happy
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 23.11.2005 16:44    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Stano_11 wrote:

Hvis så skjer så må vi demonstrere forran brakka.

Stano=Superman på kjernen? Very Happy

Skulle ikke vært så dum du Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
oddrane
Veteran

PostPosted: 15.01.2006 15:44    Post subject: Reply with quote

Odd hadde Frode Johnsen som førstevalg i letingen etter ny spiss, men ledelsen sa dessverre nei. Er nok skremt av lønnskrav og overgangssum..

http://www.ta.no/lokal_sp...906449.ece
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.01.2006 16:03    Post subject: Reply with quote

Ifølge det største fotballnettstedet i Tsjekkia er Sparta Praha interessert i Johnsen: Sparta má zálusk na norského útočníka
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Skammels10
Veteran

PostPosted: 15.01.2006 16:05    Post subject: Reply with quote

Sparta Praha skal da være en stor klubb det. Ofte med i CL.

Her har du sjansen, Frode!

Cool
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 15.01.2006 16:15    Post subject: Reply with quote

Sparta Praha er hakket større enn Slavia Praha (som er mitt favoritt-lag fra Tsjekkia Cool )

Hvis dette ryktet stemmer, så er det et meget godt karriere-valg for Johnsen. Og så Praha da... <3

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Troinndern
Veteran

PostPosted: 15.01.2006 16:17    Post subject: Reply with quote

Solgt til klubben i øst!

Forresten ligger Sparta på 9. plass i Tsjekkia. Lik sesong som vi hadde i fjor.

Last edited by Troinndern on 15.01.2006 16:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 50, 51, 52  Next
Page 11 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb