View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 27.08.2010 11:01 Post subject: |
|
|
Jeg tviler vel egentlig på at Hoftun i det hele tatt har vurdert Sohna. I så fall blir jeg meget positivt overrasket. En god spiller som sjelden får noe særlig oppmerksomhet i mediene.
En av få "juveler" i TL som ikke har blitt hypet opp enda. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 11:42 Post subject: |
|
|
Av en eller annen merkelig grunn oversees denne typen spillere i stor grad i fotballnorge. Det samme gjelder jo Annan, en spiller som omtrent bare Stabæk- og Rosenborgsupportere ser hvor stor virkelig er.
Spillere med ryddejobb som primær arbeidsoppgave virker ikke å verdsettes, da jobben de gjør for mange ikke er synlig før de glimrer med sitt fravær.
Synd om ikke Hoftun og co. har lagt merke til ham. Her på forumet har han vært omtalt som interessant i lang tid allerede. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 27.08.2010 11:58 Post subject: |
|
|
Tipper midtbanelista til Hoftun ser slik ut:
1. Bolanos
2. Solli
3. Dokken |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.08.2010 12:03 Post subject: |
|
|
Og Robert Stene fra Ranheim som erstatter for Iversen når han stikker til England  |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.08.2010 12:20 Post subject: |
|
|
Enig i vurderingene her. Sohna og Borges vil være to solide forsterkninger i forhold til pris.
Regner med at Sohna er billigere enn Bugge Pettersen iom at Bugge ble ansett som Sandefjords beste spiller! |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.08.2010 12:21 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Og Robert Stene fra Ranheim som erstatter for Iversen når han stikker til England  |
Nei, det var Keenoir sin liste det
 |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.08.2010 13:14 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Mitt ønskescenario fram til 1 januar:
- Dropp spillerkjøp dette vinduet. Hoftun har ikke greie på dette, ender bare i katastrofe.
- Selg Moldskred og Olsen. Driter i hvor lite penger man får, man fjerner lønnsutgifter.
- Spill med Bakenga som makker til Prica.
- La de mest talentfulle juniorene prøve seg mye resten av kampene, Engen kommer til å tape såpass mange poeng at dette ikke er noe problem.
- La Iversen gå til England 1. januar, la Strand og Winsnes legge opp.
- Si ja til første bud som kommer på Demidov. Lønn spart og noen småpenger inn.
- Be til gud om at Jönsson er dyktigere til å finne spillere vi trenger enn Hoftun. |
Demi er blant våre dårligst betalte. Det er mye av grunnen til at han vil bort. Vi tjener mer på å beholde ham og betale de 300000 han får for de månedene.
Resten orker jeg ikke svare på en gang. Men joda, det går greitt med en ny femteplass eller tre.
Så lenge vi får inn en midtbanespiler til er jeg happy. Vi spiller som regel med de vi har, resten holder ikke nivået. Sohna som er nevnt er et godt eksempel. Kara er det verdt å prøve seg på. Før eller siden må TIL ta til vettet. Ellers er vel hele midtbanen til Enga relativt spennende. Personlig hadde jeg likt det best om vi hadde baller nok til å by på Sokolowski |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 27.08.2010 13:21 Post subject: |
|
|
Kenyanske Patrick Osiako i Mjällby som har blitt nevnt tidligere i tråden er nå på vei til Grenada i spansk andredivisjon. (link) Virket som en spennende spiller, mellom 5–7 svenske milioner i overgangssum. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.08.2010 13:22 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote:
Quote: | Demi er blant våre dårligst betalte. Det er mye av grunnen til at han vil bort. Vi tjener mer på å beholde ham og betale de 300000 han får for de månedene.
Resten orker jeg ikke svare på en gang. Men joda, det går greitt med en ny femteplass eller tre.
|
Vi må nok ut med mer i lønn på 4 mnd enn det. I tillegg så er det utgifter forbundet med lønn som gjør det langt dyrere enn bare lønnen.
Hva sikter du til i teksten min som gjør at vi skal havne på 5 plass i 1-3 år?
Jeg skriver ikke at jeg aldri ønsker noen nye spillere, men jeg ønsker ikke at Hoftun skal ha ansvaret alene. Han har en tendens til å kjøpe søppel...
Edit: Mener du at å kvitte seg med en spiss som aldri scorer, en midtstopper vi mister om 4 mnd uansett, en 40 år gammel midtbanespiller og en 36(?) år gammel lege kommer til å gjøre at vi får 5 plass i serien? At vi ikke klarer/Jönsson klarer å finne noen som kan erstatte disse? Det er (i mine øyne) de svakeste spillerne i stallen og burde erstattes enkelt. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.08.2010 13:56 Post subject: |
|
|
etter denne trekninga er det bare å ringe Walid Atta med en gang. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.08.2010 13:59 Post subject: |
|
|
Er vel ingen som seriøst tror at det blir kjøpt inn noe bedre enn en eller annen oppskrytt Adecco-spiller, evnt vrakgods fra the Championship/Zweite Bundesliga el.l? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.08.2010 14:00 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Er vel ingen som seriøst tror at det blir kjøpt inn noe bedre enn en eller annen oppskrytt Adecco-spiller, evnt vrakgods fra the Championship/Zweite Bundesliga el.l? |
nei. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.08.2010 14:55 Post subject: |
|
|
Walid Atta
Celso Borges
Linus
+ en panzer DM. storey nevnte vell en svenske
skal vi kjempe i toppen neste sesson blir dette et minimum.
totalt tipepr jeg ca 20mill i utgift der om vi er heldige.
Jønsson kommer hit for å ta over et middels lag slik media vifter med "bud her, bud der" på våre spillere:/ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 27.08.2010 15:21 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Av en eller annen merkelig grunn oversees denne typen spillere i stor grad i fotballnorge. Det samme gjelder jo Annan, en spiller som omtrent bare Stabæk- og Rosenborgsupportere ser hvor stor virkelig er.
Spillere med ryddejobb som primær arbeidsoppgave virker ikke å verdsettes, da jobben de gjør for mange ikke er synlig før de glimrer med sitt fravær. |
Enig. I norske medier er det kun spillere som kan drible vekk et par spillere som får oppmerksomhet. Synd men sånn er det. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.08.2010 15:39 Post subject: |
|
|
Jeg tror Norsk media lider av "Knerten-syndromet." _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 15:58 Post subject: |
|
|
Dette virker å være gjennomsyret også blandt de som bør ha peiling på fotball. Det er ikke lenge siden Aalbu sammenlignet overgangen til Moa med den til Tettey, hvor han argumenterte med at det var hårreisende siden Tettey "aldri scorer".
Annans oppgave har aldri vært de store offensive bidragene, teknisk brillians, eller å score mål. Men han er allikevel i mine (og flere andre som kjenner spillestilen hans) øyne Tippeligaens beste spiller fordi han er vanvittig god på det han skal, og omtrent aldri gjør en kamp under godkjent.
Men, folk vil vel ha det enkelt. Det er de spillerene som dribler av to mann eller setter langskudd i krysset som får skryt, ikke de som avverger slike ting.
EDIT: Beklager for øvrig OT. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 16:12 Post subject: |
|
|
Ønskeliste om Annan blir solgt nå:
Atta - gratis
Sohna - 3 mill
Borges - 5 mill
Hallenius - 8 mill
VÃ¥ge Nilsen - 5 mill
Berget - 4 mill
(Eshan Hajsafi - 8 mill)
Totalt 25 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.08.2010 16:15 Post subject: |
|
|
8 mill for Hajsafi? Det er vel noen miller mer enn vi ville måttet ut med for x antall mnd siden om ikke en viss fyr som er ekstremt populær hos meg hadde fått beslutningsvegring når ting var klare? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 16:17 Post subject: |
|
|
Ja, og nå er jeg ganske "grei". Prisen er nok høyere enn 8 mill også, er jeg redd. |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 27.08.2010 16:21 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Dette virker å være gjennomsyret også blandt de som Men, folk vil vel ha det enkelt. Det er de spillerene som dribler av to mann eller setter langskudd i krysset som får skryt, ikke de som avverger slike ting.
|
Ahh,
Alanzinho syndromet som enkelte av oss som så nært sagt samtlige minutter fyren spillte for Stabæk kaller det. Antallet virkelig gode kamper kan antagligvis telles på to hender. Men media skrøt ham opp i skyene uansett hva han fant på. Han var dog GLIMTVIS brillijant, det skal han ha.
Annan var sinnsyk det halvåret han spillte for oss. Sammen med Somen Tchoy og duoen PallSkog blandt de absolutt beste spillerne som har akslet vår blaa trøye.
Men back on topic. Det skal bli veldig interessant å se om Jönsson klarer å holde fingrene unna Stabæk når midtbanen til RBK skal bygges opp igjen...
Ellers se opp for svenske utenlandsproffs som kan se for seg en retur til mer hjemlige trakter. Hva er f.eks. status for Rasmus Lindgren i Ajax....???
GG |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 27.08.2010 17:27 Post subject: |
|
|
Er veldig enig i Hedons liste. Dessverre tror jeg vi ender opp med maks én ny spiller, og sannsynligvis ingen fra den lista... |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 27.08.2010 17:40 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ønskeliste om Annan blir solgt nå:
Atta - gratis
Sohna - 3 mill
Borges - 5 mill
Hallenius - 8 mill
VÃ¥ge Nilsen - 5 mill
Berget - 4 mill
(Eshan Hajsafi - 8 mill)
Totalt 25 mill. |
Fra de kampene jeg har sett med Fredrikstad så synes jeg Borges er en helt okey spiller, hvis vi skal ha han til Rosenborg så håper jeg det blir på et lån med opsjon på kjøp til en fastsatt pris. Vi burde også bruke den løsningen på Berget pga kneet hans. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 27.08.2010 18:02 Post subject: |
|
|
Jon Helt wrote: | Keenoir wrote: | Kara er for utenom Annan kanskje tippeligaens beste midtbanespiller. Fantastisk spiller. | Etter en OK kamp, så har vi dette klart. Du verden, her har vi mange som burde vært sportsdirektør. |
Dette var første gang på flere år at vi har spilt mot et lag som holder CL kvalitet. Og ser vi over to kamper så ble vi rævkjørt.
At vi ikke har spillemateriell som holder er nok dessverre Sports Direktørens jobb, han skal passe på at når vi selger en spiller så får vi inn en spiller som holder samme nivå helst litt bedre. Og ser vi på de kjøpene kontra salgene så har vi helt klart kjøpt oss dårligere.
En ting er at E. Hoftun ikke har verdens beste nettverk, men han kan ikke som Sports Direktør kvitte seg med kompetanse uten at han har noe til å erstatte den med. Den dagen S. Torbjørnsen forlot brakka og Rosenborg signerte en kontrakt med S&F, så burde E. Hoftun sendt dem en liste over hvilken spiller typer vi var ute etter, og start lettingen etter folk som kan erstatte de vi allerede har. |
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
Posted: 27.08.2010 18:37 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Berget - 4 mill |
Vil ikkje RBK i så fall måtte henvende seg til Udinese? Er ikkje Berget kun på utlån? Viss så, trur eg det ville ha vorte dyrt... |
|
Back to top |
|
 |
|