View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ryujin Veteran

|
Posted: 27.08.2010 19:01 Post subject: |
|
|
Stialex wrote: | Hedon wrote: | Berget - 4 mill |
Vil ikkje RBK i så fall måtte henvende seg til Udinese? Er ikkje Berget kun på utlån? Viss så, trur eg det ville ha vorte dyrt... |
Han er kun på lån ja, men Udinese sa i vinter ja til Molde når de bydde ca 5 mill, så jeg tror vi kan klare å få han til 3-4 mill.
Men Molde droppet dealen når det fant ut at han hadde jumpers knee, så jeg ville helst sett han på lån sånn at Rosenborgs medisinske apparat hadde litt tid til å finne ut om det er noe de kan gjøre noe med. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.08.2010 19:47 Post subject: |
|
|
Hedon!
den lista så steikfin ut! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 20:08 Post subject: |
|
|
Hajsafi OG Vaage Nilsen, Hedon? Er ikke begge venstrebacker?
Ellers er jeg fan av lista di!  _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.08.2010 20:09 Post subject: |
|
|
Hajsafi er midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.08.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Det er han, men er han ikke tildels omskolert til venstreback nå? Mener det var han som ble sagt å være så god at han ville gå rett inn og pushe Dorsin ut av laget. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
Posted: 27.08.2010 20:49 Post subject: |
|
|
Sei meg, dykk: Trur dykk at det kjem til å bli kjøpt inn èin einaste spelar i dette overgangsvindauget, i det heile teke...? Eg tykkjer ikkje at det er mykje som tyder på at det kjem til å skje, altså... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.08.2010 20:58 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ønskeliste om Annan blir solgt nå:
Atta - gratis
Sohna - 3 mill
Borges - 5 mill
Hallenius - 8 mill
VÃ¥ge Nilsen - 5 mill
Berget - 4 mill
(Eshan Hajsafi - 8 mill)
Totalt 25 mill. |
Det høres jo trist ut å selge Annan for 30 millioner. Men hvis de hadde blitt investert i spillerne over så hadde det styrket laget betraktelig.(over tid ivhertfall)
Men er ikke både Eshan og Våge Nilsen venstrebacker? Jeg ville nok byttet en av de med Marcus Pedersen. Berget har meget talentfull, men han har påvist Jumpers knee(og runners knee?) noe som kan være skummelt.
Eneste kjipe med dette er jo at mest sannsynlig så kommer det ikke noen nye spillere selv om vi selger Annan. Og hvis det gjør det, så kommer nok ikke disse...
edit: Det er det nok helt sikkert attach, sånn er det når man ikke bruker øya 
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 27.08.2010 21:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.08.2010 21:01 Post subject: |
|
|
Mulig det er derfor han står i parentes? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.08.2010 21:19 Post subject: |
|
|
Så skal disse spillerne ha lønn også da. Men bra liste. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.08.2010 21:32 Post subject: |
|
|
Det forsvinner jo spillere ut også. Hvis Strand, Iversen og Winsnes pensjonerer seg og vi selger Demidov og Annan så har jo det frigjort lønn++ til disse. Vi snakker om veteraner med relativt god lønn her, erstattet med unge talentfulle spillere som ikke kommer til å havne på 2 millioner i årslønn+bonuser. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 27.08.2010 22:17 Post subject: |
|
|
En ting jeg hater med å ha så mange eldre spillere i troppen: Vi får aldri troppen med den lange e-cup erfaringen vi trenger. Prica har runda 30, Ivers er 33, Dorsin nærmer seg 30, Ørlund har runda 30. Det er vanskelig å både skaffe og ikke minst beholde et ungt lag i norsk fotball som holder seg i toppen. Der mener jeg også at vi ser en bemerkelsesverdig forskjell på norsk og dansk fotball. Arrester meg om jeg tar feil, men siden sist møte med FCK(2008) har de bare forsterket, mens vi har rullert litt på spillere i de ulike posisjoner og virkelig ikke fått laget særlig sterkere.
Om vi skal gjøre det bra i e-cup og bli bedre år for år, kan vi ikke skifte så fryktelig mye på spillerne, noe som betyr fokus på alder og ikke selg alle som får slengt et bud etter seg, f.eks. Annan. Dette er nok enklere å snakke om enn å gjennomføre. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 27.08.2010 22:26 Post subject: |
|
|
En viktig forutsetning for å ha kontinuitet på spillersiden er vel lengre kontrakter... Noe som, sikkert av flere grunner, ikke virker å være en kjepphest for Hoftun. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.08.2010 22:41 Post subject: |
|
|
Rutinen må vi sørge for selv med spillere som er god nok for oss og er lokale ,men som ikke er god nok for større europeiske klubber. Wangberg kan muligens være en slik spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.08.2010 23:15 Post subject: |
|
|
Viktig å huske på at 30 millioner for Annan ikke går rett over i 'overgangsbudsjettet' til RBK. En god del av det går nok til andre kostnader også vil jeg tro. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 27.08.2010 23:56 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | En viktig forutsetning for å ha kontinuitet på spillersiden er vel lengre kontrakter... Noe som, sikkert av flere grunner, ikke virker å være en kjepphest for Hoftun. |
Enten lengere kontrakter, eller tidligere kontrakts forhandlingere.
Ser vi på Kris Stadsgaard så var han god den første sesongene og med en gang vi så at det medisinske klarte å holde han skaddefri burde Hoftun og co startet kontraktsforhandlingene om en forlengelse. (bare et eksempel) |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.08.2010 00:01 Post subject: |
|
|
Nå har jo både Stadsgaard og Lustig stått fram i media og sagt at de ikke er fremmede for å skrive ny kontrakter, men fortsatt skjer det ikke noe... Det er sykt! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.08.2010 00:03 Post subject: |
|
|
http://fotboll.expressen....d-pa-avdic
Avdic på vei til Blackburn for 19 millioner svenske kroner. Mange norske er det da? Viser vel at det kanskje ikke er mulig å få mer for Annan. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 28.08.2010 00:14 Post subject: |
|
|
£ 1,5 mill er mellom 14-15 mill NOK |
|
Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 28.08.2010 00:32 Post subject: |
|
|
Liker listen til Hedon, men at Hoftun klarer å lande så mange kontrakter på 4 dager er vel heller tvilsomt. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 28.08.2010 10:42 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Arrester meg om jeg tar feil, men siden sist møte med FCK(2008) har de bare forsterket, mens vi har rullert litt på spillere i de ulike posisjoner og virkelig ikke fått laget særlig sterkere. |
Når det gjelder bortekampen mot FCK i desember 2008, var det disse 11 som avsluttet kampen for RBK, på et tidspunkt vi ledet 1-0:
Rune Jarstein, Micke Lustig, Andreas Nordvik, Alejandro Lago, Micke Dorsin, Øyvind Storflor, Vadim Demidov, Alex Tettey, Per Ciljan Skjelbred, John Pelu, Jo Sondre Aas.
Da var Sapara og Stadsgaard skadd, Iversen halvskadd, Annan cup tied.
Jeg synes ikke dagens stall holder noe dårligere nivå enn den gang, bortsett fra at vi ikke har klart å få opp en fullgod erstatter for Tettey. Henriksen ser jeg mest på som en erstatter for Sapara, selv om Rambo 2 foreløpig mangler noen av Saparas kvaliteter.
Så etter min mening er Rosenborg sterkere, men FCK har tatt enda større skritt siden sist, og fått fylt på med flere kvalitetsspillere med tempo, teknikk og struktur som ligger et hakk over Rosenborg akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.08.2010 12:52 Post subject: |
|
|
Regnestykket viser at vi burde dra inn ca 40 millioner kroner vi ikke har budsjettert med på EL.
Hvis vi har budsjettert med 22 mill minus, og 17 mill spillersalg, havner 10 millioner minus på tilskuere havner vi på 49 millioner i minus.
Med salg av Sapara, Hamren, Jarstein og Nordvik, samt noen småpenger fra Demidov(hvis han går, så burde vi jo faktisk gå i null eller litt pluss uten salg av Annan.
Selger vi Annan for 30 millioner så kan vi da faktisk reforhandle kontraktene til de vi vil ha med videre, samtidigi kan man kjøpe hele lista til Hedon uten at vi havner i noen skikkelig minus. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.08.2010 12:55 Post subject: |
|
|
Noen som veit om Alanzinho fortsatt sitter på benken i Trabsbonspor? Kunne vært en fin invistering når Janne kommer. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.08.2010 13:11 Post subject: |
|
|
Det er ikke først og fremst balansen i budsjettet som gjør det vanskelig med spillekjøp; det er likviditetssituasjonen.
Dersom vi kjøper en spiller for 8 millioner kroner, vil ikke det gi utslag på balansen i budsjettet. Det blir bare en transaksjon av verdier, i og med at man automatisk verdsetter spilleren til innkjøpssum.
Grunnen til at spillersalg gir utslag på budsjettet er at man selger for mer penger enn verdien spilleren har i boka. I boka så har spilleren verdien antall år igjen av kontrakten * innkjøpssum delt på kontraktslengde.
Last edited by abjoern on 28.08.2010 13:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.08.2010 13:14 Post subject: |
|
|
Kom inn i begge kampene mot Liverpool og var til tider frisk. Virker til å ha utviklet seg en del iforhold til det å ikke føre ballen for lenge. Anser han som fullstendig uaktuell for oss.
Jeg skriver under på Hedon sin liste samtidig vil jeg legge til et par andre kandidater:
Petter Vaagan Moen - 0 kroner etter sesongen.
Bangura - 0 kroner etter sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
|